offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 120 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 5259
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min Arcam AVR300 har også en LFE-innstilling som heter "DTS LFE Gain". I manualen beskrives dette etter min mening godt. Her står det følgende:
    DTS LFE Gain: DTS soundtracks typically have the LFE track recorded 10dB lower than the main audio tracks. It is, therefore, necessary to compensate for this by raising the LFE output level by 10dB, and setting the DTS LFE gain to ‘Normal’ activates this compensation. Some DTS soundtracks have been recorded with the LFE signal at the same levels as the main audio, however, and therefore require no gain compensation. For these disks set the DTS LFE gain to -10dB.

* NORMAL: This increases the LFE signal by 10dB and is the recommended setting for the AVR300.
    * -10DB: This allows the LFE to pass directly to the output with no gain adjustment.

Unfortunately, there is no rule for determining which discs are recorded using which method. As a general guide, however, it is only early DTS music discs that require the -10dB setting.
    Det er altså slik at DTS-strømmen ikke inneholder noen informasjon om hvilken av disse kodingene som er valgt, og derfor må dette stilles inn manuelt, men som de sier er det vel kun eldre DTS-kodinger som skal settes til å kjøre DTS-sporet uten Gain. Synes vel også Arcams innstillinger er litt dårlig navngitt, og burde hete "Normal (+10dB)" og "No gain"...

Svært lite brukervennlig, spør du meg, men det er tydeligvis DTS-standarden som er litt lite presis her...

Bottom line: Kjører du en eldre DTS-plate og plutselig får sinnsyk bass, så er det vel på tide å skru av LFE Gain...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS - "Made in the USA"

Nå som jeg sitter her å venter på en ny forsterker til min SVS-PB12-Plus/2 må jeg si at made in USA ikke nødvendigvis betyr at man har skrudd det hele så godt sammen. Jeg har demontert sub'n og jeg har oppdaget endel detaljer som jeg tidligere har sett på utsyr som stolt banker seg på brystet med 'Made in USA'

Skruehoder som er ødelagt fordi det er brukt for mye kraft, skruer som knapt nok er skrudd inn, dempemateriale som ligger hulter til bulter. Tja lista er lang over små men for meg irriterende detaljer. Det burde da være mulig å gjøre seg litt flid med montering.

Nå det er sagt så ser den jo jaggu flott ut på utsiden. Jeg har piano gloss finish på min og til og med dama syntes den var fin selv om den ruver litt i TV stua.

Når ny forsterker kommer og sub er skrudd sammen igjen burde jeg igrunn sette på en lapp som sier 'Made in USA, fixed in Norway'

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Nå som jeg sitter her å venter på en ny forsterker til min SVS-PB12-Plus/2 må jeg si at made in USA ikke nødvendigvis betyr at man har skrudd det hele så godt sammen. Jeg har demontert sub'n og jeg har oppdaget endel detaljer som jeg tidligere har sett på utsyr som stolt banker seg på brystet med 'Made in USA'

Skruehoder som er ødelagt fordi det er brukt for mye kraft, skruer som knapt nok er skrudd inn, dempemateriale som ligger hulter til bulter. Tja lista er lang over små men for meg irriterende detaljer. Det burde da være mulig å gjøre seg litt flid med montering.

Nå det er sagt så ser den jo jaggu flott ut på utsiden. Jeg har piano gloss finish på min og til og med dama syntes den var fin selv om den ruver litt i TV stua.

Når ny forsterker kommer og sub er skrudd sammen igjen burde jeg igrunn sette på en lapp som sier 'Made in USA, fixed in Norway'

Jeg opplevde ikke det samme egentelig; det kan nok kanskje variere litt på hvem av dem det er som setter den sammen. Dempematerialet så ihvertfall korrekt ut på min. Men jeg skrudde nok skruene litt strammere til enn de var opprinnelig, ja. Men samtidig er det jo viktig å ikke stramme for mye, for da kan det sprekke.

Jeg tok meg også et par friheter til å 'forbedre' suben; la inn en gummipakning rundt innfellingen til forsterkeren før jeg monterte den tilbake på plass f.eks., slik at den flukter helt med utsiden av kassa istedenfor at den er tre millimeter innenfor. Og selvsagt for å hindre 'dirring' eller uønskede lyder. Ikke at det har vært noe problem før, men...

Jeg vurderte også å bytte ut kablene og kabelskoene mens jeg var inni der, men endte opp med å ikke gjøre det allikevel.

(fikk du PMen min forresten?)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke spille inn pb 10 i følge L sound

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nytt element i dag, og et medfølgende brev fom begynte slik:

"So you decided to do some unauthorized destructive testing with your SVS ?!"

"No matter. Replacing the driver is relativley easy"

Forøvrig meget bra service at Lsound.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen somvet om det eksisterer noen tester av PB12-Plus og PB12-Plus/2 ute på nettet?

Mulig det ligger link i denne tråden, men orker ikke lete gjennom 80 sider for å finne den..hehe..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Noen somvet om det eksisterer noen tester av PB12-Plus og PB12-Plus/2 ute på nettet?

Mulig det ligger link i denne tråden, men orker ikke lete gjennom 80 sider for å finne den..hehe..
    Bare å sjekke www.svsubwoofers.com det!!

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PB10-IDS i hus...

Har testet litt nå, og jeg er rimelig fornøyd kan en si.
    Kjøpte oprinnelig en B&W ASW600 for å ikke plage naboene, men det er ikkje en kjangs for å unngå det nå.

Føreløpig har jeg problemer med å balansere nivået mellom film og musikk.

Jeg har ikke satt den i et hjørne enda, og heller ikke justert skikkelig. Venter på en ny Denon A11XV, og skal ommøblere og finstille når den er i hus.

Selv om den står langs ene veggen blir det rimelig heftig...
    Må nok få en slags ordning med at naboene kan si ifra når de er borte...

Kok

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke OK om du dundrer litt løs i weekenden? Enkelte holder fester som varer i timesvis med kontinuerlig bråk. En film på 2 timer inneholder kanskje fra en ½ til 1 time med høy lyd.

Hvis jeg måtte velge mellom å være naboen til en filmelsker, eller en fyllefant, hadde jeg tatt filmmannen.

Så si til naboene dine at om ikke du får se en film med lyden høyt en gang i blant vil du i ren fortvilelse søke trøst i alkoholen

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye sinsykt kraftigere er den svs 12 tommeren med 12 ere i ? I forhold til 10 tommeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver å bestemme meg for om eg skal gå for en PB10 eller PB12-ISD, men blir ikke enig med meg selv her... noen råd? :razz:

Dette går desverre litt på hvor mye cash jeg har i lommene, så hvis det er mulig å importere PB12, så går jeg for den, men har lest litt ymse rundt det å importere direkte fra SVS for privatpersoner. Går dette greit?

dette er sikkert spm som er blitt besvart maaange ganger, men når man sitter på en båt med ISDN hastighet delt på to, så tar ting litt tid å finne :-|

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for PB12-ISD.

Det er ikke mulig å importere SVS selv, mm du kjenner noen i utlandet som kan gjøre dette for deg. Du sparer uansett ikke mye penger kontra kjøpe fra www.lsound.no

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.E.N
    prøver å bestemme meg for om eg skal gå for en PB10 eller PB12-ISD, men blir ikke enig med meg selv her... noen råd? :razz:

Dette går desverre litt på hvor mye cash jeg har i lommene, så hvis det er mulig å importere PB12, så går jeg for den, men har lest litt ymse rundt det å importere direkte fra SVS for privatpersoner. Går dette greit?

dette er sikkert spm som er blitt besvart maaange ganger, men når man sitter på en båt med ISDN hastighet delt på to, så tar ting litt tid å finne :-|
    Je har hatt pb10 isd og den druknet i rommet mitt. Nå har jeg to pb 12 isd og har det trykket jeg trenger og mere til. Jeg får legge til at jeg liker bass.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper SVS og ikke liker bass har du et problem

Idag skal jeg forhåpentligvis få testkjørt 2x PC ULTRA i samme oppsett - håper på et sinnsykt TRØKK

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 12" ?
    Sinnsykt trøkk?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvis du kjøper SVS og ikke liker bass har du et problem

Idag skal jeg forhåpentligvis få testkjørt 2x PC ULTRA i samme oppsett - håper på et sinnsykt TRØKK
    Skikkelig trøkk var vel det jeg prøvde og få frem.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    2 x 12" ?
    Sinnsykt trøkk?

Litt forskjell fra CV 12"

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Litt forskjell fra CV 12"
    hehe, liksom :razz: ;-)
    Skjønte det kom

Men uansett, ser dere alle sammen -nesten ialfall... deler deres begeistring for disse SVS subbene, har ikke hørt noen selv så jeg skal ikke uttale meg.
    Men det hadde vært moro og hørt... mon tro om det overgår trykket fra mine 4 15" ... les: clsc 215..
    Ingen "konkuranse" her! Bare grubler

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CVene dine trykker godt, ingen tvil om det. Men de går ikke dypt, men så er de ikke bygget for det heller. Men det mangler ikke på punch i SVS sine 12". Det er helt sikkert. Disse to Ultraelementene har ingen problemer å spille 110 dB fra 16 til 80 Hz i mitt rom, uten å pese. Problemet mitt er stående bølger.

CV er morro, ingen tvil om det. Men å sammenligne subbass i CV og SVS blir feil, de stiller ikke i samme klasse, ikke engang i samme gren

Side 120 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •