offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 5259
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ettersom de nye plus/2-modellene har nærmet seg den gamle ultra/2 i kvalitet mtp på nye og forbedrede elementer osv, må vel nesten nye ultra/2-modeller ha fått en tilsvarende oppgradering? Ellers er det jo fint lite som taler for å legge så mye ekstra på bordet for ultra/2?
    Bra poeng, får satse på at de har fått det da ;-) Ble litt i tvil om jeg skal vente eller ikke da, hmm. Bor i leilighet akkurat nå så kanskje det er verdt å vente til ultra/2 og kanskje hus kommer :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En test av nyere dato, der plus/2 og ultra/2 sammenliknes, hadde ikke vært dumt. Prisforskjellen er ganske markant og et valg mellom disse har vel tidligere for mange vært vurdert ut i fra kvalitetsmessige hensyn.

Dersom det nå skulle vise seg at plus/2 nå virkelig kan gi også HiFi-delen god påvirkning, er dette selvsagt svært interessant. Om ultra kommer med ny type element kjenner jeg ikke til, men det hadde vel vært et klart pluss dette også!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du sammenligner tallene for SPL begrenset for forvrengning mellom PB12 Plus, og PB12 Ultra (Eds/Ilkkas test) vil du se at Ultra maksimalt er 1.5db bedre nede i det dypeste, men at Plusen drar i fra i de øvre frekvensene.

Hva rent SPL angår så tror jeg at Plus/2 er the way to go, lydkvalitet Plus vs Ultra overlater jeg til noen andre å uttale seg om.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Gorm,

Du kjenner jo personlig de det gjelder og burde vite bedre enn dette synes jeg.

Hvis det er noe du lurer på burde du ta det ved hjelp av en PM.

Ikke ødelegg forumet på denne måten er du snill, folk må ha lov å:

1. ha humor og kalle seg SVS patruljen
    2. brenne for interessen sin uten å bli mistenkt for ting
    3. Genuint like et produkt og fortelle om det til andre mennesker på et forum
    Nå har jo faktisk Flageborg et veldig nært bånd med Lsound uansett hvordan mang vrir og vrenger på det, eller er det bare "flax" at begge holder til i Arendal? Og jeg leste et innlegg her hvor Flageborg kom på besøk til en her på forumet med 2stk PB10 i bilen?! Vet han har 2x plus/2 altså, men ante ikke at han hadde 2stk PB10.... Selvfølgelig er SVS en super sub, med skikkelig amerikansk stil. Uansett grøsser jeg hver gang jeg leser ordet "SVS-patruljen".

EDIT: Men jeg mener ikke at Flagebort er ansatt i Lsound!! Da hadde han sikkert også hatt utstyr ifra Lassensen når han drev AudioConcept (klipsch, rotel, marantz etc..).

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett er det ingen kobling her. Begge ordene (teknisk og kobling) er berettiget plass i denne tråden, men det er også de eneste.

La oss dra denne tråden videre slik den er ment; nemlig teknisk relatert.
    Annen mistro eller eventuelle baktanker kan vi dra et annet sted!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke noe å grøsse over.

Flageborg var vel ganske så bassinteressert lenge før LSound kom på banen.

Og jeg vet hvertfall at Flageborg hadde/har en PB10 i stueanlegget sitt, noe han vel hadde før han fikk de større bokssubbene også.

Hvorvidt Flageborg blir "subfinansiert" av LSound skal jeg ikke spekulere i, men tviler på det? Jeg kan hvertfall gå god for at jeg vet hvor genuint interessert Flageborg er i denne hobbyen, og da spesielt bass og alt rundt det, så jeg er ikke i tvil om at han hadde holdt på på samme måte selv om det ikke var LSound som sto for importen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Flageborg og Jan Ove har kjent hverandre fra før SVS kom inn i bildet er jo vanskelig å "ta dem for".....

Rimelig harmløst det hele etter min mening.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er jo ikke noe å grøsse over.

Flageborg var vel ganske så bassinteressert lenge før LSound kom på banen.

Og jeg vet hvertfall at Flageborg hadde/har en PB10 i stueanlegget sitt, noe han vel hadde før han fikk de større bokssubbene også.

Hvorvidt Flageborg blir "subfinansiert" av LSound skal jeg ikke spekulere i, men tviler på det? Jeg kan hvertfall gå god for at jeg vet hvor genuint interessert Flageborg er i denne hobbyen, og da spesielt bass og alt rundt det, så jeg er ikke i tvil om at han hadde holdt på på samme måte selv om det ikke var LSound som sto for importen.
    Greit å være bassintressert, men når han drar rundt for å iherdig vise at SVS duger, da begynner det å gå litt over streken. Spessielt siden han ikke har NOE igjen for det selv, uten om en som tid til annen skriver på forumet her . Men men, er vel noe som fortsatt er gratis i denne verden da :roll:

EDIT : vil bare legge til en ting, Flageborg er nok en kjærnekar uten like, det tror jeg på. OG hehe, tror faktisk ikke han får sove når han finner ut at noen har problemer med bass'ern sin, da drar han tydeligvis på seg Bassdrakta (inc hansker) og durer i vei til "problemområdet". Enten vi vill eller IKKE . Snille eller slemme! Han er iallefall glad i bass, og mange blir jo fornøyd etter et besøk. Så vi latsabber burde kanskej holde kjeft . Inc meg da.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at det er en teknisk tråd, men jeg føler jeg må dementere noe av det vissvasset som kommer frem her.

Lassesen og Flageborg kjenner hverandre på samme måte som jeg og Lassesen kjenner hverandre. Svært lite, og kun sporadisk kontakt og erfaringsutveksling pr. mail. Ikke noe foretningsrelatert i det hele tatt. Hvem skulle tjene på det. Submarkedet i Norge er forsvinnende lite.

Flageborg har en drøss med SVS'er, og alle er kjøpt og betalt for... Fullpris.

Flageborg er en entusiast uten like, det er INGEN her inne som er så ivrig som han. Han er dessuten ett av de menneskene jeg kjenner som gir mest av seg selv, han konkretiserer ofte sine innlegg her inne med besøk, og hjelper andre entusiaster i "nød". Jeg blir rett og slett forbannet når jeg leser at folk trekker Flageborg intensjoner i tvil, men det er sikkert fordi jeg kjenner han godt. Han er blitt en av mine beste venner, og hos han og familien står døra altid åpen. Jeg kan garantere at han ikke har en skjult agenda.

Ingen av oss som "fronter" SVS blir subfinansiert, Lassesen tjener seg ikke rik på det han gjør, og kan følgelig ikke sponse oss som er entusiaster, selv om jeg personlig ikke hadde hatt noe i mot det. Vi fronter ett produkt som på en måte er genuint, men den skeptiske holdningen er "typisk norsk". Skepsisen vår skinner altid i gjennom.

Håper dere stoler på meg, de som kjenner meg vil nok gjøre det. Hvilken reklame medfører kinoen min for Jmlab? 100 ganger mer enn det mine innlegg om SVS gjør. Men det er ikke noe spesiellt med Jmlab. Det er dyrt og ordinært. Det stikk motsatte av SVS, og det er slike ting jeg liker, og vil hjelpe andre å finne en løsning som jeg vet blir bra...

Håper vi nå kan slutte med å trekke Flageborg i tvil. Både jeg og Flageborg, og sikker andre, har hatt masse kontakt med både Ron og Tom hos SVS før lsound kom inn i bildet. Det er helt naturlig å innhente informasjon, utveksle erfaringer, og spørre etter råd når en er så interessert som vi er. Jeg er på Hifihuset ett par ganger i måneden, for å prate om saker og ting med Andre. Blir det da automatisk en foretnings-kobling mellom oss på grunnlag av det?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Etter denne forklaringen avslutter vi da denne Flageborg/SVS diskusjonen med aktos innlegg, og fortsetter den tekniske! Flageborg får prøve ta denne diskusjonen som en kompliment, det er ikke alle her inne som klarer formidle en såpass stor entusiasme at en lurer på om en jobber for merket! Go Flaggis!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er ammetåke fra min side, men spørsmålet kom på bakgrunn av henvendelser jeg har fått fra bekymrede forummedlemmer. Jeg syns derfor det var på sin plass å få belyst dette åpent i forumet, og ikke bare en avklaring på "bakrommet". Det syns jeg vi har fått gjort, og jeg kan ikke annet enn å ta av meg hatten for entusiasmen som fremvises i denne tråden. Hvis dette var helt feil av meg, så beklager jeg det sterkt. Innlegget var ment som spørsmål og ikke som noen anklagelse bare så det er helt klart.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt....

Gorm, dette er veldig rart at selv du som vet at Flageborg er over det gjennomsnittelige, kan si noe slik. Du vet godt at Flageborg har demonstrert sin SVS lenge før folk i det hele tatt visste hva SVS var. Har ikke han vært hos deg også med sin PC2531, og var ikke dette før L-Sound begynte?

Skorob, det er ikke flaks, det er ren tilfeldighet. L-Sound startet ikke med SVS fordi Flageborg var i samme by. Hvor han har kjøpt sin andre PB10-ISD vet ikke jeg. Den første kjøpte han bukt av en kamerat av meg, så ingen PB10-ISD salg til Flageborg dessverre. Du vet selv at Flageborg har tatt med seg sin PC2531 landet rundt, KUN for å vise hvor bra dette er for mannen i gata... lenge før L-Sound startet.

At L-Sound finansierer Flageborg er noe jeg ikke vil inn på engang, og jeg tror Aktos's notat kan legge dette på is en gang for alle!

Ha en fin dag alle sammen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må jeg si at det er glimrende at du avkrefter noe fler har lurt på Lassesen. Ellers kan jeg føye til at hvis jeg hadde kjent Flageborg så godt som mange andre her, så kunne jeg avkreftet "ryktet" selv, og ikke stilt spørsmålstegnet her inne. Jeg syns personlig det er greit og spille med åpne kort, og lufte det som dukker opp underveis. Som jeg skrev i forrige innlegg, syns jeg dette ble ryddet opp i veldig bra (takket være Akto).

....og som svar på spørsmål om demo; nei det var Anfield som hadde med seg "tuben" som åpnet øynene mine for en verden av skikkelig dypbass, og det var hjemme hos jfinneru.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, det er bra, da er dette lagt til side.

Ok, da var det Anfield... han kommer fra Arendal han også og han er heller IKKE finansiert av L-Sound.

Det vi vet er at det sitter mange takknemmelige sjeler rundt på forumet her som VET at Flageborg har bidratt til stor hjelp i deres stereo og hjemmekinoer!

Snakkes alle sammen...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kunne vært en god ide for et realityprogram dette egentlig. svs-patruljen har jo store likhetstegn med Tufte IL. hadde jo vært hysterisk morsomt å fulgt dem rundt, kledd i hvite T-skjorter med bilde av en svs og tilhørende caps og selvfølgelig Flageborg som lagleder :-D
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh!

Hvilken sub har den største forsterkeren (bare for å holde dette teknisk...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Blæh!

Hvilken sub har den største forsterkeren (bare for å holde dette teknisk...)
    Regner med at det er Ultra/2

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent teknisk synes jeg det var godt å få dette ut av verden, for jeg har teknisk sett lurt littegrann på det samme selv. Men så har jeg tenkt tilbake på tiden da jeg kjøpte min første SVS (teknisk sett en SVS 20-39 PC Plus, 12" i rør med 525W BASH forsterker), lenge, lenge før LSound var påtenkt, og Flageborg sendte meg en PM med telefonnummeret sitt og hjalp meg så godt han kunne over telefonen, og i senere PMer. Første gang jeg har opplevd dét på et forum. Så Flageborg er nok en av de få, genuine entusiastene der ute.

Sånn rent teknisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er Axel sin skyld, sånn rent teknisk.

Han bor i Frankfurt og skrøt hemningsløst på et internasjonalt Infinity forum om hvor bra SVS er.
    Lettlurt som jeg er reiste jeg hjem til ham istedenfor å krangle om noe jeg ikke hadde hørt. Og etter en kort demo var jeg medlem av menigheten.
    Begynte å skryte her på forumet, mange kranglet og var mistroiske, men Flageborg bare satte seg i bilen og kjørte 7 timer for en demo.

Derfor er han blitt som han er, medlem av menigheten. I senere tid har han stiftet SVS-patruljen :-)
    Og mange har fått seriøs hjelp, all ære til en sann entusiast.
    Og takk Axel :-)

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk fruens potteplante i tusen knas her, alt takket være en stk SVS PC-Ultra. :grin:
    Vinduskarmen ble dens siste hvilested..

Kanskje litt OT men..

Side 126 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •