offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 5259
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, skal eksperimentere når den kommer om 2-3 dager

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt noe om at tubene snart skal ankomme. Noen som vet når?! Egentlig de jeg er mest intresserte i.. de tar ikke så mye gulvplass.. de er bare litt høye .

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cartoon1973
    Hei..
    Er det noen som bor i nærheten av Sandefjord som er villig til å ta imot en gjest for lydtest?
    Da er jeg straks medlem av svs-klubben med en svs pb10-isd. Bestilte den i går og får den i morgen eller lørdag. Hvis du kommer innen kort tid kan du være med å sammenligne med min tannoy msub10. Blir morro! Bor i Tønsberg.

Er det forresten noen som vet hvor stor dimensjon/omkrets på "spiksene" til pb10 er? vil den kunne stå oppå min 40x40 granitthelle?

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    jeg går med planer om å kjøpe en svs pb 10 etter mye positiv omtale.
    men jeg bor desverre hjemme og mine foreldre har nå begynt å bli litt engstelig etter at jeg har snakket begeistret om alt det bra jeg har hørt her om hvor bra de spiller. så det jeg lurer på er: hvor mye vill lyden forplante seg i huset? bor i rekkehus og er begynt å bli litt engstelig for naboen. det er nemelig veldig dårlig isolert oppover i huset men vistnokk bedre inn mot naboen men alike vell. annlegget står i kjelleren og de sier (naboen er veldig grei så kan godt hende at de ikke var helt erlige) at de aldri har hørt noe til meg, men sønnen deres som er vegg i vegg med meg sier han hører meg ganske godt. vet ikke hvordan dette er, burde kansje gå bort en gang å høre men men.
    etter å ha lest litt i den "villeste svs historier" så var det jo en som fikk naboen 2 hus borte til å komme å klage og det høres ikke så bra ut. men jeg er også redd for er å rive ned ting fra veggene, stuen ligger rett over der hjemmekinoen er og det er masse glass i skap osv der... er mine bekymringer ubegrunnet eller hva sier dere? har ennå ikke hørt en svs så vet egentlig ikke hva jeg begir meg ut på :wink:

ellers så regner jeg med å bestille om 2 uker når lønningen kommer :-P *glede seg*

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy lyd er like upopulært om du har bra eller dårlig sub, kanskje naboene setter pris på litt kvalitet når du først skal plage dem? :-)

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe sant det men hva med vibrasjoner?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dype kraftige vibrasjoner må da være myyyye bedre enn dunk-dunk-dunk..., en basstype som bare irriterer.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess!!! Jeg vant... dama ga seg og PB12-Plus er bestilt :grin: :grin: :grin: I just can't wait! (å som vi gleder oss...):razz:

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp. Da er også jeg medlem av SVS klubben. Men ååå jeg sliter så jævlig med plassering . Selvfølgelig får jeg jo ikke noe bass i sweet spoten, men mye på plasser som ikke har noe med saken å gjøre. Skal prøve å flytte til en tredje plassering og se om det blir bedre. Hvis ikke det blir bedre så blir jeg nesten lei meg. Er det ikke en Svs-patrulje i trondheim da? :P.

Forresten, hvilket batteri bruker Radio Shack analog? Må vel få kalibrert hele anlegget etterhvert nå.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radio Shack analog bruker 9V (firkanta) batteri :razz:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Hepp. Da er også jeg medlem av SVS klubben. Men ååå jeg sliter så jævlig med plassering . Selvfølgelig får jeg jo ikke noe bass i sweet spoten, men mye på plasser som ikke har noe med saken å gjøre. Skal prøve å flytte til en tredje plassering og se om det blir bedre. Hvis ikke det blir bedre så blir jeg nesten lei meg. Er det ikke en Svs-patrulje i trondheim da? :P.

Forresten, hvilket batteri bruker Radio Shack analog? Må vel få kalibrert hele anlegget etterhvert nå.
    Istedenfor å flytte suben rundt, kan du jo prøve det mange anbefaler; å sette suben i sweetspot, for så å krabbe rundt i rommet mens du spiller bass, til du finner den plassen hvor du mener bassen er best, og så sette suben der.

Men det hender man må inngå kompromisser der - jeg kan f.eks. forsåvidt velge noen alternative plasseringer i min stue som nok ville vært noe bedre lydmessig enn den jeg bruker nå, men i praksis er det ikke ønskelig av diverse andre grunner.

Men du kan jo prøve og se hvor du ender opp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Istedenfor å flytte suben rundt, kan du jo prøve det mange anbefaler; å sette suben i sweetspot, for så å krabbe rundt i rommet mens du spiller bass, til du finner den plassen hvor du mener bassen er best, og så sette suben der.

Men det hender man må inngå kompromisser der - jeg kan f.eks. forsåvidt velge noen alternative plasseringer i min stue som nok ville vært noe bedre lydmessig enn den jeg bruker nå, men i praksis er det ikke ønskelig av diverse andre grunner.

Men du kan jo prøve og se hvor du ender opp.
    Jo jeg får vel prøve det. Men jeg sitter i en Stressless. Så hvis jeg skal la den være der uten at den faller ned, så må jeg ha på fotstøtten. Og da blir subben tiltet slik at bassporten peker litt oppover. Men kan jo forsåvidt prøve. Noen som har en lenke til et bass-sweep?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Jo jeg får vel prøve det. Men jeg sitter i en Stressless. Så hvis jeg skal la den være der så må jeg ha på fotstøtten. Og da blir subben tiltet slik at bassporten peker litt oppover. Men kan jo forsåvidt prøve. Noen som har en lenke til et bass-sweep?
    For min egen del ville jeg bare ha flyttet stresslessen og satt suben på gulvet der stresslessen sto, mens du prøver ut plasseringer. Ser at enkelte sier at man skal sette suben opp i stolen/sofaen, men det har jeg aldri skjønt. Kan da umulig stemme?
    Skulle likt å se hvordan godstolen min likte seg dersom jeg plasserte 65Kg med sub oppi den, og dro på med bass i tillegg...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    For min egen del ville jeg bare ha flyttet stresslessen og satt suben på gulvet der stresslessen sto, mens du prøver ut plasseringer. Ser at enkelte sier at man skal sette suben opp i stolen/sofaen, men det har jeg aldri skjønt. Kan da umulig stemme?
    Jo har stusset litt over den jeg også. Skal se om jeg rekker mer i dag. Er ikke lenge til folk skal legge seg. Har du noen eksempler på et bass-sweep som hadde egnet seg å spille av?

edit:
    Fikk testa litt nå. Kan ikke si at jeg fant noe plasseringer som var noe spesielt heftige.

Er det noe som heter for umulige rom? Eller er det bare umulige brukere?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... det der testa jeg en gang også - fungerte ikke for fem flate øre hos meg. Relativt logisk også (synes nå jeg da...), for bølgene sprer seg/følger ikke samme vei i den motsatte retningen.

Tror nok du må kalle inn hjelpemannskap og flytte "doningen" rundt omkring mens du selv inntar godstolen . Ta også en rask fasesjekk på de forskjellige sjekkpunktene (plasseringene).

OG; lag deg gjerne en planoversikt over rommet, og notér deg hvordan inntrykket er fra de forskjellige plasseringene. Nyttig når du omsider skal forsøke å finne det mest optimale stedet.

Lykke til!

PS: Hjørner er som regel å foretrekke, men jeg regner jo med at dette er utprøvd allerede.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvfølgelig testet hjørneplasseringer. Men tror egentlig jeg må umøblere hele kjelleren. Tror nok det lønner seg å ha sitteplasseringen mer mot bakvegg, og ikke midt i rommet. For sånn dom det er nå, er det helt umulig å finne noen bra plassering.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg dønn midt i rommet - og det fungerer som et skudd! :grin:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan du selvfølgelig fly over flageborg

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Eller så kan du selvfølgelig fly over flageborg
    Holder det med en snickers? Trodde ikke det nei. Siviltjenesten tror jeg ikke støtter slike utflukter du gitt :P Om det bare hadde vært en trøndersk svspatrulje så.

Men fra spøk til revolver. Her er plassene jeg har testet å plassere suben. Rødt kryss betyr at det ikke funket så bra. Strekene ut viser hvilken rettning den pekte. Når jeg prøvde plassering 1, så ble det bra lyd ved plassering 2 og 3. Alt annet var egentlig ganske håpløst, men skal teste grundigere med Radio Shack i morgen å lage grafer på alle plasseringene. De røde veggene på tegningen betyr at det er yttervegger. Jeg er i en kjeller så på utsiden av de er det Jord. De andre veggene grenser mot andre rom i kjelleren, så de er ikke så "kraftige". Om det skal ha noe å si for bass-lyden. Det som er til høyre for plassering 2 er en bokhylle. Vurderer å hive ut den etterhvert, men foreløpig har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Ved plassering 3 er det en skorstein. Mye bass har en tendes til å samle seg opp der, så jeg tenkte jeg skulle prøve å plassere suben der. Men neida, var ikke akkurat topp der heller.

Den plasseringen bak stolene var helt uaktuell, så den får ikke et nummer.

Noen forslag?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss noen mål av rommet så er det nok noen glupinger som kommer opp med en god forklaring på hva som evt. er fundamentalt galt.

Side 130 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •