offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 122 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det som er spesielt med SVS er dens utrolige evne til å levere dyyyyp bass, og da snakker vi om området mellom 20-10Hz. Dersom du blokker porter får du dessuten den forsterkning du bare måtte ønske i dette området
    :-P :grin: :-P

Jævl... synd at det ikke skal være mulig å få tak i flere PC-Ultraer. Man kan vel telle dennes musikalske konkurrenter på én finger... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Gå for PB12-ISD.

Det er ikke mulig å importere SVS selv, mm du kjenner noen i utlandet som kan gjøre dette for deg. Du sparer uansett ikke mye penger kontra kjøpe fra www.lsound.no

Har hørt at pb12 ikke skal være like god til musikk som pb10. Har B&W 705 i front nå og trenger en sub som kan suplere med det den ikke kan + det vi alle vil ha i hjemmekino! ;-)

Kunne PB12- PLUS vært en vinner da?? blir litt dyrere enn eg egentlig har råd til, men en må lide for gøyen...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.E.N
    Har hørt at pb12 ikke skal være like god til musikk som pb10.
    Hvor har du HØRT denne påstanden ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg fikk jeg ikke SvS til å spille noe spessielt bra til B&W 703 iallefall. Men jeg har fått de til å spille utrolig flott mot PSB, Dali og Infinity. Både Velodyne 15DD og BW asw 850 spilte bedre på mitt rom og til mitt oppsett.. Men jeg fikk heller ikke PSB sin subsonic 10 til å spille bra her heller. Men jeg er ikke bare på utkikk etter bass som går til 16hz etc da.. Ser sikkert 1 film i uka nå.
    Noen her som har fått SvS ultra (cylinder) og plus/2 til å spille bra mot BW 703?! På musikk som Roger Waters, Pink Floyd og Kate Bush fikk jeg de ikke til å samspille noe spessielt iallefall, var litt mer riktig mot musikk ala Prodigy og Metallica etc, men var bare Velodyne og BW'en den gang som fikk frem Roger'n sin litt merkverdige spillestill på bassen og de finessene jeg var ute etter den gang..

Uansett, SVS er utrolig konkurransje dyktige i pris.. og får man det til å spille bra sammen, da blir det show resten av året . Kunne også tenkt meg å få hørt hva folk med Klipsch RF-7 har å si om SvS sammen med klipsch..

For meg er det bassen ifra 25hz og opp til rundt 80hz som gjelder mest.. har veldig lite musikk som går så langt ned som til 20hz (men noen er det).

Selv kunne jeg nok tenkt å invistere i en plus/2 igjen, men tror det bare er pga brife faktoren, siden jeg har mer enn nok lyd/bass for mitt bruk nå (og at den vil "idle" når jeg spiller musikk, litt waste of money for min del )

Selv er jeg jo stempla som SvS hater på dette forumet, men men, det får så være, jeg anbefaler SvS jeg. Selv kunne jeg ikke tenkt meg det akuratt nå. (hadde SVS passa meg bedre enn 850'en, så hadde jeg seriøst solgt 850'en, så blind er jeg ikke at jeg har bundet meg til et merke).

Jeg vil kalle BW 850 en subwoofer, selv om den ruller av endel ifra 23hz og ned. Men men, forskjellige meninger .

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hos meg fikk jeg ikke SvS til å spille noe spessielt bra til B&W 703 iallefall.
    Det er mange faktorer som spiller inn for å oppnå den lyden man ønsker. Ingen tvil om det.

Besøkte en god venn som kjører B&W 703 med TacT Millennium Digital Amplifier
    og SVS'n min ble koblet og kalibrert for test.

Når kvelden var over fikk jeg såvidt med meg SVS'n igjen, for den hadde imponert så vanvittig..................og det hos en STEREO-FIL :grin:

PS! Den mannen har i tillegg "gull-ører"......så der tillates ingen artefakter på lyd-siden ;-)

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått PB12-Plus til å spille bra med 703 Hadde ASW675 før SVS'en, og SVS'en spiller mye bedre. Har tatt endel tid å få kalibrert den riktig, med hensyn på plassering, PEQ, avstandsinnstilling på 3805'en++

Brukte autokalibreringen på 3805 først med subben for å finne ut hvilken avstand den valgte til subben (ble ikke samme som målt med meterstokken for å si det sånn)
    Så koblet jeg fra subben, kjørte kalibreringen igjen for å få riktig nivå på alle kanaler, for med subben ble nivået på kanalene bare surr.
    Koblet så til subben igjen, stilte inn avstanden fra forrige kalibrering, justerte lydnivået på subben i forhold til frontene med en db-måler - og vips så er jeg 90% fornøyd. Skal forske litt mer på plassering, fase og PEQ, men det får jeg ta etterhvert. For nå skal det snurres film!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at pb12 ikke skal være like god til musikk som pb10. Har B&W 705 i front nå og trenger en sub som kan suplere med det den ikke kan + det vi alle vil ha i hjemmekino! ;-)

Kunne PB12- PLUS vært en vinner da?? blir litt dyrere enn eg egentlig har råd til, men en må lide for gøyen...
    Jeg har førstehåndskunnskap om temaet, og kan avsløre at PB12 er et lite hakk vassere enn PB10, også til musikk.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker nå to pb 12 isd og kan bekrefte at de er meget bra til musikk. Pb12 er kjapp og er med hele veien til hva du måtte fore den med dypbass.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Lsound og de tar ikke inn pb12-isd. Noen som har tatt inn subwoofer som privatperson fra SVS??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/14778-prisdiskusjon-svs.html ) tråden som har over 22.000 visninger. Skulle indikere noe. Husk at SVS ikke lenger sender til Skandinavia pga. Lsound nå har agentur der. Skal du importere selv må du finne et transittland i Europa og belage deg på å betale moms i det landet pluss moms inn til Norge. Dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K.E.N; Når jeg sa at PB12 var et hakk bedre til musikk enn PB10 var det Plusen jeg snakket om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg det ;-) redd den blir i dyreste laget for meg...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig å ikke la denne tråden skli ut i pris og forhandlerdiskusjon igjen, og følg heller Tigers link til pristråd.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs

Jeg har merket at svs'ene har fått mye skryt her ,og har vurdert å gå til innkjøp av en PB10. Har også sitt at et par stk sier de ikke får svs'en til å spille bra sammen med anlegget sitt. Selv har jeg et par System audio 1550 i front og resten av surround settet er i samme serie, til reciver har jeg HK avr 330. Noen som har testet noe lignende? Selv om det er mest musikk det går i, så mangler jeg litt på bassen, spesielt til film. Men jeg har aldri hatt en sub før så jeg er ganske blank på dette området...Noen tips ville vert fint

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS subbene er gode nok til å kunne integrere seg med hva som helst.

Rent generelt er min erfaring at det største problemet med å integrere en sub i et stereo oppsett er de begrensningene akustikken setter. Så der skal jobbes med plassering, og om det ikke er nok så skal man ha på en eller annen form for romkorreksjon

Der er det nå 3 realistiske alternativer til romkorreksjon;

1. Behringer har løsninger fra 1000-3500kr
    2. Velodyne SMS1
    3 Denon 3806, 4306, og modellene over.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    SVS subbene er gode nok til å kunne integrere seg med hva som helst.

Rent generelt er min erfaring at det største problemet med å integrere en sub i et stereo oppsett er de begrensningene akustikken setter. Så der skal jobbes med plassering, og om det ikke er nok så skal man ha på en eller annen form for romkorreksjon

Der er det nå 3 realistiske alternativer til romkorreksjon;

1. Behringer har løsninger fra 1000-3500kr
    2. Velodyne SMS1
    3 Denon 3806, 4306, og modellene over.
    Om jeg tør spørre, hva er galt med rom korreksjonen til andre produsenter av f.eks receivere, som pioneer?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper de ikke kan korrigere noe særlig i bånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer godt, de gjør intet under 63hz

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon sliter også på lavere frekvenser .

Side 122 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •