offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 127 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 5259
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan noen så hoste opp en definisjon på hva egentlig SVS-patruljen er, hva deres agenda er og hvem som er "inkludert"? Da skulle det meste være klarlagt tror jeg..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donnie
    Nå gikk fruens potteplante i tusen knas her, alt takket være en stk SVS PC-Ultra. :grin:
    Vinduskarmen ble dens siste hvilested..

Kanskje litt OT men..
    Hehe. Her har som sagt rommet gått mer eller mindre opp i limingene etter en del hardkjør de siste ukene, og ista hadde jeg "kamp" mot naboen i etasjen under. Tror han har et par CLSC-215 eller noe sånt, og han måtte selvsagt gi opp temmelig kjapt da jeg kjørte igang demo-cden til flageborg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Kan noen så hoste opp en definisjon på hva egentlig SVS-patruljen er, hva deres agenda er og hvem som er "inkludert"? Da skulle det meste være klarlagt tror jeg..
    Jeg tror at den består av Flageborg for det meste, og agendaen er å hjelpe folk å få kalibrert subben sin optimalt slik at det ikke er masse slurvebass i de tusen hjem :-)

Jeg er delskyldig fordi det var hos meg Flageborg hørte SVS for første gang og ble bitt.
    Men jeg er dårlig på å reise rundt å hjelpe folk. Men jeg er på nett!

Gorm, Akto, Roko, Lassesen og Kenti m/fler fikk alle sin første SVS opplevelse hos meg, jeg dro liksom litt i gang SVS sirkuset, men tar det litt med ro om dagen.
    Akto er meget aktiv ser jeg.

Dag

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, dra den ikke for langt nu, godeste DJ...

For meg var det åpenbart nok å lese alle de ovasjoner SVS fikk på forumet. Ikke hadde jeg tenkt til å handle sub, men da jeg søkte litt på temaet, havnet jeg fort på AVforum. Tror det tok et par minutter eller så.

Deretter registrerte jeg meg, stilte noen få få - men velvalgte - spørsmål. Ikke mange dagene etter var suben bestilt og den ulidelige ventetiden et faktum. Fort gikk det, og jeg har ikke angret et sekund på handelen.

Det eneste jeg måtte angre på er at jeg ikke handlet to tuber. Men for pokker; hvem kunne vel vite at disse var så gode som det ble sagt, annet enn de som allerede hadde noen stående i kroken(e). ;-)

Med andre ord; hos Dag har jeg hørt hvordan de ulike suber og oppsett kan fungere på en utmerket måte. Dette var likevel svært kort tid etter at jeg hadde handlet selv. Således ble jomfruturen gjort hjemme i min egen kino... ;-)

Og det er her kjernen ligger - de som har anskaffet seg en SVS er påfallende ofte over gjennomsnittet ivrige på å vise andre hjemmekinoentusiaster hvilken kvalitet SVS står for. Akkurat dette faktum er noe enkelte bør ta til seg og la hjernecellene kverne litt ekstra ved.

Nok sagt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det ved nærmere ettertanke, jeg får prøve å ta litt ære alikavel ved mitt engasjement på forumet i de tider, men du er nok en av de som lett tar beslutninger og får av polvottene og tar fram kreditkortet :-)

Du kan jo faktisk fremdeles kjøpe en til!

DAG :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle meg hvor jeg får tak i en PC-Ultra til?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått kan de modellene som ikke føres av L-sound bestilles direkte fra USA som før, men må du sjekke opp med SVS. Ble litt usikker nå :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hehe. Her har som sagt rommet gått mer eller mindre opp i limingene etter en del hardkjør de siste ukene, og ista hadde jeg "kamp" mot naboen i etasjen under. Tror han har et par CLSC-215 eller noe sånt, og han måtte selvsagt gi opp temmelig kjapt da jeg kjørte igang demo-cden til flageborg
    Hehehe, jeg lot også PB12 Plusen spille opp til dans på nyttårsaften til naboens store fortvilelse

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Så vidt jeg har forstått kan de modellene som ikke føres av L-sound bestilles direkte fra USA som før, men må du sjekke opp med SVS. Ble litt usikker nå :-)
    Ingen sjans i havet, annet enn via Magnum da....

Spørs om jeg hadde giddet det, gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er fedt det !!!

Måtte bare få det ut !
    Er det rart det finnes engasjerte mennesker......???

Når lydklippet fra Jurasic Park hvor fottrinnene til dinosaurusen lister seg inn på han fyren som er på toalettet. ...
    Det kule er : Mellom hvert forttrinn som kan høres er det en etterdønning som kun høres via andre enden av et rom som ligger laaangt unna høytalerene.
    Og det er ikke høytalerne mine man hører. Neida det er furusengen på gjeste rommet - Loftsdøren - ... Og mine glasserte takstein som lager lyd... og jeg .....bare ler og ler :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er effekten av en virkelig god subwoofer. Latter, et fjollete smil, bass er helt utvilsomt den delen av frekvensspekteret som setter følelsene i sving.

Da jeg for 1 år siden fikk min PB10 spilte jeg Darla scenen om og om igjen, mens jeg smilte dumt. Når jeg så for 1 måned siden fikk Plusen hadde den akkurat samme effekt, dummesmilet, eller bassgliset om du vil, var på plass igjen.

Hvis du ikke gliser når subwooferen din jobber som aller mest er det et tydelig tegn på at du behøver mere subwoofer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med PB12-Ultra/2 inneholdt "bass-gliset" også små nervøse rykkninger. Det er bassnirvana når følelsen av "bass en aldri har kjent maken til" blandes med lett frykt for hvilke konsekvenser det lavfrekvente lydtrykket får for husets tekniske standard.
    Jeg kan skrive under på at livet uten SVS ikke er helt det samme. Synd for meg at PB12-Ultra/2 var for stor for rommet mitt (fysiske mål). :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett, siden denne tråden er teknisk, så var det en gledens dag/kveld første gang jeg opplevde SVS'ene hos Dag. For første gang opplevde jeg en "fabrikk-bygget" SUB som ga meg vibrasjoner på nivå med egne konstruksjoner i hjemmekinoen.

Som de fleste antageligvis har lagt merke til, så har det bare "ballet" på seg..............

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ultra lyd til Plus pris !!!

Det ser ut til at SVS Ultra folket kan få sine største ønsker oppfylt !

I følge de mest omfattende tester som noensinne er utført på en SVS-sub, kan man faktisk konkludere med at den NYE versjonen av Plus-elementet, 12.2, spiller så bra at den kan sidestilles med kvaliteten i Ultra-elementet !!!

Gå ikke glipp av den spennende debatten som du kan lese her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=626290

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ultra/2 må vel fortsatt ha bedre kontroll på høyere volum tatt i betraktning av den høyere forsterkerkraften?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så lyst å legge ut kurven min her for kommentar, men den kommer ikke frem på forhåndsviningen.... HJELP !

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplastede bilder vises ikke på forhåndsvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må jeg bare legge den ut og la de våkne og kritiske tilbakemeldinger hagle :shock: :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fin, og ikke minst en morsom kurve. De små toppene du har langt nede, vil kun gi deg ekstra moro og glede, en liten nerve i filmsammenheng.

Fin innstilling av subbene :-D

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Så må jeg bare legge den ut og la de våkne og kritiske tilbakemeldinger hagle :shock: :-D

Må si meg enig med akto, dette så gøy ut? En kurve jeg misunner deg:-)

pt

Side 127 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •