offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 263 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 5259
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror BaxGlobal "mister oversikten" når den kommer til Norge, så du bør nok ringe NorCargo og spørre hvordan det ligger an.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er bare å glede seg. SVS er ikke som andre suber...
    20-39PC+

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han fikk den sist fredag, i følge en post på en annen tråd....

Kjempefornøyd - det er han garantert...! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken SVS?

Hei!

Har lurt på å gå til anskaffelse av en SVS. Har da tenkt på en PB12 Plus/2 eller en PB12 Ultra/2. Spørsmålet er hvilken jeg burde går for? Jeg har DD18, rf7, rf5 og rc7 fra før av og svs må kunne henge noe med dem. Den skal hovedsaklig brukes til film..

Hva sier dere?

Takker så mye for svar!

Mvh

KML

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm eller Jørn bør vel være rette menn til å besvare ditt spørsmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke svar fra Gorm. Er det noen andre som har formening om dette?

Takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen har snakka noe om at ultran er kjappere i frasparket enn plus'en.. En på forumet her hadde problemer med plus/2 på RF-7. Så Ultra/2 er nok den du vil ha. Men den koster 2x prisen til plus nesten da. Så er det bare til film, så er plus'en mer enn bra nok. Neste bare showoff om du bruker 20k på en sub som kun skal brukes til film . Regner med at DD18 holder med i svinga på musikk så.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja DD18 er en veldig bra sub! Men Ultra/2 koster vel ikke 20k? Uansett så blir det vel Plus/2. Det er ikke showoff, bare gøy! Spesielt med DD18 og en Plus/2 på film hehe Om Plus/2 er treg er det ikke vits å bruke den til musikk...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plus/2 er velk neppe treg, men i og med elementene som sitter i denne, kontra Ultra-elementene, er vel lyden mer saftig og rik enn Ultraen som nok er både mer musikalsk og mer kontant i lydinntrykket.

Men som sagt; kanskje noen annen, som har forsøkt begge to, kan gi et mer utfyllende svar?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er endel på avsforum.com som har byttet fra ultra/2 til 2 stk PB12-Ultra (nye serien) og er veldig fornøyd med det byttet...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    ........Har lurt på å gå til anskaffelse av en SVS. Har da tenkt på en PB12 Plus/2 eller en PB12 Ultra/2. Spørsmålet er hvilken jeg burde går for? Jeg har DD18, rf7, rf5 og rc7 fra før av og svs må kunne henge noe med dem. Den skal hovedsaklig brukes til film..
    Du bør velge PB12 Plus/2. Mest for pengene, fordi opplevelsen av Plus/2 har vært større enn Ultra/2, både til film og musikk.

Det finnes IKKE en eneste Klipsch som "løper fra" en blodtrimmet og kalibrert SVS.

For de som plasserer Plus/2 SVS ved siden av lytteposisjon, enten høyre eller venstre side, er det faktisk lydmessig bedre symmetri med en SVS på hver side av sofa'n. Selv 1 stk. PB10 på hver side av lytteposisjon fungerer utrolig bra.

Det fungerer SINNSYKT bra med en SVS PB12 Plus på hver side av sofa'n, men skal du klemme skikkelig til............velger du 2 stk. SVS PB12Plus/2 og plasserer på hver side av sofa'n........og lar DD18 pumpe opp adrenalinet fra frontplassering !!!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Festlig, denne auto-sensuren...!
    Skal vi lage en egen tråd der vi fortløpende ramser opp ord som inneholder slike forbudte deler...? :-)

So-f-a-e-n... hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile :d

Det var det jeg egentlig hadde tenkt flageborg, men problemet er at jeg begynner på studier til høsten og må ha peng til det livet også hehe. Tror jeg da heller går for bare en Plus/2. Hvor vil du anbefale at jeg plasserer den? I hjørnet bak so****?

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg egentlig hadde tenkt flageborg, men problemet er at jeg begynner på studier til høsten og må ha peng til det livet også hehe. Tror jeg da heller går for bare en Plus/2. Hvor vil du anbefale at jeg plasserer den? I hjørnet bak so****?

Mvh

Det må du jo finne ut sjøl Der den basser best, der hadde jeg satt den

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh

Det virker som kroken jeg har merket på bilde er yttervegger? og basert på det må du kalibrere og prøve ut hvilken vei fronten på SVS'n skal peke også, for å gi optimalt med godlyd.

Det virker som du skal sende DD18 videre og da regner jeg med at plassen foran til høyre også er yttervegger og at det da også må testes med en plassering der. Venstre side bak ser ut til å være opptatt av en trapp ned til etasjen under. Ellers ville jeg snudd rommet, slik at ryggen på sofa'n vender mot trappa, for da kan du få SUB-akustisk nytte av "rommet" nedover trappa. Og siden du har skråvegger foran og bak i dag, vil en rotering hjelpe deg utrolig bra på perspektivet i lydbildet. Da får du lerretet som kanskje vil dekke over verandadøra, men det er verdt et forsøk for å optimalisere lydbildet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå vært en tur inni suben min ( SVS PB12-Plus/2 ), og må bare si det var et imponerende skue!

Tenkte jeg kunne fortelle litt for eventuelle interesserte:

Elementene ser mye større ut i virkeligheten, og ser mye 'penere' ut også - magnetene er virkelig svære!

I midten av kassa(på 'tvers') er det en avstivningsvegg av to sammenlimte 19mm(anslagsvis) MDF plater(så egentelig ut som HDF, men er ikke sikker), altså en ca. 48mm plate, med store hull (den er jo der for avstivning, ikke for å dele opp kassa).

Bassrefleksrørene går helt fra baksiden av suben og nesten frem til frontbaffelen; stopper ca. fire, fem centimeter fra for-veggen, og rørene er 'avrundet' også i den enden.

I den nevnte avstivningsveggen i midten av kassa er det også tre hull i nøyaktig samme diameter som rørene, og rørene går igjennom disse hullene, og er i tillegg limt fast i disse. Refleksrørene er altså også 'avstivet' på midten.

Kablene som går fra forsterkeren til elementene er bundet opp med strips, som så er skrudd fast i kabinettveggen på et punkt, slik at ikke kablene skal slå nedpå elementet når det jobber.

I tillegg var det en del dempemateriale(så litt ut som tykke matter med Rockwool).

Alt så ihvertfall gjennomtenkt og gjennomført ut.

Hadde tenkt å ta bilder, men kameraet var tomt for batteri selvsagt. Uansett har jeg bare et fryktelig dårlig kamera, så det hadde vel ikke blitt til stort.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trang til å være litt "hjemmedoktor" sånn på starten av helgen...? :-)

Skulle det gå til helv... så hadde du jo hatt resten av den til å rette det opp igjen... hehe...

Alltid greit å vite hva man hører på! Morsomt! Bra det ser tilforlatelig ut, da....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vil jeg bare nevne at etter en del timer "hardkjør" på min SVS 25-31PCPlus ble det nødvendig å "ettertrekke" alle boltene på BASH' amp'n.

Kanskje sjekke dette med jevne mellomrom............?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare utenpå...?

Har du ikke sjekket skruene INNI suben, flagers...?
    Dem er det nok mange av, tenker jeg... hehe... :-P

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Bare utenpå...?

Har du ikke sjekket skruene INNI suben, flagers...?
    Dem er det nok mange av, tenker jeg... hehe... :-P
    Det er vel flere enn meg som simpelthen bare elsker å demontere lekene sine??????????

Side 105 av 263 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •