Sherbourn-tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 85
    Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det andre enn Ultima som har hørt eller kjøpt denne pakkeløsningen?
    Kunne være interessant med noen skikkelige lyttevurderinger.

Sherbourn PT7020+PA 7-150 Bundle - Pakkeløsninger

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har du hørt det oppsette:???: må da ikke begynne og klage viss du ikke har hørt
    det:roll:
    Har ikke hørt oppsettet. Bare påpekte at prosessoren manglet HDMI 1.4, og det vil jeg kalle en klar mangel. Lydmessig er den vel bra. Fikk jo veldig mye skryt i en test av BEF.

Når det gjelder effektforsterkeren, så forusetter jeg at den har samme klang som Emotiva. Jeg har hatt en Emotiva XPA-5 i mitt eie, og det som var litt problematisk med den, alt etter hva slags lydkarakter man foretrekker, var at lyden var veldig fet.

Jeg spiller mye musikk med dyp og fyldig bass, og dette gjengis altfor grumsete på Emotivaen. Lydbildet på f.eks. Kari Bremnes kollapset på grunn av dette. Slik musikk krever en stram definert bass. Utover dette var det en god forsterker, dersom man trenger mer krefter. Men det er ikke noe highend heller Mye for pengene er en dekkende beskrivelse. Men noen ganger er ikke dette godt nok. Imidlertid, dersom musikksmaken heller i retning tung rock med typisk tynn bass, så kan nok Sherbourn/Emotiva være et godt valg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at faktisk si at Emotiva effekt amp og Sherbourn 7020a låter fantastisk bra sammen. At det ikke støtter HDMI 1.4 får jeg bekymre meg over når / hvis jeg vurderer 3D-oppsett en eller annen gang i fremtiden. Er uansett ikke noe problem da evt å kjøre bildet utenom lyden fra en BD-spiller med to utganger.

Hvis du har hatt en XPA-5 i ditt eie og ikke vært fornøyd så kan det jo både være at den ikke går spesielt bra til B&W-høyttalere (dette mener jeg å ha lest på forumet og et par andre steder). Og / eller at om du har brukt en reciver som pre amp er det mulig at den analoge delen på linjeutgangene der ikke er så bra. Det var min erfaring med å bruke Yamaha som pre amp. Hører en markant forskjell her. Dog har jeg sett mest film og ikke hørt så mye Kari Bremnes (men skal teste dette når jeg får XLR-kablene mine).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jeg må si at faktisk si at Emotiva effekt amp og Sherbourn 7020a låter fantastisk bra sammen.
    Kanskje ikke så rart siden emotiva har kjøpt opp sherbourn og dem blir produsert på samme fabrikk

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har lyst på en PA 2-160 men det får komme med tiden :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer en PA-7-350 til meg i neste uke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vitsen med dedikerte tråder fra enkelte produsenter faller bort når det blir opprettet tråder med enkeltptrodukter fra denne produsenten
    Kan vi ikke holde oss til produsenttrådene?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne entusiast tråden da jeg nylig har anskaffet meg Sherbourne PA 2 250.
    Flott effekt forsterker til mine Mentor 6. Det verste(beste) er at jeg kan spille på lavere nivå, -36 uten at jeg føler jeg mangler noe lydtrøkk i det hele tatt. Mot minst 28-32, før.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Slenger meg på denne entusiast tråden da jeg nylig har anskaffet meg Sherbourne PA 2 250.
    Flott effekt forsterker til mine Mentor 6. Det verste(beste) er at jeg kan spille på lavere nivå, -36 uten at jeg føler jeg mangler noe lydtrøkk i det hele tatt. Mot minst 28-32, før.
    E åsså meget fornyd med min utrulig mye lyd for kr. Artig at noen andre har kjøpt den også. Har følt mæ litt som en enstøing intill no med den. Skjønne ikkje at flere går for den en f.eks Rotel RMB-1582 da æ syns den gruse den på alle måta

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende hentet fra Lsound sin side :-/

L-Sound AS og Sherbourn bryter samarbeidet
    mandag 18. februar 2013 kl. 09.50.53 Europe/Warsaw

Arendal, 18. feb 2013: L-Sound AS kunngjør i dag at merket Sherbourn utgår fra sortiment. Bakgrunnen for dette er et valg gjort av Jade Designs som er eier av Sherbourn. Fra og med 1. mars har Jade Designs sagt opp alle distributører og forhandlere. Dette resulterer i at Jade Designs ønsker å selge Sherbourn direkte via internett.

”For oss er dette virkelig frustrerende. Vi har brukt snart 2 år på å bygge opp et solid rykte for Sherbourn i Norge. Når man da blir nådeløst kuttet på dette viset med kort varsel, viser dette i beste fall en uproff opptreden fra dette firma. - sier Glenn Solie Salgs og Markedssjef hos L-Sound AS.

Det er ingen vits å hemmeligholde at vårt forhold til Jade Designs var anstrengt den siste tiden. Grunnen til dette var en svært begrenset vilje fra selskapets side til å rette opp i feil, og ta problemer på alvor. Tilbakemeldingene fra Jade designs var at problemene og feilene ikke eksisterte. Dette rammet enkelte av L-Sound sine kunder, og ble uakseptabelt.

”Vi ønsker å bygge stabilitet for våre kunder. Det er derfor uheldig med denne typen situasjoner hvor vi må bytte merke. Vi var svært fornøyd med både den mekaniske kvaliteten og ytelsene fra Sherburn sine forsterkere. På det Norske markedet hadde vi skapt en pris/ytelses leder innen dette segmentet med Sherbourn, men dessverre var dette utenfor vår kontroll. Alle våre kunder skal få den eksakt samme support og garanti som vanlig – avslutter Jan Ove Lassesen, eier og Daglig Leder hos L-Sound AS.

L-Sound AS står bak hvert eneste produkt som befinner seg ute blant kunder i Skandinavia, og beslutningen som Jade Designs har fattet endrer ikke vår mening om produktene. Beslutningen er verdensomspennende og vil derfor berøre ALLE distributører og forhandlere av merket Sherbourn.

Vi jobber med et alternativ som vil tilby samme pris/ytelsesforhold og vi håper å ha dette klart innen kort tid.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufda, hørtes da ikke så bra ut?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet med mono kasettspiller som musikk"anlegg" for 45 år siden.
    Har hele tiden siden da hatt en sterk interesse for musikk, lyd, teknikk og etter hvert også bilde.
    Avspillingsutstyret har derfor økt i kvalitet opp igjennom åra. Kunne ha skrevet noen sider om alle oppgraderingene, selvbyggerkonstruksjonene, frustrasjonene, sorgene, gledene, mytene, ideologiene - ja kort sagt det en musikk/hi-fi entusiast må gå igjennom.
    Da er det ekstra j*vlig når du har funnet forhandler med produkter som får ting til å falle på plass og bokstavelig talt gi AV-livet mening, at de produktene forsvinner fra firmaets hyller.
    Fikk skiftet ut min PT-7020 med en PT-7030 og fikk en oppgradering jeg få ganger har opplevd. PT-7030 spiller sammen med PA 5-200 i mitt oppsett helt fantastisk.
    Føler derfor veldig med L-Sound som har opplevd dette med denne produsenten. Kan ikke se at Sherbourn vil vinne på å legge sin distribusjon kun på nett.
    Når dette er sagt har jeg opplevd L-Sound som et firma med redelige og dyktige folk. Jeg vil fortsatt (som kravstor trønder) ha et kundeforhold til disse trivelige sørlendingene.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-sound er et fantastisk serviceinnstilt firma som jeg har handlet hos flere ganger.

Jeg synest det er trist at det beste forsterkertilbudet for de som ikke vil importere selv forsvinner.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var jo litt trist ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hær va jo helt forjævli no når æ hadde funne mæ et merke som levere stort i forhold til prisen hær i Norge og så at æ hadde en fin fræmtid i møte spesielt angående PT-7030 så da gikk d i vasken

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-Sound viser flott service innstilling.

Spesielt negativt synes jeg alikevel ikke dette var som kunde. Direktesalg innebærer trolig lavere priser for oss kunder. Og dersom de har et åpent salg, så har man mulighet for å retturnere produktet. Frakt til utlandet er selvsagt ikke billig og er minuset.

Det jeg for min del lurer på er om Sherbourn PT-7030 er et stabilt produkt uten feil. Synes tilbakemeldingene her har vært litt så som så. Bl.a. lav gain. Emotiva som nå eier Sherbourn og har en ganske lik prosessor i utvikling har utsatt lansering av produktet helt frem til sommeren. Hvordan henger det sammen når produktene bygges på samme plattform? Kan PT-7030 ha blitt lansert for tidlig?

Edit:
    Det kommer forståvidt frem i teksten under fra L-Sound at det har vært feil og problemer, uten at den nevnes hva og hvilke produkter.
    Det er ingen vits å hemmeligholde at vårt forhold til Jade Designs var anstrengt den siste tiden. Grunnen til dette var en svært begrenset vilje fra selskapets side til å rette opp i feil, og ta problemer på alvor. Tilbakemeldingene fra Jade designs var at problemene og feilene ikke eksisterte. Dette rammet enkelte av L-Sound sine kunder, og ble uakseptabelt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alle andre elektronikkprodukt kan man ikke garantere at PT-7030 er stabil og uten feil.
    Jeg sammenligner med PT-7020, da er i alle fall PT-7030 i mitt anlegg en lydmessig opptur.
    Dynamikk, detaljrikdom og åpenhet er merkbart bedre i forhold til PT-7020. Faktisk en av de bedre oppgraderingene jeg har gjort til en overkommelig kostnad. Sammen med PA 5-200 spiller PT-7030 meget godt.
    HDMI styring/behandling er også blitt raskere og mer stabil.
    Lavere gain kan jeg ikke si at jeg har merket. Ikke annet enn at du må noe høyere opp på skalaen for samme lydtrykk. Tror ikke det har noe praktisk betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    L-Sound viser flott service innstilling.

Det jeg for min del lurer på er om Sherbourn PT-7030 er et stabilt produkt uten feil. Synes tilbakemeldingene her har vært litt så som så. Bl.a. lav gain. Emotiva som nå eier Sherbourn og har en ganske lik prosessor i utvikling har utsatt lansering av produktet helt frem til sommeren. Hvordan henger det sammen når produktene bygges på samme plattform? Kan PT-7030 ha blitt lansert for tidlig?

Edit:
    Det kommer forståvidt frem i teksten under fra L-Sound at det har vært feil og problemer, uten at den nevnes hva og hvilke produkter.
    Hvis du skal sammenligne PT7030 med noe så er Rotel RSP 1572 rette produktet å ha under lupen. Når man bruker bluetooth adapteret så kommer det opp som Rotel. Når jeg kobler Mac`n min til PT7030 med HDMI så kommer den opp som Rotel AV enhet. Vi er vel ett par stykker som har konkludert med at PT7030 er tilnærmet samme boks som RSP1572, bare dog med balanserte utganger. Brukermanualen Sherbourn kom med var ikke mye å rope hurra for, men derimot var det mye hjelp i brukermanualen til RSP1572. Hadde jeg turt så skulle jeg pinadø prøvd en firmwareupgrade fra Rotel, skulle ikke forundre meg at den hadde gått rett inn.

PT7030 er en god prosessor, jeg har koblet den til Sherbourn sin 7x350 watter, og det spiller veldig bra både på 2 kanals og hjemmekino.

Bare for å understreke at det var Jade selv som valgte denne løsningen med å si opp alle forhandlerne, ikke LSound som forøvrig som jeg har veldig gode erfaringer med.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvis du skal sammenligne PT7030 med noe så er Rotel RSP 1572 rette produktet å ha under lupen. Når man bruker bluetooth adapteret så kommer det opp som Rotel. Når jeg kobler Mac`n min til PT7030 med HDMI så kommer den opp som Rotel AV enhet. Vi er vel ett par stykker som har konkludert med at PT7030 er tilnærmet samme boks som RSP1572, bare dog med balanserte utganger. Brukermanualen Sherbourn kom med var ikke mye å rope hurra for, men derimot var det mye hjelp i brukermanualen til RSP1572. Hadde jeg turt så skulle jeg pinadø prøvd en firmwareupgrade fra Rotel, skulle ikke forundre meg at den hadde gått rett inn.

PT7030 er en god prosessor, jeg har koblet den til Sherbourn sin 7x350 watter, og det spiller veldig bra både på 2 kanals og hjemmekino.

Bare for å understreke at det var Jade selv som valgte denne løsningen med å si opp alle forhandlerne, ikke LSound som forøvrig som jeg har veldig gode erfaringer med.
    Hehe.
    Har ikke helt tillit til Rotel og surround produkter. De har hatt mye rot. Er ingen tilhenger av å bruke autokorreksjon, men det er ok å bruke som utgangspunkt i forhold til å sette opp avstand o.l. Rotelen kan ikke det og den minste avstanden man kan prikke inn er på 15 cm! Det er for dårlig.

At ut og inn ganger er like betyr ikke nødvendigvis så mye. Det kan kun være snakk om likt koblingsbrett. Men for all del, kan godt tenkes at det er mange likhetstegn. Surround produkter virker i stor grad å være bygget på komponenter som produsentene kjøper ferdig inn.
    Marantz og Denon har f.eks ofte mer eller mindre identisk innmat. De eies vel av samme selskap også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hehe.
    Har ikke helt tillit til Rotel og surround produkter. De har hatt mye rot. Er ingen tilhenger av å bruke autokorreksjon, men det er ok å bruke som utgangspunkt i forhold til å sette opp avstand o.l. Rotelen kan ikke det og den minste avstanden man kan prikke inn er på 15 cm! Det er for dårlig.

At ut og inn ganger er like betyr ikke nødvendigvis så mye. Det kan kun være snakk om likt koblingsbrett. Men for all del, kan godt tenkes at det er mange likhetstegn. Surround produkter virker i stor grad å være bygget på komponenter som produsentene kjøper ferdig inn.
    Marantz og Denon har f.eks ofte mer eller mindre identisk innmat. De eies vel av samme selskap også.
    Tja, om ikke 15 cm er nok for deg så har den i hvertfall en bra EQ med mange muligheter.
    Når det gjelder inn og utganger så må det være litt mere på kortet siden den blir detektert som en Rotel enhet. Fjernkontrollen er helt lik, baksiden er skremmende lik, softwaren har mange likheter etc. Poenget mitt var at jeg ville ikke ha sammenlignet PT7030 med noe Emo produkt selv om de har samme eieren, Sherbourn var ett selvstendig selskap før de ble kjøpt opp. Ser jo også at Emo "fanboysene" , skriver om det mange produkter som er i teorien ett Emo produkt. Jeg har aktivert dette filteret så jeg leser ikke disse innleggene lengre.

Har du kikket i PT7030 tråden? Muligens du vil finne svarene i mellom linjene der.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •