Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 236
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har jo glemt å melde meg på her, jeg som også har 2 x MX-5000 mk3 (foretrekker det "gamle" navnet 8)).

Jeg har foreløpig ikke prøvd stacking enda da dette ikke er så veldig praktisk gjennomførbart slik rommet og fronthøyttalere står per i dag. Dessuten mangler jeg braketter, men når disse blir tilgjengelig er det fristende å prøve, selv om jeg merker jeg sliter med tanken på to subber som ikke står symmetrisk plassert, hehe...

Mine to er vel snart innspilt nå, de har i allefall løsnet en del nedover. Det er som Kane beskriver over her, dette er subber som integrerer fantastisk bra, både til film og minst like bra til musikk. Sistnevnte gjør de overraskende bra, og jeg er neimen ikke sikker på at jeg har hørt noen subber som glir såpass sømløst inn i lydbildet før.

Kane, har du prøvd dine to ustacket? Og forresten, har du prøvd "20hz-låta" til Sting?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kane, har du prøvd dine to ustacket? Og forresten, har du prøvd "20hz-låta" til Sting?
    Nei, og nei.

Har lyst til å prøve å kjøre mine SUB'er stående likt til dine, men må isåfall bytte ut tv bordet først. Mine står stacket, men er som deg. Liker dårlig å ikke ha en på hver side :-D

Sting sangen har jeg ikke testet, men har testet endel andre sanger med informasjon ned mot, og under 20hz, og synes de gjør en overraskende bra jobb. Leverer masse informasjon og trøkk, selv om de ikke fillerister meg slik Ultra'ene gjorde der.

Kort fortalt er jeg grisefornøyd med mine to ihvertfall :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe dere savner med disse? Nå har jo dere to stykker, jeg har enda bare en. Jeg er sånn ca. 80% fornøyd med den ene. Må si jeg savner litt trykk fra Ultraen. Er veldig i tvil om å kjøpe en til når budsjettet tillater det, eller prøve å integrere en ultra sammen med den. Dere har vel hatt ultra dere også så tenkte kanskje dere hadde noen synspunkter om det.
    PS: Kona er veldig glad at glassene får stå i fred i skapene oppe i stuen nå.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Er det ikke noe dere savner med disse? Nå har jo dere to stykker, jeg har enda bare en. Jeg er sånn ca. 80% fornøyd med den ene. Må si jeg savner litt trykk fra Ultraen. Er veldig i tvil om å kjøpe en til når budsjettet tillater det, eller prøve å integrere en ultra sammen med den. Dere har vel hatt ultra dere også så tenkte kanskje dere hadde noen synspunkter om det.
    Hos meg var forskjellen mellom 1 å 2 overraskende stor. Uten tvil den beste allround SUB'en jeg har hatt i hus. Joda, mangler det helt syke "fysiske" i bunnen som jeg hadde med to Ultra'er, men går dypt nok. Er kun 4db ned fra 20hz til 12hz. Ikke noe å si på det. Skal det sies at jeg hadde nok endel rolige bunner med mine Ultra'er, da jeg kjørte de uten housecurve. Kult at man blir filleristet når det skjer ting fra 25Hz å ned i demo, men har aldri vært fan av de som kjører 10 - 20 db høyere gain ved 15hz enn de har ved 80hz. Som sagt, kult i demo, men synes det er kulere å kjøre helt flatt. Dagens filmer har så enormt med informasjon i bunnen uansett nå føler jeg at det blir rett å slett overkill med housecurve, ihvertfall i mine ører. Men det lille jeg kanskje mangler i bunnen i forhold til Ultra'ene tar jeg lett igjen i SLAM!!! for det er det enormt av synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier nok det meste ja. Blir nok å prøve med 2 stk ja. Skulle det ikke fungere ettter min smak har jo Lsound en bra byttegaranti.

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe info om høyttalerne som kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser av dette så er det ganske flat kurve mellom 20 og100hz. Ikke noe housecurve her.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hos meg var forskjellen mellom 1 å 2 overraskende stor. Uten tvil den beste allround SUB'en jeg har hatt i hus. Joda, mangler det helt syke "fysiske" i bunnen som jeg hadde med to Ultra'er, men går dypt nok. Er kun 4db ned fra 20hz til 12hz. Ikke noe å si på det. Skal det sies at jeg hadde nok endel rolige bunner med mine Ultra'er, da jeg kjørte de uten housecurve. Kult at man blir filleristet når det skjer ting fra 25Hz å ned i demo, men har aldri vært fan av de som kjører 10 - 20 db høyere gain ved 15hz enn de har ved 80hz. Som sagt, kult i demo, men synes det er kulere å kjøre helt flatt. Dagens filmer har så enormt med informasjon i bunnen uansett nå føler jeg at det blir rett å slett overkill med housecurve, ihvertfall i mine ører. Men det lille jeg kanskje mangler i bunnen i forhold til Ultra'ene tar jeg lett igjen i SLAM!!! for det er det enormt av synes jeg.

Hmmm... hvordan kunne det blitt med en PC13 Ultra stående oppå hver sin Ken Kreisel tro...

" rister i oppgraderingsspøkelde til Kane "

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Få han heller til å kjøpe to kk til!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke er noe jeg savner med disse to subbene i oppsettet. Som Kane kjører jeg også med flat kurve på min Anti Mode (som forøvrig klarte å tøyle disse beistene på en fantastisk bra måte), og har mer enn nok nedover i frekvens. Det som er så herlig med disse subbene er at det ikke rumbler og brummer hele tiden, men det smeller godt når det er meningen. Utover det har de jo en meget god gjengivelse også litt opp i frekvens. Hadde det ikke vært for de litt irriterende grønne diodene på baksiden kunne en undret om de sto på til tider; så bra integrerer de i mitt oppsett!

Hva er det du savner med én? Hvis du er fornøyd med hvordan den du har låter anbefaler jeg å gå for en til når budsjettet tillater det. Jeg har selv kun hatt to i mitt oppsett (erfaringsmessig går jeg alltid for to subber, uansett), så kan ikke si så mye om forkjellen mellom én og to. Men Kane sier jo at det er stor forskjell, og jeg har ingen grunn til å tvile på at det stemmer.

Jeg har selv bl.a. hatt 2 x PC Ultra (gamle versjonen med 12") i mitt oppsett, og det er klart at man ikke får det samme skyvet i bunnen. Men når det er sagt leverer KK-subbene så bra på alle parametere at dette ikke er et savn i det hele tatt. 2 x KK går dypt nok til at en neppe vil savne så mye i filmsammenheng.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hehe.. Få han heller til å kjøpe to kk til!
    Quad-stack?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quad-stack?
    oh yeah

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne testen av DXD-12012/MX-5003 mk3 i dag. Riktignok ikke er veldig avansert test, men dog.

Ken Kreisel DXD-12012 Review

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne testen av DXD-12012/MX-5003 mk3 i dag. Riktignok ikke er veldig avansert test, men dog.

Ken Kreisel DXD-12012 Review
    De virker nå ihvertfall veldig fornøyde med den når man ser hva de avslutter med.

"the DXD-12012 has been regarded from this day on as an absolute reference"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han var veldig fornøyd ja, ikke veldig overraskende egentlig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K.K demorom i Los Angeles

Du ligger på etterskudd her Kane

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat sånn ville jeg hatt det

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som står midt imellom subtårna på 1. bildet oppom her? Er ikke en høyttaler fra den nye serien vel?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av den nye Senterkanalen, og også bakhøytalerene til Ken Kreisel.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Bilder av den nye Senterkanalen, og også bakhøytalerene til Ken Kreisel.
    Blir L og R høyttalerne det samme som centeren, bare på høykant?

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •