offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 123 av 263 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 5259
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nyeste romkorreksjonsystemet til pioneer har ihvertfall fått meget med skryt, da det omfatter korreksjon for stående bølger og det som verre er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en post over på avsforum hvor en journalist som hadde testet 3806, og SMS1 sa at han fikk nesten like gode resultater med 3806, sammenlignet med SMS1.

Jeg fulgte også med på balubaen med Denon A1 når den kom, og romkorreksjonen ikke fungerte i de laveste frekvensene, men jeg regnet med at det var ordnet nå?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer ikke tilfredsstillende på 3805 iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det stemmer godt, de gjør intet under 63hz
    Tror nok de gjør det, men de faste båndene på manuell eq starter på 63 hz. Men romkorreksjonen velger selv de viktigste punktene helt uavhengig av de faste valgte frekvensene på manuell eq, og garantert jobber den i hele frekvensområdet. Hos meg i min kino påvirker romkorreksjonen i 3805 bassen i stor grad.

Dag

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Tror nok de gjør det, men de faste båndene på manuell eq starter på 63 hz. Men romkorreksjonen velger selv de viktigste punktene helt uavhengig av de faste valgte frekvensene på manuell eq, og garantert jobber den i hele frekvensområdet. Hos meg i min kino påvirker romkorreksjonen i 3805 bassen i stor grad.

Dag
    Hmm høres rart ut. Hører du at romkorreksjonen kalibrerer subben annet en på delay og volum. Jeg gjør iallefall ikke det på min Pioneer AX3 trodde heller ikke denon 3805 gjorde det.
    Mulig 3806 gjør det. Ser du etter at kalibrering er fullført hvilke frekvenser som er justert og med hvor mange db. Hadde vært interessant å vite. Isåfall skal jeg jaggu se meg om etter en denon 3805;-)

mvh
    PT

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dag
    Jeg har kun personlig erfaring med Yamaha, og Pioneer hva romkorreksjon angår, og de gjør ingenting for bassen. Det kan jeg enkelt se fordi jeg har en stor kul ved 56hz, og den var fremdeles der når auto eqen var ferdig kjørt

Kan man ikke se hvilke frekvenser Denonen velger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, man kan se hva RomEQ'en setter som verdier. Gå inn på Auto Setup og så er det vel det nederste valget. (husker ikke hva den heter).

Jeg er enig med dag johnsen,
    hos meg så har faktisk 3805 korrigert frekvenser ned i 43Hz sammen med 603s3, så den jobber i bassområdet ja.

Om det blir riktig, det er vel en annen sak, men det høres riktig ut ihvertfall. ;-)
    Synd at ikke man kan justere frekvensene selv på manuell setup.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, så lærte jeg noe i dag igjen Men 3805 eq'er ikke subutgangen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, så lærte jeg noe i dag igjen Men 3805 eq'er ikke subutgangen?
    Jo, det er nettopp det den gjør helt klart etter min mening, den justerer hvor den vil i frekvensområdet og jeg får helt annen bass fra subben min med romkorreksjon på enn av.

Dag

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er å anbefale da? på eller av? og hva bør den stå på evnt`?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker aldri min romkorreksjon, liker den romforsterkningen jeg får på film, og synes det blir mye tammere med korreksjonen på. Samme gjelder musikk, men så skal det også sies at mine rom er ganske heldige lydmessig.
    For andre kan det være gull verd med romkorreksjon. Lytt og velg det du liker best selv, la følelsene styre mer enn fornuften.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er nettopp det den gjør helt klart etter min mening, den justerer hvor den vil i frekvensområdet og jeg får helt annen bass fra subben min med romkorreksjon på enn av.

Dag
    Det er da underlig at Denon aldri nevnte dette når 3805 var ny? Spesielt sett i lys av hvor høyt de banker på markedsføringstromma nå for å fortelle at 3806 eq'er subutgangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da underlig at Denon aldri nevnte dette når 3805 var ny? Spesielt sett i lys av hvor høyt de banker på markedsføringstromma nå for å fortelle at 3806 eq'er subutgangen.
    Den har ihvertfall korrigert ned til rundt 40 hz både hos meg og andre, og det er jo i det området subben spiller hos meg, jeg splitter på 80 hz.

Og jeg hører STOR forskjell på subben med og uten. Mere vet jeg ikke.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker aldri min romkorreksjon, liker den romforsterkningen jeg får på film, og synes det blir mye tammere med korreksjonen på. Samme gjelder musikk, men så skal det også sies at mine rom er ganske heldige lydmessig.
    For andre kan det være gull verd med romkorreksjon. Lytt og velg det du liker best selv, la følelsene styre mer enn fornuften.
    Dette er nye takter fra den kanten... Du var vel engang en svoren tilhenger av romkorreksjon på både film og musikk en gang i tiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

prøvde det endel på musikk, aldri på film. Synes det var spennende på musikk fordi jeg følte at jeg fikk flere forskjellige par høyttalere ut av det ene paret jeg hadde. Men det dabbet av, nå synes jeg det er best å finne høyttalere som passer til rommet, og slippe romkorreksjonen.
    Men plutselig skifter jeg mening igjen.....å leke litt med den manuelle eqèn kan være en god ide som jeg ikke har jobbet så mye med enda :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dag

Jeg regner jo med at Denon som Pioneer og Yamaha fra samme generasjon kjører autokalibrering automatisk dvs at høytalerene vil bli valgt til large nesten uansett og da er det ikke rart den kalibrerer helt ned mot 40 hz selvom det er bedre enn hva pioneer kan skilte med. Men det betyr altså ikke at subben blir kalibrert. Hører også stor forskjell på subben til tross for at den ikke blir kalibrert av romkorreksjon/EQ det har vel med samspillet høytalere og sub imellom å gjøre. Alt påvirker hverandre. Booster man et frekvensnivå et sted i anlegget kan du banne på at du får en innvirkning et helt annet sted i frekvenskurven også.

Regner med etter kjøring av romkorreksjon så setter du høytalere til small og deretter kanskje også delefrekvens til 80hz?

mvh
    PT

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Hei Dag

Jeg regner jo med at Denon som Pioneer og Yamaha fra samme generasjon kjører autokalibrering automatisk dvs at høytalerene vil bli valgt til large nesten uansett og da er det ikke rart den kalibrerer helt ned mot 40 hz selvom det er bedre enn hva pioneer kan skilte med. Men det betyr altså ikke at subben blir kalibrert. Hører også stor forskjell på subben til tross for at den ikke blir kalibrert av romkorreksjon/EQ det har vel med samspillet høytalere og sub imellom å gjøre. Alt påvirker hverandre. Booster man et frekvensnivå et sted i anlegget kan du banne på at du får en innvirkning et helt annet sted i frekvenskurven også.

Regner med etter kjøring av romkorreksjon så setter du høytalere til small og deretter kanskje også delefrekvens til 80hz?

mvh
    PT
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor subben skal oppføre seg annerledes i bassen når frontene spiller 80 hz og opp og romkorreksjonen er på. Skulle jo tro at det under 80 hz ville forbli det det er dersom det ikke blir korrigert av romkorreksjonen.

Ja, jeg splitter på 80 hz med alt som small :-)

mvh
    Dag

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål. Har en PB12 Plus. Det jeg lurer på er hvilken vei bør bassporter peke. Inn mot vegen eller ut i rommet. vet at dette er litt plasserings avhengi. men lurte på om noen hadde erfaring med dette. Og om når det lønte seg å ha den vendt den ene eller den andre veien.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker best med bassportene mot veggen hos meg..Står vel ca 20 cm fra hver vegg i et hjørne.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mot veggen og i et hjørnet i et rektangulert rom. ungå å plassere den i nærheten av store åpninger inn til spisestue, kjøkken etc

pt

Side 123 av 263 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •