Audiovector - Just Listen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector - Just Listen

Produsent: Audiovector - Just Listen
    Importør: www.Ljudtema.no

Audiovector er enda en fantastisk skandinavisk høyttalerprodusent med base i Danmark. De startet i markedet i 1980 med høyttalern Trapez, og hadde endel varierte modeller før de i 1996 lanserte den suksessfulle M-serien som også presenterte IUC (Individual Upgrade Concept) som standard på alle Audiovectors høyttalere. M-serien er forgjengeren til dagens Si-serie.

Audiovector - Just Listen-audiovector_timeline-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppmodellen R11 Arretè (bilder lånt på nett)

Audiovector - Just Listen-r11-arret-jpg

Ole Klifoth. Grundlegger av Audiovector
    Audiovector - Just Listen-audiovectorr11oleklifoth-jpg

Audiovector - Just Listen-audiovectorr11detalj-jpg

Audiovector - Just Listen-audiovectorr11basser-jpg

Audiovector - Just Listen-audiovectorr11terminaler-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får hive meg med her da.
    Med et par Si3 Signature i black ash drevet Marantz SR7005 og Parasound Nc2250 har jeg funnet tilbake til musikken.
    Aldri før har jeg hørt på så mye musikk som nå.

Som Audiovecter selv sier - Just Listen...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flisespikkermodus; Han heter Ole Klifoth ;-)

Er forresten fremdeles fan av Audiovector, et par med Mi3 var de høyttalerne som fikk HIFI-ballen til virkelig å rulle for meg. Fantastisk dynamiske og spillevillige høyttalere som er like gode på film og musikk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått avtalt en demokveld av Si3 Avantgarde Arretè med Isak Strand hos Ljudtema. Dette gleder jeg meg til

Hjemme hos Devil.-av-aa-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til test av Si3 AA i Lyd&Bilde

Audiovector Si3 Avantgarde Arreté | Lyd & Bilde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da har jeg fått avtalt en demokveld av Si3 Avantgarde Arretè med Isak Strand hos Ljudtema. Dette gleder jeg meg til

Herlige saker. Hvilken elektronikk skal du teste de på?

Naim er de som er brukt i tuningen. Komboen Naim NAP250 på diskant, NAP200 på mellomtone og bass skal visst være en god kombo. Samme gjelder 152/155/flatcap - i følge Stenberg hos Audiovector.

Mye naim i hans oppsett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de bruker Naim, men vil gjerne høre dem på Arcam også som er det jeg selv har
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Flisespikkermodus; Han heter Ole Klifoth ;-)

Er forresten fremdeles fan av Audiovector, et par med Mi3 var de høyttalerne som fikk HIFI-ballen til virkelig å rulle for meg. Fantastisk dynamiske og spillevillige høyttalere som er like gode på film og musikk.
    Liten tastefeil der. Fikset nå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Må bare skryte litt; har hilst på han der Ole
    Var faktisk Audiovector som var første hifi-merke for meg også. Hadde noen "vanlige" M3, som jeg et par år senere byttet ut med M3 signatur. Sammen med gode gamle Primare P30,5 prosessor og A 30,5 effekt.

Da ble det saker da!!
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de brukr Naim, men vil gjerne høre dem på Arcam også som er det jeg selv har
    Burde sikkert være nokså representativt. Var Arcam de brukte i tuningen før de gikk over til Naim, rundt S eller Si, og selve lydsignaturen har de beholdt over tid

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere andre gode forslag til forsterkerkraft til Audiovector?

Ser jo at Naim blir nevnt mye. Men er redd det blir litt for dyrt for meg.
    Arcam hørte jeg der jeg kjøpte mine høyttalere, og jeg synes faktisk ikke noe om det jeg hørte der. Fin på bass-området, men synes mellomtonen ble litt skrikete og diskanten forsvant litt. Mulig det bare var innstillinger men jeg ble mer fornøyd da jeg fikk høyttalerne hjem og fikk koblet det på Parasound.

Lurer litt på å droppe Marantz-recieveren og gå for ren prosessor eller i verste fall ren stereo. Har lurt litt på Parasound processeor/pre, men har også tittet på Vincent integrert.

Primare kunne kanskje vært noe også?

Hegel blir vel for skarpt etter hva jeg leser, så det utgår vel.
    Hva tror dere?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Bladelius Thor
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at Audiovector får litt fortjent oppmerksomhet

Da jeg for vel 14 år siden skulle gjøre første store innvestering så var jeg å fikk demonstrert M3 serien. Budsjettet mitt lå da desverre 'bare' på 10k for fronthøyttalere (15-20k disp. til f+r+c). Fikk høre M3 Signatur, og M3 standard (som da var innen tøyelig avstand prismessig)

M3 Signatur var fantastiske, men syntes ikke M3 standard var verdt prisen der og da..

Spol 7 år frem, og budsjettene er blitt betydelig friere

Det ble tur til (da) Hifi center for å sjekke om, nå MI3 var så heftige som jeg huska.

De ble omhyggelig teste med bla Ep. 2, UTEN sub, og jeg matte faktisk frem å forsikre meg om at subben 'sov'.

Testa og kommende bakhøyttalere, Mi1 Sign. som fronter, og disse er meget kapable på egenhånd.

Avgjørelsen var enkel, var trossalt nøye gjennomtenkt over de siste 7 åra og en komplett F+R+C Mi Signature I sort ble bestillt.

De første årene ble frontrekka drevet på en 3x200w Rotel RB-993, men for noen år siden fikk jeg tak I en RMB-1075 til bak høyttalerene, og begge frontene er nå Bi-ampet med 2x200w hver fra 2 stk RB-993, og bak er bi-ampet med 2x125w hver Center har 1x200w fra den RB-993 som driver mid-high på frontene.

Tri-wire koplingen som Audiovector har er genial med tanke på biamp siden man får kun bass på ene og kan ta mid og diskant på andre. De fleste høyttalere som bare har bi-wire koblinger så vil jo high være kun diskant, og low være bade mid og bass. Sløs med 200w på diskant alene. (Mi1 bak får jo denne løsningen da, 125w bass og 125w diskant)

Jeg kjører passivt y-led til deling bade fremme og bak, XLR fremme og vanlig RCA bak.

Sjekka litt opp i muligheten til å skaffe Audiovector sitt eget AVEX aktive system, men Resonans HiFi her i Stavanger fikk aldri noe godt svar fra importør den gang

Bak på frontene:

Hvilke kabler har du?-img_2383-2-jpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Bladelius Thor
    Den ser meget spennende ut. Skal nok sjekkes ut. Likte det at den oppgraderte versjonen har innebygd dac med digitale innganger. Spørsmålet er om jeg klarer å finne et brukt eksemplar slik at det blir mer vennlig for lommeboka.

Hvordan gikk demoen i dag?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Har dere andre gode forslag til forsterkerkraft til Audiovector?

Ser jo at Naim blir nevnt mye. Men er redd det blir litt for dyrt for meg.
    Arcam hørte jeg der jeg kjøpte mine høyttalere, og jeg synes faktisk ikke noe om det jeg hørte der. Fin på bass-området, men synes mellomtonen ble litt skrikete og diskanten forsvant litt. Mulig det bare var innstillinger men jeg ble mer fornøyd da jeg fikk høyttalerne hjem og fikk koblet det på Parasound.

Lurer litt på å droppe Marantz-recieveren og gå for ren prosessor eller i verste fall ren stereo. Har lurt litt på Parasound processeor/pre, men har også tittet på Vincent integrert.

Primare kunne kanskje vært noe også?

Hegel blir vel for skarpt etter hva jeg leser, så det utgår vel.
    Hva tror dere?
    Hegel har det med å bli for skarp på ganske mye etter min mening. Jeg likte klangen Marantz gir på Audiovector, men klart, det blir jo i de rommene jeg har testet. kanskje du kan få testet de på Marantz MM8077

Det går jo en gang i blant noen naim-sett på brukten. Må ikke opp i de dyreste nødvendigvis. NAP 155XS ligger jo rundt 120000. Mange i Danmark går for naim sin nait XS (II), mener sterkt på at den har prosessorinngang. Den er jo ikke så værst priset heller.

Sitat Opprinnelig postet av Peter Stenberg - Sales Director Audiovector
    Well basically you should try both combinatins at home - peronally I do find the 152/155/flatcap to the best and most musical, but a lot of our customers here in Denmark play the Nait XS on Audiovector speakers.
    Sitat lånt fra tråd med spørsmål om matching av naim mot Si3 Super.

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Godt å se at Audiovector får litt fortjent oppmerksomhet

Jeg kjører passivt y-led til deling bade fremme og bak, XLR fremme og vanlig RCA bak.

Sjekka litt opp i muligheten til å skaffe Audiovector sitt eget AVEX aktive system, men Resonans HiFi her i Stavanger fikk aldri noe godt svar fra importør den gang
    Audiovector gikk vel etterhvert bort fra denne og Naim sin SNAXO er deres anbefaling i dag. De har to modeller, en for med to-veis og med tre-veis aktivt delefilter (hhv SNAXO 242 og 362).

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktiv og trådløs Audiovector

Svært spennende.

Først ut er Si3 Avantgarde Arreté.

Forsterkermodulen leverer 3 x 70 w til hver høyttaler, og styres av en DSP (digital lydprosessor), hvor konstruktøren kan optimalisere cross-over time alignment, faselineære Besselfiltre og equaliseringen i høyttaleren, for best mulig integrasjon mellom høyttalerelementer, forsterker, og det innkomne lydsignal.

Høyttaleren har både analoge og digitale (optisk og koaksial) lydinnganger, og kan kobles til en iPhone som eneste lydkilde, om man vil. Men den har også trådløs mottak av lyd, og man kan strømme musikk til høyttaleren fra en hvilken som helst smartmobil, nettbrett eller laptop. Prosessoren arbeider med 24-bit/96 kHz oppløsning og frekvens, som betyr at man kan bruke høyoppløste lydformater sammen med høyttaleren, uten tap av kvalitet.

Mer info hos Lyd & Bilde

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm,

Må si dette så veldig fristendes ut!!

Er det noen som vet hvor følsomme disse vakre skapningene er for plassering nær side/bak-vegger?
    Venstre høyttaler hos kommer til å bli stående i et hjørnet med en del trafikk frem og tilbake.

Ser at SI6'erene har bafflene fremme, noe som burde tilsi at de er litt mer plasseringsvennlige, men det er vel kanskje en stund til de kommer i aktiv versjon.. ??

Som litt "nyfrelst" Piega-mann så virker det rart å vurdere mitt første merke igjen, etter så mange år. Selv om det skal sies at jeg solgte mitt siste par, S6 Avantgarde, for "bare" 8 år siden..
    Della
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hmmm,

Må si dette så veldig fristendes ut!!

Er det noen som vet hvor følsomme disse vakre skapningene er for plassering nær side/bak-vegger?
    Venstre høyttaler hos kommer til å bli stående i et hjørnet med en del trafikk frem og tilbake.

Ser at SI6'erene har bafflene fremme, noe som burde tilsi at de er litt mer plasseringsvennlige, men det er vel kanskje en stund til de kommer i aktiv versjon.. ??

Som litt "nyfrelst" Piega-mann så virker det rart å vurdere mitt første merke igjen, etter så mange år. Selv om det skal sies at jeg solgte mitt siste par, S6 Avantgarde, for "bare" 8 år siden..

Jeg tror alle SR/Si-modellene kan settes opp for side-/bakveggsplassering via ARA-bryteren på baksiden av Avantgarde-modeller og høyere. Også mulig som tilvalg på lavere modeller.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Galnes!!

Utrolig hva man finner om man leter litt ja

Disse skal definitivt vurderes i det nye huset. 80K høres mye ut, men som det sies i artikkelen; du får med DAC og forsterker på kjøpet. Kast inn noen kabler og slikt så kommer man fort opp i tilsvarende beløp om en skal ha et komplett anlegg..

Dessuten er jo selve høyttalerne særdeles fine og diskre, noe som ikke er et minus med tanke på hvor de skal stå
    Della

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •