Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 236
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gain har ikke noe med problemet og gjøre.

Er det to eller en sub utgang eller pre out på stereo forsterkeren ?
    to utganger prøv med og kjøre både høyre og venstre kanal til suben.

Kan ikke være at k.k slår av delefiltret selv når en kobler til bare LFE inngangen ?

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden blir lavere/bedre når den settes til -6db..

Er en pre out på forsterker.

Fikk svaret fra Kreisel nå.. Sykt god service fra den kanten. Det må sies om Lsound også!!!

Sakser svaret

"The variable LOW-PASS filter in the DXD’s are 12dB per octave so they do allow more midrange to come through the DXD’s than a 24dB/octave filter which would be found in a surround sound processor."

"You might want to look into buying an external subwoofer EQ and system crossover box which allows you to custom tailor the high and low pass filters for your subwoofer and main speakers. I am sure Jan at L-Sound will have some recommendations for you."

Da er egentlig alt som det skal være så får jeg teste det ut ordentlig imorgen.. Kanskje ingen bombe men det ble bedre med -6DB. Vi får se imorgen om det fortsatt er noe bass Testet alle de lavere nivåene men hørte at lyden lakk igjennom men skjønner nå at den aldri vil bli helt borte..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane Vis post
    Lyden blir lavere/bedre når den settes til -6db..

Er en pre out på forsterker.

Fikk svaret fra Kreisel nå.. Sykt god service fra den kanten. Det må sies om Lsound også!!!

Sakser svaret

"The variable LOW-PASS filter in the DXD’s are 12dB per octave so they do allow more midrange to come through the DXD’s than a 24dB/octave filter which would be found in a surround sound processor."

"You might want to look into buying an external subwoofer EQ and system crossover box which allows you to custom tailor the high and low pass filters for your subwoofer and main speakers. I am sure Jan at L-Sound will have some recommendations for you."

Da er egentlig alt som det skal være så får jeg teste det ut ordentlig imorgen.. Kanskje ingen bombe men det ble bedre med -6DB. Vi får se imorgen om det fortsatt er noe bass Testet alle de lavere nivåene men hørte at lyden lakk igjennom men skjønner nå at den aldri vil bli helt borte..
    Jeg vil tro det kan være en forklaring. Synes det er overraskende at Kreisel har valgt 12dB/oktav demping. Har alltid hatt inntrykk av at M&K (Kreisel til tidligere selskap) var veldig opptatt av å følge typiske specs. fra f.eks THX. Der er 24dB/oktav regnet som standard.

Nå skal det sies at det sannsynligvis er en grunn til at 12dB/oktav er valgt. Dette gjør det blant annet lettere å få en "pen" overgang fra høytaler til sub. Det kan kanskje ha noe med hvordan Kreisels egne høytalere ruller av i bassen...? Det vel kanskje andre grunner til å velge 12dB/oktav også? Filteret påvirker jo på begge sider av delefrekvensen. Et mindre bratt filter påvirker kanskje mindre? Dette er bare tanker fra min side. Jeg er ingen ekspert på delefilter...

De fleste som benytter sub'en tilkoblet LFE på receiver eller pre/pro vil ikke møte dette problemet ettersom man da benytter deling annet sted.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K.Kreisel er lukkede suber... og da er vel 12db/okt en normal avrunding.

Bassrefleks har som regel 12dB/okt eller mer.

Hvor mye de trenger og of falle av kommer ann på konstruksjon av kasse og elementet som står i. ( stoppe elementetets vandring i tide før det bunner )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... Har foreløpig kun brukt den til musikk i stereo med en integrert..

Setter jeg bass level til -6db og deler på ca 50Hz hører jeg nesten ikke "lekasjen" i det hele tatt og det spiller svært bra!! Fikk oppklart endel og har lært mye både idag og igår så nå er alt velstand.

Ved film så kommer jeg til å bruke en XLR overgang fra sub til surround reciever og bare vippe low pass filteret til bypass på subben. Har ikke fått testet det enda..

Fikk justert fasen også. Legger ved en linken da det sikkert er flere som kan ha nytte av den..: http://www.frequence.dk/sites/toner.htm

Subben har blitt en soleklar keeper.. Var noe manglende kunnskaper som var litt av temaet Nå er det DSPeaker som står for tur.. Har jo egentlig ikke tid til slikt
    Sist endret av norcane; 05-14-2014 kl 22:07

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som fortsatt har to DXD 808 i stereo eller har hørt de og kan si noe mer om forskjellen med en kontra to. Eller burde man like så greit gå for en 12012 isteden selv om det er ca 70/30 musikk/film..
    Sist endret av norcane; 05-19-2014 kl 01:24

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å lurer på om eg skal slå til på to 12012. Står mellom disse og SVS PB/PC13-Ultra. Ser det er flere her som har gått fra en slik løsning og over på 12012 og er fornøyde. Hvordan løser dere det med tanke på filtere og EQ? Jeg har en Parasound P7 så ingen muligheter der, kjører analogt signal rett fra Oppo 105.
    Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo lurt inn en DSPeaker til subbene.. Lsound har jo 45 dagers retur rett både på Ken Kreisel og DSPeaker

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk levert mine 2 stk DXD 12012 sent I går kveld. Det i seg selv var imponerende, da jeg for tiden bor i Houston Texas og Sub’ene ble sendt fra Arendal Fredag ettermiddag.

For ett fantastisk produkt! Fikk bare gjort en kjapp test med sub’ene plassert inn mot høyre hjørne foran, jeg har foreløpig ikke gjort noe for å finne optimal plassering, men kan vanskelig se at førsteinntrykket kunne ha vært bedre.

Takk til Jan på L-sound, for god veledning og service.
    Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst å kommentere og gi råd angående denne kurven. Har en top på 30 som eg tenker skulle vært borte, samt en seriøs dipp rundt 50. Dette er 2 stk DXD 12012 under lerret sammen den frontene (Adam GTC 77). Prøvde også med sub'ene stacked I ett hjørne bak, men dette fungerte dårlig. riktignok ble dippen på rundt 50 borte, men eg fikk en ny rundt 15 og en større peak på 30. I tillegg hørte eg godt at lyden kom fra hjørnet bak, og det var vedig forstyrrende.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -220614-subs-front-stack-jpg  

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne løsningen og for en brukbar respons mot mine SB-13 SVS subbere. Jeg har 2 stykker på frontveggen 1/4 inn fra hver sidevegg.

-image_preview-jpeg

http://www.audioholics.com/subwoofer...-calibration-1

I tillegg bruker jeg en Antimode som tar toppene meget effektivt men den gjør ingenting/lite med dippene. Uansett er det stor forskjell med og uten. Har også noen bassfeller i hjørnene fra Gik Acoustic som ytterligere rensker ned til 50Hz.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iby Vis post
    Noen som har lyst å kommentere og gi råd angående denne kurven. Har en top på 30 som eg tenker skulle vært borte, samt en seriøs dipp rundt 50. Dette er 2 stk DXD 12012 under lerret sammen den frontene (Adam GTC 77). Prøvde også med sub'ene stacked I ett hjørne bak, men dette fungerte dårlig. riktignok ble dippen på rundt 50 borte, men eg fikk en ny rundt 15 og en større peak på 30. I tillegg hørte eg godt at lyden kom fra hjørnet bak, og det var vedig forstyrrende.
    Du sier dette er sammen med frontene - hvordan deler du , og hvordan ser det ut med kun subene ?
    Det kan jo være noen utfasinger ute å går , eller har du allerede sjekket dette ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er begge, Grønn er Sub med fronter og lilla er sub alene. Har ikkje gjort så mye annet mtp fase bortsett fra å sette å måle SPL og sette den der det var høyest. Edit: Burde eg ta dette I en egen tråd?
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -sub-fronter-jpg  

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksprimentert med forskjellig x-over ?

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Eksprimentert med forskjellig x-over ?
    Ja, men det utgjorde kun små forskjeller. Det kan nevnes at eg ikkje har noen form for EQ, har heller ikkje romkorreksjon.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten RK så blir jo selvsagt plassering og fase enda viktigere.
    Har du prøvd alle mulige subplasseringer ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv langs sideveggene. Plasser symetrisk opp langs hver sin sidevegg.

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve flere alternative plasseringer. Låter ikkje dårlig per I dag, men kurven indikerer vel at det har potensiale til å bli bedre

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om alt annet feiler er DSPeaker Anti-Mode rimeligste hjelpebox

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje eg skal prøve det. Det burde vel iallefall ta av toppen? Men har eg forstått det riktig at den ikkje vil gjøre så mye med dippen?

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •