offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 138 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 5259
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Hm en EKSPERT herjer da ikke. Hm den fjernkontrollen er det kontroll på hvor fjern man blir eller hvor hinsides... hehe
    De terminalene klarer du med tre fingre en trykk og to for ledningen, litt fingerkontroll må man da ha til annet enn tastaturet skulle jeg mene, da skulle det ikke være nødvendig å demontere element, bare å skjekke koplingen med kamera ettapå glunt. litt kan en grønn mann gjøre eller +?
    Og slike greier blir tross alt montert av 10 åringer uten skolegang i østen, så jeg kan ikke skjønne de derre ingeniørgreiene du unnskylder siden det ikke handler om konstruksjon eller service på kort (det gjør teknikkere med mindre fartstid på skolebenken enn du har brukt på dine innlegg hær).
    Vet dette er OT, men; vær så snill og lær deg litt bedre rettskriving/tegnsetting/setningsoppbygging, Ronny!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Hm en EKSPERT herjer da ikke. Hm den fjernkontrollen er det kontroll på hvor fjern man blir eller hvor hinsides... hehe
    De terminalene klarer du med tre fingre en trykk og to for ledningen, litt fingerkontroll må man da ha til annet enn tastaturet skulle jeg mene, da skulle det ikke være nødvendig å demontere element, bare å skjekke koplingen med kamera ettapå glunt. litt kan en grønn mann gjøre eller +?
    Og slike greier blir tross alt montert av 10 åringer uten skolegang i østen, så jeg kan ikke skjønne de derre ingeniørgreiene du unnskylder siden det ikke handler om konstruksjon eller service på kort (det gjør teknikkere med mindre fartstid på skolebenken enn du har brukt på dine innlegg hær).
    Prøv å bygg opp antall innlegg med litt mer konstruktive svar enn dette, bare et forslag :???:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Prøv å bygg opp antall innlegg med litt mer konstruktive svar enn dette, bare et forslag :???:
    Og kanskje til og med spe på med en hyggelig tone og litt folkeskikk, så blir det triveligere for alle sammen.

Sorry for OT.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm. Har vi ti-åringer her også, Ronny DD?
    Var jeg deg ville jeg vært litt mer ydmyk, og heller forsøkt å respektere det faktum at ikke alle er "rocket scientists".
    Men du er vel det, ettersom du antakeligvis hadde fikset hele greia med én hånd på ryggen? :-P
    Hvem vet.
    Det ble med forsøket.
    Antakelig er det like greit med en hånd på ryggen siden det er så trangt å komme til.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

Kul att se en PC-Ultra, Alex. Visst är den subbornas moder!! Spelar skiten
    ur det mesta på marknaden (i alla fall under 30 000 Kr-strecket)

Bytte själv förstärkaren i min ultra för en månad sen. Och mina händer
    blev helt uppskrapade. Men sen upptäckte jag min dumma fan att kablarna
    sitter med kabelskor i förstärkaränden. Det hade sparat mig mycket tårar
    och tandagnissel. Du nämner att dom var fastlödda på din utbytesstärkare.
    Stämde det?

Min gamla förstärkare var när den väl var utplockad väldigt lätt att laga, då det var strömbrytaren som mekaniskt hade pajat. Så nu sitter jag och funderar på ett hemmabygge med den som drivverk. Kanske med ett av dom
    gamla pluselementen Ni har börjat byta ut i Norge.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om det er det rette stedet å stille dette spørsmålet men....

Jeg har kjøpt meg en SVS PB12 plus/2 og jeg lurer rett og slett hvor mye/høyt den kan spille.

Hadde den i hjørnet ved sofaen tidligere, det rista noe sinnsykt i sofaen og ikke noe mer... Fikk da flyttet den frem til fronhøytalerne mine og da ble det en helt annen opplevelse... Kjørte igang Flight of the phoenix, og ble nesten litt redd hvor fysisk den liksom ble over hele kroppen istedenfor bare i sofan.. Begynte nesten å flimre for meg her.. :-P

Hvis gain på ca kl 11 på sub og forsterker(Pioneer 2014i) er stilt inn på -5 db(Har ikke turt å stille den noe høyere). Er det mulig for dere å gi en mening om det er en grei instilling i forhold til å kunne kjøre film liksom(Har ellers Defintive BP2000 fronter)... hmm klønete forklart men... forstår dere hva jeg mener?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny sub. Har selv en pluss/2 og jeg er også imponert over trykket denne lager. Jeg har ikke hørt om noen som har klart og ta livet av denne. Ser du som meg venter på 12.3 så da kan du jo se hvor langt du kan pushe før det eventuelt ryker noe hehe. Er ikke så flink på kalibrering selv men jeg bare bruker ørene og finner hvilket nivå som passer meg. Du har ihvertfall nok å gå på i en pluss/2

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Litt merkelig opplevelse med SVS PB12-Plus/2 her nå.

Hadde akkurat sett en film, og var i ferd med å skru over til vanlig TV igjen, da jeg merket en ganske høylytt susing i rommet. Siden TVen min har vifte, og denne viften har omtrent samme lyd (men svakere) tenkte jeg "du verden som den vifta fikk fart på seg nå da - ja ja, den går vel fortere nå som det er varmere i rommet, da".

Men lyden hørtes litt rar ut, så jeg tok en runde og hørte om det kom fra høyttalerne eller TVen. Det viste seg da at denne lyden kom fra suben.

Satte receiveren til Mute, og når jeg da skrudde på Gain kontrollen på suben, var det omtrent som å stille inn kanalene på en gammel FM radio. God gammal støy.

Så jeg slo av receiveren for at det ikke skulle være noe signal inn, og sto og skrudde rundt på Gain kontrollen på suben, for å få vekk 'skitten' som muligens lå i potmeteret (er ikke første gang jeg har hatt et lignende problem, og har da løst det med å ta ut forsterker og blåse rent potmeteret med trykkluft, pluss en liten dæsj 5-56).

Så sto jeg der og vred Gain kontrollen frem og tilbake da - frem og tilbake, frem og tilbake.

Plutselig - - - BLAM!! - - - - - - og så heeelt stille...

:shock:

Lyset på subforsterkeren sto fortsatt på gult da, men. Slo av suben, og lot den 'hvile'. Tenkte - "kanskje sikringen gikk?"

Skrudde på receiver og sub igjen etter en stund - - og satte på litt musikk.

-Bare fryd og gammen igjen nå!

Og så og si ikke noe støy ved vridning av Gain potmeteret lenger heller.

Merkelig.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk blåst det reint for ruskomsnusk da veitu

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med min pluss/2. Men det har ikke smelt enda.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Noen som har opplevd dette før?

Så akkurat Flight Of The Phoenix, og den filmen er jo kjent for mye dypbass.

Satte på lyset i stua etterpå. Men så stusset jeg litt: står ikke suben litt rart til?

-Det viste seg at suben har vandret tre-fire cm. mot venstre! :shock:

65 kilo sub har altså vandret over gulvet som en gammal vaskemaskin mens filmen pågikk! Du verden.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dempeføtter under min PB12 og den rører seg ikke en millimeter...:wink:

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min pluss/2 står på fliser. Det hender den tar seg en tur ja.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Noen som har opplevd dette før?

Så akkurat Flight Of The Phoenix, og den filmen er jo kjent for mye dypbass.

Satte på lyset i stua etterpå. Men så stusset jeg litt: står ikke suben litt rart til?

-Det viste seg at suben har vandret tre-fire cm. mot venstre! :shock:

65 kilo sub har altså vandret over gulvet som en gammal vaskemaskin mens filmen pågikk! Du verden.
    "For det er det bare SVS som kan, og bare bare han"... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med Ultra/2 beveger seg ved høye nok lydtrykk og rett (kanskje feil..) underlag

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det blir et stort problem, ser jeg ingen annen utvei enn at du må investere i en svær granitt stein 70+ kg som du kan legge opp subben;-) Da bør den forholde seg rimelig rolig:-)
    Men flight of the phoenix har jo et heftig lydspor, pleier faktisk å skru ned litt spesiellt under sandstormen i starten.

Forøvrig har jeg aldri opplevd fenomenet på noen av mine SVSer(det er andre ting som flytter seg før subben flytter seg for å si det slik)
    mens på en Sunfire sub jeg hadde engang, var det andre boller den vandret selv ved meget moderat volum.

pt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Det skal sies at suben min står på et ganske glatt gulv, og at p.g.a. diverse "operasjoner" (bytte av elementer, fiksing av forsterker), så står den nå på vanlige 'møbel knotter' (i filt) og ikke de som fulgte med suben.

Men det er første gang jeg har opplevd at suben har rørt på seg. Selv ikke da jeg så War of the Worlds gjorde den det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har sett bilder av den lille SB12 subben enda?

ser jo ganske søt ut den:-)

http://www.audioholics.com/news/pres...SDSB12subs.php

mvh
    pt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er SVS fan, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt rart at man kan ta samme elementet som sitter i hundehuset mitt, en 450W BASH forsterker (halvparten av Plus/2, så det passer til ett element sånn sett), bygge det inn i en kasse som såvidt er stor nok til elementet, og så bare funker det?

Greit med CAD design, bruke lang tid på utvikling osv., men hvor mye "rart" får man egentelig gjort med en så liten, nærmest kvadratisk kasse?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det.
    Nå har jeg ikke lest hva RON og Tom har sagt om dette, men jeg vil vel tro at dette er mere rettet mot de som vil ha høyere WAF og ikke nødvendigvis den vanvittige dypbassen SVS er kjent for. Det er jo sikkert noen kroner for SVS å hente her også:-)

pt

Side 138 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •