Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 236
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende dette . Må si L-sound virkelig kan å dra inn de gode merkene .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tore sin beskrivelse av subbene dine :
    Det slo hardt i brystet. I 3 seteren ved den ene veggen var det så mye bass at jeg fikk dotter i ørene. Man kunne høre at hele kjøkkenet levde. Bassen var stram og punchet skikkelig hardt. I sweetspot i stolen var det mye bedre balansert. I 3 seteren var det for vilt.
    Når jeg kjørte på hos meg i går sa han. Nå spilte du f... meg høyt. Hvor høyt spilte du i db nå ca ? Jeg tipper det lå på 110 db da. Kane klinket til med 120 db og det var helt sykt.
    Konkluksjonen må være at subbene dine er helt vilt råe :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hørte Jan Ove sa det :-)

Joda, var morro dette. Hadde ikke trodd forskjellen skulle være så stor fra 1 til 2 som den var. Men for all del. Morro å bli overrasket :-D

Største problemet nå er at jeg bor i ett gammelt hus. Huset klager skikkelig når jeg gnur ordentlig på, og jeg må ha runde etter en hard økt å sette glasser tilbake riktig i skapene. De fløtter veldig på seg. og ender veldig ofte lenende opp mot skapdører.

Det jeg liker best med de er hvor sinnsykt rene de er i lyden, og hvordan de bare forsvinner inn i lydbildet. Ikke vært borte i noen SUB før som gjør dette så bra som KK SUB'ene jeg har nå. At jeg nå kan spille skikkelig SLEMT høyt er bare ett pluss :-D
    Det høres brutalt tøfft ut!
    Iflg Glenn var det en helt sykt tøff punch i de!

Jmfr den kurven du postet tidligere vil du vel nå ha en bra output selv langt nede under 20 hz?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det høres brutalt tøfft ut!
    Iflg Glenn var det en helt sykt tøff punch i de!

Jmfr den kurven du postet tidligere vil du vel nå ha en bra output selv langt nede under 20 hz?
    Har hatt mye å gjøre de siste dagene, så igår fikk jeg ikke gjort annet enn å se en film. Tenkte å se litt idag om jeg kan kjøre litt mer nøyaktige kalibreringer, og også se om jeg får kjørt en sweep eller to slik at jeg kan legge ut en kurve her.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har hatt mye å gjøre de siste dagene, så igår fikk jeg ikke gjort annet enn å se en film. Tenkte å se litt idag om jeg kan kjøre litt mer nøyaktige kalibreringer, og også se om jeg får kjørt en sweep eller to slik at jeg kan legge ut en kurve her.

Så er det det med symetrien da... Trenger to til nå på høyre side

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Så er det det med symetrien da... Trenger to til nå på høyre side
    Sender du meg 50 000, så skal jeg slenge det opp jeg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på KK produktene som kommer etterhvert med sub/sat system

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten filmsnutt fra sweetspot. Ikke i nærheten av å anstrenge oppsettet

[youtube]9JJQLSOzbfQ[/youtube]

Her er beskrivelsen:

Playing the song: Gorillaz - Feel God Inc. Not even pushing the limits of the system. The DB measurer is a Radioshack Sound Level Meter set @ 120db, and you see the needle jumping over the 0 (120db) on some of the "punches" in bass. Unfortunately the mic in my phone is not too happy with this much sound, hense the crappy noise quality. Measured in sweet spot, with Radioshack Sound Level Meter lying beside me in my chair.

Virker ikke som alle får det opp, så legger ved link også.

Klipsch RF-82mk.2 driven by a Sherbourn Pv 5-200 and 2 x Ken Kreisel MX-5000 mk.3 active SUBWoofers - YouTube

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo helt vilt det der . HAdde jeg aldri trodd om de subbene der faktisk.

Er uansett leeeenge til jeg får meg noe slikt . hihi.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jaggu meg jeg også skrive meg inn i denne klubben snart også8) Vant en Mx-700mk3 ! så det blir spennende mine første tanker jeg at jeg kanskje skal prøve den som en dedikert sub til musikk med cm9 Vet ikke hva denne kan tilføye mine svs jeg? litt mer punch kanskje.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Da kan jaggu meg jeg også skrive meg inn i denne klubben snart også8) Vant en Mx-700mk3 ! så det blir spennende mine første tanker jeg at jeg kanskje skal prøve den som en dedikert sub til musikk med cm9 Vet ikke hva denne kan tilføye mine svs jeg? litt mer punch kanskje.
    Gratulerer så mye din HELDIG-GRIS:-D

Blir artig å høre hva du mener om denne !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulerer så mye din HELDIG-GRIS:-D

Blir artig å høre hva du mener om denne !
    Takker hehe, utrolig flaks kan du si skal skrive litt om den da jeg har fått den koblet opp skal sies at jeg har litt forventninger

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger min MX-5000mk3 i handlekurven hos Lsound. Blir spennende å prøve denne etter 2 stk. Ultra 13. Men så var det dette med to da. Får spare litt til da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den i hus og på plass i kinoen. Fikk lyttet litt, flyttet den noen ganger til der jeg tror den spiller best. Kjørt RK og satt den i fase med frontene, som for øvrig gikk veldig greit. Fant frem noen SACD og satte meg spent i lyttepossisjon. Først ut var Dire Straits, Brothers in arms. Kjørte på ca 90 DB med peak rundt 100 DB. Det er bare en ting å si " wow" dette låt utrolig bra. Bassen slår hardt, stramt og helt i takt med resten av musikken. Prøvde meg opp mot 120 DB også, og det var ikke noe problem. Så var det Pink Floyd sin tur, og det var bare skikkelig gøy. Det låter bare veldig bra. Så var det film da. Her fikk jeg ikke like stor aha opplevelse. Den slår hardt, men mangler en del i bunn i forhold til Ultra 13. Dette var jeg jo klar over, men ble vel kanskje en smule skuffet. Master and Comander har noen heftige kanon vekslinger og selv om det slo bra i brystet, savnet jeg nok noe der også. The Dark Knight ble også testet, og det går på det samme. Masse punch, men mangler en del i bunn. Nå skal den vel løsne litt til når den får noen timer på seg, får teste litt til da. Kanskje den må inntegreres med en DB13 , eller kanskje en til lik.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Da var den i hus og på plass i kinoen. Fikk lyttet litt, flyttet den noen ganger til der jeg tror den spiller best. Kjørt RK og satt den i fase med frontene, som for øvrig gikk veldig greit. Fant frem noen SACD og satte meg spent i lyttepossisjon. Først ut var Dire Straits, Brothers in arms. Kjørte på ca 90 DB med peak rundt 100 DB. Det er bare en ting å si " wow" dette låt utrolig bra. Bassen slår hardt, stramt og helt i takt med resten av musikken. Prøvde meg opp mot 120 DB også, og det var ikke noe problem. Så var det Pink Floyd sin tur, og det var bare skikkelig gøy. Det låter bare veldig bra. Så var det film da. Her fikk jeg ikke like stor aha opplevelse. Den slår hardt, men mangler en del i bunn i forhold til Ultra 13. Dette var jeg jo klar over, men ble vel kanskje en smule skuffet. Master and Comander har noen heftige kanon vekslinger og selv om det slo bra i brystet, savnet jeg nok noe der også. The Dark Knight ble også testet, og det går på det samme. Masse punch, men mangler en del i bunn. Nå skal den vel løsne litt til når den får noen timer på seg, får teste litt til da. Kanskje den må inntegreres med en DB13 , eller kanskje en til lik.
    Kan nok ikke måle seg med en Ultra helt i bunnen nei, men synes den har overraskende bra drag i bunnen med tanke på størrelse. Er liksom masse informasjon langt nedover i dypet, men den fillerister deg ikke på samme måte som Ultra'en gjør. Skal også sies at jeg kjørte både Ultra og KK uten housecurve. Utenom draget helt i dypet derimot, så synes jeg KK'en parkerer Ultra'enen på alt annet, og det fra en som var kjempefornøyd med Ultra'en også.

Angående 1vs2. Kjører 2 stk stacket opp på hverandre i konfigurasjonen Ken Kreisel anbefaler, og ble overrasket over hvor stor forskjellen mellom 1 og 2 var :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitat
    "Angående 1vs2. Kjører 2 stk stacket opp på hverandre i konfigurasjonen Ken Kreisel anbefaler, og ble overrasket over hvor stor forskjellen mellom 1 og 2 var"
    Var nok redd for det ja. Får nok ikke fred med meg selv før det står to stykker her.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Var nok redd for det ja. Får nok ikke fred med meg selv før det står to stykker her.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva som har skjedd, men Ken Kreisel SUB'ene har byttet navn. De heter nå Ken Kreisel DXD-808 og Ken Kreisel DXD-12012.

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navneendringen ble gjort fra Ken Kreisel sin side der det er en part markedet som ikke likte produktnavngivningen. Vi liker ikke bråk, vi liker lyd. Navneendringen ble gjort i hovedsak av strategi av nye produkter og Ken Kreisel hadde alt på det rene med å kalle det MX-700mk3 og MX-5000mk3 da det er ingen rettigheter på disse navnene. Tvert imot.

Det ble altså utført grunnet strategi samt å ikke bruke tid på panikk-tiltak fra konkurrenter.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklaringen Jan :-)