Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 236
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nytt medlem i klubben:-D

Jeg har bare lekt meg litt med 12012 men er allerede dypt imponert.

I kinoen min har jeg hatt alt fra SVS PB 12+2 via doble PB10 og ett utall andre subber.

De site årene har jeg hatt 2 stk Epic legend temmet av en Antimode med lift 25 og jeg har vært veldig fornøyd.
    De har gitt meg godt trykk oppover men uten å levere noe særlig under 20Hz.

12012 derimot leverer varene helt ned til 10Hz uten noen form for tweaking:-D

Det rare er at den ruller kraftig av ved 70Hz selv om delingen ved testing er satt til 200Hz for frontene og low pass filter er dektivert på subben.

Kan dere poste noen kurver med frontene aktive og gjerne opplyse om dere kjører gain på LFE eller flatt?

Jeg har alltid kjørt på med +5 Db på LFE for å kompansere for at Legend ikke ga nok i bunnen eller at PB 10 ikke ga nok oppover.
    Nå er jeg veldig usikker på om ikke 0 Db også på LFE er veien å gå selv om noe av "moroa" blir borte så høres det mer fornuftig ut på de fimene med mye bass.

Man kan alltid "booste" de kjedelig filmene

Vedlegg 97190

Det er alltid et godt tegn når du føler du ikke trenger heve LFE/Sub :-D

Det er en god grunnlinje for og bedømme om en film har nok subbass eller ikke

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Det så litt rart ut ja.Her har du frontene aktive også? Skal vel være så inntegrert med frontene at du ikke skal få den avrullingen. Jeg har en liten dip rund 50HZ, men bare en jevn avrulling utover. Nå har jeg ikke så høyt nivå på subbene som du har . Jeg deler på 120. Skal se om jeg får mulighet til å poste noen kurver i kveld.
    Jeg kjører ikke subbene så høyt som det kan se ut som av den grafen, dette var med frontene frakoblet og kun ment å vise frekvensresponsen til subben i hjørnet uten noe hjelp.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min nye DXD-12012 en liten stund. Jeg var veldig fornøyd med DefTech Referens, men den kommer faktisk ikke i nærheten av 12012 ytelsesmessig. Sliter nå med at dørene i hele første etg står å slamrer når jeg ser film ........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte meg litt med plassering igår med mine to, men etter noen timer med løfting, svetting, kalibrering å banning, viser det seg at jeg gjorde god nok jobb i utgangspunktet. Subbene er nå tilbake i venstre hjørne (motsatt hjørne av alle andre sub'er jeg har hatt innom) der de funker best. Savner av å til den helt sinnsyke brutaliteten 2xUltra ga helt i bunnen, så det eneste jeg har lyst til å teste er å ha inn en til (kun plass til 3 i høyden her inne) å se om det hadde blitt prikken over i'en. Får høre med J.O en dag han er på godt humør om å låne en å teste tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Lekte meg litt med plassering igår med mine to, men etter noen timer med løfting, svetting, kalibrering å banning, viser det seg at jeg gjorde god nok jobb i utgangspunktet. Subbene er nå tilbake i venstre hjørne (motsatt hjørne av alle andre sub'er jeg har hatt innom) der de funker best. Savner av å til den helt sinnsyke brutaliteten 2xUltra ga helt i bunnen, så det eneste jeg har lyst til å teste er å ha inn en til (kun plass til 3 i høyden her inne) å se om det hadde blitt prikken over i'en. Får høre med J.O en dag han er på godt humør om å låne en å teste tror jeg.
    Det blir nok rått med test av 3 til sammen, selv om synes det var rått med 2 stk. De holder imponerende følge med RF63 selv om jeg synes at de måtte slite litt innimellom.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Det blir nok rått med test av 3 til sammen, selv om synes det var rått med 2 stk. De holder imponerende følge med RF63 selv om jeg synes at de måtte slite litt innimellom.
    Jepp, piner på opp over 120db så må de virkelig jobbe hardt, og på noen sanger da så merker man at de er i grenseland. Skal sies at den ene veggen (Steinar du vet hvilken) flexer å bråker noe veldig, så tror det er litt å hente med å få dempet den litt. 9 av 10 tilfeller jeg har trodd SUB'ene vrenger, så er det faktisk den veggen som lager ulyder, men for all del, av å til så er det også SUB'ene som har nådd bristepunktet :-D

Ja, hadde vært morro å testet 3 stk. Er ikke mange db ekstra man i teorien får, men uansett, hadde vært morro å sett å hørt hvor mye det utgjorde i rommet mitt.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg er nok ikke helt på deres nivå når det gjelder lydtrykk:???:

Jeg har bare en 12012 og en 808 på lån for å sammenlikne og det er mer enn nok for skape ett troverdig lydbilde i den lille hula mi.

Som forventet så oppførte 808 seg ekstremt bra på musikk.
    Den forsvant nærmest fullstendig inn i lydbildet og ga ett deilig hardt og tørt lydgulv i bunnen.

På film føler jeg at 808 ( selvfølgelig ) ble for lett sammenliknet med 12012 som også er helt fantastis på musikk, men som i tillegg leverer varene så det holder helt ned til 6Hz.

Akkrat nå deler jeg på 100Hz og har subben midt på veggen fremme, bak anlegget.
    Med litt mer tweaking med equalizeren i receiveren så kommer jeg ganske bra i mål. Jeg har aldri hatt så god lyd i kinoen min som nå.

Vedlegg 97246

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt medlem i klubben:-D

Jeg har bare lekt meg litt med 12012 men er allerede dypt imponert.

I kinoen min har jeg hatt alt fra SVS PB 12+2 via doble PB10 og ett utall andre subber.

De site årene har jeg hatt 2 stk Epic legend temmet av en Antimode med lift 25 og jeg har vært veldig fornøyd.
    De har gitt meg godt trykk oppover men uten å levere noe særlig under 20Hz.

12012 derimot leverer varene helt ned til 10Hz uten noen form for tweaking:-D

Det rare er at den ruller kraftig av ved 70Hz selv om delingen ved testing er satt til 200Hz for frontene og low pass filter er dektivert på subben.

Kan dere poste noen kurver med frontene aktive og gjerne opplyse om dere kjører gain på LFE eller flatt?

Jeg har alltid kjørt på med +5 Db på LFE for å kompansere for at Legend ikke ga nok i bunnen eller at PB 10 ikke ga nok oppover.
    Nå er jeg veldig usikker på om ikke 0 Db også på LFE er veien å gå selv om noe av "moroa" blir borte så høres det mer fornuftig ut på de fimene med mye bass.

Man kan alltid "booste" de kjedelig filmene

Vedlegg 97190
    Tok litt tid før jeg fikk lagt ut noen kurver. Dette er den kurven jeg får på mine to med deling på 120Hz. Da står det en FBQ2496 med 5 filter satt

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok litt tid før jeg fikk lagt ut noen kurver. Dette er den kurven jeg får på mine to med deling på 120Hz. Da står det en FBQ2496 med 5 filter satt
    Jeg går ut i fra at subbene spilte alene når du målte?
    Får du en fin overgang med frontene aktive, eller blir det en dip rundt 100Hz?

Jeg har de samme frontene som du har og nå røyk diskanten i den ene.
    Håper det går greit å få tak i ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er subbene alene ja. Trodde jeg hadde kurve med frontene også, men må ha glemt å lagre den. Nytt element får du vel rett bort i gata hos deg, eller har de ikke noe deler igjen til disse nå. Det ene ellementet gikk på min også, fikk nytt i posten fra dem på ett par dager. Nå er nok dette ett års tid siden.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de hadde heldigvis på lager så jeg henter det i ettermiddag.

Det føles på en måte litt bortkastet å spille med subwoofer på så potente høyttalere.
    I mitt rom går de ned til 23 Hz.

Med 12012 så går anlegget ned til 6 Hz, noe som jeg jo ikke får så mye glede av på musikk bortsett fra at subbene forsvinner i lydbildet og leverer den bassen som finnes på innspillingen.

Jeg har aldri vært borte i noen subwoofer som integreres så lett med frontene noen gang.

Kan forresten noen fortelle meg hvilken tråd på forumet som er best egnet til å finne musikk med god lyd?
    Da tenker jeg ikke nødvendigvis på de sangene med " rare " lyder som kun er egnet til testing men, også musikalsk.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det føles på en måte litt bortkastet å spille med subwoofer på så potente høyttalere.
    I mitt rom går de ned til 23 Hz.

Med 12012 så går anlegget ned til 6 Hz, noe som jeg jo ikke får så mye glede av på musikk bortsett fra at subbene forsvinner i lydbildet og leverer den bassen som finnes på innspillingen.

Jeg har aldri vært borte i noen subwoofer som integreres så lett med frontene noen gang.
    Er da ikke bortkastet. Når SUB'en integrer seg så bra i lydbildet som KK sub'ene gjør, og man da får en god del dypere respons ser jeg ingen grunn til å ikke ha de på :-)

Å ja, heller ikke vært ute for en SUB som forsvinner så bra inn i lydbildet før.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Secrets har testet ut DXD12012'en. Ett par uttak:

"Well, after reviewing so many subwoofers over the past nearly two decades, I expected the DXD-12012 be just another good subwoofer, and there are lots of them out there. What I was not prepared for was the complete lack of any audible harmonics in that lowest octave assigned to the subs. The sound was absolutely clean, and extremely deep, regardless of the volume."

"has set a new record here at Secrets for the lowest distortion ever measured on any subwoofer."

Les hele testen her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rak og poste før meg ja.

Slettes ikke dårlig omtale :-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVForums.com har også fått testet DXD12012 og også quadstack.

"Next to a DXD-12012, almost any sub sounds leaden footed, such is the alacrity of it's attack and it is one of the very best subwoofers I've ever used with music."

Les hele testen her

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra test, og må si meg enig. Tror ikke jeg skal lete etter noen bedre sub løsning enn det jeg har nå med to av disse i stack. Så på den delen som omhandlet plassering og montering. Der var det gummi til å legge under og fester til å skru dem sammen med. Bruker dere dette, og må det kjøpes som tilbehør? Nå har jeg bare antiskli gummi mellom de to.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra test, og må si meg enig. Tror ikke jeg skal lete etter noen bedre sub løsning enn det jeg har nå med to av disse i stack. Så på den delen som omhandlet plassering og montering. Der var det gummi til å legge under og fester til å skru dem sammen med. Bruker dere dette, og må det kjøpes som tilbehør? Nå har jeg bare antiskli gummi mellom de to.
    Jeg har også bare antskli gummi mellom mine. Føler de står ganske så stødig egentlig. Festeløsningen skulle komme inn sa J.O, men har ikke snakket med han på en stund. Kanskje på tide å ta en tlf til han å høre hvordan det ligger an, for kunne godt tenkt meg å få "skrudd" de ordentlig sammen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også jeg ville valgt å skru dem sammen. Forstod litt på testen fra AVSforum at det skulle være en fordel å skru dem sammen. Kanskje det blir enda litt bedre hvis mulig:grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig i vurderingsboksen nå. Selge mine 2x PC13 ultra og gå for 2x KK 12012?!

Mine PC13ultra er ifra iår.. og jeg håper å få igjen en grei sum for dem.

Ikke at PC13 er dårlig, men med skråtak tror jeg KK hadde vært en innertier med tanke på plassering og hvordan det ser ut .

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er veldig i vurderingsboksen nå. Selge mine 2x PC13 ultra og gå for 2x KK 12012?!

Mine PC13ultra er ifra iår.. og jeg håper å få igjen en grei sum for dem.

Ikke at PC13 er dårlig, men med skråtak tror jeg KK hadde vært en innertier med tanke på plassering og hvordan det ser ut .
    Gikk fra 2xUltra selv. Joda, man mangler litt av det helt dyriske helt i bunnen, men får igjen på så mange andre plan. Går like dypt som Ultra'ene, hvis ikke dypere men med litt mindre "sette hele rommet i bevegelse". Mye mer slam en Ultra'ene, og en integrasjon jeg ikke har hørt manken til. Lydkvaliteten er rett å slett helt rå. Nevnt det før, men dette er uten tvil de beste SUB'ene jeg har hatt i hus.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •