offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 165 av 263 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettopp!
    Det er svært viktig å måle respons i ulik høyde. Selv har jeg enkelte ganger opplevd at responsen har markert seg i overkant av kroppen, noe som jo er svært lite interessant. Dette fordi bassen da (for min del) forplanter seg i projektoren... :-|

Da er det bare å endre fase - noe som også ender bassresponsens plassering, mtp. høyde.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AHHHHH !!!! den jævla bassen !!!!!!!!!!!!

Sliter med og få en bra respons i LFE for tiden.

Etter og ha prøvd og kjøre X-over på 80hz i går noe som ble helt ræva med fortsatt stor dip mellom 50-75hz :-(
    Til og med fase ble forsøkt justret i går.

Etter og ha prøvd i hele går var det bare og gå tilbake til det som fungerer.
    Front og Center i Large, Surr i Smal, LFE 60hz.

Kansje jeg gidder og sette med ned med SMS-1 og justere EQ på nytt etter og ha satt opp 5 minneplattformer på RX-V3800 i går.
    Hvilke golvstativer kan brukes til micen til SMS-1 ???
    Må legge esker og puter i stolern min for og få micen høyt nok nå. I følge Flageborg skal sofa/stoler være fri for puter/folk under måling...

Har nå skaffet meg bærbar pc og kan bruke måleprogrammer på den.
    bruke Radio Shack Analog eller muligens micen til Yamaha forsterkeren ikke sikker på om den kan kobbles til pcn.
    Så er jeg da ute etter det beste programet for og se responsen i suben, gjerne gratisprogram... prøvde True RTA i går. Men det programmert er alt for groft.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner meg igjen i problemstillingen HK;-)

føler med deg. Når det gjelder måleprogrammer for frekvensrespons er vel denne verdt ett forsøk.

http://avforum.no/forum/guider-audio...eq-wizard.html

det at du har en dip ( vet ikke hvor stor den er da men) vil sannsynligvis si at SMS'en din eventuellt yamahaen din er hjelpesløse. Har du ingen andre plasseringsmuligheter av Subben, eller kanskje vurdere enda en sub:-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    kjenner meg igjen i problemstillingen HK;-)

føler med deg. Når det gjelder måleprogrammer for frekvensrespons er vel denne verdt ett forsøk.

http://avforum.no/forum/guider-audio...eq-wizard.html

det at du har en dip ( vet ikke hvor stor den er da men) vil sannsynligvis si at SMS'en din eventuellt yamahaen din er hjelpesløse. Har du ingen andre plasseringsmuligheter av Subben, eller kanskje vurdere enda en sub:-)
    Romet er for lite for en plus/2 til... suben kan ikke flytes uten og bli mere i veien en den er nå.
    Dipen er for stor til og booste/senke mister alt headroom. Går greit med og kjøre den fra 60hz og nedover.
    Vurderer og bytte plus/2 til 2 stykk Tuber med plus om jeg ikke får flyttet/utvidet romet.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hmm, dette må jeg ihvertfall prøve. Billig med bobleplast. Nå veier PB plus'en min 50 kg da.. Får du bort vibrasjoner fra resten av huset med denne løsningen da?
    Hvis du ikke ennå har funnet deg "stor"bobleplast så sitter jeg her med en bit på ca 80x110cm. Send meg en PM hvis interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det er noe problem å legge den nye pbultra 13 subben ned på siden. Grunnen til at jeg spør er at fronten under lerretet er såpass lav at 56cm blir for mye og 52cm som er bredden går akkurat. skal jeg ha den stående oppe så må jeg konstruere hele fronten om på nytt da jeg har rammer rundt.

alt jeg har av høytalere er plassert bak lerret under og på sidene bak kassetter konstruert i høytalerstoff.

alternativet er å kjøpe en ultra tube da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på åpningen mellom baseplata og selve kassa. Tipper denne er en viktig del av tuningen. I mitt oppsett har jeg dekket til den ene 'langsiden' med en akustikkplate helt ned til gulvet. Fronten er fri, bak er det ca 20cm inn til bakvegg, og andre sideveggen har ca 5cm til yttervegg. Er dette for lite 'luft' til å puste for subben? I og med at den ene siden er 'tett', og sideveggen på andre siden er såpass nærme. Det spiller bra og alt slikt, men man vil jo alltid optimalisere.

Forøvrig er jeg MEGET overrasket over hvor mye bedre frontene mine spilte når jeg fikk avlastet bassen i dem. Lydbildet ble mye mer presist, og mye mer 3-dimensjonalt. Og bassen ble mye bedre. Ikke mer, men strammere, dypere og mye mer autoritær. Jeg er strålende fornøyd.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye "bank" tåler egentlig SVS 12.2 elementene. No har eg sett en god del filmer med min nye LX70 forsterker. Og brukte en Earthquake Cinenova Grande 7 monoblokk til å drive en SVS 12.2 (600w)4ohm altså 1200w 4ohm tilsammen. Og har ikke noe volumkontroll mellom granden og pioneeren. Når eg kjører MCACC så sier den eg må sette ned volumet mellom sub og pioneer. Men det går jo ikke fordi eg har ikke noe volumkontroll.
    Så eg bare trykte skip på den, når den var ferdig å kalibrere var subbene på -10dB og 5 dB høyere en alle andre ht. Men eg tenkte jaja.... Får vel teste og se om lyden er bra ivertfall. Og den var/er helt kanon utenom att SVS'ene bunner, lager slå/skrapelyd når eg spiller grisehøyt.
    Men er jo morro å ha den bassen de klarer å lage selv om de lager litt ulyder. Da rister alt og det tar helt av.

Men så tenkte eg att det er jo skadelig for elementene i lengden å la dem spille så høyt med ulyder. Derfor sereikoblet eg begge og brukte de på en kanal på granden. Da blir det bare 338w i 8ohm til begge, men siden granden har såpass god kvalitet på lyden tenkte eg att dette er vert å prøve selv om de burde hatt litt mer effekt føler eg. Og etter autokal så sto suben bare på -6.5dB og sa ikke eg måtte stille ned volumet på sub.
    Såg Fantastic 4 og bassen var mye mer koret med lydvolumet og følt mer sammen med systemet. Men det er også litt lite bass for meg. (Du skal kjenne att du ser på film og) Men det første som bunner når eg skrur opp er subbene. Matrix 802 klarer faktisk ganske så høyt volum før bassene "bunner"....

Hva er det beste alternativet med det eg har no og hva kan eg gjøre for å få bassen litt mer tilstede ?

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen god ide å skru opp 80hz med rundt 10db? Mister jeg veldig mye headroom da, eller gjelder dette hovedsaklig lavere frekvenser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig dårlig ide! Jeg hadde i hvertfall aldri gjort det. Men hvis du aldri spiller høyt så går det vell bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vil fungere "best" i en kjellerkino. kinoen er 6,5 * 3,5. 2 yttervegger med lecablokker takhøyde 240cm. 2pb ultra eller 2pc ultra?.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hey..

Jeg er en litt uerfaren person på lyd/stereo osv... Men er villig til å lære meg en del om det nå som jeg er blitt frelst av lyd.

Jeg har Cerwin Vega cls215 med NAD 372 og 272. Det jeg nå vurderer er å kjøpe en plus/2.

Det som jeg da er ute etter er litt små info. Om f.eks hvordan skal man koble opp plus/2 til en nad forsterker? Kjører man bare en kabel? eller en vanlig høytaler kabel som jeg har til høytalerne. Og åssen skal jeg stille selve forsterkern bak? Jeg vil jo ha bass som vil utfylle høytallerne mine.

Noen som kan hjelpe meg ?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben kan kobles til med vanlig signalkabel fra Pre-Out utgangen som gir ut-signal med samme styrke som til høyttalerene. Så er det bare å kalibrere seg inn og kose seg.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hvor mye "bank" tåler egentlig SVS 12.2 elementene. No har eg sett en god del filmer med min nye LX70 forsterker. Og brukte en Earthquake Cinenova Grande 7 monoblokk til å drive en SVS 12.2 (600w)4ohm altså 1200w 4ohm tilsammen. Og har ikke noe volumkontroll mellom granden og pioneeren. Når eg kjører MCACC så sier den eg må sette ned volumet mellom sub og pioneer. Men det går jo ikke fordi eg har ikke noe volumkontroll.
    Så eg bare trykte skip på den, når den var ferdig å kalibrere var subbene på -10dB og 5 dB høyere en alle andre ht. Men eg tenkte jaja.... Får vel teste og se om lyden er bra ivertfall. Og den var/er helt kanon utenom att SVS'ene bunner, lager slå/skrapelyd når eg spiller grisehøyt.
    Men er jo morro å ha den bassen de klarer å lage selv om de lager litt ulyder. Da rister alt og det tar helt av.

Men så tenkte eg att det er jo skadelig for elementene i lengden å la dem spille så høyt med ulyder. Derfor sereikoblet eg begge og brukte de på en kanal på granden. Da blir det bare 338w i 8ohm til begge, men siden granden har såpass god kvalitet på lyden tenkte eg att dette er vert å prøve selv om de burde hatt litt mer effekt føler eg. Og etter autokal så sto suben bare på -6.5dB og sa ikke eg måtte stille ned volumet på sub.
    Såg Fantastic 4 og bassen var mye mer koret med lydvolumet og følt mer sammen med systemet. Men det er også litt lite bass for meg. (Du skal kjenne att du ser på film og) Men det første som bunner når eg skrur opp er subbene. Matrix 802 klarer faktisk ganske så høyt volum før bassene "bunner"....

Hva er det beste alternativet med det eg har no og hva kan eg gjøre for å få bassen litt mer tilstede ?
    Har du noen mulighet for å ha en cutoff ved 20hz på 12.2 elementene dine. Kanskje du lar dem gå for dyyyyyypt;-) Har selv hatt borti 120db på mine plus/2 uten antydning til bunning. mine er tuna til 25hz however.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    AHHHHH !!!! den jævla bassen !!!!!!!!!!!!

Sliter med og få en bra respons i LFE for tiden.

Etter og ha prøvd og kjøre X-over på 80hz i går noe som ble helt ræva med fortsatt stor dip mellom 50-75hz :-(
    Til og med fase ble forsøkt justret i går.

Etter og ha prøvd i hele går var det bare og gå tilbake til det som fungerer.
    Front og Center i Large, Surr i Smal, LFE 60hz.

Kansje jeg gidder og sette med ned med SMS-1 og justere EQ på nytt etter og ha satt opp 5 minneplattformer på RX-V3800 i går.
    Hvilke golvstativer kan brukes til micen til SMS-1 ???
    Må legge esker og puter i stolern min for og få micen høyt nok nå. I følge Flageborg skal sofa/stoler være fri for puter/folk under måling...

Har nå skaffet meg bærbar pc og kan bruke måleprogrammer på den.
    bruke Radio Shack Analog eller muligens micen til Yamaha forsterkeren ikke sikker på om den kan kobbles til pcn.
    Så er jeg da ute etter det beste programet for og se responsen i suben, gjerne gratisprogram... prøvde True RTA i går. Men det programmert er alt for groft Eller "HEILT RÆVA" på trøndersk.

Vurderer og prøve og forsøke og fase, forsinke ut dippen i HP/LP 80hz stilling den siste tiden som "problemrommet" brukes til hjemmekinoen.
    Mister sikket helt timingen i bassen da ??? :-(
    Har vendt fasen fra 0 til 180 grader til musikk spilling som en liten test, ble mere mere volum i bassen uten og stille volum.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Room EQ Wizard ??? og kan sende en kopi ???

Home Theater systems vil tydeligvis ikke ha meg som medlem på sine sider :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

da var 2stk. PC13 ultra bestillt. har bytta ut min gamle plus/2 med disse så vi får se hvilken effekt det gir.

Gleder meg

I tillegg blir det nok en ultra/2 på nyåret om den kommer til norge da.

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kommet så langt at jeg vil gå for en SVS, men hvilken?
    Kikket først på PB12-Plus/2, men så begynte PB13-Ultra og PC-ultra å vekke interesse..
    Noen som har noen tips?

AVforum.no - Bluepower's hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Har nå kommet så langt at jeg vil gå for en SVS, men hvilken?
    Kikket først på PB12-Plus/2, men så begynte PB13-Ultra og PC-ultra å vekke interesse..
    Noen som har noen tips?

AVforum.no - Bluepower's hjemmekino
    tror nok du vil bli fornøyd om du enten kjøper en ny plus/2 eller ultra sub om du ikke har hørt svs før. nå skal det sies at ultra subbene har nok en noe strammere og mer kontrollert bass enn det plus/2 har + at den spiller nok noe høyere på lave frekvenser enn plus. nå har jeg ikke fått prøvd de nye ultra subbene hjemme enda men plus/2en jeg hadde var helt rå på film. den river mer eller mindre ned huset og det var med de gamle 12.2 elementene. med de nye elementene vil jeg tro det blir enda råere.

Det er bare å lese litt bakover i svs tråden og du vil antakelig finne de svarene du leter etter. Det er ikke så mange som har erfaring med de nye ultra subbene da de ikke er kommet i salg i norge enda, men let litt på AVS Forum der er det mange som har delt sin erfaring med de nye ultraene

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg river nesten ned huset med en vanlig PB 12 Plus, og Gain står nesten på null. Har den i et 16 m2 rom.

Side 165 av 263 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •