offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 151 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 5259
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jøss, nå har det stilna her.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel legge inn litt jeg da, Ole18.

Dette har min SVS PB12pluss/2 gjort med veggen min;

-cimg0632edited-jpg

Om dere ser i hjørnet bak subwooferen, så kan dere se en ca 2mm stor sprekke oppover der skjøten til veggen er, den var ikke der før SVSen kom i hus!

Edit; Skriveleif.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DÆVEN STEIKI !!!! blitt sprekk i veggen ja :-O

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juv, Det meste av dempematerialet i kjølehuset bak veggen har også flyttet seg noen cm. Tror jeg kommer til å hive opp en list over dette.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "Kill-liste" er så langt:

2 lysestaker knust
    1 glass knust
    1 kopp uten hank
    1 veggklokke med bøyd viser og knust glass

Alle pga vibrasjoner, i 16Hz modus tror jeg faktisk SVS'en kan riste skyvedører utav hengslene :-) Ved pådrag er det ikke unormalt å måtte dytte potter på plass og rette på bilder i hele huset..

Noen som sitter med offisielle salgstall for Norge?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Min "Kill-liste" er så langt:

2 lysestaker knust
    1 glass knust
    1 kopp uten hank
    1 veggklokke med bøyd viser og knust glass

Alle pga vibrasjoner, i 16Hz modus tror jeg faktisk SVS'en kan riste skyvedører utav hengslene :-) Ved pådrag er det ikke unormalt å måtte dytte potter på plass og rette på bilder i hele huset..

Noen som sitter med offisielle salgstall for Norge?
    Kult!

Kjører 16hz-modus jeg også by the way...
    Og 12hz-modus på DIY-ultraen.

Jeg har enda ikke klart å flytte noen andre ting, verken kopper, bilder ellerannet småinventar.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På film har jeg gain på kl 9, På musikk 11 og På sacd ext in må jeg opp i kl 13. Noen som har en løsning eller forklaring på hvorfor det blir sånn? Alle disse justeringene fører til ca samme trykk i min pluss/2. Hørte på Peter Gabriel play the videos her om dagen, Den må være utrolig lavt innspilt på DTS 96/24. Fikk nesten ikke lyd selv om master havnet på maks. DD 5.1 og DD 2.0 sporene er MYE høyere!? Generelt så er det fryktelig stor forskjell på gode og dårlige innspillinger. Bare litt frustrasjon over ting som iriterer meg som det ikke nytter å dele med min forlovede

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Får vel legge inn litt jeg da, Ole18.

Dette har min SVS PB12pluss/2 gjort med veggen min;

-cimg0632edited-jpg

Om dere ser i hjørnet bak subwooferen, så kan dere se en ca 2mm stor sprekke oppover der skjøten til veggen er, den var ikke der før SVSen kom i hus!

Edit; Skriveleif.
    pytt, det der er da ingen ting

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg kan jo ikke annet enn å gilse. Det sier jo sitt, å du har 12.2 elementene også. 12.3 er jo hakket villere vistnok. Jeg har enda ikke testa min SVS på fult volum, det tror ikke jeg at jeg tør. Men det er en SYK, SYK sub det skal være sikkert å vist. Gøy med headrom

Når det er snakk om SVS ødeleggelser, har den bare rista skruene ut av dørhåndtaket mitt,, så det må stadig skrus på plass. Ellers så har jeg ikke løse gjenstander her det ville ikke vært lurt. Men jeg trodde seriøst jeg skulle få PJen i huet her om dagen, spilte noe vill 15hz eller om det var 16-17hz. Er ikke sikker,, var ihvertfall vilt. Mor satt i stua helt i en annen del av huset å lurte på om jeg skulle rive ned huset for ho hørte ikke noe bass det bare rista i hele huset.. Stakkars naboer sier nå jeg, klagene ruller nok inn snart. Godt jeg ikke spiller noe serlig høyt på kvelden da. Det er bare enkelte ganger på dagtid jeg setter opp volumet litt.

Hmmm, tror jeg har fått en skade jeg også ser ut som et par sponplater i veggen i veggen har glidd enda litt mere fra hverandre. Det var ikke så bra før men det ser ut som det har blitt værre. Skummelt å tenke på egentlig for jeg har ikke spilt så mye høyt. Jeg fikk den jo for en uke siden bare.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    pytt, det der er da ingen ting
    Passe på at veggen ikke detter helt ut da....
    Jeg har for min del skrudd platene fast igjen med skruer.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    På film har jeg gain på kl 9, På musikk 11 og På sacd ext in må jeg opp i kl 13. Noen som har en løsning eller forklaring på hvorfor det blir sånn? Alle disse justeringene fører til ca samme trykk i min pluss/2. Hørte på Peter Gabriel play the videos her om dagen, Den må være utrolig lavt innspilt på DTS 96/24. Fikk nesten ikke lyd selv om master havnet på maks. DD 5.1 og DD 2.0 sporene er MYE høyere!? Generelt så er det fryktelig stor forskjell på gode og dårlige innspillinger. Bare litt frustrasjon over ting som iriterer meg som det ikke nytter å dele med min forlovede
    Kan du ikke stille nivå på subwoofer via surroundforsterkeren?
    Enklere det en å gå bak subwooferen hele tiden.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    "Alt" var mye bedre i gamle dager. Da hadde vi en signalkilde, en forsterker og to høyttalere. Nå er jo alt dette snudd om, vi har X antall kilder og alle med forskjellige nivå, samtidig så er det forskjellige lydformat og bitrate å forholde seg til. Kort fortalt er høy bitrate mye data og lavt (eller "jevnt") nivå. MP3 er jo ett godt eksempel, god sampling gir veldig god lyd men dårlig sampling og høy kompresjon gir daft lydbilde. En CD/DVD kan jo være så mangt og der ligger hele problemet. Samme CD/DVD kan avhengig av produksjon, serie, og plate/filmselskap variere mht. mastering/mixing, lydformat (2 eller flerkanals, stereo Q-sound, 48 bit, 96 bit, 4.0, 5.1, DD, DDS, DTS, SACD, DVD Audio osv osv).

For å komplisere det hele er det lokale og egne innstillinger som forkludrer det hele enda mer, dvs. valgt kilde og valgt lydspor (f.eks 2.0, 5.1 eller DTS) til pre-amp/amp via EQ/korrigering og nivå ut/inn og til syvende og sist elektronikk/høyttalersystem (aktiv/passiv med enda mer korreksjon?) kombinert med lokalet/romrespons, egen smak/preferanse, behag, sinnstemning/humør.

CD'er jeg tidligere rocket og digget til gåsehudnivå er idag redusert til tamme og uengasjerte støvsamlere pga kvaliteten på opptaket. Samtidig er gode produksjoner fra "gamle" dager strålende gjengitt pga god mastering. Jeg har derfor funnet en gylden middelvei mht. nivå og innstilling, siste rest korrigerer jeg med nivå ut på sub, og denne varierer helt fra -10 til +10 avhengig av kilde.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, kan ikke skryte av at suben min har ødelakt noe enda.

Bortsett fra at det blir svarte striper på tvn min når jeg skrur opp litt :-O
    Og det kjennes ute på ytterveggen på motsatt side av huset når drar på

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye faller plus/2 sitt s.s filter av ???

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra SVS:

The subsonic filter uses an approximate 24dB/octave slope at the frequency
    indicated on the amplifier control. So if you set it to 25hz, the frequencies
    below 25hz will be attenuated 24dB by 12.5hz(one octave below).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at det ikke var vits og lage en ny SVS tråd så jeg poster sprørsmålet mitt her.

Jeg har tuna min Plus/2 til 16hz på subsonic Freq, noe jeg syntes er best på film. Men når jeg hører på musikk syntes jeg 20hz tuning låter best.

Men det er et styr å måttes stille inn SS filteret og dra ut en plugg og deretter stille SS limit på SMSen hver gang jeg har lyst til å gjøre det ene eller det andre. Forslag til hva jeg kan gjøre?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kjøpe en sub til... :-o så slipper du det he he :-)

Har du prøvd og slå av ss filtret på suben og tatt ut alle pluggene og målt frek.respons?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, holder nok med en her. Selv en ville mange mene er overkill.

Nei jeg har foresten ikke prøvd det.. Men kansje det er en ide.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du prøvd og slå av ss filtret på suben og tatt ut alle pluggene og målt frek.respons?
    Unnskyld at jeg spør men hva skal det være godt for? 16, 20 eller 25 Hz tuningen med 0, 1 eller 2 plugger har jo en misjon mht ønsket respons?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Unnskyld at jeg spør men hva skal det være godt for? 16, 20 eller 25 Hz tuningen med 0, 1 eller 2 plugger har jo en misjon mht ønsket respons?
    Sendte epost til SVS usa og spurte om noe angående bruken av min Velodyne SMS-1 og s.s filtret.

Fikk tips om og prøve det fra de.
    Har ikke prøvd dette selv enda, da jeg bruker 16hz tuning og har respons ned til 15 hzfør den faller av

Side 151 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •