offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 263 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke mobb tuben min! :wink:

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen få har basselementer i papprullen sin, mens de fleste bruker slike pappruller til å ha dopapiret på.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei nå må dere ikke skape rift i svs felleskapet da!! da blir tråden unødig mye lenger en nødvendig..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Noen har papprull på dass, andre har papprull med bass?

Har selv hatt en 20-39PC Plus, og man får neimen ingen fornemmelse av at det er en papprull som står og rumler borti hjørnet, om noen skulle tro det etter å ha lest dette. Den fyller lett et rom med god, dyp bass.

Rør er egentelig genialt, men er nok utseendemessig ikke for alle. Og man får ikke to elementer i en tube heller - men da kan man jo kjøpe to tuber isteden.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har endelig min lille nusselige sub kommet til oslo, håper å få den kjørt ut imorgen.

Håper den virker på norsk strømnett. SVS svarte aldri på 220 volt spørsmålet mitt før den var sendt, til tross for at jeg spurte om dette 3 ganger via mail.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå endlig fått bestilt meg SVS ble tube,bestilte på fredag og sente en mail i går morres for og dobbeltsjekke at den kommer med 220volt fikk fort svar at det var son de skulle produsere den.. :lol:
    Gleder meg masse masse :lol: :lol:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut. du blir sikkert fornøyd du som alle andre SVS'ere.

Hvilken tube ble det?

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en 25-31pc+.. se også en stor takk til svs patruljen.

V Hilsen
    Aslak

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris som får prøve før du kjøper Jeg håper selv jeg kan klare å integrere min i mitt system. På en annen side er jo ikke disse akkurat vanskelig å selge igjen da:-)

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Blir nok en svs på meg snart og..... enten Pb ultra, pb plus/2 eller pc Ultra.

Jeg liker mye, dyp bass som føles, men bør også spille bra på musikk.
    Hva anbefales?

Vh Rune L

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Jeg liker mye, dyp bass som føles, men bør også spille bra på musikk.
    Hva anbefales?
    Jeg synes PB12 Plus/2 oppsummerer de kriteriene på en god måte. Men Ultra skal være noe strammere og bedre til musikk. Jeg synes Plus er bra nok, men har ikke hørt Ultra, så...
    Like før jeg selv skulle bestemme meg for hva jeg skulle gå for, sendte jeg en mail til SVS og spurte hvilken de ville anbefale av PB12 Ultra og PB12-Plus/2(disse koster omtrent det samme når de er i samme utførelse), og her er svaret jeg fikk(jeg hadde en 20-39PC Plus tidligere, det er derfor han også nevner den):

Sitat Opprinnelig postet av Erik K. hos SVS
    Hey John;

Basically the PB12-Plus/2 will be able to play noticeably louder while the PB12-Ultra will have a little better sound quality. Personally I think that the increase in output is a more valuable advantage than the small increase in sound quality but it depends on your personal preferences. The PB12-Plus/2 will basically be twice as powerful as the 2039PCPlus you are used to, while the PB12-Ultra will be more powerful but it won’t be a night and day difference like the Plus/2.

Erik K
    Jeg valgte til slutt PB12-Plus/2, da jeg følte jeg fikk mer for pengene der alt i alt, og jeg var egentelig fornøyd med det jeg hadde hørt fra 20-39PC Plus fra før. I tillegg kjører jeg en del film nå, kanskje mer enn musikk for øyeblikket.
    Hadde jeg vært 'rik', hadde jeg nok allikevel valgt PB12 Ultra/2.

Bare husk at disse subene til SVS er enorme - jeg ble litt overrasket da suben min kom på døra, og det viste seg at en pall var tjoret fast på undersiden av pappesken, for at den skulle tåle frakten. Jeg hadde tenkt å bære den opp tre etasjer alene.... Eh... Ikke så veldig aktuellt fant jeg ut til slutt.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nok vippa mot den hele veien, men hvis den gir merkbart bedre trøkk og funker greit til musikk, er det vel ingen tvil.

Fikk også nesten samme svar som ditt av han Eric fyren hos SVS her om dagen.

Rommet mitt er forresten 5*3 meter ca. Se plassering av utstyr på Min hjemmekino :-)

Vh Rune L

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at pb12 plus/2 er enorm. Selv om jeg visste målene klarte jeg aldri å forestille meg størrelsen. Ble ommøblering av hele frontsystemet for å få plass

Trodde Sony 900 subbene var store men denne tar kaka. Til og med Nor Cargo reagerte

pt

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet den er diger, men var liksom lyden jeg lurte på.....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte noen rykter om at svsene ble testet en god stund(nesten innspilt) før dem blir shippa. Hos meg virker det som denne bare blir bedre og bedre, må stadig skru ned volumet da den har blitt rimelig mye mer brutal etter en ukes bruk.
    ??

pt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Hørte noen rykter om at svsene ble testet en god stund(nesten innspilt) før dem blir shippa. Hos meg virker det som denne bare blir bedre og bedre, må stadig skru ned volumet da den har blitt rimelig mye mer brutal etter en ukes bruk.
    ??

pt
    Jeg har samme erfaring selv, både med 20-39PCPlus som jeg hadde, og PB12-Plus/2 som jeg har nå. Ikke etter en uke riktignok, men det kommer vel an på hvor mye og hvor høyt man spiller selvsagt. Men etter et par måneder synes jeg den forandrer karakter, til det bedre. Akkurat som den blir litt mer potent, og litt mer 'på' hele tiden enn før.
    Har lest andre si de ikke har merket noen forskjell, men jeg mener altså å ha merket det på begge de jeg har hatt/har. Samtidig har de andre høyttalerne mine blitt innspillt også, og jeg kan nå spille musikk like høyt som før uten at det blir masete i diskanten/øvre mellomtone.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja.. da var det kanskje ikke bare innbildning da:-)

Takk for svar.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det var på dette forumet eller et annet sted jeg leste det, men noen mente at når man hadde suben på AUTO, så gjorde den ikke annet enn å mute signalet når den gikk i Standby.

Jeg spurte derfor om dette når jeg nå allikevel hadde et par andre spørsmål, og fikk svar av Tom V. at ampen (i PB12-Plus/2) fortsatt trekker ca. 25W når den er i Standby. -Nå sa han ikke noe om hvor mye den trekker om den står på ON og det ikke er noe signal da, så vi er vel kanskje like langt der...

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min effektforsterker trekker 25 watt i standby den også... mens bassforsterkerne i frontene kun trekker 1-2 watt.. merkelig at forskjellene er så radikale...?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er veldig utålmodig her nå....... følger SVS pakka mi på nett, ble sendt forrige lørdag fra USA, var i amsterdam søndag kveld og ble sendt til oslo mandag morgen.... MEN står fortsatt at den er på tur nordover på Bax Global sine sider.

Er det hos NorCargo den havner når den kommer hit?

Drar bort til uka så hadde vært konge å henta den før da.....

Side 104 av 263 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •