Entusiasttråd for oss som sverger til stereoanlegg fremfor moteriktig "kringlyd"! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 311
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    for å si det rett ut så synes jeg det er forferdelig synd at så mange blir hjernevaska med påstandene om at receivere/prossesorer til en viss pris = samme lydkvalietet som stereo pre uansett pris
    dette er jo bare ødeleggende og legger føringer som kun de som selger slikt utstyr kan tjene på, en receiver/prossesor er jo kun brukelig til neste format kommer, faller forferdelig fort i pris og dumpes av butikker for halv pris når neste modell kommer, enda så er det opplest og vedtatt her inne at det er "mye for penga" ikke er det spessiellt enkelt å vite hvem som er bransjefolk her inne heller
    har man f.eks 20 lapper å legge i ett slikt oppsett så vil man få bedre resultat med ett matcha stereo oppsett imo kontra 5.1
    nei, kom dere rundt på litt andre foraer også, få litt inntrykk andre steder enn bare på dette forumet, alle stereo tråder saboteres til de grader her inne og henges alltid på trådstarter eller noen som snakker positivt om stereo

Gode momenter her jokris, som jeg ser frem til å se om noen våger imøtegå på en noenlunde seriøs måte. Det er forøvrig ingen tvil om at dette er bransjestyrt på mange måter. Tenk hvordan man øker salget ved å tilby ny multikanalsbokser en gang i halvåret, med en ny inngang og et nytt dekodingsformat som nyhet for hver ny modell?

At man som fattigmann også er inne på begynner å fable om 10 kanalsamper og lignende i fremtiden er i mine øyne nesten direkte komisk. Sexy utgifter ved oppgradering da gitt, må ha kranbil for å få høyttalersamlingen hjemkjørt på døra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Nå er han bare en av mange som har kommet med krass kritikk til TS. At du er guru her og fremdeles virker ikke å ha fått med deg alle postene og trådene til Gilmour hvor så og si alt det handler om er å rakke ned og bruke nedlatende ord i eninga.

Dethar skapt en veldig negativ spiral her og som virker som han aldri blir mettet på, er da ikke lenge siden man hadde en sykt lang tråd som var rett og slett bare bitterhet, angrep og dissing, og hvor man egentlig aldri kom noen vei i det hele tatt. Jeg ser virkelig ikke poenget med slike tråder og poster, men kanskje jeg også skulle satt sammen en tråd med "vi som liker gulvstående og ikke sånne små billige og utdaterte bokhyllehøyttalere"(selvsagt bare sarkasme da jeg liker stativhøyttalere) men det har noe med hvordan man formulerer seg og hva intensjonen her er, noe som ikke er vanskelig å se.
    Forstår at TS har en fortid der han har provosert enkelte......MEN rettferdiggjør ikke det som enkelte presterer å lire fra seg. Hvis man blir provosert av en person, hvorfor gidder man da å følge med på tråden?????

Jeg kjenner ikke forumets medlemmer, og vet ikke hva de enkelte har sagt tidligere. På grunn av dette føler jeg at jeg objektivt kan vurdere tråden.... Synes ikke at TS har skrevet noe i denne tråden som bør provosere folk i den grad at man slenger med leppen.

Trådens tittel reagerer jeg heller ikke på..... Tviler på at noen hadde reagert hadde en tråd vært som dette..... En hyllest til vinylen, i motsetning til nymotens cd.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å si det rett ut så synes jeg det er forferdelig synd at så mange blir hjernevaska med påstandene om at receivere/prossesorer til en viss pris = samme lydkvalietet som stereo pre uansett pris
    dette er jo bare ødeleggende og legger føringer som kun de som selger slikt utstyr kan tjene på, en receiver/prossesor er jo kun brukelig til neste format kommer, faller forferdelig fort i pris og dumpes av butikker for halv pris når neste modell kommer, enda så er det opplest og vedtatt her inne at det er "mye for penga" ikke er det spessiellt enkelt å vite hvem som er bransjefolk her inne heller
    har man f.eks 20 lapper å legge i ett slikt oppsett så vil man få bedre resultat med ett matcha stereo oppsett imo kontra 5.1
    nei, kom dere rundt på litt andre foraer også, få litt inntrykk andre steder enn bare på dette forumet, alle stereo tråder saboteres til de grader her inne og henges alltid på trådstarter eller noen som snakker positivt om stereo

Jeg tror faktisk fleste er enig ang pris dumping på receivere og nye formater osv. Men som også tidligere sagt så trenger man da virkelig ikke oppdatere receivere annethvert år? Man kan da fint ha begge deler og være fornøyd. Samme gjelder tv, bil you name it. Det er rett og slett mye for penga pga mye av disse receiverne får man veldig billig om man ser på hva man får, og hva nyprisen var og når de ble lansert osv, nettopp derfor er det mye å tjene på at det kommer nye modeller slik at man kan gjøre "røverkjøp".

Det har jo bare med hva folk er fornøyd med, prisklasse, hva de verdsetter og hva som er enkelt, brukervennlig osv. Jeg har for min del ikke sett noen stereotråder blitt slaktet annet enn disse Gilmour har startet, men du må gjerne linke meg til en annen

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Nei, men jeg sier at lyden i en prosessor til 30 000,- er like bra som i en forforsterker til 30 000,-.

Høytaler og effekttrin vil jo kunne være de samme. Ja du må ut med en del kroner ekstra for å drive senter og bakhøytaler og du må betale for senter og bakhøytaler, men det er vel ikke noe spesielt revelusjonærende.
    Skal man bygge opp en prosessor med like påkostede deler som en 2 kanals pre. Dette må man om lyden skal bli like god, vil ikke prosessoren koste 30 000,-. Og den vil ennå ha flere faktorer og ta hensyn til for at man skal oppnå samme rasultat grunnet de digitale filtrene.
    Man kan oppnå super lyd i både 2 kanaler og multikanal, jeg liker og høre musikk i 2 og film i multikanal.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chr.b
    Forstår at TS har en fortid der han har provosert enkelte......MEN rettferdiggjør ikke det som enkelte presterer å lire fra seg. Hvis man blir provosert av en person, hvorfor gidder man da å følge med på tråden?????

Jeg kjenner ikke forumets medlemmer, og vet ikke hva de enkelte har sagt tidligere. På grunn av dette føler jeg at jeg objektivt kan vurdere tråden.... Synes ikke at TS har skrevet noe i denne tråden som bør provosere folk i den grad at man slenger med leppen.

Trådens tittel reagerer jeg heller ikke på..... Tviler på at noen hadde reagert hadde en tråd vært som dette..... En hyllest til vinylen, i motsetning til nymotens cd.

Helt korrekt, årsaken til at enkelte tilter pga denne tråden har ingenting med meg som person å gjøre: kun med at jeg trykker på et sårt punkt og de rette knappene som gjør at man tar debatten/budskapet personlig. Som du sier ville det blitt en ren hyllest istedet jmf vinyleksempelet ditt.

Tåler man ikke en slik tråd med en slik overskrift på et åpent stort forum som dette så har man en takhøyde og toleransegrense som er umulig å ta seriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å være ærlig YeOlde så har jeg siste halvåret ikke vært veldig mye inne her og mye pga det du påpeker her, det er rett og slett populært med personangrep her inne og moderatorer er jo også med på det sålenge det er visse personer som får unngjelde, Kjell B var en av disse som fikk det her inne Gilmour er en annen, det er jo bare så enkelt som å ikke skrive i slike tråder, personlig klikker jeg meg ikke inn på noen tråder som ikke har noe interesse for meg, dessverre så blir jeg lettere oppgitt og provosert av å se at det er det samme gamle selv etter 6mnd ferie, og de "sannhetene" som gjenngis her er jo til de grader på jordet imo

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chr.b

Jeg er tildels enig med deg. Jeg hadde heller ikke umiddelbart reagert på en slik trådtittel fra deg (fordi jeg ikke "kjenner" deg). Men fra visse andre så tegner det seg mønstre. Da blir det litt vanskeligere å ignorere, selv om det er det man egentlig burde gjøre :wink: .

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke prossesorer i denne prisrangen har du testet og hva har du testet det oppmot, og hvor ble det testet og på hva ?
    Har testet nyere og eldre forforsterkere i prisklassen mellom 5000 og 50000,- etter min mening ikke veldig store forskjeller, og gjerne større forskjeller dem imellom en avhengig av pris. (Electrocompaniet, Treshold, Arcam, Nacamichi,++) Prosessorer fra Rotel, Yamha og Marantz. På stereolyd er det her ikke store forskjeller etter min mening. Fordelen med Marantz prosessoren er at den har eq mulighet, og har man store rom problemer er det bedre med en uten. (men her blir lyden en god del foringet, så jeg ville og har valgt vesentlig bedre eq løsninger).

Utstyret ble testet hjemme og på mitt utstyr. (eneste sted å teste, bruker man ukjent utstyr i ukjent rom, kan man like godt la hver).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Skal man bygge opp en prosessor med like påkostede deler som en 2 kanals pre. Dette må man om lyden skal bli like god, vil ikke prosessoren koste 30 000,-. Og den vil ennå ha flere faktorer og ta hensyn til for at man skal oppnå samme rasultat grunnet de digitale filtrene.
    Man kan oppnå super lyd i både 2 kanaler og multikanal, jeg liker og høre musikk i 2 og film i multikanal.

godt innlegg, veldig enig, kan ta med at en slik prossesor må være ganske så røslig i str også for å få skjermet ting godt nok fra hverandre

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Helt korrekt, årsaken til at enkelte tilter pga denne tråden har ingenting med meg som person å gjøre: kun med at jeg trykker på et sårt punkt og de rette knappene som gjør at man tar debatten/budskapet personlig. Som du sier ville det blitt en ren hyllest istedet jmf vinyleksempelet ditt.

Tåler man ikke en slik tråd med en slik overskrift på et åpent stort forum som dette så har man en takhøyde og toleransegrense som er umulig å ta seriøst.

Snakk om å ha lite selvinnsikt, jeg for min del driter langt i hva folk måtte ha av utstyr og er de fornøyd så BRA! da har man oppnådd det man vil for seg selv, og det man prioriterer. Det handler om å dele erfaringer, hjelpe hverandre og rose hverandre og ikke disse hverandre og bruke så mye negativt BS som brukes i disse trådene dine. Du sitter jo bare på et middels anlegg selv, så jeg vet ikke helt hvorfor du er så bastant og selvsikker og absolutt har denne negative holdningen. Uansett, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg bryr meg, men når disse trådene blir lange og statdig dukker opp så klarer man nesten ikke la være. Men om du virkelig ikke skjønner eller forstår selv måten du debatterer og oppfører deg på, så kan jeg virkelig ikke hjelpe, og får heller bare ønske god bedring i forum i fremtiden.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg kan bare snakke for meg selv: Jeg har holdt meg til tema i hele denne tråden, med et par hederlige unntak.Og har gitt svar og argumenter/tilbakemelding til nær sagt de fleste innspill som har kommet. Mer enn det kan man neppe forvente.

(Når det kommer ganske grove personangrep og rene sabotasjeinnlegg ala "gisp" så må jeg få lov å reagere, hvilket er helt legitimt).
    dette er jo tåpelig, du la selv føringene for mine reasjoner, hvorofr skal jeg ta inn over meg hva andre her på forumet mener ? hvilken argumentasjon mangler jeg BEF, var det angående din kompromissløse kino?
    Jeg har ikke noe imot dere, å ha ved flere anledninger holdt deres parti i lignende diskusjoner og prøvd å få dere på banen slik at diskusjonen ikke skulle spore helt av. Dere har bare en veldig lei tendens til å gå fram med de samme poengene igjen og igjen uten noen bedre grunn en dere er for stereo og hater alt som har flere kanaler enn det. Det blir for dumt da at dere kommer med påstander om at materiale som er produsert for å bli gjengitt i 5.1 er mye bedre i 2.0. Når det kommer slike argumenter uten hold i virkeligheten reagerer jeg med å si at feilen ligger mellom ørene, jeg sier ikke at det er noe feil med det inne i hode, mere at det man hører er hva man vil høre.

Hva angår mitt oppsett kan dere synes hva dere vil, det er et oppsett som jeg har bygget utelukkende for meg selv og etter noen ideer jeg har hatt over lang tid. Kompromissløst eller ikke, det kan være mange meninger om. Det er iallefall bygget ut ifra en tanke om at det ikke skal være kompromisser på lyd siden.

Vis dere føler at jeg har trøkket dere på tærne, så er jeg den første til å be om unnskyldning for det. Jeg har ingen horn i siden til noen her på forumet. Jeg har bare et ønske med mitt engasjement her inne, å hjelpe andre til å få den beste opplevelsen av lyd og bilde. Det håper jeg å at alle andre kan prøve å bidra til!

Gilmour og jokris, da tenner vi fredspipen og roer "engasjementet" litt ned og har en hyggelig tone oss i mellom?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet nyere og eldre forforsterkere i prisklassen mellom 5000 og 50000,- etter min mening ikke veldig store forskjeller, og gjerne større forskjeller dem imellom en avhengig av pris. (Electrocompaniet, Treshold, Arcam, Nacamichi,++) Prosessorer fra Rotel, Yamha og Marantz. På stereolyd er det her ikke store forskjeller etter min mening. Fordelen med Marantz prosessoren er at den har eq mulighet, og har man store rom problemer er det bedre med en uten. (men her blir lyden en god del foringet, så jeg ville og har valgt vesentlig bedre eq løsninger).

Utstyret ble testet hjemme og på mitt utstyr. (eneste sted å teste, bruker man ukjent utstyr i ukjent rom, kan man like godt la hver).

marantz prossesoren er steike god den, til film, men har tanken slått deg at kanskje ikke resten av oppsettet a) har matchet, b) holdt høy nok kvalitet for å få ut potensialet i pre ? jeg har nemmelig merket stor forskjell på hva en god og en mindre god pre gjør med resten av oppsettet
    en god pre får som regel frem det beste i effektforsterkeren og da også ht,
    men en god pre er som regel kinkig på hva den fores med også, så ting henger i sammen, man bør ha en tilnærma kvalitet på hele kjeden
    jeg har testet siste året 5 effektforsterkere her hjemme, både via receiveren og de forforsterkerne jeg har hatt og det er en sabla stor forskjell hvis man lytter seg inn

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Selvfølgelig, men jeg mener lydkvaliteten flater ut mye tidligere en 30 000,- på en preamp, så selv om du putter mye dyrere deler så blir det ikke mye bedre. Min mening her er at det for det meste er bling over en gitt pris. Jeg har ikke prøvd alt, så vet ikke hvor prisen går. (Den beste forforsterker er vel ingen forforsterker også, og det blir ganske billig).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har ikke noe imot dere, å ha ved flere anledninger holdt deres parti i lignende diskusjoner og prøvd å få dere på banen slik at diskusjonen ikke skulle spore helt av. Dere har bare en veldig lei tendens til å gå fram med de samme poengene igjen og igjen uten noen bedre grunn en dere er for stereo og hater alt som har flere kanaler enn det. Det blir for dumt da at dere kommer med påstander om at materiale som er produsert for å bli gjengitt i 5.1 er mye bedre i 2.0. Når det kommer slike argumenter uten hold i virkeligheten reagerer jeg med å si at feilen ligger mellom ørene, jeg sier ikke at det er noe feil med det inne i hode, mere at det man hører er hva man vil høre.

Hva angår mitt oppsett kan dere synes hva dere vil, det er et oppsett som jeg har bygget utelukkende for meg selv og etter noen ideer jeg har hatt over lang tid. Kompromissløst eller ikke, det kan være mange meninger om. Det er iallefall bygget ut ifra en tanke om at det ikke skal være kompromisser på lyd siden.

Vis dere føler at jeg har trøkket dere på tærne, så er jeg den første til å be om unnskyldning for det. Jeg har ingen horn i siden til noen her på forumet. Jeg har bare et ønske med mitt engasjement her inne, å hjelpe andre til å få den beste opplevelsen av lyd og bilde. Det håper jeg å at alle andre kan prøve å bidra til!

Gilmour og jokris, da tenner vi fredspipen og roer "engasjementet" litt ned og har en hyggelig tone oss i mellom?

takker for det, og vi kan røyke vi BEF, liker dog ikke at du legger ord i min munn, som at jeg hater flerkanals lyd, se på oppsettet mitt så der du at det er både receiver og flere kanaler på plass, jeg blir dog engasjert av hypen om at hjemmekino utstyr automatisk matcher stereo oppsett lydmessig
    og alle som har vært litt rundt og lyttet og ikke bare lest hjemmekino,avforum og lyd og bilde bør ha fått noe med seg
    nok om det

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz prossesoren er steike god den, til film, men har tanken slått deg at kanskje ikke resten av oppsettet a) har matchet, b) holdt høy nok kvalitet for å få ut potensialet i pre ? jeg har nemmelig merket stor forskjell på hva en god og en mindre god pre gjør med resten av oppsettet
    en god pre får som regel frem det beste i effektforsterkeren og da også ht,
    men en god pre er som regel kinkig på hva den fores med også, så ting henger i sammen, man bør ha en tilnærma kvalitet på hele kjeden
    jeg har testet siste året 5 effektforsterkere her hjemme, både via receiveren og de forforsterkerne jeg har hatt og det er en sabla stor forskjell hvis man lytter seg inn
    Mulig du har rett, kan hende jeg ikke har bra nokk høytaler eller effekt forsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, men jeg mener lydkvaliteten flater ut mye tidligere en 30 000,- på en preamp, så selv om du putter mye dyrere deler så blir det ikke mye bedre. Min mening her er at det for det meste er bling over en gitt pris. Jeg har ikke prøvd alt, så vet ikke hvor prisen går. (Den beste forforsterker er vel ingen forforsterker også, og det blir ganske billig).

her må jeg si meg nok engang helt uenig , kvaliteten på forforsterkere flater ikke ut over 30 k, tvert imot så skyter det fart !!! på min egen 912 så finner du vel knapt bling i det hele tatt, gamledagse brytere, ala 70-80 tallet, vu metre (særs kjekke for å stille riktig motstand på pu og å avsløre dårlige innspillinger )
    denne koster 68000 og er ett stort hakk bedre enn min forrige pre til ca 50
    det jeg kan være enig med deg i, er at ikke alle forforsterkere er gode i utgangspunktet , det er faktisk ikke flust av dem , merkelig nok, men de finnes og jeg skulle gjerne skutt langt høyere i pris også for å tyne mer ut

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite som slår og høre live. Men det kan bli en meget dyr afere det også, tenk deg og ta en tur på konsert hver kang trangen til og høre på musikk trengte seg på:wink:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det, og vi kan røyke vi BEF, liker dog ikke at du legger ord i min munn, som at jeg hater flerkanals lyd, se på oppsettet mitt så der du at det er både receiver og flere kanaler på plass, jeg blir dog engasjert av hypen om at hjemmekino utstyr automatisk matcher stereo oppsett lydmessig
    og alle som har vært litt rundt og lyttet og ikke bare lest hjemmekino,avforum og lyd og bilde bør ha fått noe med seg
    nok om det
    Ikke meningen å legge ordene i din munn. Når det er sagt er jeg hjertens enig med deg hva angår match mellom Stereo oppsettet og flere kanaler, det er et meget stort problem med masser av oppsett og kan fort bli meget dyrt vis man skal ha det bra. Her er rådet mitt ofte til folk om å heller kjøpe seg et billig flerkanals og heller satse pengene på stereo. Det er ofte lettere å få til et ok og billig flerkanals system enn hva det er å få til et billig ok stereo oppsett.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

God og klargjørende redegjørelse dette, setter pris på det. Jeg forsøker å gjøre mitt, selvom det kan gå en liten kule varmt iblant. Selvom det kan gå hett for seg på sak så har jeg en ambisjon om å la person være person, og forholde meg til sak. Noe jeg syns er viktig. Jeg har heller ingenting imot noen personlig her inne, selvom noen sikkert kan oppfatte meg som bastant, kverulant, skylapper og provoserende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har rett, kan hende jeg ikke har bra nokk høytaler eller effekt forsterkere?
    det vet jeg ikke, var ikke vondt ment, en pre til 50 vil jo kreve mer enn en til 5, for å få ut potensialet, og det er mange dårlige forforsterkere der ute au, dessverre, synergi er nok viktigere enn pris på enkelt produkt imo
    husker jeg testet en veldig god vincent pre, til ca 3-4000 kr , uten fjernkontroll osv , den spillte veldig bra sammen med f.eks parasound A21, men fallt igjennom med sp331 fra vincent, så alt er ikke svart hvitt heller

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •