offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 5259
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, jeg trodde jeg måtte ha det men trengte ikke likevel.

Har du gjort noen målinger som tilsier at du har store problemer?
    Mine problemer forsvant med den nye subben.

Hvis du kjøper en med en annen farge enn standard sort får du PEQ på kjøpet, kanskje den løser problemet?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FEEDBACK DESTROYER PRO FBQ2496:
    http://www.behringer.com/FBQ2496/index.cfm?lang=ENG

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, jeg trodde jeg måtte ha det men trengte ikke likevel.

Har du gjort noen målinger som tilsier at du har store problemer?
    Mine problemer forsvant med den nye subben.

Hvis du kjøper en med en annen farge enn standard sort får du PEQ på kjøpet, kanskje den løser problemet?
    Neida, jeg vet ikke om jeg har noen problemer egentlig, men vil veldig gjerne være sikker om du skjønner. Har riktignok mange subber og tror vel derfor at jeg har endel utfasinger her og der.

men har riktignok ikke gjort noen skikkelig gjennomtestede målinger da, mulig det kan være en ide først og fremst ja :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    akkurat ja. stilig sak. takk for info.

mvh
    pt

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hmm, ut i fra frekvenskurven ser det ut til at ditt system er temmelig bass-tungt... ser det bare slik ut eller?
    Det er slik kurven er når SVS'n funker best. Slik er også kurven i kinoen hos Dag, og i stua. Hvis du liker det du kjente :shock: er det bare å "satse" på slike kurver :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    .......Har riktignok mange subber og tror vel derfor at jeg har endel utfasinger her og der. men har riktignok ikke gjort noen skikkelig gjennomtestede målinger da, mulig det kan være en ide først og fremst ja :wink:
    Regner med at du slår av ALLE andre sub'er og starter med SVS'n alene, for deretter å "legge til" flere subber etterhvert, justert og tilpasset med Behringer'n :wink:

(PS! Ikke kjøp SVS hvis du ønsker Plug&Play, SVS'n fortjener det ikke, men gjør en skikkelig innsats med kalibrering og justering. Alt annet blir for dumt!!!)

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en idè om hvordan 2 stk. av Eltek sine AV-basser (med Audax elementet) spiller i forhold til f.eks en SVS PB12-Ultra??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere anbefale samtidig å investere i behringer dsp 1124 eller en av SVS sine equalizere?
    Jeg har nå mottatt min Rane PE17 fra SVS . Kjenner ikke de andre modellene som blir presantert her så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag .
    Jeg kan derimot si meg storfornøyd med PE17 , evnen til å eksakt bestemme hvilken frekvens som skal endres og "bredden" på området du skal endre er konge .
    På den andre siden er frekvenshjulet litt "grovkornet"(vanskelig å se eksakt hvilken frekvens du justerer) dette gjør at det er nokså tidkrevende å justere den (mange MANGE runder med lydtrykksmåler må til , er ennå ikke helt i mål enda)
    Oppsummerer med å anbefale den på det sterkeste

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    .......Har riktignok mange subber og tror vel derfor at jeg har endel utfasinger her og der. men har riktignok ikke gjort noen skikkelig gjennomtestede målinger da, mulig det kan være en ide først og fremst ja :wink:
    Regner med at du slår av ALLE andre sub'er og starter med SVS'n alene, for deretter å "legge til" flere subber etterhvert, justert og tilpasset med Behringer'n :wink:

(PS! Ikke kjøp SVS hvis du ønsker Plug&Play, SVS'n fortjener det ikke, men gjør en skikkelig innsats med kalibrering og justering. Alt annet blir for dumt!!!)
    Tenkte å starte med SVS'en alene i HÅP om at jeg kanskje ikke trenger flere subber ja;-)

Får komme med noen målinger når dette er gjort så får vi se hva dere sier. takker for alle tips.

PT

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at det er mulig å få kjøpt en SVS PC-Ultra på AVtorget nå. Må dessverre selge min. Grunnen er at jeg føler jeg ikke får utnyttet dens potensiale nok siden jeg kun har brukt den til stereo og at jeg har fått meg nye høyttalere som leverer den bassen jeg trenger til musikk. Så er det noen som vil kaste seg på SVS-karusellen så er det en god sjanse nå. Jeg har ihvertfall hatt det utrolig morsomt med den i noen måneder.

Her er en direkte link:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=2457

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da er jeg snart medlem av SVS klanen.

har lagt inn følgende bestilling

PB12-Plus-2-black Model PB12-Plus/2 Textured Black
    avia Avia Guide to Home Theater
    cable-12 Better Cables Silver Serpent Interconnect 12m
    t-boxsubs-XL SVS Box Subs T-Shirt X-Large
    hat-black SVS Baseball Hat Black
    t-subhuman-XL SVS Sub-Human T-Shirt X-Large

Gleder meg som en liten unge.

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt og lest så mange go' ord om SVS'ene at det virkelig er fristende å kjøpe. Tenkte jeg skulle spørre deg, Per Thomas, som nettopp har bestilt, om hvor my du måtte betale for subben og frakt?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Har hørt og lest så mange go' ord om SVS'ene at det virkelig er fristende å kjøpe. Tenkte jeg skulle spørre deg, Per Thomas, som nettopp har bestilt, om hvor my du måtte betale for subben og frakt?
    priser etc ang svs tas i denne tråden.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget Per Thomas, du kan glede deg til mye godlyd.

Den vil spille veldig bra rett ut av eska, men hvis du bruker litt tid på den vil den spille helt fantastisk.

Husk at den er stor, det er derfor den spiller så bra.

Size does matter :wink:

Men den er ikke større enn at den går inn i bagasjerommet på en vanlig stasjonsvogn med emballasje.

Når det gjelder pris så er det bare å sende en mail til SVS og fortelle hvor du bor så får du svar ganske snart. det kan lønne seg å sette opp 2 alternativer, både hjem til deg og nærmeste by av en viss størrelse.

Det koster nesten like mye å frakte den i Norge som fra USA til Norge for å si det slik.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det Arendal. Jeg gleder meg veldig.

Vet godt at størrelse DOES MATTER. Det er det jeg lever etter;-)

Kommer nok med noen målinger når den er i hus(dvs leiligheten) bor i blokk, så det blir spennende å se hva naboene sier også;-)

Blir nok en BFD med tid og stunder også da jeg har 8 stk 15 tommere (passive sådan) som skal integreres med SVS pluss to stk sony 900. Så jeg får se hvordan jeg gjør det. Blir iallefall mye løfting og bæring under eksperimenteringsfasen.

mvh
    PT

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med såpass mange subber i utgangspunktet burde ikke sjokket bli så stort for naboene da de må være vant til bass fra før.

Men, det er noe jeg lurer på.

Hvorfor har du så mange subber?
    Det burde vel være mulig å få til god lyd med langt mindre elementer i en leilighet.
    Jeg er spent på tilbakemeldingene når du har hatt PB12+/2 en stund, om du fremdeles føler at du trenger så mange.

Flageborg har noe liknende, og dere må ha en enorm apetitt for bass :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har hørt om "overkill" - dette er definitivt et tilfelle av dette... :wink:

Det verste er vel egentlig at du med så mange ulike elementer mest sannsynlig sitter igjen med et dårlig bassinntrykk....eller?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemer med dypbass ja. men ellers er jeg jo fornøyd oppover i tonene dvs fra rundt 35 hz og opp. Der er det mye stram god punch...
    men savner somsagt det dypeste av det dype.
    Hadde problemer i starten med å få høytalerene til å spille på lag, men en kjapp vending av hele rommet dvs å spille på lengde retning istedenfor bredden gjorde gjengivelsen oppover i frekvens vanvittig mye bedre. Så jeg har fortsatt tro på kabinettvolum og membranarealet selv om jeg gjerne kunne ønske meg bedre kvalitet på hvert enkelt element.

Hovedgrunnen til så mange høytalere er for å få lite utslag på hver enkelt element og dermed oppleve en bedre kontroll pr anslag om dere skjønner.
    Itillegg tror jeg dette kan være nabovennlig da du får en rimelig fyldig gjengivelse selv ved lave volumer. Noenganger høres det ut som bæl høyt i stua, men går jeg ut på gangen hører jeg minimalt. Da slipper jeg å sitte på nåler når jeg ser film :wink: Dette spørs igjen når SVS'en kommer i hus, da må jeg vel kanskje sjekke andre etager også :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Dette spørs igjen når SVS'en kommer i hus, da må jeg vel kanskje sjekke andre etager også :wink:
    Ja, det må du nok belage deg på... :wink:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skjønner hva du mener med at det blir mindre "mekanisk" støy og mere lyd med flere elementer spredd rundt enn ett som spiller maksimalt.

Det kan jo være en fordel å ha subben stående bak sofaen hvis mulig, nettop for å få lyden så nærme som mulig.

Jeg var ikke villig til å plassere min subwoofer ute i rommet ved siden av sofaen, selv om det var det SVS anbefalte meg å gjøre. Derfor kjøpte jeg meg en "alt for stor" sub i steden og plasserte den på betongheller med porolon matter under, inne i "maskinrommet". dette er en rimelig og enkel måte å skåne naboene. Jeg får lett 120dB inne i det rommet når jeg drar på litt.

Side 101 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •