offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 263 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 5259
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jah , lar dem bare komme bort på jobb med den dersom jeg ikke er hjemme. bør vel ikke by på så store problemer for dem

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes vel at de siste postene i denne tråden ikke inneholder spesielt mye teknisk informasjon slik det er ment å brukes til, og burde blitt postet i prisjakt audio-tråden omhandlende SVS-handler i stedet....:???:

Hvor er moderatorene?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig der..men kommer nok til å bli mer teknisk info og spørsmål når det begynner å dukke opp SVS'er både her og der.. :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ta en til offtopic, for å belyse det siste spørsmålet vi diskuterte. Har nå vert i kontakt med lsound. De sier:

"Pakken skal komme rett på døra. Jeg har også registrert ditt telefonnummer
    slik at de ringer før de reiser fra terminalen."

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok likegodt en tur til Arendal å hentet min PB-10 på mandag, kunne rett og slett ikke vente. Men er jo ikke lange svippen for meg da. Har ikke fått testet så mye enda, men den virker ok så langt. Må nok eksperimentere mer med plassering og innstillinger når den er myket opp litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS 25-31 PC-Plus Egen import erfaring

Nå er ventingen ENDELIG slutt jeg har nå mottatt mitt eksemplar av CYLINDEREN 25-31 PC-Plus. Jeg må si at maken til kraft skal man lete lenge etter. MEN det har oppstått et STORT problem. Kona liker den absolutt ikke. Hun liker hverken størrelsen eller at den er så kraftig.

Jeg kjøpte den via venner i Nederland som deretter sendte den til Norge med DHL. Alt gikk uproblematisk og greit, men det ble desverre mva i begge landene og en del i fraktkostnader. Alt i alt kom den på ca 10.800 kr.

SVS eksporter ikke til Norge og importøren har ikke denne modellen.

Jeg vet at det er mange som snuser på en slik. Jeg har nå en helt ny i Ski i Akershus. Selv om jeg ikke er 100 % sikker på om jeg skal selge den vil jeg gjerne ta i mot de som vurderer en slik. Da vet man hva man får på døra hvis man bestiller. I løpet av noen få dager avgjør jeg om jeg skal beholde den, men jeg regner med at jeg må ta hensyn og dessverre selge den. Send meg meldig eller ring 90028752 hvis du vil komme å se og høre!

Hvis den blir til salgs, blir den avertert her på forumet og på www.finn.no
    Info: http://www.svsubwoofers.com/subs_pcplus_25-31.htm

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lov å annonsere samme vare to steder.

Forøvrig, kan du komme med en prisantydning?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke annonsert den!

Jeg fikk den i dag og har bare brukt den et øyeblikk. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med den. Jeg har netopp oppdaget at det er vanskelig å ha glasskap i nærheten! Den er så utrolig kraftig. (Men det er jo volumkontroll på den). Jeg har ikke engang kommet så langt at jeg har forsøkt å kalibrere den. Jeg tror jeg kan bestemme meg i morgen.

Hvis den skal selges: Markedspris, umulig for meg å si hva det er. Men får jeg det jeg har gitt blir jeg glad! (Jeg se ikke bort fra et lite tap heller).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en teknisk tråd, så vennligst forhold dere til det. Mulig salg av subwoofer hører hjemme under AVtorget.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig min svs 10 tommer også ankommet fra lsound. Må si super service hos dem, de hvet virkelig hvordan de skal drive butikk.
    Har så vidt surret den i gang, og er ivrig etter å teste hvor mye den kan gjøre ut av seg, men er litt bekymret for hvor langt jeg kan gå uten å skade den? Bør den spilles inn først også?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også min SVS idag. Dessverre ble gleden kortvarig. Virker som innebygd forsterker er defekt, den interne sikringen gikk i samme øyeblikk som jeg slo på strømmen.

Når det er sagt så leverer Lsound en fantastisk service. Ny forsterker er allerede på vei per post.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min PB12-plus i kirsebær utførelse i går. Godt innpakket, var rimelig spent når jeg dro av den hvite overtrekksduken. Hadde ventet den lekker, men ikke SÅ lekker. Skikkelig nydelig håndverk. Og så var den faktisk noe mindre enn jeg så for meg. ;-)

Men, det er helt sikkert en bagatell, men jeg får nesten ikke lyd når jeg kjører på DTS. DD er noe helt annet, da er den absolutt til stede. Hva gjør jeg galt?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om DTS er spilt inn med et nivå på -10db i LFE kanalen i forhold til DD. Sikker på at du ikke har noen innstilling for dette i forsterkeren din?
    På min 3805 finnes det en verdi/innstilling som skal kompensere for dette..

Vet ikke om dette gjelder alle DTS spor, men mener det hvertfall var sånn på gamle filmer og at noen forsterkere med DTS dekoder hadde dette innebygd, mens andre ikke hadde det. Men er ikke 100% sikker på dette..

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil være den beste plasseringen da? Har nå satt den med elementet inn mot veggen, vil en ha mere igjen for at den står med elementet ut og mot meg? Bak eller framme og foretrekke? Bare høre litt hva erfaringer folk har gjort seg , før eg begynner å flytte på den.

Har denon 2106 - er det noen innstillinger eller noe som bør gjøres på denne?

Bør subben spilles inn? Hvor høyt kan jeg ha den?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Lurer på om DTS er spilt inn med et nivå på -10db i LFE kanalen i forhold til DD. Sikker på at du ikke har noen innstilling for dette i forsterkeren din?
    På min 3805 finnes det en verdi/innstilling som skal kompensere for dette..

Vet ikke om dette gjelder alle DTS spor, men mener det hvertfall var sånn på gamle filmer og at noen forsterkere med DTS dekoder hadde dette innebygd, mens andre ikke hadde det. Men er ikke 100% sikker på dette..
    På DVD-spilleren¨(denon 2910) kan jeg i menyen velge "SW +10dB" som en opsjon. Denne står normalt i "off", men det var faktisk ikke noen forandring når jeg aktiverte denne. Jeg kan jo også generelt sette høyere utgangssignal til subben, men da vel det også virke inn på DD.
    Eller?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig den kompanserer kun når du kjører analog 5.1 ut, ikke digital.
    Setter du høyere utgangssignal vil det påvirke DD også, med mindre forsterkeren "lagrer" innstillingene for hvert lydformat..

Den verdien som skulle kompensere for dette i 3805, som jeg tenkte på, var i 3910 istedenfor. Husket feil. Men har en sub-verdi innstilling på 3805 å, men er ikke helt sikker på hva denne gjør.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dan:
    Dette med DTS kontra DD høres veldig spesielt ut. Det skal jo ikke være nevneverdige forskjeller på disse to.

Imidlertid er det fint at det nå kommer noen tekniske innslag her. Husk at vi har en annen tråd beregnet for generelt snakk omkring disse subene.

Bamse:
    At sikringen gikk første gang kan være tilfeldig. Kan ha noe med at alle kretser og celler er tomme, slik at den suger masse umiddelbart. Forsøkte du med ny sikring før du ringte lsound?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Bamse:
    At sikringen gikk første gang kan være tilfeldig. Kan ha noe med at alle kretser og celler er tomme, slik at den suger masse umiddelbart. Forsøkte du med ny sikring før du ringte lsound?
    Jepp, den neste røyk umiddelbart den også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dan:
    Dette med DTS kontra DD høres veldig spesielt ut. Det skal jo ikke være nevneverdige forskjeller på disse to.
    Generelt trodde jeg at DTS faktisk spilte på et høyere db-mål enn DD, men det er kanskje andre "regler" for LFE-sporet?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hos meg er DTS omlag 3dB høyere enn DD. Tror det er ganske typisk.

Side 119 av 263 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •