offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 263 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 5259
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jarjar
    Da var det lettere med Sunfire'n den ble solgt atter å ha vært annonsert i 3 timer.

Så jeg sitter her uten sub :x

Kanskje TR står for tog Thlian :wink:
    Hear hear!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sterkt uenig i det. Jeg synes denne tråden og SVS er svært spennendende og får stadig e-post om oppdateringer og synes egentlig ikke greier om pris og norcargo og slikt er noe særlig interessant å lese om. Det som er interessant er slike innlegg som dag skriver om teknikken, målinger osv. At en haug med folk gleder seg fælt er trivelig, men ikke interessant i en teknisk tråd.... sorry at jeg må være litt sur om dette.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Har et lite "problem" med SVS'en min. Når jeg ser film trykker det noe helt sinnsykt(ting detter ut av kjøkkenskap, bilder faller ned fra veggene). Men når jeg hører musikk i stereo moderer den seg, den spiller mye lavere. Noen av dere SVS guruene som vet hva dette skyldes?

Bruker ikke sub når jeg hører musikk, men en av de som var her på demo ville høre Orbital- "know where to run" eller noe sånt. Han påsto at det skulle være sinnsyk bass på den sangen, det var bra for all del, men jeg føler meg rimelig sikker på at den har mere å gå på.

Det er en PcPlus 20-39 tunet til 20hz på et morsomt volum.
    Hvad utstyr er det du bruker ? dette er én av grundene til jeg aldrig har kjøbt sub. Man må ha en temmelig omfattende bass management, og det har jeg ikke, eller også kjøbe en sub a la REL med 2 innganger og 2 volumen kontroller, én til LFE og én til high-level fra fronternes høyttaler terminaler. Med 2 volumen kontroller slipper man da å justere hver gang man skifter imellom film og musikk.
    Men, dette er så individuelt etter hvad utstyr man har, og hvordan man vil ha det, forstår bare ikke at sub fabrikanterne ikke ser dette problem !!!!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon AVR 3802, pluss noen Vincent 996, og et par PowerMaster 130.
    Det er ikke et stort problem , har fått et fornuftig svar på dette, så jeg holder meg til å vise fram sub'en til filmbruk, noe den var kjøpt inn til i utgangspunktet.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en EQ fra SVS og juster inn lyden slik du ønsker.
    Du får kjøpt EQ her hjemme også ganske rimelig, EQ analog EQ er bra til sub og lett å jobbe med, slik får du lett opp midbass trykket.

Tydelig at rommet ditt støtter de laveste frekvensene ganske kraftig, dette er ikke uvanlig.

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Anfield,

er du på jakt etter en spesiell type sub som spiller litt ekstra pen bass er det nok servostyrte subber som gjelder.

De dyreste Velodyne (DD10 osv)

Og infinity har en billig en med et romkorreksjons system som spiller meget pent.

Men ikke forvent allverden till film med disse.

Dag
    Nå må du gi deg litt Dag. Hva mener du med å si at man ikke kan forvente allverden til film med Velodyne sin DD-serie. En DD18 gir trykk i massevis til film.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var angående DD10 jeg sa man ikke kunne forvente allverden

Ellers er jo DD18 kababel til en del moro!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Er sterkt uenig i det. Jeg synes denne tråden og SVS er svært spennendende og får stadig e-post om oppdateringer og synes egentlig ikke greier om pris og norcargo og slikt er noe særlig interessant å lese om. Det som er interessant er slike innlegg som dag skriver om teknikken, målinger osv. At en haug med folk gleder seg fælt er trivelig, men ikke interessant i en teknisk tråd.... sorry at jeg må være litt sur om dette.
    Enig. Lag en ny tråd om frakt og pris under generell shitchat. Men nå skal det sies at det var der tråden startet. Jeg tror SVS fortjener en seriøs tråd, da det virker som en høyst seriøs aktør

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Enig. Lag en ny tråd om frakt og pris under generell shitchat. Men nå skal det sies at det var der tråden startet. Jeg tror SVS fortjener en seriøs tråd, da det virker som en høyst seriøs aktør
    Så ergo vi som har kjøpt sub og venter på og snakker litt om dette underveis må se til å pelle seg ut av tråden!! Fordi det er useriøst å snakke om subbens tur hit....?
    Men når vi har fått den, så kan vi snakkes liksom.....

Hva annet kan en si enn evnt. "BRA!" når subben kommer for det er allerede snakket MYE om eks-subben til dag, så da er det liksom ikke noe mer å tilføye. For så god greie på det har jeg ikke!
    Nå skal jeg også kalibrere et anlegg for første gang noensinne, men det var vel useriøst og nevne det og siden jeg ikke kan noe om det!?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så,så

Poenget er vel at det for nye SVS kjøpere er ganske kjedelig å lese gjennom alle inleggene som inneholder bare tåkeprat. Det begynner å bli mye av det nå.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thlian; ikke vær så hårsår :wink: Du tar ting ut av sammenheng. Togtider har vel ikke noe med saken å gjøre, i alle fall ikke i en TEKNISK tråd. Føler jeg ikke kan si det på noen måte uten at du blir fornærmet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter, nå må dere ikke blande pris, teknikk og NorCargo/leveranse greier. Dette er en teknisk tråd. Lag en prisjakttråd for slikt......
    Nei, det finnes bare en tråd i dette forumet :lol: Det er "vis nye meldinger" :lol: :lol:

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare lage en tråd under Prisjakt Audio hvor dere diskuterer det. Synes også det er rimelig uinterressant!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks ikke av den hårsåre typen, liker bare å lage litt harselas noen ganger :wink:

Jeg kan godt ta Nor-Cargo disk et annet sted, følte bare at jeg MÅTTE forbarme meg et eller annet sted :wink:

Angående et par ting, angående setup, mange referer til 00db som referanse volum, men det er ikke akkurat noe jeg kan ha på min forsterker. Da er det noe som går i stykker et sted :shock:
    Så hvordan skal jeg selv finne ut hva som er referans-volum for min egen del :?:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Det er jo bare lage en tråd under Prisjakt Audio hvor dere diskuterer det. Synes også det er rimelig uinterressant!
    For du ville ikke ha diskutert selv hvis du ventet en inn, eller ville du tatt det et annet sted :?:

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skjønner jo at dere diskuterer det, men jeg vil lese om det tekniske i DENNE tråden. For meg er det foreløpig ikke interressant å lese om hvor trege Nor-Cargo er

Sier jo ikke at dere ikke skal diskutere det, men kunne man ikke tatt det et annet sted?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er har vært med her en stund og det er en innarbeidet regel at vi ikke blander korta så mye. Dette har lygren stressa ganske mye med helt fra starten og da bør alle være lojale til dette. Denne tråden handler nå om 3 ting. Pris, transport og teknisk. I henhold til forumet regler er dette 3 ulike tråder.

Thlian og dere andre; uansett om dere synes dette er tøys, så er reglene slike og da forholder man seg til dette.

Foreslår at moderator eller trådstarter lager de 2 andre trådene og flytter innlegg over til der de hører hjemme og sletter de siste 'tulle' innleggene (inludert dette innlegget).

Holder alt skrytet av SVS mål så er dette en sensasjonell tråd og bør ryddes opp i.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at det er på tide med et skille i denne tråden nå, så kjære moderator:

1. La denne fortsette med tekniske/praktiske erfaringer av produkter fra SVS

2. Lag en egen tråd for fremgangsmåte ved kjøp/egenimport/kalkulasjoner/valutaanalyser.
    Dette er et produkt som ikke er forankret i noen form for lokale forhandlere, kun enkelte "pushere" og derfor vil forumet være et viktig sted å søke ALL form for info om handel fra SVS som produsent/leverandør.

3. For de som bare må skrive om sine transportabstinenser.....lag en SVS tråd for dette også...?!!

Ser fram til snarlig hjelp med ovennevnte forslag.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er et typisk eksempel på hvor lite interessant trådene blir når kortene blandes som dette. Leste meg gjennom denne tråden, og her må det ryddes mye ser jeg. Tar på meg opprydningen, men neste gang ber jeg dere heller opprette en ny tråd i korrekt fora og heller sette opp en link i den tekniske.

LINK til prisjakt tråd... og folkens, dette tok LAAAAAANG tid, fint om dere neste gang splitter diskusjonen med en gang! PÅ FORHÅND TAKK!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, så var det noen som måtte selvfølgelig strekke denne transportgreia litt vel langt :!: :!:
    Såpass at det siste jeg spurte om blei ignorert, var ikke provosert før, men nå er jeg det :x

Moderator: Dette innlegget kan slettes, måtte bare blåse ut litt!

Side 13 av 263 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •