Offisiell tråd for Ken Kreisel produkter - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 236
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jo, jeg har det... ops:

Men uansett vil han med XTZ subbene savne 2 subber i oppsettet sitt tror jeg.
    2 stykk 808 ville nok gjort sitt til at smilet kom ja

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WATT sin test av quattro stack DXD-12012

WATT oppsummerer: Dette er bassen du alltid har ønsket deg, men som du ikke trodde var mulig å kjøpe for penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Så lenge du har to aktive 10" og vil ned til en aktiv 8" med en passiv 8" i samme kabinett, så tipper jeg at du vil savne den jevne bassresponsen du får fra 2 subber.
    Takk for svar.
    Håpte det var noen her som hadde gått den veien, men selvølgelig er jo symmetri viktig harman/kardon , så to hadde jo selvfølgelig vært å foretrekke. Men de er jo ikke direkte billige disse småtassene.
    Når det er sagt. Hvis det bor litt av det samme i disse som i storebror, så hadde det vært spennende å teste.
    Noen andre som har DXD-808 med erfaringer å dele?
    J****g fristende etter Watts omtale av storebroren.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppleves disse for oss syrehuer som liker å spille høy technomusikk med masse bass kontra 13-Ultra´ene, noen som har prøvd? Hehe.

Lyst til å bytte ut Ultraen med noe nytt, og denne er vel igrunn den beste kandidaten utifra hva jeg leser ihvertfall.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hvordan oppleves disse for oss syrehuer som liker å spille høy technomusikk med masse bass kontra 13-Ultra´ene, noen som har prøvd? Hehe.

Lyst til å bytte ut Ultraen med noe nytt, og denne er vel igrunn den beste kandidaten utifra hva jeg leser ihvertfall.
    Føler nesten som det er som å bruke den dyreste Amaronevinen du får på polet i en rødvinssaus..

Jeg har testa min på Trance og House, og den trøkker mer enn Ultraene.
    På musikk så er denne mye bedre, men på film så oppleves Ultraene litt hvassere på de aller dypeste frekvensene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lav gain?

Noen her som syns KK 12012 har lav gain ? dvs lite virkning ifra min - max? har 2 stk, med samme syntom. Den ene hadde et høyt gain (altså i forsterkern til KK), og siden det var så stor forskjell så ble ene ampen byttet, og da ble det til at begge ble litt "slappe" på volum knotten. Noen som har erfart det?

Jeg ble jo da litt skuffa når jeg hadde skrudd ut den med lavt gain, for så å finne ut at det faktisk er den med høyt gain som har "feil" gain :P.

Bruker det på en Classe CP800 med sub management, men ikke noe gain av utsignalet. Men det som er rart er at det er så lite virkning ifra min - max. erfaringer?

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne tråden igjen..

Syns 12012 blir litt stor og ha i stua så 808 hadde passet mye bedre. Muligens for to også. Mne hvordan er den til film?
    Ser at det vil mangle endel i bunn men allikevel. Anlegget står i stua så at de tar så lite plass har stor betydning. Blir sikkert 70/30 musikk/film..

Vurderer også Rythmik sin 12se men er usikker.. Anyone?

Stua er ca 25m2 og typisk L
    Sist endret av norcane; 05-04-2014 kl 13:32

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob Vis post
    Noen her som syns KK 12012 har lav gain ? dvs lite virkning ifra min - max? har 2 stk, med samme syntom. Den ene hadde et høyt gain (altså i forsterkern til KK), og siden det var så stor forskjell så ble ene ampen byttet, og da ble det til at begge ble litt "slappe" på volum knotten. Noen som har erfart det?

Jeg ble jo da litt skuffa når jeg hadde skrudd ut den med lavt gain, for så å finne ut at det faktisk er den med høyt gain som har "feil" gain :P.

Bruker det på en Classe CP800 med sub management, men ikke noe gain av utsignalet. Men det som er rart er at det er så lite virkning ifra min - max. erfaringer?
    Gain på min 12012 står stilt midt på, altså klokken tolv. Db på sub-utgang fra receiver står på "0", altså også midt på Synes bassmengden høres mest "riktig" ut da... Deler på 80 hz om det har noe betydning...
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mindre rom blir "rett opp" eller 0 er det vel det står for høyt.
    Reciverens subnivå ut er fint og holde på 25% styke. Så skru subforsterkerns gain for og matche nivået som resten av høytalerne ligger på.

Justerte litt lyden hor broren og endte med og skru ned til -6dB på 12012 for og match resten av høytalerne.
    Surroundforsterkerns subutgang var da justert så laft det gikk, og enda var det for høy lyd på suben så Audessey traff ikke nivåmessig.

Ken Kreisel minus er at det ikke er trinnløs gain justering på subampene

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt utolmodig som vanlig så ble det bestillt en 808.. Mest sannsynelig så blir det en til hvis det fungerer

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    I mindre rom blir "rett opp" eller 0 er det vel det står for høyt.
    Reciverens subnivå ut er fint og holde på 25% styke. Så skru subforsterkerns gain for og matche nivået som resten av høytalerne ligger på.

Justerte litt lyden hor broren og endte med og skru ned til -6dB på 12012 for og match resten av høytalerne.
    Surroundforsterkerns subutgang var da justert så laft det gikk, og enda var det for høy lyd på suben så Audessey traff ikke nivåmessig.

Ken Kreisel minus er at det ikke er trinnløs gain justering på subampene
    Vet ikke om rommet mitt betraktes som stort eller lite, men er åpen løsning til kjøkken og gang iallfall, men selve lyttearealet er ca 20 kvadrat...

Resten av høyttalerne er også stilt på 0 db ut fra receiver, tror jeg har litt tvangstanger rundt det der, hehe men det skal også sies at suben står litt lenger unna lytteposisjon enn frontene gjør...

Gain på min 12012 er trinnløs..
    Dali - Yamaha - Van den Hul - Marantz - Ken Kreisel - Auralex

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som også kan høre musikken, idette tilfelle en DXD 808, spille svakt i subben itilegg til bassen? Noen som vet hva dette kan komme av? Forsterker er Integrert ModWright KWI-200.. Alt er koblet riktig.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane Vis post
    Noen som også kan høre musikken, idette tilfelle en DXD 808, spille svakt i subben itilegg til bassen? Noen som vet hva dette kan komme av? Forsterker er Integrert ModWright KWI-200.. Alt er koblet riktig.
    delfilter i subben satt til On om det ikke er delefilter på forsterkeren ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på on ja.. Deler på 40HZ Trodde ved ON så ble dette gjort manuellt i subben og ikke i forsterker!?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke delefilter på pre out i forsterkeren.. KWI-200 sender ut ett fullfrekvent signal..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutsetter at alt er koblet og stilt inn rett.

I så fall kan du teste følgende:
    -Koble fra subwooferkabelen og se om du fremdeles har lyd i subben (å så fall er det denne som plukker opp påvirkning fra f.eks. høytalerne). Det virker usannsynlig. Kan i så fall løses med å flytte subwoofer til et annet sted.
    -Koble til subwooferkabelen i sub, men koble fra i forsterker enden. Hører du stemmer nå er det sannsynlig at kabel plukker opp noe påvirkning fra f.eks. andre kabler.
    -Prøv å bytte subwooferkabel, fortrinnsvis til en balansert kabel og se om dette løser problemet.

Kanskje dette kan hjelpe det med å feilsøke.

Har forøvrig lest en del tester av DXD-808 og det er ingen som nevner dette som et problem. Det kan vel sikkert være feil i f.eks. delefilter på din sub.

Ellers diskuteres en lignende problemstilling i nyeste utgave av podcasten AVrant: http://www.avrant.com/?p=2534 Jeg har ikke hørt det selv enda, så vet ikke hva se sier. Kanskje du kan plukke opp noe? Er forøvrig en killer podcast også. Anbefales.
    Sist endret av LL; 05-13-2014 kl 21:12

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K: Har prøvd både delefilter i bypass og ON med samme resultat..

LL: Det kommer ikke fra hT da de er koblet fra for og kunne høre subben lettere.. Bør ikke være kablene men kan for morro skyld prøve imorgen da de er av billigste sort. Er koblet med både rød og hvit på pre out fra forsterker til rød/hvit på sub sub...

At det skal være så vanskelig da.. Er jo nesten plug and play.. Men nei.....

Kan det være en ide å bruke en 2x1 kabel til LFE inngangen på DXD808? En rød og hvit fra pre out med kun en inn på LFE?
    Sist endret av norcane; 05-13-2014 kl 21:53

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane Vis post
    H/K: Har prøvd både delefilter i bypass og ON med samme resultat..

LL: Det kommer ikke fra hT da de er koblet fra for og kunne høre subben lettere.. Bør ikke være kablene men kan for morro skyld prøve imorgen da de er av billigste sort. Er koblet med både rød og hvit på DXD808 til pre out på sub...

At det skal være så vanskelig da.. Er jo nesten plug and play.. Men nei.....

Kan det være en ide å bruke en 2x1 kabel til LFE inngangen på DXD808? En rød og hvit fra pre out med kun en inn på LFE?
    Det er kanskje en annen ting du kan prøve. Dersom du tar telefonen din eller en mp3-spiller å kobler direkte inn i subwoofer (krever minijack til rca kabel). Da har du eleminert de fleste feilkilder. Sett delefrekvensen noenlunde lavt (f.eks. 40-50 Hz) og sørg for at delefilter er aktivert. Da SKAL du ikke høre noen stemmer i subwooferen dersom delefilteres gjør jobben sin. Dersom filteret slipper gjennom frekvenser vesentlig over delefrekvens så er det en av to feil:
    1. Feil på din subwoofer. Den må på reparasjon.
    2. Feil på DXD-808 sitt design. Da må feilen være reproduserbar på andre subber fra Kreisel også.

Når det gjelder tilkobling til subwooferen skal det ikke ha noe å si om du kobler deg inn på den røde eller den hvite RCA inngangen. Det skal heller ikke ha noe å si om du benytter den ene eller begge.

I ditt oppsett skal Low-pass filter stå på "ON", noe som betyr at low-pass filteres i subwoofer er skrudd på. Det betyr at frekvenser under filterverdien passerer og frekvenser over filterverdien forsvinner (12dB/oktav demping - altså ikke noe "brick wall" ved den angitt frekvensen, men en gradvis demping. Det er vanlig).

Hold oss gjerne oppdatert. Er selv interessert i DXD-808, men dersom modellen har feil på filteres er den kanskje ikke så aktuell.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten: I manualen på side 10 står det hvordan ditt system skal kobles. Der står det at man skal begynne med Bass Level hjulet på -6dB. Det kan hende at du har denne mye høyere. Det betyr mer gain på inngangssignalet. Det kan hende at dette er med på å forsterke de øverste frekvensene som slipper gjennom filtere. Har du testet å stille denne ned på -6dB istedenfor max?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med -6db men den slipper fortsatt igjennom..

Har fått noen tips om at det nettopp kan være pga den litt lave 12DB/oktav dempingen at lyden slipper litt igjennom..

edit: Sjekket dempingen på en annen sub jeg hadde før og den hadde 48db/oktav demping.. Ikke rart den var tyst!
    Men når det er sagt vet jeg ikke omfanget og betdningen av dette før imorgen da jeg får teste met ordentlig volum..

Takker for hjelpen sålangt

Hva med dere andre som har DXD???
    Sist endret av norcane; 05-13-2014 kl 23:02

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •