offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 263 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 5259
    Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Noen som kan fortelle meg den beste måten jeg kan betale Nor-Cargo moms og avgifter på en fortest mulig måte slik at jeg slipper å vente i evigheter på at subben skal komme....??
    Jeg tror det raskeste er å betale i bank og fakse kvitteringen over til Nor-cargo. Det var i alle fall den metoden de anbefalte meg å gjøre for å få fart på sakene...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Noen som kan fortelle meg den beste måten jeg kan betale Nor-Cargo moms og avgifter på en fortest mulig måte slik at jeg slipper å vente i evigheter på at subben skal komme....??
    Jeg tror det raskeste er å betale i bank og fakse kvitteringen over til Nor-cargo. Det var i alle fall den metoden de anbefalte meg å gjøre for å få fart på sakene...
    Har du SVS og jane :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

betaling

Jane har rett, samme som jeg har gjort 2 ganger, fort og effektivt

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere link til en side med test toner i mp3, som dere laste ned, brenne og teste på subbene :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Har nå lest en god del om SVS subwoofere og tenkte kanskje på å bestille en PB10-ISD. Jeg har for tiden en B&W ASW 2500 sub. Er SVSen så mye bedre at det er verdt en oppgradering? Det er i filmsammenheng jeg ønsker litt mer trøkk. Har heller ikke plass til noen andre SVS subwoofere, så det eneste alternativet er PB10-ISD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subben du har har lite eller ingenting å gi under 30 hz, vi snakker mer enn en halv oktav som mangler, pluss at den bånner ut ganske fort når den presses.

En SVS PB10 ISD vil være en kjempe oppgradering.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da er vel saken ganske klar. Får bestille meg en SVS

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite "problem" med SVS'en min. Når jeg ser film trykker det noe helt sinnsykt(ting detter ut av kjøkkenskap, bilder faller ned fra veggene). Men når jeg hører musikk i stereo moderer den seg, den spiller mye lavere. Noen av dere SVS guruene som vet hva dette skyldes?

Bruker ikke sub når jeg hører musikk, men en av de som var her på demo ville høre Orbital- "know where to run" eller noe sånt. Han påsto at det skulle være sinnsyk bass på den sangen, det var bra for all del, men jeg føler meg rimelig sikker på at den har mere å gå på.

Det er en PcPlus 20-39 tunet til 20hz på et morsomt volum.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Har et lite "problem" med SVS'en min. Når jeg ser film trykker det noe helt sinnsykt(ting detter ut av kjøkkenskap, bilder faller ned fra veggene). Men når jeg hører musikk i stereo moderer den seg, den spiller mye lavere. Noen av dere SVS guruene som vet hva dette skyldes?.
    Hei!

Har ikke dette sammenheng med at film og 5.1-digitale signaler inneholder LFE-signaler til nettopp subber?
    Informasjon vanlige CDer mangler - eller ikke er separert/spesielt kodet med.

Jeg har selv ikke erfart dette, i og med at jeg ennå ikke har satt kloa i en sub (SVS) (må samle ihop nok gryn)... 8)

Eksempelvis ser jeg at DTS-versjonen av Diana Kralls CD, "Love Scenes", inneholder masse informasjon i LFE-kanalen.

Forøvrig en CD med enormt bra lyd! Gi beskjed dersom noen ønsker å "låne" en kopi......

Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

info fra SVS

Interessant info fra SVS:

Dag, basically, on a scene like the “Darla Tapping” scene (which has a ton of 20-25hz bass)…the meter will read 5-7dB low..

Dette betyr at jeg har rundt 120 dB basstrykk mellom 20-25 hz med en liten SVS til under 7000 kroner! Det vil si referanse nivå med en liten tube!

For de som skal måle, her er info om hvor mye man skal legge på i forhold til hvor dypt subben din går.

Maybe you already know how powerful a tool a simple Radio Shack Sound Pressure Meter is. If you use some of the popular test disks out there to check your room response there are some things you need to know about the meter. Some of these disks, like the popular "Autosound 2000 Bass CD #101", have sweeps or even chapter stops that show how even (or not) the response of your system is down low, below 20Hz even.

The problem? The Radio Shack sound meter is not totally "linear" in its accuracy down there. All such meters are off by the same amount depending on the frequency however, which is good news! So that while its sensitivity below 20Hz is not what it is at 50Hz, there is a simple way to compensate for this deficiency. It's called a compensation chart. Using one is very simple, and a pencil and paper is all you need.

Simply look to the below frequencies and add the required decibels (dBs) at the frequency in question. So if your system seems to be measuring 70dBs with a 20Hz tone, then really it's putting out 77.5dBs. This is a VERY substantial difference, roughly TWICE the acoustical energy, requiring many times the amplifier to achieve. You can see then how critical the below chart is if you are using an equalizer to even out room response of your bass. Maybe you are not bothered by any such variances, but if you are desirous of getting the most from your system it's something well worth investigating. Adding a simple equalizer like the ART 351 or the more complex and powerful Symetrix 551 allow you the flexibility to affect your system response in the low bass regions easily.

So find out what your subwoofer(s) are REALLY doing, and add the following numbers as appropriate to your SPL meter readings:

At 10Hz add 20dBs to the meter's readings and at ...

12Hz add 16.5dB
    16Hz add 11.5dB
    20Hz add 7.5dB
    25Hz add 5dB
    31.5Hz add 3dB
    40Hz add 2.5dB
    50Hz add 1.5dB
    63Hz add 1.5dB
    80Hz add 1.5dB
    100Hz add 2dB
    125Hz add .5dB

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra info Dag. Blir vel en bestilling på meg neste uke på 20-30 PC+. Vil du anbefale å kjøpe en EQ også som f.eks. ART 351? Koster bare $117 og regner ikke med det blir noe særlig ekstra frakt for denne. Så rundt kr. 850 med moms. Er kanskje verdt investeringen. Radio Shack lydmåler blir også bestilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende en EQ er lurt, spørs på rommet ditt.

I mitt ene rom skal jeg koble til min Behringer EQ imorgen, mangler bare en plugg. Skal dra opp midbass trykket litt.

Kjøp den i og med den er så billig, kjekt å ha

Dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Har et lite "problem" med SVS'en min. Når jeg ser film trykker det noe helt sinnsykt(ting detter ut av kjøkkenskap, bilder faller ned fra veggene). Men når jeg hører musikk i stereo moderer den seg, den spiller mye lavere. Noen av dere SVS guruene som vet hva dette skyldes?.
    Hei!

Har ikke dette sammenheng med at film og 5.1-digitale signaler inneholder LFE-signaler til nettopp subber?
    Informasjon vanlige CDer mangler - eller ikke er separert/spesielt kodet med.

Jeg har selv ikke erfart dette, i og med at jeg ennå ikke har satt kloa i en sub (SVS) (må samle ihop nok gryn)... 8)

Eksempelvis ser jeg at DTS-versjonen av Diana Kralls CD, "Love Scenes", inneholder masse informasjon i LFE-kanalen.

Forøvrig en CD med enormt bra lyd! Gi beskjed dersom noen ønsker å "låne" en kopi......

Roger
    Vil tro at det ligger mye sannhet i dette. Det er jo anbefalt å ha forskjellige innstillinger til hvordan subben skal spille til både musikk og film. Til filmbruk kan subben spille "mer og høyere" uten problem, mens til musikk kan samme nivå bli overkill, og det blir vanskelig å få integrert frontene og subben......

Vil også tro at dersom du avspiller en CD med DTS-lyd, så vil dette problemet være mindre.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sds
    Hei..

Har nå lest en god del om SVS subwoofere og tenkte kanskje på å bestille en PB10-ISD. Jeg har for tiden en B&W ASW 2500 sub. Er SVSen så mye bedre at det er verdt en oppgradering? Det er i filmsammenheng jeg ønsker litt mer trøkk. Har heller ikke plass til noen andre SVS subwoofere, så det eneste alternativet er PB10-ISD.
    Driver og vurderer akkurat samme ting, sds. Dale Cooper her på forumet går og venter på sin PB10-ISD, stod vistnok i Amsterdam for øyeblikket. Når han får den og testet vil jeg anta at han ha endel info å komme med.

Prøver å holde meg forholdsvis nøktern i alt dette "Halleluja-SVS"-tilstandene, men erfaringen min med disse subbene er at de er ekstreme/går utrolig dypt og er et funn til filmbruk. Det jeg går og venter litt på er hvorvidt denne "lille" gjør en god jobb i musikk også. Sammen med HT i prisklassen opp til 20k vil jeg anta at denne kommer til å gjøre en god jobb.........

Kanskje jeg bestiller en PB10-ISD og låner denne til jfinneru, roffe og gjengen, sånn at de kan få testet ut den minste også? Da får jo "journalistene" utvidet sin horisont på disse importproduktene. Dersom jeg, etter test, skulle synes ta den blir for voldsom til musikk, skulle tro at det ikke ville bli noe problem å få solgt denne videre, uansett.... :wink:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Velkommen skal du være . Siden du kjører hit på ca. 45 minutter er det opp til deg å foreslå et passende tidspunkt. Sjekk info på hjemmekinolinken under. En demo tar ca. 3 timer, så kl. 18:00 i morgen er det første som passer. (OBS! maks 4 personer pr. demo.)
    Hjertelig takk! Om det fremdeles passer, så tror jeg faktisk jeg skal satse på å benytte meg av sjansen allerede i kveld. Dette tror jeg blir særdeles interessant!

Tar med dama eller en interessert kompis, evt. begge. Sender deg en mail litt senere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Her har dere link til en side med test toner i mp3, som dere laste ned, brenne og teste på subbene :lol:
    ¨

DET DER!!!! Er IKKE sunt, fanden meg verre å høre på det der enn Rammstein på MAKS :!: guffe!

Dessuten, hørte det knepte i strømkontakta til subben når den prøvde å kjøre fra 1 HZ og oppover.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipschen står her den, virker ikke helt som om det er marked for dette om dagen. Tror dette er en sub for folk som deg Anfield.... Den gjør nå en god jobb fra mitt synspunkt, men jeg er ute etter så mye mer

Men du har rett i det, ventetiden blir utrolig lang, jeg er en av verdens minst utålmodige når jeg først venter på noe jeg har bestilt!
    Så det første jeg skal gjøre imorgen tidlig er, sjekke etter at subben har kommet til Norge. Så ringe Nor-Cargo, få ordnet betalingspapirene, så betalt og ordnet alt føre klokken 12 imorgen. Og har ikke dem da sørget for å få shippet den oppover til Rudshøgda innen imorgen kveld slik at den blir kjørt hit til Gjøvik på tirsdag!!!!

Ja da skal det FAEN meg bli månelyst :!: :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det lettere med Sunfire'n den ble solgt atter å ha vært annonsert i 3 timer.

Så jeg sitter her uten sub :x

Kanskje TR står for tog Thlian :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er en sub for folk som deg Anfield....
    Ja, det kan du tro, Thlian..... :wink:

Nei du, Klipsch er ikke noe for denne herren, gitt. Hadde det vært en SubElectro 200 så....... :wink:

Men jeg vet av erfaring at en kan selge alt, uansett marked, bare prisen er riktig (les: lav nok). Så mitt tips er å se litt mer på prisen, avertere litt flere steder, så er den nok solgt skal du se......

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield,

er du på jakt etter en spesiell type sub som spiller litt ekstra pen bass er det nok servostyrte subber som gjelder.

De dyreste Velodyne (DD10 osv)

Og infinity har en billig en med et romkorreksjons system som spiller meget pent.

Men ikke forvent allverden till film med disse.

Dag

Side 12 av 263 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •