Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 236
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har i dag tatt meg tid til å sette opp REW igjen, og kjørt noen målinger.

Som jeg har skrevet tidligere har jeg kalibrert opp subbene med Anti-mode, noe som har fungert veldig bra.

Kan legge til at jeg i går rekalibrerte med Anti-Mode etter at subbene er innspilt, og det endringen var relativt stor. De låt bra før, men nå begynner de virkelig å stramme seg opp.

En annen overraskelse jeg fant ut etter at jeg begynte å måle med/uten Anti-Mode, samt de forskjellige filterne (Lift 25/Lift 35/flat) er at ved alle disse så ser det ut som Anti-Mode ruller kraftig av ved 20 hz :neutral:

Når jeg så målte med Anti-mode uten noen filtre (heller ikke flat = lift25/35 samtidig) ble det andre boller. Som man ser under leverer de ganske så bra under 20 hz 8-)

Kurven under er målt fra 5-100hz, kun subber. Normalt sett deler jeg på 90hz hos meg etter at KK kom i hus. Jeg brukte da REW V5, M-Audio Mobile Pre USB og Behringer ECM8000 med kalibreringsfil fra Cross Spectrum calibration lab.

-2xkk_dxd-12012_0-100hz_87db-jpg

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Very nice kenti. Ikke noe mangel på respons i dypet her nei

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    En annen overraskelse jeg fant ut etter at jeg begynte å måle med/uten Anti-Mode, samt de forskjellige filterne (Lift 25/Lift 35/flat) er at ved alle disse så ser det ut som Anti-Mode ruller kraftig av ved 20 hz :neutral:
    Jeg har registrert at jeg har mindre respons under 20hz, så der fant du årsaken :-(

Når jeg så målte med Anti-mode uten noen filtre (heller ikke flat = lift25/35 samtidig) ble det andre boller. Som man ser under leverer de ganske så bra under 20 hz 8-)
    Med Anti-mode i Bypass, altså? Og så får du så flat kurve? Da trenger du vel ikke Anti-mode?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Hellnoob: Ikke bypass nei, men i motsetning til hva jeg kunne lese ut av Anti-Modes bruksanvisning så korrigerer den også når Anti-Mode er påslått og ingen "filtre" aktivert. Forskjellen på "flat" og ingen filtre, dvs kun "power"-dioden som lyser, virker å være at den ikke faller som en stein ved 20hz. Utover det har jeg målt at kurven ser lik ut. I bypass ser man ganske tydelig at det ikke er gjort korrigeringer til sammenlikning.

Ble rimelig overrasket da jeg målte selv for å si det slik. Slik jeg har forstått det skal den ikke rulle av så tidlig... Har forøvrig den nye versjonen "Cinema" av Anti-Mode, så jeg vet ikke om dette også gjelder for den forrige versjonen.

Prøv å gjøre en ny målig selv med den innstillingen jeg nevner her, så ser vi om det gjelder hos deg også.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurven under er målt fra 5-100hz, kun subber. Normalt sett deler jeg på 90hz hos meg etter at KK kom i hus. Jeg brukte da REW V5, M-Audio Mobile Pre USB og Behringer ECM8000 med kalibreringsfil fra Cross Spectrum calibration lab.
    Har du kalibrert lydkortet også?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Hellnoob: Ikke bypass nei, men i motsetning til hva jeg kunne lese ut av Anti-Modes bruksanvisning så korrigerer den også når Anti-Mode er påslått og ingen "filtre" aktivert. Forskjellen på "flat" og ingen filtre, dvs kun "power"-dioden som lyser, virker å være at den ikke faller som en stein ved 20hz. Utover det har jeg målt at kurven ser lik ut. I bypass ser man ganske tydelig at det ikke er gjort korrigeringer til sammenlikning.

Ble rimelig overrasket da jeg målte selv for å si det slik. Slik jeg har forstått det skal den ikke rulle av så tidlig... Har forøvrig den nye versjonen "Cinema" av Anti-Mode, så jeg vet ikke om dette også gjelder for den forrige versjonen.

Prøv å gjøre en ny målig selv med den innstillingen jeg nevner her, så ser vi om det gjelder hos deg også.
    Skal prøve å ta en måling jeg også.
    Dette er "ctrl+c" , "ctrl+v" fra manualen :

The first EQ setting is “flat” or no lifting. Neither the LIFT25 nor LIFT35 LED are lit.
    In this setting, the target response is flat from 5Hz to 160Hz
    (8033 cinema) or
    250Hz (8033S-II). This setting is automatically changed to Subsonic-Filter-Only
    after the first (main) calibration. You can override this and save the new setting.
    4.2.2. Lifting 15-25Hz
    The second EQ setting is LIFT25. When the LIFT25 LED is lit, Anti-Mode boosts
    frequencies between 15 and 25Hz (max. 8dB at 20Hz). This will also activate a
    digital infrasonic filter, which will filter out frequencies below 10Hz
    , which can be
    dangerous to ported subs without proper protection.
    4.2.3. Lifting 25-35Hz
    The third EQ setting is LIFT35. When LIFT35 LED is lit, Anti-Mode boosts
    frequencies between 25-35Hz (max. 8dB at 30Hz). As with LIFT25, the digital
    infrasonic filter is also activated.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse subben 12db/Oct filter fra, tja si 10Hz!!!
    Fin kurve!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tols1: Ja, kalibrerer alltid lydkortet, også i dette tilfellet.

@bUlk: Det du har sakset der gir langt på vei mening, og er i allefall slik jeg opplever det for "flat". Nå skal jeg ikke skryte på meg noen form for elefanthukommelse, men jeg mener da vitterlig at jeg lest i papirutgaven av bruksanvisningen til min at ved "flat" så skal lift25/35-diodene lyse svakt. Men det kan jo godt hende jeg husker feil. Det skal sjekkes når jeg kommer hjem i dag!

En annen ting med de andre filtrene er at det garantert ruller av lenge før 10hz. Alle mine målinger viser at det ruller av ved ca 20hz, skal se om jeg får lagt ut målingene av dette også.

Dette er vel OT i forhold til denne tråden, men kan jo ta diskusjonen rundt akkurat dette i Anti-Mode-tråden.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd&Bilde sin test av DXD-12012

Kort oppsummert: Spesielt anbefalt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom nummer to i hus. Dobbel morro med to:-D

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått kalibrert på nytt med mic ~1m fra vegg, men jeg har bassen i en stue som mildt sagt er vanskelig å få god lyd i. Blanding av lettvegger og betong. Har en stygg dupp i bassen rundt 65Hz. Så jeg vurderer kanskje få tak på en forforsterker eller reciver som har bedre romkorreksjon enn min nå aldrende Yamaha RX-V 1900. Tips mottas med takk.

Det gledelige for meg (dog ikke for naboen under) er at jeg trodde det var "rock bottom" på 20Hz på denne subben, men da jeg målte fra 15Hz så var det jammen mer liv der enn ved 20Hz, se på denne kurven:

Vedlegg 94511

Har som nevnt 8"-utgaven Kreisel MX-700mk3, som nå vel har byttet navn til DXD-808.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Fått kalibrert på nytt med mic ~1m fra vegg, men jeg har bassen i en stue som mildt sagt er vanskelig å få god lyd i. Blanding av lettvegger og betong. Har en stygg dupp i bassen rundt 65Hz. Så jeg vurderer kanskje få tak på en forforsterker eller reciver som har bedre romkorreksjon enn min nå aldrende Yamaha RX-V 1900. Tips mottas med takk.

Det gledelige for meg (dog ikke for naboen under) er at jeg trodde det var "rock bottom" på 20Hz på denne subben, men da jeg målte fra 15Hz så var det jammen mer liv der enn ved 20Hz, se på denne kurven:

Vedlegg 94511

Har som nevnt 8"-utgaven Kreisel MX-700mk3, som nå vel har byttet navn til DXD-808.
    Foregår noe merkelig i rommet ditt. Du er jo 20db lavere allerede ved 30 hz i forhold til 40 hz. Er dette når du bruker Anti-Mode også?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Dette var uten Anti-Mode boksen. Men den bare demper disse "feilene" noe, uten egentlig å rette dem opp nok til at jeg er fornøyd.

Vurderer "lur løsning" av et eller annet slag. Kanskje en bedre surroundprosessor eller reciver med habil romkorreksjon som har en teoretisk sjans til å fikse dette.

Tips og triks mottas med takk.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -279415_399742413413207_2012768821_o-jpg

Hadde ikke gjort noe med en demo her nei..........

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne hatt de to "stackene" der ja

Kan de stå så nærme sideveggene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de kan visst stå så nærme i følge Lsound.
    Gleder meg til å prøve DXD-12012 om 8 uker. Må bare en tur på jobb og ferie først. Blir spennende å se hvordan Ken Kreisel vs JL Audio blir.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over ett bilde av selve elementet i DXD12012, så kan vel like godt legge det ut her.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra LSound sin facebook side:

"Det ble litt for mye med QUAD Ken Kreisel DXD-12012 for lagersjefen... han tuslet raskt tilbake til lageret!"

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de ansatt en lyd-pyse :-D hehe

Tusler da vel opp mot 130 dB med 4 stykk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt klart en pingle!! Han får holde seg på lageret

Frister uansett med en slik QUAD stack på sikt. Må kanskje komme seg til Arendal på demo etterhvert, men på en annen side kan det være det beste å la være ;-)

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •