offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 263 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nisse...!

Det blir som å teste Porsche mot Skoda eller en Mini.

Fathom koster tross alt $3300 mot SVS sin største til $1300.

Hvorfor i all verden skal du på død og liv finne et ytterpunkt å sette opp mot en flott sub?

Kanskje fordi den er den eneste som kanskje kan slå den...?

Les mer om ditt spørsmål her (dersom du måtte føle for det...):
    SVS or Fathom F113?|Home Audio Subwoofers|Home Theater Shack

Eller her - en test: Home Theater & Sound Equipment Review -- JL Audio Fathom f113 Subwoofer (10/2006)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare artig at folk kommer med utsagn som "fant en sub til 500000 som spiller marginalt bedre enn en svs til 5000, svs killer mao". Mer rosende omtale skal man lete lenge etter hehe

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel sikkert subber fremover som spiller "bedre" enn SVS.
    Men om du får de til samme prisen det skal bli spennende. Håper selvfølgelig at det kommer noe som er bedre og like billig, vi vil jo ha utvikling vil vi ikke Konkuranse er flott.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Bare artig at folk kommer med utsagn som "fant en sub til 500000 som spiller marginalt bedre enn en svs til 5000, svs killer mao". Mer rosende omtale skal man lete lenge etter hehe
    Trenger da ikke å gå sååå høyt i pris for å finne en sub som er bedre enn SVS vel...

Forøvrig kan en jo bygge DIY sub og annonsere denne til 1 mill... :P

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Kommer vel sikkert subber fremover som spiller "bedre" enn SVS.
    Men om du får de til samme prisen det skal bli spennende. Håper selvfølgelig at det kommer noe som er bedre og like billig, vi vil jo ha utvikling vil vi ikke Konkuranse er flott.....
    Det kan du banne på!
    Men så er det ikke bare selve prisen på subwooferen som gjelder da, selve konseptet, med kundecervicen som ett hovedpunkt, mener jeg teller for litt også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får antakelig min første SVS i hus før neste helg. Det blir en 20-39 PC+, med 12.3 element.
    Hvor lang slaglengde er det på dette elementet, lineær/max?

Ser at det noen plasser er snakk om 3", men det er på elementet som står i "ultra" subene, eller har jeg misforstått?

Vil vel uansett tro at denne spiller noe bedre enn min gamle Dali SWA-15? At den går dypere er vel ingen i tvil om, men det er vel en del andre kriterier her også...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Får antakelig min første SVS i hus før neste helg. Det blir en 20-39 PC+, med 12.3 element.
    Hvor lang slaglengde er det på dette elementet, lineær/max?

Ser at det noen plasser er snakk om 3", men det er på elementet som står i "ultra" subene, eller har jeg misforstått?

Vil vel uansett tro at denne spiller noe bedre enn min gamle Dali SWA-15? At den går dypere er vel ingen i tvil om, men det er vel en del andre kriterier her også...
    Jeg tror den har 24mm linært hver vei, men om du vil være sikker så kan du skrive til SVS, de pleier som oftest å besvare slike spørsmål.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Var nesten noe mer enn jeg hadde regnet med det. Kan det stemme at når Peerless oppgir lineær slaglengde til 25mm, så er det 12,5mm hver vei? Eller er jeg helt på jordet her?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ISD vs NSD

Heisann.

Fikk i dag SVS PB10 jeg hadde bestilt fra l-sound. På nettsiden til lsound bestilte jeg SVS PB10-NSD, men fikk tilsendt SVS PB10-ISD.

Er prisen den samme for disse, eller burde ISD vært billigere? Hva er forskjellen? Er ISD merkbart dårligere? Har jeg blitt lurt og fått en gammel modell?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel bare 1 pb10.. ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB10-ISD er "forrige" modell der elementet ble produsert av TC-Sounds - eksplisitt for SVS.

SVS PB10-NSD er siste versjon der elementet lages av SVS selv.

Lydmessig er de vel rimelig identiske.

Du er nok ikke "lurt" - det vil aldri Lassesen gjøre mot sine kunder. Imidlertid ville jeg kontaktet ham vedr. dette - så fremt du ikke har kjøpt varen som demo eller at den var satt ned i pris.

Lykke til!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg tror den har 24mm linært hver vei, men om du vil være sikker så kan du skrive til SVS, de pleier som oftest å besvare slike spørsmål.
    Det endre 12.2 har max vandring på 2,6mm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    SVS PB10-ISD er "forrige" modell der elementet ble produsert av TC-Sounds - eksplisitt for SVS.

SVS PB10-NSD er siste versjon der elementet lages av SVS selv.

Lydmessig er de vel rimelig identiske.

Du er nok ikke "lurt" - det vil aldri Lassesen gjøre mot sine kunder. Imidlertid ville jeg kontaktet ham vedr. dette - så fremt du ikke har kjøpt varen som demo eller at den var satt ned i pris.

Lykke til!

Takk for svar :-) Fikk mail av lsound i dag. Det viste seg at de bruker gammel innpakning som er igjen på lager av miljøhensyn. Kan dermed anbefale SVS til alle i bellona, greenpeace og sv, i tillegg til hifi-folket selvsagt :-)

SVS Customer!
    Congratulations. This is the latest “NSD” subwoofer from the SVS factory. Carton marking, and manual model indications or serial number, etc. might still indicate “ISD” however, there is no mistaking this newly updated sub. Stocks of packing materials and our tendency towards “green” use of such resources compelled us to consume these as they were already in inventory.
    The high-tech dark gray “poly” cone, and integrated rubber mounting gasket are your assurance that this world’s benchmark is indeed now replete with our new “NSD” woofer. Enjoy this woofer, exclusively from the new SVS production facility in rural Ohio, USA. There is no finer subwoofer for this price, and there are no questions about its origin as the new PB10-NSD.
    Best regards from SVSubwoofers, Liberty Ohio, USA.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Heisan!

Brodern har nettopp kjøpt 2 stk svs pb12+ med 12.3 elementer. Er så heldig at jeg skal få låne en mens han bygger fedig huset Selv kjører jeg nå med en B&W ASW650, og det jeg lurer litt på er hvor stor forskjell jeg vil merke? Regner vel egentlig med at det er ett ganske dumt spørsmål..hehe! Gleder meg iallefall til å få testet den
    Hvordan gikk testen?

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endelig min SVS SB12-Plus og makan for en lekker sub...
    Nå gjenstår det bare å få tunet litt, men har ikke noen radio shack så må klare meg med ørene så lenge. Noen tips til plasering, gain osv???

Har hørt litt på den uten å stille på for mye, og her er det virkelig stort potensiale!! :-D :-D :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du!
    Dette forumet er virkelig gjennomsyret av tips og erfaringer mht. tuning av SVS-suber.

Søk og let litt - man kan jo ikke poste det samme svaret hver gang noen spør om slikt?

Ellers; gratulerer med super sub! :-D

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SVS 20-39PC+ og vurderer etter hvert å oppgradere til to subber. Er det mye å hente i bassrespons og dynamkk ved å kjøpe en tube til?

Bør sub nr.1 og 2 være like, eller kan jeg ta en sub fra et hvilket som helst merke og med hvilken som helst elementstørrelse??

Noen med erfaringer?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mer av det du har fra før bør de fortrinnsvis være like, men det går jo an å kombinere ulike subwoofere hvis du for eksempel vil ha en som kun tar seg av den avgrunnsdype kjellerbassen i tillegg til en som sørger for fraspark og dynamikk litt lenger opp i bassen. Flere har greid å få til gode resultater med en slik kombinasjon, men det krever ofte en større utfordring mtp på kalibrering og plassering for å få de til å gli knirkefritt inn i resten av lydbildet.

Den som intet våger, intet vinner!

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Kommer det en ultra/13 i tube-variant går hvertfall gamle-ultraen min ut til salgs!
    Da skal jeg isåfall hjelpe deg med å få solgt den

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Nå har jeg to, i tilfelle det frister

Side 156 av 263 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •