Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 236 av 236
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Iby Vis post
    Kanskje eg skal prøve det. Det burde vel iallefall ta av toppen? Men har eg forstått det riktig at den ikkje vil gjøre så mye med dippen?
    Den vil ikke heve dåpen i den forstand , men siden peakene blir dempet så kan du heve nivået på suben en del , og det vil jo hjelpe en del .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt medlem i KK klubben :-)

Ble plutselig en duo stack, som erstattet Svs Pc-13 Ultra Dsp.
    Svs'n kommer ikke tilbake for og si det sånn
    Startet med én DXD 12012, men savnet litt filmtrykket fra PC 13 Ultra, så da ble 12012 nr 2 bestillt. Nå savner jeg ikke filmtrøkket til SVS lengre
    Men når det er sagt, så er det mer trøkk i en stk DXD 12012 på musikk, enn PC-13U, så der ble jeg storfornøyd med en gang.

Tenkte først og ha en KK på hver side, men haddde litt trøbbel med kalibreringa, fikk mer trykk med én, enn med to i drift, så da tenkte jeg; "Fuck it, jeg stacker dem i hjørnet". Og skal si det ble fart i sakene.

Må kanskje koste på meg en Antimode etterhvert også. Eller blir det overflødig med Antimode hvis jeg handler reciever med Audyssey Xt32? Kommer nok til å beholde dem stacket i og med at dem integreres helt fantastisk med frontene som dem står.
    -dsc_0003-jpg
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere - tipper det fungere meget bra ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også en eier av en KK dxd12012. Gikk fra en SVS PC12 NSD, oppgraderingen var meget god, men rommet mitt suger heftig. Mer basshull en en sveitserost som er skutt med hagle.. Ganske så ille.. Har prøvd mye fram og tilbake med plassering av sub etc, men jeg har ingen vegger som virkelig er solide som kan ta å "booste" litt lyd for meg. Men lyden generelt er mye bedre, du hører sub'en har mer å gå på. For mitt vedkommende så er ikke ren output det som er viktigst.
    Kvaliteten på lyden er mer viktig, og med KK sub'en så kan du spille så høyt det går(hos meg, med min toleranse) og det er ingen forvrenging. Kunne spille høyt med SVS'en også, men du hørte den begynte å slite litt , port chuffing etc når du guffet på. Det ble veldig slitsomt å høre på etterhvert.

Men hva forskjellige folk liker i lyd er jo greit nok, men til mine ører så er KK sub'en meget god, og jeg sikter meg inn på en quatro stack om noen år. En sub til kommer snart så duo'en er på plass.. håper å få dette til fram mot jul.. må jo ha en fet julegave til meg selv
    Adam Audio GTC88 Front rekke, Cerwin vega bookshelft surroung(de var gratis ), Ken Kreisel DXD12012 Quattro sub, Yamaha CX-A5000 Pre, Wyred 4 sound 7x250(8ohm), 7x500(4ohm) , DIY høytalerkabler, Dreamscreen 120", Sony HW30

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Sub nr. 2 kommet i hus, sammen med en antimode 8033 Cinema. Antimoden ble "nedgradert" fra Dual core'en på Jan på Lsound.no sin anbefaling. Blir spennende til helgen, ungen og madammen er ute av huset, ting skal ristet. Blir en visning av Hobitten 1 og 2 back to back.. Gleder meg!!!

Skal legge fram grafer og erfaringer etterhvert
    Adam Audio GTC88 Front rekke, Cerwin vega bookshelft surroung(de var gratis ), Ken Kreisel DXD12012 Quattro sub, Yamaha CX-A5000 Pre, Wyred 4 sound 7x250(8ohm), 7x500(4ohm) , DIY høytalerkabler, Dreamscreen 120", Sony HW30

6. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også anskaffet meg en KK
    Det ble bare en 808 på , siden jeg har en PC12-plus til å riste huset til film.
    Men du verden som denne lille tassen leverer på musikk
    Mtp størrelsen , så spiller den over all forventning , og den går dypt også - veldig bra nivå ned til 25 hz i mitt rom.

Er nok ikke helt ferdig med all kalibrering ennå , men dette lover bra

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at denne KK 808 imponerer stort.
    Har forsket litt på plassering ,men har endt opp med venstre fronthjørne som har yttervegger slik som anbefalt.
    Jeg har fått kalibrert litt nå , og med litt hjelp av Yamahaens PEQ så ser det slik ut.
    Dette er suben alene delt på 200 hz og uten glatting.

-en-kk-808-uglattet-jpg

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne byttet min DXD 12012 i en 808 mot et lite mellomlegg...
    12012 blir litt for stor i den nye stua.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget Vis post
    Den er jo veldig lett å selge, så du trenger jo ikke akkurat å bytte
    Legg den på torget så er den sikkert borte på ett øyeblikk, hvis prisen er riktig

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer en ekstra 12012 fremme eller en av SVS sine bak sofaen for den siste fysiske trøkken.
    Fordelen med SVS er at den er billig, ulempen er at jeg må slå den av når jeg spiller musikk for å ikke ødelegge for 12012.
    12012 har ingen annen ulempe enn prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med en 12012 til hvis du har råd. Generelt bedre bass enn SVS.. ikke at svs var dårlig.. men KK er bedre

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal Vis post
    Jeg vurderer en ekstra 12012 fremme eller en av SVS sine bak sofaen for den siste fysiske trøkken.
    Fordelen med SVS er at den er billig, ulempen er at jeg må slå den av når jeg spiller musikk for å ikke ødelegge for 12012.
    12012 har ingen annen ulempe enn prisen.
    Jeg gjør det på denne måten selv - altså har en PC12 Plus bak med lav deling for å fylle på til filmbruk. Men nå har jeg kun 808 varianten , og den har ikke like mye og fare med nedover i dypet. Får snart en til ,men kommer nok til å beholde SVS'en fortsatt til film vil jeg tro.
    Nå har jeg lagret to forskjellige oppsett på Yamahaen , så jeg behøver ikke fysisk slå av SVS'n når den ikke brukes.
    Et oppsett for film og et for musikk er jo ganske genialt. Men det er ikke sikkert du har den muligheten ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom KK 808 nr i hus , så da ble det stacking i helga , og det var meget vellykket ja
    Kjøpte en brukt , og ble litt skuffet først , men det viste seg at sikringen var blåst på den ene forsterkeren. Så når jeg fikk fikset det , så ble det bare fryd og gammen
    Bassen fyller rommet på en annen måte , og selv om det ikke er så stor forskjell på målingene så ble det stor forskjell på hvordan bassen oppleves. Den slår enda hardere , har mye mer og fare med i dypet til film , og i tillegg så integreres den enda bedre med frontene.

Her har jeg målt en og en , og så begge sammen. Og man kan se at dem summerer perfekt opp til 150hz , med en økning på 6 db hele veien.
    Og at disse småtassene har bra skyv helt ned til 16 hz er ganske utrolig..

-kk-dualstack-jpg

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske kurver :-)
    Ser at du har en Antimode, er denne i bruk på disse subbene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal Vis post
    Fantastiske kurver :-)
    Ser at du har en Antimode, er denne i bruk på disse subbene?
    Jotakk
    Jeg har en Antimode ja ,men den var ikke i bruk under disse målingene , men jeg har brukt Yamahaens PEQ for sub.
    Har koblet inn Antimoden nå i senere tid , og da ble det enda noe jevnere ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget Vis post
    Er du fortsatt interessert i et slikt bytte ?
    I så fall er det mulig jeg kan være interessert i en byttehandel

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •