offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 5259
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenker lygren generelt henviser til forumets retningslinjer: http://avforum.no/forum/faq.php?faq=...mercialparties

...og tenker på hallelujafirmaet i Arendal. ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har allerede ryddet i denne tråden flere ganger, så det er fint om dere tar forhandlere og priser på eget opprettet tråd om dette emnet her: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/14778-prisdiskusjon-svs.html. Produktene må for øvrig gjerne også opprettes på AVnytt der og forhandler og pris legges opp. Det gir den aller beste oversikten, og ikke minst kan prisene oppdateres enkelt av samtlige brukere ved eventuelle endringer.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Import stopp"? Da haster det å få bestemt seg:

Vil en 20-39PCi gjøre en mye bedre jobb enn en PB10-ISD ? Det passer egentlig dårlig med en box-sub, hadde akkurat bestemt meg for en sylinder, men den muligheten blir da borte hvis jeg ikke bestiller i løpet av uka.
    Prisen på 20-39PC1 tilsvarer vel egentlig PB12-ISD, men frakta er vel tilsvarende høyere?

Handler helst fra Norge, men da må jeg få det jeg vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 20-39 vil spille noen db høyere enn en PB10, nøyaktig hvor mange? Skriv til Ron, eller Tom.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ron, SVS
    Indeed we’re not going to export PC type subs for the foreseeable future. It’s not L-Sound, it’s us that made the decision. We know lots of folks want a small sub for small rooms (and the cylinder subs do have a small footprint) but most wives prefer a small box sub. And we’re not only working on one, L-Sound will be our avenue to get it to you.

If you order before 15 AUG or so we can still sneak out a PCi to you (and the 20-39PCi is a great sub indeed) but probably not after that.

The PB12-ISD will cost more to ship as you probably can guess but the performance is very similar.
    Ut i fra det vil jeg jo tru at 20-39PCI er ett par hakk bedre enn PB10-ISD.
    Med fare for å havne under produkt-jakt: Ville jo helst ha handlet fra Norge, men må ha en tube.........

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS værsting

Noen som har tatt skrittet å kjøpt værsting subben til SVS. B12-Plus/4 ??

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Opprinnelig skrevet av Ron, SVS:
    Indeed we’re not going to export PC type subs for the foreseeable future. It’s not L-Sound, it’s us that made the decision. We know lots of folks want a small sub for small rooms (and the cylinder subs do have a small footprint) but most wives prefer a small box sub. And we’re not only working on one, L-Sound will be our avenue to get it to you.

If you order before 15 AUG or so we can still sneak out a PCi to you (and the 20-39PCi is a great sub indeed) but probably not after that.
    Dette er jo triste saker for de som vil ha seg tube-subber...nå skal jeg hvertfall tviholde på min PC-Ultra, kan jo bli et klenodium med tiden

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, som såvidt nevnt tidligere, er det sånn at når jeg skrur på Gain knotten, er det en dyp skurrelyd fra suben. Samme sak har jeg hørt før på gamle forsterkere med støvete volumpotmeter.
    Også som nevnt, tilbød SVS å bytte hele forsterkeren med en ny p.g.a. dette.

Jeg har så skrudd ut forsterkeren, og prøvd å blåse rent med trykkluft på boks. Men det var vanskelig å komme til, da selve Gain potmeteret er "innkapslet".

Jeg har liten lyst til å måtte ta ut hele forsterkeren og sende den avgårde, selv om det nå muligens er lsound som vil ta seg av dette.

Så spørsmålet er da (her kommer hele poenget med denne posten):

-Kan et 'støvete' potmeter degradere lyden? Altså når Gain knotten står i den stillingen jeg vil ha den i? Jeg driver jo ikke å skrur på den i tide og utide, så sånn sett er det jo ikke noe problem. Men i det siste har jeg tenkt litt på om kanskje også lyden fra suben kan bli mere 'grøtete' p.g.a. dette? Linjesignalet må jo igjennom potmeteret. Men jeg bare lurer på om signalet blir negativt påvirket av dette, eller om det kanskje i verste fall bare fører til større motstand, så jeg må skru opp litt mer enn andre? Trenger egentelig svar på dette, så det hadde vært fint om noen med litt peiling kunne svare.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dette er jo triste saker for de som vil ha seg tube-subber...nå skal jeg hvertfall tviholde på min PC-Ultra, kan jo bli et klenodium med tiden
    Det blir en litt merkelig vinkling på sylinder-problematikken.......dette her.
    Til å begynne med ble sylinderen min "mobbet" for dette var jo et slikt bazzooka rør til å ha i bil, og nå er det plutselig slik at dette er "hot stuff"??? Regner med at min SVS 25-31 PCPlus får seg en "tvilling" med tiden, men den "europeiske satsingen" starter med "boxete" versjoner. Time vil sjå!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    OK, som såvidt nevnt tidligere, er det sånn at når jeg skrur på Gain knotten, er det en dyp skurrelyd fra suben. Samme sak har jeg hørt før på gamle forsterkere med støvete volumpotmeter.
    Også som nevnt, tilbød SVS å bytte hele forsterkeren med en ny p.g.a. dette.

Jeg har så skrudd ut forsterkeren, og prøvd å blåse rent med trykkluft på boks. Men det var vanskelig å komme til, da selve Gain potmeteret er "innkapslet".

Jeg har liten lyst til å måtte ta ut hele forsterkeren og sende den avgårde, selv om det nå muligens er lsound som vil ta seg av dette.

Så spørsmålet er da (her kommer hele poenget med denne posten):

-Kan et 'støvete' potmeter degradere lyden? Altså når Gain knotten står i den stillingen jeg vil ha den i? Jeg driver jo ikke å skrur på den i tide og utide, så sånn sett er det jo ikke noe problem. Men i det siste har jeg tenkt litt på om kanskje også lyden fra suben kan bli mere 'grøtete' p.g.a. dette? Linjesignalet må jo igjennom potmeteret. Men jeg bare lurer på om signalet blir negativt påvirket av dette, eller om det kanskje i verste fall bare fører til større motstand, så jeg må skru opp litt mer enn andre? Trenger egentelig svar på dette, så det hadde vært fint om noen med litt peiling kunne svare.
    Jeg vil "anta", og anbefale og regne med at hvis du fortsetter å ha et skurreproblem...............vil det eminente serviceapparatet til SVS, også på SUB-distribusjonsnivå, sørge for at du får utført en reklamasjonsjobb til din største tilfredsstillelse. Ta kontakt direkte selv.;-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - det er jo det som er saken: det er jo ikke sånn at suben skurrer hele tiden, det er KUN mens jeg skrur på Gain knotten - altså egentelig ikke et problem, med mindre det i seg selv påvirker lyden negativt at det er slikt 'støv' på Gain potmeteret. Så dersom dette ikke har noen negativ følge på lyden sånn ellers når jeg faktisk bruker suben, er jeg ikke sikker på om jeg gidder å bytte forsterker.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Vel - det er jo det som er saken: det er jo ikke sånn at suben skurrer hele tiden, det er KUN mens jeg skrur på Gain knotten - altså egentelig ikke et problem......
    Tenker vel i de baner jeg og, er det egentlig et så stort problem? Hvor ofte skrur du på gain-knotten. Når du har justert den inn, så blir den vel stående? Skjønner at en ønsker å ha ting prikkfrikk, believe you me, jeg vet hvordan det føles. Men det er vel kanskje begrenset hvor mye en skal legge i det? Men mulig disse tingene vil bli lettere med Lsound på banen her i gamlelandet......;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd PB12-ISD/2 ?. Lurer litt på enten denne eller å kjøpe meg en tube 20-39plus. De er noenlunde i samme prisklasse.

Lurer hvilken av disse er har mest "punch" og er en bedre performer? i forrhold til prisen.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    noen som har prøvd PB12-ISD/2 ?. Lurer litt på enten denne eller å kjøpe meg en tube 20-39plus. De er noenlunde i samme prisklasse.
    Det står 15 Aug i quoten min fra SVS, men i en senere mail anbefaler han at Tuben bestilles denne uka hvis jeg skal ha det, bare så det er sagt.

Sitat Opprinnelig postet av SVS
    Please try to order this week if you simply must have a PCi. We’re entertaining no requests after next week at all. Again, L-Sound begged to be able to offer the PC subs, this was an internal decision aimed at consolidation within SVS in an emphasis on boxes. If I can slip some PC’s back into the mix someday I will, but there is nothing certain.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

jeg spør igjen

Lurer hvilken av disse er har mest "punch" og er en bedre performer? i forrhold til prisen.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tubene gir mest for pengene

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ang small vs large

Nå har jeg hatt min svs pb12plus/2 i hus og testet en god del.
    Vil så gjerne ha alle høytalere som small og ikke large slik som flere anbefaler, men dessverre uansett hvor mye jeg forsøker å overbevise meg selv om at dette er den beste løsningen, så er lyden helt crap mangler masse punch spesielt ifra 40 hz og oppover. Med engang jeg legger alle høytalerene til large for jeg bra fylde og hele lydbildet henger godt isammen, pluss masse trøkk ifra svs'en selv om jeg deler den da på 40 hz og nedover samme gjør jeg med sony subbene bortsett fra at de har laveste delefrekvens på 50 hz.

Grunnen til at jeg spør er jo at man skulle jo absolutt tro at en svs og to stk sony 900 burde kunne gi bra punch og fylde også oppover til 80 hz enn spinkle b&w 602 (senter) og et par xtz med to stk 6.5 tommere som side høytalere.

Har også forsøkt med kun svs'en og samme problemet uansett fase, eller dvs jeg hører ikke forskjell når brodern vrir på fasen så det må være noe mer fundamentalt feil enn bare fase problematikk. Har prøvd å disable svs'en sitt delefilter og dele ifra receiveren som jo svs selv anbefaler, men like ille dårlig lyd, virker nesten som den er litt BOOMY over 40 hz. Er det slik at alle dere andre bruker small som innstilling med stor suksess? Fatter ikke hvordan dere får det til isåfall, Det må jo kanskje være rommet mitt som ødelegger da?

Tar imot tips da jeg gjerne vil bruke min svs til sitt fulle potensiale, jeg vet den kan;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg begynne med å be om en beskrivelse av rommet ditt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Thomas: Har du satt i kontakten...? :-)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det:-)

rommet er 657cm i lengden og 400 cm i bredden og 240 cm i takhøyde.
    SVSen står på ca 4 meter ut på høyre langvegg (betong innerst lektet ut med glava imellom og gips og finer utenpå) Den mest solide veggen derfor satte jeg SVSen der:-) SVSen står også på en 90 kilos granittstein om det har noen betydning. Sonyene er plassert i midten foran i rommet og bak lerretet.

Se også en litt oppdatert
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Per%20Thomas

På forhånd tusen takk for hjelpen.

mvh
    Per Thomas

Side 108 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •