offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 147

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 147 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste
Viser resultater 2,921 til 2,940 av 5259
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Er det noen som har kjørt på skikkelig med en SVS subber og kan fortelle meg om det er en innebygget beskyttelsesmekanisme som trer inn? Jeg kjørte subberen ganske heftig under introen på ringenes herre og til min store overraskelse sa det "POFF" etterfulgt av et sekunds stillhet, og så "POFF" igjen før jeg hev meg over kontrollene og fikk skrudd det hele av. Smellet var såpass høyt at jeg regnet med at elementet lå i betar under der, men den er like fin enda.

Noen som har opplevd dette? det kan vel neppe være den gamle slitne receiveren min som jeg tyner det meste ut av som sier fra? Den er jo tross alt aktiv =)
    Blir det for mye for min plus/2, så spiller den bare litt roligere. Skrur jeg ned volumet kommer den kraftig tilbake:-)
    Er nok ikke helt sunt for suben. Men skjer veldig sjeldent!
    Hva denne funksjonene kalles vet jeg ikke...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg byttet element og forsterker på min PC-ultra har jeg aldri opplevd at verken sikringen har gått eller at elementet har slått i bunnplata selv på EKSTREME basstrykk. Det hjelper en del å ha den tunet til 20Hz fremfor 16 eller 12Hz, da utslagene ikke blir så store.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    ...Det hjelper en del å ha den tunet til 20Hz fremfor 16 eller 12Hz, da utslagene ikke blir så store.
    Så sant, så sant. Ikke like moro, men likevel. Ultra er jo i en særklasse rent lydmessig.. ;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Så sant, så sant. Ikke like moro, men likevel. Ultra er jo i en særklasse rent lydmessig.. ;-)
    Ja, jeg blir bare mer og mer glad i denne tuben...den slutter ikke å imponere, og det var jo et varp mens den enda var å få tak i...er det noe som definitivt blir værende i hjemmekinoen min, så er det PC-Ultra!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innser at jeg kanskje trenger 2 suber, men har ikke lyst til det. Fremdeles en plassering igjen jeg ikke har prøvd, men den har kun en bærevegg + en lettvegg så jeg har min tvil om resultatet.

Hvilken faseinnstilling bør jeg optimalisere videre?

Ta en titt på tråden min for mer info:

http://avforum.no/forum/kalibrering-...r-klart-2.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen selvfølge at reultataet blir dårlig av den grunn. Jeg fikk veldig gode resultater med den løsningen. Det ble ca. 95 % av suksessen i forhold til å plassere den i hjørnet med to yttervegger. Så du burde prøve. Lykke til. Jeg bruker en xtz 10" til 3000 kr sammen med min plus/2 og 10 " fyller ut der SVSen dipper. Dette fugerer ypperlig for meg og 10"ern holder følge med anlegget het til siste slutt, da den ikke trenger å ha så mye gain for å hjelpe til litt.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump.

Denne tråden burde vært sticky!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg orket å lese alle 147 sidene her men.....
    Noen som kan si noe om hvor langt fra veggen SVS'n bør stå? Jeg har ikke kjøpt ennå, men vurderer sterkt. Kjøpet kommer litt ann på hvor langt ut i rommet jeg må dra den.....
    Ser for meg med bassrefleksportene så trenger den noe luft...?

Har tenkt til å bytte den jeg har med en PB12 plus evt..... her kan du se hvordan denne står pr. i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den får 10 cm på hver side så går det bra. Min Plus/2 gjør det i hvertfall. Rørene trenger ikke så stor plass som mange trur!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan omtrent kline'n helt opp i hjørnet. Noen få centimeter til rørene er nok. Men hva som fungerer varierer vel kanskje fra rom til rom. Min (Plus/2) står for øyeblikket 7 cm. fra bak- og sidevegg, og der står den godt. Spurte SVS via e-post en gang, og det var omtrent noe sånt de rådet meg til (postet svaret litt lenger bak i tråden).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommelfingerregel for alle sirkulære bassrefleksporter er ihvertfall en avstand på minst portdiameteren mellom portmunningen og nærmeste flate (f.eks. vegg).

Skal det låte skikkelig bra må man imidlertid ta hensyn til rommets generelle akustikk, og da blir tommelfingerregler litt for enkelt. Skikkelig tuning av subplassering krever arbeid.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    ...Noen som kan si noe om hvor langt fra veggen SVS'n bør stå?...
    Feil spørsmål...
    Korrekt er: Noen som kan si noe om hvor langt fra SVS'n veggen bør stå?

Neida; omlag 10-15 cm bør være greit i alle sammenhenger. Imidlertid er det alltid greit å sjekke litt ut hva en annen plassering betyr for responsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med plus/2 som gidder å ta mål på høyde og diameter på "spacerne" mellom kassa og bunnplata? Det er 6 stk vel?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 stk som måler 5 cm høy og 3 cm diameter, men jeg må ta av bunnplata om du trenger helt eksakte mål.

DIY på gang???

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh Yeah! Ikke så sinnsykt nøye akkurat det vil jeg tro. Takk skal du ha ratata!

Har så vidt "begynt" planleggingen av å bytte rund baut. Ligger noe info i tråden min...... DIY subben ("HKF Barney") skal bli så lik som plus/2 som mulig. Ser ingen grunn til å endre på noe som funker bra fra før.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ligger noe info i tråden min...... DIY subben ("HKF Barney") skal bli så lik som plus/2 som mulig. Ser ingen grunn til å endre på noe som funker bra fra før.
    Link til tråd, Konrad?
    Har skummet igjennom DIY-listen, men kan ikke finne noen prosjekter fra deg der?
    Er jo alltid interessant å se hva andre pusler med vettu. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk oppgraderingsloggen i signaturen....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks.
    Foreløpig på tegnebordet altså. Men det kommer jo som regel noe godt ut av god planlegging!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg (sender denne i tråden i tilleg til PM, det kan jo hende at det er flere 801 matrix enusiaster som går med en SVS sub i magen) eller andre med erfaring

Har bestilt meg en PB12-Plus/2 i dag... Har du noen råd mhp intergrering med B&W 801 matrix (jeg har seriesIII)? Delefrekvens etc? Jeg har bare to mulige plasseringer desverre. Foran høyre eller venstre for senteren. Dvs mellom senter og 801. Det jeg tror blir minst stygt visuellt er å ha den med langsiden inn mot lærret siden slik at den ikke bygger så langt ut i rommet. Kan ikke dra 801 ene og senter velding langt ut i rommet (en dør og det blir kort avstand til 1. rad i kinoen). Råd mottas med takk. Jeg har også planer om å bestille meg en beringer eq (hvis ikke rommkorrigeringen i Denon 4306 en klarer å temme dette monsteret (har du noen erfaringer med Audyssey MultEQ XT og SVS'ene Flageborg)), men den har de ikke inne på L-sund akkurat nå så jeg får smøre meg med litt tålmodighet.

mvh
    Henning

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Punch woofer?

Hei. Har nå ett 12 isd element til overs og lurer på om det er mulig og lage en kasse som vil gi dette elementet en god punch. Etter mine kunskaper bør det vel bli en lukket kasse? Jeg har en pluss/2 som spiller til 80hz. Men jeg syntes jeg mangler litt mellom 80hz og mellomtone. Noen som har gjort noe lignende prosjekt?

Side 147 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •