offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 5259
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    CV er morro, ingen tvil om det. Men å sammenligne subbass i CV og SVS blir feil, de stiller ikke i samme klasse, ikke engang i samme gren
    Tja, hadde vi prata om CV's subber så hadde det jo blitt samma gren ialflal
    Men skjønner hvor du vil hen

Send meg SVS subben din da så jeg får høre på den? :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men CV subber kan etter min mening gå å legge seg. No offence! Men de ruller av for tidlig til at man seriøst kan kalle det en skikkelig subwoofer. Den kalles subwoofer, og ser ut som en subwoofer, men der stopper det!

Argumenter som billig osv er greit nok, men hvor er det subsoniske. Den største CV subben ruller av ved 25 Hz. Det er for tidlig, etter min mening

Men trykker den over 25 Hz.... JA!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt dem selv jeg så :wink:
    25 hz hørtes da vel tidlig ut ...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 Hz er tidlig, men ikke uvanlig. Har hørt latterlig dyre subbere som ruller av rundt der.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "det geniale" med SVS er at dem går utrolig dypt ? -i forhold til mange andre

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det geniale med SVS er:
    1. De er billige
    2. De går dypere enn de fleste. 12 Hz er jo greit
    3. Byggekvaliteten er god
    4. De kommer med overdimensjonerte forsterkere
    5. SVS er laget og drevet av entusiaster. Har aldri møtt maken til service!
    6. De trykker brutalt

Ulempen er at de er store, og har lav WAF

Etter det jeg har forstått er DD serien til Velodyne en av de eneste som kan måle seg med de større SVS subbene. Jeg har kun hørt DD18 en gang, på Plaza, men det kan umulig ha vært representativt, for det var elendig. Men flere her har testet DD18 og ultra subbene til SVS, og tilbakemeldingene går i DD sin favør. Men så er prisdiferansen betydelig. 4 ganger prisen (?)... Og DD serien er veldig plasseringsvennlig, med sitt korreksjonssystem. Men også den er avhengig av en bra plassering.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 gangern sånn cirka akto
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mye snakk om SVS'ene. Noen sier at PB 12/Plus kan måle seg med DD18 etc etc. Har hatt DD18, og slik jeg har forstått det så lager DD serien "bedre" bass enn konkurrente, dvs med mindre forvrenging og oppfattes som renere. De er vel også raskere?

Mens SVS er mer bang for the buck og mer brutal? Dette kommer vel også an på hvilket prinsipp det er snakk om, om det er tube eller kasse. Har forstått det slik at tubene er veldig raske og musikalske også....

Er ikke lett å bli klok på det, det beste er vel å teste aktuelle kandidater opp mot hverandre og kjøpe den man liker best. Til kino skal jeg ha SVS, men skulle jeg hatt til musikk, hadde jeg ikke nølt med å velge DD12/DD15

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Til kino skal jeg ha SVS, men skulle jeg hatt til musikk, hadde jeg ikke nølt med å velge DD12/DD15
    Unnskyld meg, men kan du fortelle meg hva som er galt med å bruke for eksempel en SVS PC-Ultra til musikk,og hvorfor en DD-sub blir bedre?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    hehe, liksom :razz: ;-)
    Skjønte det kom

Men uansett, ser dere alle sammen -nesten ialfall... deler deres begeistring for disse SVS subbene, har ikke hørt noen selv så jeg skal ikke uttale meg.
    Men det hadde vært moro og hørt... mon tro om det overgår trykket fra mine 4 15" ... les: clsc 215..
    Ingen "konkuranse" her! Bare grubler
    En enkelt PC-Ultra parkerer et par 215 på alle områder, uten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa i mitt anlegg alex, og ikke vær så grinete på nesen. Jeg sa at jeg hadde forstått at tubene fra SVS er meget musikalsk og egner seg godt til musikk, men at jeg selv ikke hadde vært i tvil om hva jeg hadde valgt til musikk, DD12/DD15. Dette har jo med smak å gjøre. Hvis du foretrekker pc ultra så er jo saken grei.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    2 gangern sånn cirka akto
    Selvfølgelig. Jeg som åpnet feil skuff i toppetasjen.........

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at det finnes minst en person som foretrekker Ultra fremfor DD , også til musik. Han holder til over på avtalk, og eier både en PC Ultra, og en DD12.

Jeg har selv tilbrakt noen timer i selskap med en DD18, mitt inntrykk var at det var en meget god musiksub, men kun en OK filmsub da den mangler trykk i de nedre regioner (spesielt sett i forhold til prisen). Det er ikke noe som er unikt for DD18, alle små lukkede subs vil enten forvrenge, og/eller komprimere i de laveste frekvensene.

Skal du ha noe som spiller høyt, og dypt samtidig vil det ta plass på en eller annen måte, det være seg om det er en stor SVS, eller et X antal Velo DD.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Som jeg sa i mitt anlegg alex, og ikke vær så grinete på nesen. Jeg sa at jeg hadde forstått at tubene fra SVS er meget musikalsk og egner seg godt til musikk, men at jeg selv ikke hadde vært i tvil om hva jeg hadde valgt til musikk, DD12/DD15. Dette har jo med smak å gjøre. Hvis du foretrekker pc ultra så er jo saken grei.....
    Jeg foretrekker PC-Ultra, ja.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    En enkelt PC-Ultra parkerer et par 215 på alle områder, uten tvil.
    Genialt utsagn... :lol:

som sub mener da mener du eller?
    Ang. max db så er vel saken biff, 4x15 mot en 12"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, lydtrykket fra CV'ene setter jo ikke inn for fullt før morroa er over for lengst. Dessuten kan jo ikke lydkvaliteten sammenlignes - du bør se å få deg en SVS-demo, så skjønner du hvor skapet skal stå! (selvom det neppe står på samme sted etter svs'en har sparket fra seg)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, lydtrykket fra CV'ene setter jo ikke inn for fullt før morroa er over for lengst. Dessuten kan jo ikke lydkvaliteten sammenlignes - du bør se å få deg en SVS-demo, så skjønner du hvor skapet skal stå! (selvom det neppe står på samme sted etter svs'en har sparket fra seg)
    En SVS demo hadde ikke vært å forakte nei..

"moroa over for lengst" -hvor mye trykk lager SVS særlig mye lavere enn 24 hz da? Og hvor lavt ligger egentlig de fleste bass scener i filmer ?
    Har hatt 215 påkobla som fronter i surround oppsett, og kjørte large på dem da, kan ikke si vi sleit med lite dypbass i det hele tatt!
    Jeg vet hva mye basstrykk er, og det hadde vi jaggu der da vinduene holdt på falle ut av kåken og man kjente det kila i ørene, men er det virkelig så mye mer og hente lenger ned med SVS mener dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"moroa over for lengst" -hvor mye trykk lager SVS særlig mye lavere enn 24 hz da? Og hvor lavt ligger egentlig de fleste bass scener i filmer ?
    Har hatt 215 påkobla som fronter i surround oppsett, og kjørte large på dem da, kan ikke si vi sleit med lite dypbass i det hele tatt!
    Jeg vet hva mye basstrykk er, og det hadde vi jaggu der da vinduene holdt på falle ut av kåken og man kjente det kila i ørene, men er det virkelig så mye mer og hente lenger ned med SVS mener dere?
    Forstår hva du mener, jeg har sagt det samme som deg.... Jeg hørte et anlegg med cv clsc 215 fronter og clsc 10 bak og det var et helt sinnsykt lydtrykk. Men det svs presterer er i en HELT annen klasse.... Når jeg går fra å høre på svs pb12 plus/2 til min gamle cv clsc 15s føler jeg rett og slett at det er noe som mangler, og det er de nederste frekvensene! Man får en mye mer komplett følelse når man bruker svs.

Dette høres nesten ut som reklame men jeg syns du burde få hørt en svs, for cv og svs er to helt forskjellige verdener når det gjelder dypbass, jeg trudde ikke det gikk ann å lage slik basslyd som jeg fikk av min svs. Det var rett og slett vanskelig å forstå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det mener jeg virkelig ja. SVS varter opp med et 3-sifret antall dB helt fra 12-16 Hz uten problemer, litt avhengig av rommet. Det er rundt 20-25Hz den største morroa under film ligger etter min mening

Cv'ene dine våkner nok ikke skikkelig til liv før over 30Hz..og da er det mer kasseresonanser enn skikkelig bass man blir utsatt for :-P

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mener jeg virkelig ja. SVS varter opp med et 3-sifret antall dB helt fra 12-16 Hz uten problemer
    Seriøst ? Da må det være mange SVS'er !

Cv'ene dine våkner nok ikke skikkelig til liv før over 30Hz..og da er det mer kasseresonanser enn skikkelig bass man blir utsatt for :-P
    Haha, hør på'n nå :grin:

Side 121 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •