offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 263 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 5259
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er hva jeg fant på internett, helt tilfeldig.......

"I tillegg til et par små Jamo dipoler på langveggen, har jeg nå en nyinnkjøpt SVS PB12+/2, og det må jeg si har snudd opp ned på alt jeg har hørt og visst om sub-woofere.. Den må føles for å bli trodd - den fillerister rett og slett huset hvis man ikke passer seg med volum-kontrollen.. Absolutt det råeste jeg har kjent.. :-)))

Du kan lese mer her:
    http://www.minhjemmekino.no/show.php/Adyton#entry-3199

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Her er hva jeg fant på internett, helt tilfeldig.......

"I tillegg til et par små Jamo dipoler på langveggen, har jeg nå en nyinnkjøpt SVS PB12+/2, og det må jeg si har snudd opp ned på alt jeg har hørt og visst om sub-woofere.. Den må føles for å bli trodd - den fillerister rett og slett huset hvis man ikke passer seg med volum-kontrollen.. Absolutt det råeste jeg har kjent.. :-)))

Du kan lese mer her:
    http://www.minhjemmekino.no/show.php/Adyton#entry-3199
    Ser ikke så stor ut da :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er den jeg solgte, han hadde nemlig respons høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken HZ er det best og splitte ved på denne subben?

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag: Vi venter spent på siste sjokk-melding fra han som kjøpte PB12'ern din???????? Har du fått kontakt?
    Det var meg som kjøpte den, og jeg ble nok ganske imponert :shock: :shock: over hvilket trykk det var i denne subben: Har aldri før verken kjent eller følt maken til risting og skaking, og samtidig med full kontroll og integrasjon (??) med resten av høyttalerene, både 9.2i'ene og Audio Pro'ene. En hører på en måte ikke denne subben, man føler den derimot på en ganske annen måte enn hva jeg har opplevd med andre subber...

Definitivt et nytt referansetidspunkt, ja.

Har nett fått montert den i heimen, har hatt den oppkoblet i et noe mindre surround-oppsett, men der stod den for nærme fjernsynet, slik at bildet ble dratt ut av proporsjon, og fargene misfarget på nesten halve skjermen :shock: . Sannsynligvis dårlig med magnetisk skjerming, mao!!

Det som foreløpig forbauser meg mest med subben, er hvor majestetisk bass det går an å få ut av den på lavt volum, det er fett så det holder, og så uanstrengt at du bare vet at du kan spille så høyt du noen gang trenger og enda ha kraftreserver til overs...

Noe filmtitting med referansevolum på 0 dB kan jeg bare glemme, da tror jeg huset detter ned, men en eller annen gang skal jeg nok prøve "litt" trykk da, må bare få montert slingrekanter og sikkerhetsnett på utsatte steder først, samt gå til innkjøp av personlig sikkerhetsutstyr som hjelm og vernesko .

Første-, andre- og tredje- osv. intrykket er: SINNSYK SUB, og som i tillegg overgår forventningene med kjempestor margin

Fortsettelse følger

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer !!! Du skriver bl.a.: "Siden stereo-lytting alltid har vært prioritert". Hvordan oppleves SVS'n i integrasjonen? Tenker da på at det faktisk er mange her på forumet som spiller musikk, men leter etter/trenger ekstra bunndrag?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superhyggelig at du er fornøyd!

Det var jeg jo forsåvidt sikker på

Bestilte en Ultra jeg, så håper jeg kona ikke ser forskjell......den er 1 tomme større alle veier,samme finish.

Kommer tilbake med info om denne gir mere for de ekstra kronene eller ikke, er litt i tvil på en måte om det er mulig, time vil show

Bra du fremhever hvor bra den er på lave volumer og til musikk, ikke alle som tror helt på det enda.

Dag

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer !!! Du skriver bl.a.: "Siden stereo-lytting alltid har vært prioritert". Hvordan oppleves SVS'n i integrasjonen? Tenker da på at det faktisk er mange her på forumet som spiller musikk, men leter etter/trenger ekstra bunndrag?
    Takker Førsteintrykket er at SVS'en kan gjøre hva som helst :wink: , men alvorlig: Den spiller "følsomt", det virker lett å porsjonere den til den dybden og det nivået en trenger/føler behov for, og den spiller med en imponerende KRAFT og DYNAMIKK som vil kunne fundamentere de fleste høyttalere den blir matchet med, den kan kanskje også utrette et og annet mirakel :?: :?:

Fortsettelse følger helt sikkert, selv om jeg kanskje har kjøpt min siste sub :?:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Superhyggelig at du er fornøyd!

Det var jeg jo forsåvidt sikker på

Bestilte en Ultra jeg, så håper jeg kona ikke ser forskjell......den er 1 tomme større alle veier,samme finish.

Kommer tilbake med info om denne gir mere for de ekstra kronene eller ikke, er litt i tvil på en måte om det er mulig, time vil show

Bra du fremhever hvor bra den er på lave volumer og til musikk, ikke alle som tror helt på det enda.

Dag
    Takk, o'Dag
    -du som gjorde ventetiden og dermed pinen kort - korteste veien mellom to punketer er jo som kjent handel - altså fra tanke til handel, så og si .

Som du skjønner, er jeg kanonfornøyd, og det er heller skjelden at ikke tanken på at "jeg kunne nok tenkt meg en litt større/kraftigere/bedre osv." melder seg ganske kjapt, men så ikke i dette tilfellet - her er mer enn nok og rikelig av alt :!: :!:

Lykke til med Ultra'en, vi høres sikkert .....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kunne utdype hva en kan gjøre ekstra med en EQ?
    Er dette for å få den til å spille bedre over hele registeret eller bare ved en bestemt frekvens?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alle SVS-subene uskjermede? I så fall er den enten håpløst designet eller håpløst forut for sin tid. Neida, men det er jo hovedsaklig for surroundlyd man bruker sub, og ofte er det "ledig" plass i front ved siden av TVen. Dumt hvis subben ikke er skjermet da...

Om noen år har kanskje alle LCD eller Plasmaskjerm, men inntil videre:
    Er det noen som vet om ALLE SVS-subbene er uskjermede, evt. hvilke som er skjermede?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert derfor SVS anbefaler å sette den i et hjørne :lol:

Det beste svaret får du sikkert hvis du sender en mail til de. De har sikkert en veldig god forklaring hvis det skulle vise seg at alle sub'ene deres mangler skjerming.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ er fint til å rette opp på enkelte steder der man har litt mye eller litt lite.

Eller over allt Fritt valg.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått det riktig at PEQ-equalizeren på Ultra-forsterkerene kun kan dempe visse resonanser og ikke booste nivåer.?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror den kan gå både opp og ned, men jeg kjenner ikke denne funksjonen, får den om en ukes tid på min nye PB12 ULTRA/2

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail ifra Ron igår.
    Han kom med svar på dårlig skjerming på sub, og det var at mange subber idag blir med laget med liten eller ingen skjerming pga at en sub pleier som regel å stå et stykke unna TV`en, og SKAL også gjøre det!
    Så derfor er det ingen som legger noe videre penger i dette, kan jo også være med å forklare SVS sine priser, legg bare ikke DVD filmene oppå subben :wink:

Så han anbefaler 1,5 m eller mer unna TV.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    ... legg bare ikke DVD filmene oppå subben :wink:
    Nå er det vel ingen fare med å legge DVD-filmer på subben?
    De er jo ikke lagret magnetisk betinget. Videoer derimot...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen VELDIG gode cd plater som en kan kjøre seriøs demo med i stereo?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Noen som vet om noen VELDIG gode cd plater som en kan kjøre seriøs demo med i stereo?
    Har du forsøkt "Gaucho" med Steely Dan i DTS-versjon?

En vanvittig bra versjon!!!! :lol:

Dersom det er ren stereo det er snakk om er en rekke av Kari Bremnes' CDer ekstreme i lydbildet. Også Jan Garbarek.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg vel egentlig "blandet" meg nok i denne tråden, men demo-CD'er er det fint dere tar i en ny tråd... Hele denne tråden så ut som en blanding av seriøs og god diskusjon, prisjakt og masse chitchat. Fint om vi her kun tar for oss det første, eller hva? Så blir det litt mer interessant for folk å lese disse trådene i ettertid også (...for det er jo sikkert underholdende å "chatte" litt innimellom...). Uansett har dere jo "generell chitchat" til den mer uhøytidelige chatten (som vi selvsagt også synes er hyggelig).

Igjen; PÅ FORHÅND TAKK!

Side 14 av 263 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •