offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 5259
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ratata: Jeg har disabled delefilter på alle subbene. Receiver styrer deling på 80Hz. Det blir ikke bra hvis du har aktivert deling på både Receiver og sub.

Slik kurven din ser ut, ville jeg vurdert en Behringer, pga. pris, for å dempe den ene toppen.

Men det er morsommere med flere suber, og det jevner som regel ut frekvensresponsen betydelig i rommet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratata: Bruk 87dB ved 50Hz som utgangspunkt.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ratata: Jeg har disabled delefilter på alle subbene. Receiver styrer deling på 80Hz. Det blir ikke bra hvis du har aktivert deling på både Receiver og sub.

Slik kurven din ser ut, ville jeg vurdert en Behringer, pga. pris, for å dempe den ene toppen.

Men det er morsommere med flere suber, og det jevner som regel ut frekvensresponsen betydelig i rommet.
    Vedr. delefilter: Målingene er gjort med delefilter sub enabled og bypass på receiver. Siste målingen med subfilter disabled og deling på receiver 80 Hz.

87 dB vet 50 Hz hørtes høyt ut?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    ........87 dB vet 50 Hz hørtes høyt ut?
    Det er jo en del lavere enn det du viser i kurvene lenger opp i tråden............ :?

Du justerer vel SUBsonisk filter etterhvert som du "plugger" om portene ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en del lavere enn det du viser i kurvene lenger opp i tråden............ :??
    Ja det stemmer. Men for oss sub-nerder som leser at det anbefales 75/85 dB i diverse kalibreringsguider er det ikke alltid lett å skille ut hva som er rett og galt :-) Skal kjøre en runde med 87db/50 Hz og se hvordan det utarter seg, er redd jeg vil miste litt pulver i bunn. Jeg peaker jo ved 44 Hz og 50 Hz ligger jo der kurven flater ut igjen

Du justerer vel SUBsonisk filter etterhvert som du "plugger" om portene ?
    Joda - subsonicbryteren er ihht. pluggingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan jeg spørre: Er det "crossover enable switch" på min SB12-plus som bør settes på disabled? Og hvor i menyen på recievere styrer man denne delinga?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Kan jeg spørre: Er det "crossover enable switch" på min SB12-plus som bør settes på disabled? Og hvor i menyen på recievere styrer man denne delinga?
    Ja velg crossover disable. Vet ikke hvilken forsterker du bruker men på min Denon er det sub crossover du skal sette til 80hz. Prøv og Sett front og center til small også det pleier og gi best resultat. Det gjør du i Speaker set up menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Ja velg crossover disable. Vet ikke hvilken forsterker du bruker men på min Denon er det sub crossover du skal sette til 80hz. Prøv og Sett front og center til small også det pleier og gi best resultat. Det gjør du i Speaker set up menyen.
    Hrrmmffff...tror jeg har vært innom det som er av innstillinger her, men finner ikke noe som jeg tror har med saken å gjøre. Min reciever er ikke av de beste da, SONY STR-DE475. Kan det være at jeg ikke har denne innstillingen og derfor må dele i subben?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrrmmffff...tror jeg har vært innom det som er av innstillinger her, men finner ikke noe som jeg tror har med saken å gjøre. Min reciever er ikke av de beste da, SONY STR-DE475. Kan det være at jeg ikke har denne innstillingen og derfor må dele i subben?
    Hadde tidligere en STR-875. Du må inn i setup å aktivere sub før du får tilgang til godsakene. Kjenner dog ikke 475 og aner ikke om denne har det, skulle forundre meg om den ikke har det.

Fant denne, se fra side 15: http://129.33.22.12/release/strde475.PDF

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tidligere en STR-875. Du må inn i setup å aktivere sub før du får tilgang til godsakene. Kjenner dog ikke 475 og aner ikke om denne har det, skulle forundre meg om den ikke har det.

Fant denne, se fra side 15: http://129.33.22.12/release/strde475.PDF
    Tusen takk for hjelpa, men jeg finner fortsatt ikke ut hvor jeg setter denne delinga. Muligens noe jeg ikke forstår, men som finnes, her.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For gammel... for liten modell....
    Skaff deg noe nyere! ;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpa, men jeg finner fortsatt ikke ut hvor jeg setter denne delinga. Muligens noe jeg ikke forstår, men som finnes, her.
    Ser ikke ut som om du kan angi frekvens ved deling. Du kan iallefall forsøke hvordan det fungerer om du setter front som small, sub YES. Da skal bassen dirigeres til Sub. Men som Roko sier, sett en ny receiver på ønskelista til jul :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay da.... Kjører fronter på small og sub på yes allerede. Dette fungerer jo for så vidt ganske greit, men rota meg borti kalibrering av sub her og ville sjekke om jeg har gjort det meste av innstillinger riktig. Ellers, ny reciever står svært høyt på innkjøpslista! Synes Denon 3806 klinger fint i ørene..... Er det da slik å forstå at et slikt innkjøp av reciever med god målemikrofon gjør at jeg slipper å kalibrere sub??? Ser mørkt på dette etter å ha lest gjennom noen brukermanualer. Ligger litt over mitt nivå føler jeg...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay da.... Kjører fronter på small og sub på yes allerede. Dette fungerer jo for så vidt ganske greit, men rota meg borti kalibrering av sub her og ville sjekke om jeg har gjort det meste av innstillinger riktig. Ellers, ny reciever står svært høyt på innkjøpslista! Synes Denon 3806 klinger fint i ørene..... Er det da slik å forstå at et slikt innkjøp av reciever med god målemikrofon gjør at jeg slipper å kalibrere sub??? Ser mørkt på dette etter å ha lest gjennom noen brukermanualer. Ligger litt over mitt nivå føler jeg...
    En målemikronfon/autokalibrering er ingen mirakelkur men den er langt bedre enn ingen kalibrering. Har ikke forsøkt dette selv men jeg har registert at folk sliter litt med å få surroundkanalene på plass i lydbildet, selv med autokorrigering.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker nå to plugger i min pluss/2. er det bare headroom jeg mister? Jeg er ikke så god på å utføre målinger desverre, Hva med musikk? Jeg syntes jeg får mer trykk uten plugger da.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Jeg bruker nå to plugger i min pluss/2. er det bare headroom jeg mister? Jeg er ikke så god på å utføre målinger desverre, Hva med musikk? Jeg syntes jeg får mer trykk uten plugger da.
    med to plugger tuner du subben til 16hz dvs at den går endel dypere, men du kan miste noen DB'er oppover i frekvens. Du får måle og høre deg fram til hva du liker best. Hvis ikke rommet ditt er altfor stort så vil jeg tro pbplus/2 har mer enn nok kraft til å gi deg det du trenger selv med to av pottene plugga:-)

pt

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En målemikronfon/autokalibrering er ingen mirakelkur men den er langt bedre enn ingen kalibrering. Har ikke forsøkt dette selv men jeg har registert at folk sliter litt med å få surroundkanalene på plass i lydbildet, selv med autokorrigering.
    Har testet både Denon sin audyssey og pioneer sitt advanced romkorrigering system, begge deler fungerer meget tilfredstillende i mitt rom. Eneste forandringer jeg gjør etter autokalibreringen er å sette alle høytalere til small og delefrekvens til 80hz.
    Audyssey sitt system er nok det som gir flatest respons og kanskje derfor også riktigst, men jeg synes faktisk pioneer sin kalibrering gir litt mer fylde å kropp, men dessverre er den ikke like jevn på alle sitteplassene i kinoen min.
    Veldig god akkurat i sweetspot ,men ikke utenfor slik som audyssey. Skulle hatt en blanding av pioneer sitt system og audyssey etter min mening, men det er vel å tro på julenissen:-)

pt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv godt fornøyd med lyden, brukte metermål og la inn verdiene selv med Radioshack til fintuning, er godt på vei med sub'en men ting tar tid... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS PB12Plus/2 Kurver

Her er kurvene etter at Flageborg stilte inn SVS PB 12PLUS/2,
    og 2 stk JBL E250P subber.
    Mvh
    bolla3

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjørt på skikkelig med en SVS subber og kan fortelle meg om det er en innebygget beskyttelsesmekanisme som trer inn? Jeg kjørte subberen ganske heftig under introen på ringenes herre og til min store overraskelse sa det "POFF" etterfulgt av et sekunds stillhet, og så "POFF" igjen før jeg hev meg over kontrollene og fikk skrudd det hele av. Smellet var såpass høyt at jeg regnet med at elementet lå i betar under der, men den er like fin enda.

Noen som har opplevd dette? det kan vel neppe være den gamle slitne receiveren min som jeg tyner det meste ut av som sier fra? Den er jo tross alt aktiv =)

Side 146 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •