offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 137 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 5259
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fikk jeg endelig sendingsbekreftelse på ett stk 12.3 plus element, hvordan er den enkleste måten å få bytte elementet på uten å utsette det for skade? ps dukker vel opp ett 12.2 på avtorget snart :wink:

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sett den på hodet. Jeg vil også ha 12.3 elementer!!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har fått en pluss/2 til å bunne?
    Noen som vet om 12.3 elementet tåler mer før de bunner enn 12.2?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg husker har jeg aldri hørt om noen som har fått boks-subbene til å bunne. Sylinderne derimot, er det enklere på.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Noen som vet om 12.3 elementet tåler mer før de bunner enn 12.2?
    Jeg vet ikke, men lsound og svs hevder at det ikke er noen form for ytelsesforskjell...?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Jan Ove på L-sound, så er den nye plus/2`en meir komplett en før. Med 12.3 elementet så skal den vere meir detaljert og den har meir driv over 30hz. Den minner om Ultra/2 slik som eg har forstått det.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar. Gleder meg til Juli. Da blir det 12.3 på meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå trenger jeg øyeblikkelig hjelp fra SVS-ekspertisen!!

L-sound sendte meg (uoppfordret) en ny forsterker til min PC-Ultra som sikringen har gått mistenkelig ofte på.

Har nå skrudd ut den gamle, men strømkablene som går fra forsterkeren til basselementet er festet på motsatt side av elementet og åpningen bak der forsterkeren sitter. Hvordan skal jeg nå festepunktet, og trengs det loddetinn osv for å få festet de nye kablene? Er vanskelig nok å se inn dit..

EDIT: Jeg fikk nå hjelp av et par kunstige øyne Fikk lurt digitalkameraet innimellom der slik at jeg fikk et bedre overblikk - og det ser ut til å være vanlige skruterminaler. MEN - hvordan i huleste skal jeg komme til .. ??

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår problemet her, (er jo slett ingen SVS-ekspert ), men hvorfor ikke la kablene sitte der de gjør på elementet, og heller lodde løs / lodde fast kablene til forsterkerenheten?
    Det må da være mye enklere enn å tukle inne ved elementet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Mulig jeg misforstår problemet her, (er jo slett ingen SVS-ekspert ), men hvorfor ikke la kablene sitte der de gjør på elementet, og heller lodde løs / lodde fast kablene til forsterkerenheten?
    Det må da være mye enklere enn å tukle inne ved elementet?
    Det er jo bare å skru kablene av/på inne på elementet. På den nye forsterkeren er kablene allerede loddet fast. Jeg vil ikke begynne å rive og brekke av noe der, dessuten har jeg ikke loddeutstyr. Den rette fremgangsmåten er nok å koble av og på elementet, men så var det å nå inn dit da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs hvor i alle dager er det tekniske ?

Sukk, er du redd for å skru ut elementet også ?
    Det ser da virkelig ut til at terminalene er trykk og putt ledning slipp eller omvendt. ingen skruing..... på terminalene.

Jaja dagens farlige skrujern, eller er det frykten for å glemme hvor skruene satt ? Du har jo kamera man ? da husker det for deg...

Nei forresten det er vel teknisk ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Sukk, er du redd for å skru ut elementet også ?
    Det ser da virkelig ut til at terminalene er trykk og putt ledning slipp eller omvendt. ingen skruing..... på terminalene.

Jaja dagens farlige skrujern, eller er det frykten for å glemme hvor skruene satt ? Du har jo kamera man ? da husker det for deg...

Nei forresten det er vel teknisk ?
    Du får virkelig unnskylde at jeg ikke er utdannet elektroingeniør, men jeg vil nødig gjøre noe som kan komme til å ødelegge et eller annet

Fikk nå svar fra l-sound at det trykkterminaler som du påpekte. Problemet er fortsatt å nå inn

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Om du ikke har tinn og loddebolt, så har du kanskje en såkalt "sukkerbit" i huset?
    Egentlig en lysterklemme (som er det riktige navnet) og som man gjerne bruker for å skjøte elektriske kabler.
    Da kan du jo klippe kablene på et passende sted like utenfor åpningen, og skjøte denne til kablene på den nye forsterkeren.
    Da har du i alle fall en midlertidig (egentlig ganske permanent) løsning, slik at du i alle fall får prøvekjørt den nye forsterkeren!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha skrudd inn den nye forsterkeren og putta ledningene inn i kassa, snudd den på hode, skrudd av bunnplata, skrudd ut elementet, og satt på ledningen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Jeg ville ha skrudd inn den nye forsterkeren og putta ledningene inn i kassa, snudd den på hode, skrudd av bunnplata, skrudd ut elementet, og satt på ledningen.
    Akkurat det skal jeg gjøre! L-sound foreslo det samme for å være sikker på at det blir gjort ordentlig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jo det hele nesten tåpelig enkelt!
    Jeg forstod det slik som at du ikke hadde mulighet / lyst / nerver til å demontere elementet?
    Så feil kan man altså ta. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Da ble jo det hele nesten tåpelig enkelt!
    Jeg forstod det slik som at du ikke hadde mulighet / lyst / nerver til å demontere elementet?
    Så feil kan man altså ta. ;-)
    Når importøren selv velsigner mine "herjinger" føler jeg meg litt på tryggere grunn

Jeg skal ærlig og redelig innrømme at jeg har fint lite erfaring med å skru og fikle på innsiden av høyttalere og subwoofere, jeg liker meg best foran dem med fjernkontrollen i hånda Men nå som jeg er igang må jeg innrømme at det er veldig interessant å se åssen disse tubene ser ut på innsiden!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt!
    Det er alltid betryggende å ha importørens velsignelse ved slike inngrep.
    Det er jo også en ærlig sak å innrømme at man ikke til daglig befatter seg med "mekking" av både ditt og datt, i dette tilfelle en sub.
    Man (jeg, og kanskje flere?) tar ofte for gitt at man med største selvfølgelighet tar både skrutrekker og loddebolt fatt, når noe ikke fungerer.
    Men slik er det jo ikke!
    Har man interesse for (i dette tilfellet lyd og bilde), er det ikke dermed sagt at man til enhver tid er kapabel for å gå dypere i materien.
    På seg sjøl kjenner man andre heter det jo, men det er ikke alltid riktig! Men er en "felle" som er lett å falle i.
    Sjøl har jeg ingen problemer med å plukke det meste i fillebiter, og sette det sammen igjen for den saks skyld.
    Og glemmer nok i farten at dette ikke gjelder alle og enhver.
    Alle har jo sine pre, men på forskjellige områder.
    Får i alle fall håpe at du får sving på sakene til slutt! :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Ekspert
    Når importøren selv velsigner mine "herjinger" føler jeg meg litt på tryggere grunn

Jeg skal ærlig og redelig innrømme at jeg har fint lite erfaring med å skru og fikle på innsiden av høyttalere og subwoofere, jeg liker meg best foran dem med fjernkontrollen i hånda Men nå som jeg er igang må jeg innrømme at det er veldig interessant å se åssen disse tubene ser ut på innsiden!
    Hm en EKSPERT herjer da ikke. Hm den fjernkontrollen er det kontroll på hvor fjern man blir eller hvor hinsides... hehe
    De terminalene klarer du med tre fingre en trykk og to for ledningen, litt fingerkontroll må man da ha til annet enn tastaturet skulle jeg mene, da skulle det ikke være nødvendig å demontere element, bare å skjekke koplingen med kamera ettapå glunt. litt kan en grønn mann gjøre eller +?
    Og slike greier blir tross alt montert av 10 åringer uten skolegang i østen, så jeg kan ikke skjønne de derre ingeniørgreiene du unnskylder siden det ikke handler om konstruksjon eller service på kort (det gjør teknikkere med mindre fartstid på skolebenken enn du har brukt på dine innlegg hær).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Har vi ti-åringer her også, Ronny DD?
    Han har vel betegnelsen "Ekspert" i kraft av antall innlegg, og ikke nødvendigvis som ekspert på montering av høyttaler og forsterker?

Var jeg deg ville jeg vært litt mer ydmyk, og heller forsøkt å respektere det faktum at ikke alle er "rocket scientists".
    Men du er vel det, ettersom du antakeligvis hadde fikset hele greia med én hånd på ryggen? :-P

Side 137 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •