offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 112 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 5259
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Noen som vet om svs subene er magnetisk skjermet?
    De er desverre ikke magnetisk skjermet. Det skulle ikke være noe problem med mindre du skal ha den nære en CRT TV. Jeg har riktignok skjermet racket mitt med flere lag metallplater på den siden suben står (i og med at den står helt inntil racket) for å skjerme receiver, DVD spiller etc., men etter hva jeg har lest er det visst ikke så farlig med det heller. Men bedre føre var, tenkte jeg...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ingen betydning såfremt elementene ikke peker mot lytteposisjon og er på "linje" med forkant av bilderøret. En liten forskyvning her på senter eller front, så forsvinner de rosa/grønne/blå misfargingene på TV'n;-) SUB'er med nedovervendte elementer danner ikke forstyrrende magnetfelt på TV'n...............eller er det noen som kan teste dette på en TV som allikevel skal hives, eller bruker det som unnskyldning for å få lov av dama til å kjøpe flatskjerm????;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS ved siden av tv er IKKE bra.

SVS'n min tok nesten knekken på tv etter at den sto på i ca 5 min.

Det var da jeg flyttet tv ut i stua og og pusset opp kinorommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis TV'en blir alvorlig misfarget av magnetisering er det bare å trekke ut stikkkontakten å la den stå en liten stund, så blir den som ny igjen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært ute for magnetisme på tv`n min før, da blir det grønt.
    Tvn blir stående ca 26-30 cm over toppen på subben med en skjermet center mellom.
    Gjør ikke ting så nøye når det er et lite gutterom bare lyden er ballansert og "retningsbestemt"... Bedre blir det nok når en har et rom og virkelig bygge hjemmekino i og kan gjøre alt perfekt "perfeksjonist" :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst ta nye i pristråden.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Har foretatt noen målinger via Avia dvden jeg fikk med når jeg mottok min SVS pb12plus/2 Det viser seg at nivået mellom 80 og 60 hz nesten ikke er hørbart. Flere som har dette problemet? Crossover i receiver er satt til 80 hz har skrudd opp til kl 12 på svsen og -5 på receiveren (ax3) da fikk jeg tilstrekkelig nivå mellom 60 og 80 hz, men da ble igjen nivået på alt under vanvittig høyt. Subben står inners i høyre hjørnet, det er hjørnet hvor det er minst åpninger rundt. Venstre Hjørnet er det en halvannen meter lang skrøpelig skyvedør. Vil helst ikke ha den bak da jeg har hatt dette før og den integreres ikke like bra da som når den står foran med resten av systemet.

Var jo egentlig fornøyd jeg da, før jeg skulle more meg litt med målinger da jeg fant ut dette. Ikke bare bare å kjøre disse målingene hele tiden;-) Begynner å få litt vondt i ryggen også av å flytte på denne medium store subben også:-).
    Kan det være en ide å dra subben litt utifra bakvegg. har den ca 10-15 cm ifra bakvegg nå. En skumplugg er satt i subsonic filteret er satt til 20hz som det står i manualen. Har stilt inn fase så godt jeg kan, men det er minimalt med forskjeller å høre mellom 60 og 80 hz. Har også forsøkt å dele på 100 hz i receiveren, blir høyere nivå mellom 60 og 80 hertz da, men ikke nok iforhold til resten nedover i frekvens da heller. Må vel ha noe med rommet å gjøre eller?

Må jeg kople til min Behringer tru? Hadde helst sett at jeg skulle slippe det da:-(

på forhånd takk for alle tips

pt

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

graulerer med ny SVS!

Har du prøvd å kjøre rene sinus-signaler i området rundt 80hz for så å stille på fasejusteringen? Prøv dette og juster til du får høyest mulig avlesning på Radio Shacken. Det er i dette området det er viktig å stille siden du bruker 80Hz deling med frontene som SMALL. Det virker som det er feil fase og at du får utfasing... noe som er vanlig i dette frekvens-området.

Håper dette hjelper.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Hei,

graulerer med ny SVS!

Har du prøvd å kjøre rene sinus-signaler i området rundt 80hz for så å stille på fasejusteringen? Prøv dette og juster til du får høyest mulig avlesning på Radio Shacken. Det er i dette området det er viktig å stille siden du bruker 80Hz deling med frontene som SMALL. Det virker som det er feil fase og at du får utfasing... noe som er vanlig i dette frekvens-området.

Håper dette hjelper.

Aha.. det skal jeg teste i kveld. tusen takk for tips...

pt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg ville også forsøkt med fasejustering i første omgang, det kan gjøre mere forskjell enn hva en skulle tro.

Hjelper ikke det må du gjerne legge ut noen bilder av frekvensmålingene. Hvis ikke fasejustering nytter, og du fremdeles ikke har respons mellom 60-80hz kan det være at du har en null. Da hjelper ikke allverdens justering på behringeren, det skal kurereres vha plassering.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hei, jeg ville også forsøkt med fasejustering i første omgang, det kan gjøre mere forskjell enn hva en skulle tro.

Hjelper ikke det må du gjerne legge ut noen bilder av frekvensmålingene. Hvis ikke fasejustering nytter, og du fremdeles ikke har respons mellom 60-80hz kan det være at du har en null. Da hjelper ikke allverdens justering på behringeren, det skal kurereres vha plassering.
    takker og bukker for veldig gode tips. Skal teste å komme tilbake med resultat.

mvh
    pt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var 1 stk svs PB12 plus/2 i hus

Gleder meg til å teste den ikveld!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    da var 1 stk svs PB12 plus/2 i hus

Gleder meg til å teste den ikveld!
    Gratulerer så meget.. lykke til med testinga.. men pass på ryggen da:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nå man må huske på å løfte med bena. Den er omtrent like tung som barcoen og ryggen holdt da, så jeg får satse på at det går greit når jeg skal bære den ned trappa til kjelleren etterpå. Eneste bakdel er at den svære kassa kan være litt vond å håndtere. Det fikk jeg erfare når jeg bærte ned vaskemaskinen i kjelleren og den er omtrent like tung og uvøren.

Jeg får satse på at den fungerer da. kassa var veldig bra behandlet, nesten ikke en skrable i pappen en gang .

Da skal det endelig bli no sving på hjemmekinoen. Forøvrig så kommer Bjørn Hegelstad til fredag med en philips dvd963sa m. sdi mod. for å kalibrere barcoen .

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avia dvd-en som man kan bestille på lsound.no. Er denne noe som hjelper mye? Jeg har dve fra før av. Jeg ville helst se at jeg slapp unna med en db-måler.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE er vel best på bildekalibrering, men Avia er slett ikke verst den heller. Avia har etter mitt syn mer fokus på lydjustering.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Hei,

graulerer med ny SVS!

Håper dette hjelper.

nå har jeg forsøkt en god del med sinus toner, lyden mellom 63 og opp til 80 hz er så godt som null, hører ingenting, ikke nevneverdig utslag på radioshacken engang. Prøvd stegvis 180 fase og nedover stykkevis og delt fram til 0, veldig liten forskjell, ikke hørbar iallefall... var vel mest lyd rundt 90 på fasepluggen. Og skjønner ikke helt dette med utfasinger da hovedhøytalerene ikke lager noen lyd i det hele tatt under denne testen, men allikavel er det null lyd i dette frekvensområdet.

tips mottas med takk

mvh
    Per Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert prøvd dette, men har du koblet ut delefilteret på sub'en? Når du bruker delefilteret i forsterkeren så må/bør du sette crossover til disabled.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt er koblet riktig har du en null. Det er kun plassering som kan avhjelpe det. I første omgang kunne du kanskje prøve å rotere subben rundt sin egen akse for å se om det hjelper at portene peker i en annen retning

Ellers så må du bare poste en tegning av værelset, og håpe at Flageborg får øye på den. Det virker på meg som om han vet hvor en sub skal stå rent instinktivt

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp delefilteret er disabla, skal teste med et par tre nye plassering til helgen så får vi se om det blir litt mer liv i kassa.

Takk for tips

pt

Side 112 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •