offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 150 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 5259
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du skal ha noen av de større SVS'ene er det vel ikke så mange å velge i?
    Og med tanke på at du er CV freak må vel to stykk SVS PB12-plus/2 være nok på 15kvm

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin <3 CV <3
    hei
    skal flytte ut til sommeren og i den anledning tengte eg å kjøpe meg 2 stk subber til anlegget mitt...
    vil helst ha noen av de større svs'ene. (skal ha det på et 15kvm rom)
    none som har noen forslag til sub?

Kommer langt med 1x SVS plus/2 i starten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50HZ dipp med pb12pluss/2

Heisann alle experter!

Har ett stort problem med en dipp som forsvinner ned i dypet/ser den ikke igjen på xl arktet), har ikke mange mulighetene når det gjelder plasering som dere ser. Tror kanskje det beste er å kjøpe en sub til som tar dipppen i 50Hz området og plasere den bak i rommet eller under biljardbordet ,en annen mulighet er å snu hele rommet, men det innebærer litt arbeid kan en si, men da har jeg mulighet for 2 subber i front. Men hva slags sub bør jeg gå for da, trenger vel ikke å spandere så alt for mye siden den trenger kun å gå ned til 45hz, men må ha nok trykk til å følge pb12pluss/2. Rommet er 3,67 *8,2m. Noen gode forslag/menigner? Alt mottas med stor takk!! PS, ser at XTZ er bra omtalt, men hva men proson blackbird 12", Kan det vere noe?????

Brgds ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chiefoff
    Heisann alle experter!

Har ett stort problem med en dipp som forsvinner ned i dypet/ser den ikke igjen på xl arktet), har ikke mange mulighetene når det gjelder plasering som dere ser. Tror kanskje det beste er å kjøpe en sub til som tar dipppen i 50Hz området og plasere den bak i rommet eller under biljardbordet ,en annen mulighet er å snu hele rommet, men det innebærer litt arbeid kan en si, men da har jeg mulighet for 2 subber i front. Men hva slags sub bør jeg gå for da, trenger vel ikke å spandere så alt for mye siden den trenger kun å gå ned til 45hz, men må ha nok trykk til å følge pb12pluss/2. Rommet er 3,67 *8,2m. Noen gode forslag/menigner? Alt mottas med stor takk!! PS, ser at XTZ er bra omtalt, men hva men proson blackbird 12", Kan det vere noe?????

Brgds ...
    Jeg kombinerer en plus\2 med en XTZ 10.19. Dette fungerer utmerket da den bare skal supplere litt på frekvensgangen til SVSen så da trenger den ikke stå høyt på i det hele tatt. Den følger SVSen lett hele veien. XTZen er foresten en meget god sub til prisen og jeg trur ikke du finner noen bedre til prisen. Glem Proson!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg prøver....

Mulig jeg er i feil tråd nå, men har litt trøbbel med å finne noen SVS tråd som kan svare meg på spørsmålet. Gi meg gjerne tips om hvor spørsmålet mitt best kan besvares eller diskuteres videre
    Nå har jeg lest og lest og lest om PB12 plus/2. Den høres helt syk ut, og jeg vurderer denne mer og mer. Spørsmålet er om rommet mitt er for lite? Jeg skal bygge deikert rom i kjeller ca 21-22 kwm. Bor i rekkehus, og utfra hvordan denne blir beskrevet, må jeg vel trolig dempe mer enn mest for ikke å skremme alt og alle! Mye vil jo gjerne ha mer, så det er litt vanskelig å gi slipp på tanken om den også! Hvordan spiller den på "normale" lydvolum? Er "beistet" uansett utemmelig, eller vil det være mulig å ikke skremme naboen og fruen i 1 etg over flatmark ved å dempe den litt? Dette kommer jo sikkert også ann på innstillinger osv, men hadde vært fint med noen innspill fra dere som har erfaring med dette bikkjehuset.
    Mvh Chris

Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man hørt på dissa svs subbene? Hadde vert gøy å hørt noe som blir så mye omtalt her inne. Snakkes om subbene som de skulle hatt en magisk kraft eller noe Bor i sarpsborg, så gull hvis man ikke må pakke kofferten for å få hørt

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Mulig jeg er i feil tråd nå, men har litt trøbbel med å finne noen SVS tråd som kan svare meg på spørsmålet. Gi meg gjerne tips om hvor spørsmålet mitt best kan besvares eller diskuteres videre
    Nå har jeg lest og lest og lest om PB12 plus/2. Den høres helt syk ut, og jeg vurderer denne mer og mer. Spørsmålet er om rommet mitt er for lite? Jeg skal bygge deikert rom i kjeller ca 21-22 kwm. Bor i rekkehus, og utfra hvordan denne blir beskrevet, må jeg vel trolig dempe mer enn mest for ikke å skremme alt og alle! Mye vil jo gjerne ha mer, så det er litt vanskelig å gi slipp på tanken om den også! Hvordan spiller den på "normale" lydvolum? Er "beistet" uansett utemmelig, eller vil det være mulig å ikke skremme naboen og fruen i 1 etg over flatmark ved å dempe den litt? Dette kommer jo sikkert også ann på innstillinger osv, men hadde vært fint med noen innspill fra dere som har erfaring med dette bikkjehuset.
    Mvh Chris
    Det er jo bare å prøve deg frem med gain på subben til du ikke får noe klager Jeg kjøpte den uten å ha hørt den selv og kan bare annbefale den på det varmeste. Servicen i fra L-sound er også noe av det beste jeg har vært borte i. Er du ikke fornøyd så sender du bare beistet tilbake.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruzle
    Hvor får man hørt på dissa svs subbene? Hadde vert gøy å hørt noe som blir så mye omtalt her inne. Snakkes om subbene som de skulle hatt en magisk kraft eller noe Bor i sarpsborg, så gull hvis man ikke må pakke kofferten for å få hørt
    Du får høre om det er noen i nærheten av deg som kan gi deg en demo. Ellers så er det lsound.no i Arendal som selger de i Norge.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh Chris
    Som Atle99 sier, så kan du bare justere deg frem selv, til du finner det nivået som passer deg og naboene best. Du kan justere den fra at den ikke er hørbar/merkbar i det hele tatt og til at den merkes godt i hele husrekken. Så den kan godt temmes.

Skal du bygge dedikert rom fra bunnen av så har du jo greie muligheter for å skjerme rommet bra i forhold til resten av huset. Har lest om noen som har satt subben på steinhelle med demping i mellom, og dette skal visst ha fjernet vibrasjoner til resten av huset meget godt. Samtidig har man beholdt lydtrykket i rommet.

Selv har jeg en PB12 plus i min lille kino på 12,6 m2. Denne er mer enn kraftig nok her, og den hadde sikkert holdt for meg om rommet var dobbelt så stort også. Med en plus/2 så hadde det vært garantert nok, med mindre man er mer ekstremt opptatt av fysisk bass. Da monterer man rumperistere.

Studer gjerne litt fysiske mål på subbene også. En plus/2 er tross alt ganske stor, bare så du ikke får sjokk første gangen. Ellers så blir man fort vant til størrelsen.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker de dempeputene som selges på HiFi-Klubben til sånt da?`Skal være beregnet for subber opptil 60 kg tror jeg, burde vel ikke trenge noen steinplate da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Som Atle99 sier, så kan du bare justere deg frem selv, til du finner det nivået som passer deg og naboene best. Du kan justere den fra at den ikke er hørbar/merkbar i det hele tatt og til at den merkes godt i hele husrekken. Så den kan godt temmes.

Skal du bygge dedikert rom fra bunnen av så har du jo greie muligheter for å skjerme rommet bra i forhold til resten av huset. Har lest om noen som har satt subben på steinhelle med demping i mellom, og dette skal visst ha fjernet vibrasjoner til resten av huset meget godt. Samtidig har man beholdt lydtrykket i rommet.

Selv har jeg en PB12 plus i min lille kino på 12,6 m2. Denne er mer enn kraftig nok her, og den hadde sikkert holdt for meg om rommet var dobbelt så stort også. Med en plus/2 så hadde det vært garantert nok, med mindre man er mer ekstremt opptatt av fysisk bass. Da monterer man rumperistere.

Studer gjerne litt fysiske mål på subbene også. En plus/2 er tross alt ganske stor, bare så du ikke får sjokk første gangen. Ellers så blir man fort vant til størrelsen.
    Jeg er ikke bekymret over størrelsen. Rommet blir jo ganske dedikert, så madamen har ikke så mye hun skulle sagt. Det er vel mer med tanke på om dette er totalt "overkill". Ser ikke poenget med å legge de ekstra kronene i denne suben hvis jeg aldri får utnyttet dens potensiale! (Det spørs vel om noen får det noengang ) Skjønner at headroom kan være et argument og den ser jeg. Grunnen til at jeg lurer så mye er jo fordi jeg ønsker det siste "punchet" i brystkassa og at den føles skikkelig tight i store deler av registeret den er ment å jobbe i. Kan jo hende noen av de andre "litt mindre kraftige" SVSene ville være nok. Det er jo typisk at man blir litt opphausa og ekstra ivrig når man er inne på dette forumet...her er bare det "værste" bra nok føler man noen ganger :-D Det gjelder vel å prøve å bremse litt noen ganger! Får se hva jeg gjør. Rommet er i ferd med å strippes, men er nødt til å vente litt på oppgjør fra forsikringsselskap pga noe fukt der nede. Har litt tid enda...forferdelig å vente...er der nede hver dag...sitter her på nettet og drømmer...skriver prioriteringsliste over alt som skal gjøres, utstyr og i hvilken rekkefølge....kan jo bli gal av mindre

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utnytte potensialet?
    Det er vel strengt tatt et definisjonsspørsmål. I dette tilfelle ville jeg definert potensialet som frekvensområde, og ikke lydtrykk.
    Ettersom størrelsen spiller mindre rolle, (mon dét? ), så vil du med en mindre / "lettere" sub, fort kunne miste den virkelig kjellerdype bassen som en Plus/2 kan gi deg.
    I den grad det måtte bety noe. Personlig, og spesielt i filmsammenheng, setter i alle fall jeg stor pris på det skyvet som den leverer, ikke minst under 20Hz!
    Har du mulighet for å få en Plus/2 på plass, bør du sterkt vurdere det.
    SPL kan du uansett regulere etter behag og behov. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gode argumenter scrooge Dette ser kanskje ut til å koste meg litt mer enn jeg hadde tenkt...men, men...det er vel sånn denne "hobbyen" er...må nok selge unna et par andre "hobbyer" først da! Det må jo være verdt å virkelig kjenne trykket...det er liksom det jeg har drømt om i alle år, et dedikert kinorom som man skal sitte å smile i når det guffes på med skikkelig bass! Må vel bli en behringer også da tenker jeg. Gidder ikke sitte med et monster og ikke få temmet det skikkelig. Er det andre, billigere løsninger for å få temmet dette "dyret"?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre, og jeg tror at jeg har mine ord i behold. ;-)
    Og for å underbygge litt; det er ubeskrivelig morsomt å oppleve en velspillende sub i en god film!
    Foreløpig har jeg hatt gleden av å bokstavelig talt å føle dette på kroppen, hos BWA, Akto, Marantz, og senest i kveld, hos Mor10.
    Slikt MÅ bare oppleves, kort og godt! Jeg vil uansett satse mye på at du neppe vil angre.
    Det er slett ikke sikkert at du behøver en Behringer som "piskesvinger" for å bli fornøyd?
    Det handler i første rekke MYE om plassering og prøving, som i de fleste tilfelle vil løse de fleste problemer. I alle fall etter hva jeg har sett, og ikke minst hørt!
    At moroa koster mer enn man hadde tenkt, kan jeg vel langt på vei underskrive på?
    Jeg har hatt mange hobbies oppigjennom årene, og felles for de fleste er vel at budsjettet fort kan ganges med 2. Minst!
    Trøsten får være, at det også blir dobbelt så moro som tenkt. Stå på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir nok med å prøve plasseringer først og fremst. Blir det vanskelig får man heller krype til korset med evt en Behringer. Er det forresten noen i Oslo området som har en PB12 plus/2? Kunne vært utrolig moro og spurt om audiens for kanskje å få hørt den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs <3

har også sikklet etter den suben så INFO så skal jeg også kjøpe en

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir nok med å prøve plasseringer først og fremst. Blir det vanskelig får man heller krype til korset med evt en Behringer. Er det forresten noen i Oslo området som har en PB12 plus/2? Kunne vært utrolig moro og spurt om audiens for kanskje å få hørt den
    Prøv med en PM til Mor10, f.eks. ;-)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg summa meg til å kjøpe en SVS jeg også da til slutt.. Har hatt den et par timers tid å jeg kan ikke tørke av meg gliset Hvorfor gikk jeg mot strømmen før. Den er selvfølgelig stor men det er jo det eneste minuset så langt, det er sant det jeg har hørt High-End uten tilsvarende pris. Her kommer også Velodyne SMS-1 til sin rett, hadde aldri trodd jeg kunne få så god bass i mitt rom. Har tuna den til 20hz virker som det passer bra i mitt rom, skal kjøre den noen dager på det så senere teste andre innstillinger.

Takk til Lassesen som leverte den til meg

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en av de beste subene på markedet!

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det,, å det med plasering vil jeg mene er en myte. Jeg har satt min mellom mine fronter disabla delefilteret og kalibrert den med SMS-1 og etter 20min så hadde jeg så og si rett frekvenskurve fra 20hz opp til 65hz på musikk (70) på film hvor frontene overtar.
    Det her var en sub som var værd hver krone å jeg er rimelig kresen som mange andre her på forumet
    Jeg blir nesten redd det er et så vanvittig trøkk at det seriøst blir skummelt, virker som den står der å ler av meg uansett hva jeg kaster på den. Det er jo det som er gøy

Side 150 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •