offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 5259
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Jeg har et rom som er 6.5*3,5 meter og enten så må jeg plassere subben forran med høytalerene eller så må jeg plassere den i hjørnet bak på den ene siden. Er det best å sette den bakerst eller?. må den langt ut fra vegg? isåfall sliter jeg litt og må antakelig gå for en tube. tenker på å kjøpe en SVS PB12-Plus/2.

alternativet er vel bare å kjøpe og teste selv. :~
    Først bør du prøve en plassering i front, og sjekke om du får "fullt trykk" i alle sitteposisjon(ene), deretter kan du flytte den bak, og sjekke trykket i alle sitteplassene. Det vil gi deg svaret på hvor du bør plassere SUB'n.

Kan absolutt anbefale en PB12-Plus/2, men du må bruke tid og "finne" optimal plassering, uansett.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sublyd er jo vanskelig å retningsbestemme i utgangspunktet, men jeg husker da jeg hadde SVS 20-39 PC-Plus bak og til høyre for lytteposisjon: jeg fikk "dotter" i høyre øret etter å ha sett en film. Merkbar forskjell på venstre og høyre øre etterpå.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom suben står bak i rommet er det mye lettere å retningsbestemme den. Dette fordi lyden da uansett kommer fra et annet sted i rommet enn der det meste av annen lyd kommer fra, altså foran. Hvor påtagelig det er avhenger selvsagt av hvor stort rom du har, men likevel...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel i denne tråden for å finne info, men gav opp og spør derfor på nytt:

Er det noen som kan si noe om forskjellene mellom 25-31 PCPlus og PB12 Plus?? Er ikke misfornøyd med tuben, men når jeg nå ser at jeg kan få en boks-sub fra SVS i samme finish som fronter og center, så frister det litt å se på det. Men dersom jeg taper noe lydmessig på det, er jeg ikke like giret lenger....

Ser at det også følger med PQ på disse. Er det noe å bruke fremfor å bruke penger på en Behringer 1124??

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag johnsen har jo skiftet fra 25-31pc+ til pb12+ så han kan vel kanskje si noe om det er nevneverdige forskjeller?

Som jeg nevnte til deg i en annen tråd, så sier Ron at de nye boksene er forbedret endel (much improved) i forhold til tubene...

Edit: Angående den innebygde PEQ i forhold til en bfd, så kommer det ann på om du klarer deg med å justere kun en frekvens (er bare 1-bånds), eller om du har en virkelig berg-og-dalbane du må justere på...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Som jeg nevnte til deg i en annen tråd, så sier Ron at de nye boksene er forbedret endel (much improved) i forhold til tubene...
    Vil det si at PB12-Ultra er bedre enn PC-Ultra også?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått ut en bestilling på en SVS PB12-Plus/2. Gleder meg som en unge!.

Dette blir min første sub ever! håper den lever opp til forventningene

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått ut en bestilling på en SVS PB12-Plus/2. Gleder meg som en unge!.

Såpass ja, gratulerer så mye. Du vil neppe føle store mangler i forhold til forventningene, for å si det sånn... 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer, man kan da trygt si at det er litt av en sub for en førstereis gutt Ha hjertestarter i beredskap

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Vil det si at PB12-Ultra er bedre enn PC-Ultra også?
    Jeg glemte å nevne at det var pb12+ som var forbedret i forhold til tubene. Om det samme gjelder for ultra vet jeg ikke.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig

Da blir det omsider en sub på meg. Har jo blidt litt påvirket av alt dette SVS snakket...
    Det blir spennende og pakke ut en PB10 når den kommer på døra, og enda mer spennende og koble den til, siden jeg ikke har hørt den.
    Men du og du for en dyr frakt Lsound tar : 762Kr pluss moms til Oslo!! for 2stk pb10 isd. Tror ikke de har noe superavtale med DFDS akkurat...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer langbein. Du har vel ikke bare blitt påvirket vel? Var ikke du å hørte på en liten PB12 Ultra/2 med meg da? Hehe...

To stk. PB10? Er det du som skal ha begge? :shock:

Blir nok bra dette her. Har gjort det samme som deg jeg også nå, kjøpt PB12-ISD uhørt. Blir spennende å koble den opp når det kommer til helga! :razz:

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok desverre bare ha en Men jeg har jo overbevist naboen( han har aldri hørt svs eller hørt om det! (bortset fra gjennom meg da)) eller... han har vel egentlig overbevist seg selv når jeg tenker meg om...

Turen opp til Atle gjore jo inntrykk..så da ble det handel av en litt mindre en da..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noen som har sammenlignet en Velodyne DD12, og en SVS PC Ultra

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=524595

Tallene taler for seg selv

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    ...Tallene taler for seg selv
    Ja, gjør de nå egentlig det....

Hadde vært greit å vite om DD12 gir sitt ytterste, eller om den bare er lavt stilt.

Jeg har selv PC-Ultra, men synes i utgangspunktet at DD12 her har en "bedre" kurve enn ultraen. Det kommer selvsagt an på hvordan de egentlig er sammenliknet.

Gorm, hva tror du?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, til prisen er nok PC-Ultra et bedre valg. Men (og det er et stort MEN), DD12 har fordelen av å spille lineært i alle typer rom, det vil aldri PC-Ultra gjøre. I hjemmekinosammenheng er heller ikke lineæritet spesielt viktig, men som musikkformidler er saken en annen. Plasseringsmessig er jo også DD12 helt overlegen.
    Jeg har jo endt opp med en DD12 selv, men når det er sagt skal det også nevnes at jeg til stadighet savner PC-Ultra. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roko: Det var max SPL for begge subbene, det står der om du leser litt nærmere.

Og du kan kjøpe en PC Ultra, og en Velodyne SMS1, og fremdeles ha penger til overs sammenlignet med en DD12

Men så liten som en DD12 blir en PC Ultra aldri

En sub som er konstruert etter det prinsippet Velodyne bruker har sitt naturlige F3 som det høyeste punktet på frekvensresponsen, derunder skal den boostes med 12db for hver oktav. Så er det ikke så vanskelig å forestille seg at wattene får bein å gå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som vet hva slaglengden er på DD subbene?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men (og det er et stort MEN), DD12 har fordelen av å spille lineært i alle typer rom, det vil aldri PC-Ultra gjøre.
    Altså, det blir vel ikke 100% korrekt å si det slik, eller.. ?

DD-subbene til velodyne har jo innebygget romkorreksjon, som sørger for at de kan spille tilnærmet lineært. Kobler du til en tilsvarende kalibreringsenhet til en PC-Ultra vil vel den også kunne spille tilnærmet lineært, tør jeg påstå?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, men like god kontroll får du aldri, rett og slett fordi SVS'en ikke er servostyrt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 110 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •