Sherbourn-tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    15 cm er litt store sprang ja:cry:

Merker godt at lyden forandrer seg her hjemme hvis jeg flytter avstand til en ht med 5 cm som er Yamahas step!
    Pio hadde en cm step,men jeg synes egentlig at 5cm er passe - da hører man litt mer forskjell med en gang!

Men bevares - 7030 er sikkert en knallbra prossessor uansett
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å grubler litt på en "Sherbourn PA 2-160" hvordan vil denne kunne måle seg mot en Parasound A23.

Får "A23" til 5K brukt og "PA 2-160" ny, er sjelden Sherbourn å se på noe brukt marked.

AMP blir enten brukt som effket på fronter eller som effekt i et stereo oppsett med Hege Hd20 som pre. varm og glangfull amerikaner med klininsk nordmann, kan bli bra eller helt på jordet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherbourn PT-7030 vs Onkyo TX-NR3009

Noen som har noe erfaring med å gå fra Onkyo til Sherbourn?
    Bruker i dag Onkyo receiver som pre, men har i det siste sett litt på PT-7030.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en sherbourn pa5-200 bestilt, da min kjære emotiva xpa 5 tok kvelden her om dagen (luktet svidd og puff, puff lyder kom ut av den pluss en stygg lyd utfra høytalerne) så får håpe pa5 ern innfrir mine forhåpninger i forhold til xpa ern.

Noen her som har sammenlignet disse 2 på lyd, ytelse, krefter, skal brukes på swans sine f2.2f og center c1.1c så blir bare 3 utganger som blir brukt da en parasound tar seg av resten.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Da er en sherbourn pa5-200 bestilt, da min kjære emotiva xpa 5 tok kvelden her om dagen (luktet svidd og puff, puff lyder kom ut av den pluss en stygg lyd utfra høytalerne) så får håpe pa5 ern innfrir mine forhåpninger i forhold til xpa ern.

Noen her som har sammenlignet disse 2 på lyd, ytelse, krefter, skal brukes på swans sine f2.2f og center c1.1c så blir bare 3 utganger som blir brukt da en parasound tar seg av resten.
    Jeg har Sherbourn PA 5-200 og kan gå god for kvaliteten på den men jeg trodde PA 5-200 var nærmest identisk med XPA-5 jeg:???:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg har Sherbourn PA 5-200 og kan gå god for kvaliteten på den men jeg trodde PA 5-200 var nærmest identisk med XPA-5 jeg:???:
    ikke umulig at de er noenlunde identiske, ville bare prøve en sherbourn i stedet for en ny xpa, har ingenting å utsette på xpa en heller da den har drevet mine høytalere bra. Skal se litt senere om jeg skal prøve å få reparert den, men tror da jeg er litt sleip og sender den med en kompis som er fra polen og får den reparert der, har gjort det før med 2 satellitt tunere som kræsjet og det kostet meg 200 norske kroner å få de 2 fikset der nede.
    Men får bare gå å vente en stund da, da jeg bestilte rett fra sherbourn butikken i amerika, har kjøpt processorn 7030 fra dem og det gikk ryddig og greit for seg, så satser på det samme med forsterkern å.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sherbourn blir nå slått i sammen med Emotiva og de selger derfor ut alt av Sherbourn til sterkt reduserte priser!
    Jeg kjøpte en PRE-1 til 179$ :-D Det var like før det ble en PT-7030 også!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fristende å kjøpe en PT-7030. Regner med Emotiva vil ødelegge designet på de nye. Emotiva ser grusomt ut designmessig.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Sherbourn blir nå slått i sammen med Emotiva og de selger derfor ut alt av Sherbourn til sterkt reduserte priser!
    Jeg kjøpte en PRE-1 til 179$ :-D Det var like før det ble en PT-7030 også!

På hvilken nettside? fant. ikke måte til priser da? PA 7-350 ned fra $2,799 til 999 usd.....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    På hvilken nettside?

Welcome

Tipper jeg, en 7030 hadde verdt fristende men tror den har litt for høy step på distanse for min intim kino.

Den 7 kanals effekt forsterkern til 999 høres ut som en god deal og, men nå er jeg ferdig med lyd oppgraderinger, etter og ha brukt neste 50 laken på lyd har jeg enda bilde til 7k :s
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har en 7030 demo til 10K. Jeg merket stor forskjell på 7030 kontra en Yamaha RX-A3010 som ble brukt som ren forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig glad for at jeg kvittet meg med Sherbourn produktene mine når jeg leser dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du glad for det?

avsluttet
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherbourn

Da har jeg også bestillt sherbourn produkter :-)
    Gode priser også!!
    Bestillte en pt-7030 og pa 7-150
    Til den nette sum av 1598$
    + frakt og moms selfølgelig
    Blir spennende å se hvordan forandringene blir
    I forhold til onkyo 805 som jeg har nå og xpa-3 som effekt på front
    Og senter :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snekkern01
    Da har jeg også bestillt sherbourn produkter :-)
    Gode priser også!!
    Bestillte en pt-7030 og pa 7-150
    Til den nette sum av 1598$
    + frakt og moms selfølgelig
    Blir spennende å se hvordan forandringene blir
    I forhold til onkyo 805 som jeg har nå og xpa-3 som effekt på front
    Og senter :-)
    Tror det skal bli meget bra jeg.
    Tipper også at Sherbourn måle sine 'watt' et hår mer strict enn Emotiva gjør så tipper en 150 watt derfra kan tilsvare Emo's 200.

Men det er bare en feeling jeg har fått fra og lese specs, det er vel nesten de samme forsterkerne på innsida.

Er selv litt nyssjerrig på sherbourn's pt 7030, men nå er hifi kontoen ganske skrapa enda, men om det havner en på brukten til en pen pris hadde det nok blitt vanskelig og ikke 'prøve'.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

avsluttet
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Tror det skal bli meget bra jeg.
    Tipper også at Sherbourn måle sine 'watt' et hår mer strict enn Emotiva gjør så tipper en 150 watt derfra kan tilsvare Emo's 200.

Men det er bare en feeling jeg har fått fra og lese specs, det er vel nesten de samme forsterkerne på innsida.

Er selv litt nyssjerrig på sherbourn's pt 7030, men nå er hifi kontoen ganske skrapa enda, men om det havner en på brukten til en pen pris hadde det nok blitt vanskelig og ikke 'prøve'.
    Jeg tenkte å beholde emotivaen i tilfelle det bli litt lite kraft...
    har skiftet ut mine klipsch rf-63 med rf-83, å de er nok litt mer strømkresen enn 63'ene..
    men blir spennende å se
    synes forresten sherbourn sine produkter har penere design enn emotiva :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sherbourn er fine de. I vært fall effekt forsterkerne som fungerer over all forventning etter min mening..

-nyelektronikk-1-jpg

Tungt som et drog og var bekymret når jeg la den oppå glassplaten, men det gikk vist bra alikavel. Godt de etter det produsenten påstår, at de skal tåle ca 40 kg...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden. En fortsatt fungerende Thule forsterker. Noen er heldige.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Hvorfor er du glad for det?
    For det første fikk jeg bange anelser når de kuttet ut forhandlerne, neste som skjer er dropping av prisene på produktene det siste halve året, snakk om å rasere andrehåndsverdien med tanke på fremtidig salg for dem som kjøpte produkter fra dem i fjor, de vil jo ikke få igjen halvparten av hva de betalte i utgangspunktet... Og nå dette med Emotiva... Veldig glad for at jeg hoppet av den karusellen i tide.

avsluttet
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    For det første fikk jeg bange anelser når de kuttet ut forhandlerne, neste som skjer er dropping av prisene på produktene det siste halve året, snakk om å rasere andrehåndsverdien med tanke på fremtidig salg for dem som kjøpte produkter fra dem i fjor, de vil jo ikke få igjen halvparten av hva de betalte i utgangspunktet... Og nå dette med Emotiva... Veldig glad for at jeg hoppet av den karusellen i tide.
    Hmm.. det spørs vel om disse prisene vil stabilisere seg etter at produktene er solgt ut fra sherbourn/emotiva.. men selfølgelig andrehåndsverdien blir nok ikke det den en gang var...

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •