Entusiasttråd for oss som sverger til stereoanlegg fremfor moteriktig "kringlyd"! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 311
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ja, det sier sitt om nivået på forumet det , når site moderator heies videre med slike kommentarer i tråder

Informasjon til jokris og eventuelt andre debattanter som har reagert på innlegg fra BEF i denne tråden: Jeg har nå sendt inn forespørsel til moderatorteamet ift det aktuelle angrepet på meg i denne tråden fra moderator BEF. Min forespørsel gjelder belysning ift om dette er akseptabel fremferd fra en site moderator på avforum. Jeg mener dette er relevante spørsmål, hva kan man forvente av sine debattanter eksempelvis når site moderatorer ikke går foran med et godt eksempel?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Kompromissløst finnes ikke, kvalitet (lydmessig) stopper relativt tidlig, og over der er det for det meste bling. Derfor vil man i en gitt prisklasse kunne oppnå like bra lyd igjennom en prosessor som en forforsterker. (høytaler, effekttrin etc. bli jo det samme uansett bortsett fra at du må ha flere for kringlyd, så det er jo ikke interesant å diskutere).
    dette er for meg tåpelig å si, hvor går grensen ? og består ett oppsett kun av forsterker ? har du vært borte i konstruksjoner som spiller flatt ned i 5 hz ? og vet du da hva som kreves for å få potensialet ut av de ht ? (og hvordan det spiller i forhold til 5.1)
    ikke en receiver ihvertfall
    direkte tåpelig utsagn fra deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å ta ett eksempel, hegel er jo populært her inne, vet du hva konstruktøren mener er det vanskeligste å lage bra ? nettopp pre, og en av grunnene er alt som skal inn i en boks uten at det skal forringe lyden, og her snakker vi om en to kanals pre, ikke en som inneholder, dac, 3d,videoprossesorer, romkorreksjon,
    osv osv osv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Informasjon til jokris og eventuelt andre debattanter som har reagert på innlegg fra BEF i denne tråden: Jeg har nå sendt inn forespørsel til moderatorteamet ift det aktuelle angrepet på meg i denne tråden fra moderator BEF. Min forespørsel gjelder belysning ift om dette er akseptabel fremferd fra en site moderator på avforum. Jeg mener dette er relevante spørsmål, hva kan man forvente av sine debattanter eksempelvis når site moderatorer ikke går foran med et godt eksempel?

dette er jo nettopp poenget mitt også Gilmour, og var grunnen til at jeg fyrte løs mot BEF , kan han som site moderator oppføre seg slik så legges lista deretter

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det sier sitt om nivået på forumet det , når site moderator heies videre med slike kommentarer i tråder
    Nå er han bare en av mange som har kommet med krass kritikk til TS. At du er guru her og fremdeles virker ikke å ha fått med deg alle postene og trådene til Gilmour hvor så og si alt det handler om er å rakke ned og bruke nedlatende ord i eninga.

Dethar skapt en veldig negativ spiral her og som virker som han aldri blir mettet på, er da ikke lenge siden man hadde en sykt lang tråd som var rett og slett bare bitterhet, angrep og dissing, og hvor man egentlig aldri kom noen vei i det hele tatt. Jeg ser virkelig ikke poenget med slike tråder og poster, men kanskje jeg også skulle satt sammen en tråd med "vi som liker gulvstående og ikke sånne små billige og utdaterte bokhyllehøyttalere"(selvsagt bare sarkasme da jeg liker stativhøyttalere) men det har noe med hvordan man formulerer seg og hva intensjonen her er, noe som ikke er vanskelig å se.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er for meg tåpelig å si, hvor går grensen ? og består ett oppsett kun av forsterker ? har du vært borte i konstruksjoner som spiller flatt ned i 5 hz ? og vet du da hva som kreves for å få potensialet ut av de ht ? (og hvordan det spiller i forhold til 5.1)
    ikke en receiver ihvertfall
    direkte tåpelig utsagn fra deg
    Jeg snakker ikke om recivere, men en prosessor kontra en forforsterker. Effektforsterkere har ingen ting med kringlyd eller strereo å gjøre, det samme gjelder høytalere.

Hva er forskjellen mellom et stereo oppsett og en kringlydsoppsett? Antall høytalere og effekt forsterkere + prosessor til å tolke kringlyden.

Ps. hvilke høytalere spiller flatt til 5 hz? og hva har nå det med saken å gjøre?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompromissløst finnes ikke, kvalitet (lydmessig) stopper relativt tidlig, og over der er det for det meste bling. Derfor vil man i en gitt prisklasse kunne oppnå like bra lyd igjennom en prosessor som en forforsterker. (høytaler, effekttrin etc. bli jo det samme uansett bortsett fra at du må ha flere for kringlyd, så det er jo ikke interesant å diskutere).
    Så du mener man kan få like bra lyd i et anlegg til 30 000,- som et til 300 000,-. Vil tørre og på stå at her er forskjellen meget merkbar, selv når begge er satt opp etter alle kunstens regler i 1 idielt rom.
    Hvor mye mener du man skal bruke på lyd, før pengen du legger i anlegget går over til bling?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker ikke om recivere, men en prosessor kontra en forforsterker. Effektforsterkere har ingen ting med kringlyd eller strereo å gjøre, det samme gjelder høytalere.

Hva er forskjellen mellom et stereo oppsett og en kringlydsoppsett? Antall høytalere og effekt forsterkere + prosessor til å tolke kringlyden.

Ps. hvilke høytalere spiller flatt til 5 hz? og hva har nå det med saken å gjøre?

alle tingene jeg ramset opp som negativer i mitt siste innlegg finnes i en prossesor også, kan du bedre enn f.eks de som lager hegel så all ære til deg
    men i mine øyne driter du deg bare ut , rett og slett, en kino eller en stereo, har ikke bare pre eller prossesor, er nødvendigvis ht og forsterker med i bildet også

ser at du til de grader skyter deg selv i senk så trengte egentlig ikke svare her

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Nå er han bare en av mange som har kommet med krass kritikk til TS. At du er guru her og fremdeles virker ikke å ha fått med deg alle postene og trådene til Gilmour hvor så og si alt det handler om er å rakke ned og bruke nedlatende ord i eninga.

Dethar skapt en veldig negativ spiral her og som virker som han aldri blir mettet på, er da ikke lenge siden man hadde en sykt lang tråd som var rett og slett bare bitterhet, angrep og dissing, og hvor man egentlig aldri kom noen vei i det hele tatt. Jeg ser virkelig ikke poenget med slike tråder og poster, men kanskje jeg også skulle satt sammen en tråd med "vi som liker gulvstående og ikke sånne små billige og utdaterte bokhyllehøyttalere"(selvsagt bare sarkasme da jeg liker stativhøyttalere) men det har noe med hvordan man formulerer seg og hva intensjonen her er, noe som ikke er vanskelig å se.

Som sagt: jeg syns du skal legge vekk personangrep, i likhet med et par andre i denne tråden. Mine intensjoner for en gitt tråd vet du ingenting om, og du bør holde deg for god til å tolke, synse og gjette hva du _tror_ mine intensjoner er.

Jeg liker å skape debatt og engasjement, og den jobben syns jeg at jeg klarer sånn rimelig greit til bestått bare så det er nevnt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde

ja, enig, men bør man ikke som site moderator gå foran som ett godt eksempel på hvordan man løser slike floker ? nemmelig ikke skriv i de trådene

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo nettopp poenget mitt også Gilmour, og var grunnen til at jeg fyrte løs mot BEF , kan han som site moderator oppføre seg slik så legges lista deretter

Kom med noen saklige innlegg og ta innover dere hva andre her på forumet mener. Når dere starter en diskusjon får dere holde dere til temaet og ikke bare vri dere videre for hvert innlegg så lenge dere ikke har argumentasjon til å fortsette.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg befinner meg også forøvrig i gruppen som begynte med stereo for mange år siden, ble med på surroundbølgen en periode (for å oppleve at musikk og anleggsinteressen falt i dvale, uten at jeg forsto hvorfor). Tiden gikk, hvor jeg ikke helt greide forstå hva som gjorde at interessen tok en lang vinterdvale. Etterhvert gikk jeg da tilbake til rent 2-kanalsoppsett, og med det kom også den store lidenskapen og interessen for musikk/anlegg tilbake. Lærdommen i mitt tilfelle var følgende:

Less is more, og det enkle er ofte også det beste.
    Ja, den kjenner jeg igjen fra den gangen jeg gikk fra panelhøyttalere og tilbake til kasser ( MA GR 60). Det ble nesten helt stopp i lyttingen da lydbildet ble feil, for meg. Etter et par år skjønte jeg sammenhengen og fikk byttet de i nye / brukte paneler og siden har jeg tilbrakt mange timer hver uke foran "dørene" som fruen kaller dem..
    Man kan gjerne prøve noe anderledes, men ikke forlate sin referanse.

Leste en artikkel her om dagen om neste "oppgradering" av lydformater. Nå prates det 10.2 i surround miljøet.
    Siden jeg som trådstarter fortsatt er i stereo kan jeg spørre om boks pusherene har gått helt av hengslen og at menigheten ikke skjønner at de ble lurt trill rundt for at pusherene skal tjene enda mere penger..
    Jeg forstår ikke at film og kanskje musikk blir bedre av å sitte midt inne i en kule av lyd :-O

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Så du mener man kan få like bra lyd i et anlegg til 30 000,- som et til 300 000,-. Vil tørre og på stå at her er forskjellen meget merkbar, selv når begge er satt opp etter alle kunstens regler i 1 idielt rom.
    Hvor mye mener du man skal bruke på lyd, før pengen du legger i anlegget går over til bling?
    Nei, men jeg sier at lyden i en prosessor til 30 000,- er like bra som i en forforsterker til 30 000,-.

Høytaler og effekttrin vil jo kunne være de samme. Ja du må ut med en del kroner ekstra for å drive senter og bakhøytaler og du må betale for senter og bakhøytaler, men det er vel ikke noe spesielt revelusjonærende.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann

Leste en artikkel her om dagen om neste "oppgradering" av lydformater. Nå prates det 10.2 i surround miljøet.
    Siden jeg som trådstarter fortsatt er i stereo kan jeg spørre om boks pusherene har gått helt av hengslen og at menigheten ikke skjønner at de ble lurt trill rundt for at pusherene skal tjene enda mere penger..
    Jeg forstår ikke at film og kanskje musikk blir bedre av å sitte midt inne i en kule av lyd :-O

Hahaha, nå ga du meg dagens latter Fattigmann. Det der er noe av det morsomste jeg har lest på lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å si det rett ut så synes jeg det er forferdelig synd at så mange blir hjernevaska med påstandene om at receivere/prossesorer til en viss pris = samme lydkvalietet som stereo pre uansett pris
    dette er jo bare ødeleggende og legger føringer som kun de som selger slikt utstyr kan tjene på, en receiver/prossesor er jo kun brukelig til neste format kommer, faller forferdelig fort i pris og dumpes av butikker for halv pris når neste modell kommer, enda så er det opplest og vedtatt her inne at det er "mye for penga" ikke er det spessiellt enkelt å vite hvem som er bransjefolk her inne heller
    har man f.eks 20 lapper å legge i ett slikt oppsett så vil man få bedre resultat med ett matcha stereo oppsett imo kontra 5.1
    nei, kom dere rundt på litt andre foraer også, få litt inntrykk andre steder enn bare på dette forumet, alle stereo tråder saboteres til de grader her inne og henges alltid på trådstarter eller noen som snakker positivt om stereo

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle tingene jeg ramset opp som negativer i mitt siste innlegg finnes i en prossesor også, kan du bedre enn f.eks de som lager hegel så all ære til deg
    men i mine øyne driter du deg bare ut , rett og slett, en kino eller en stereo, har ikke bare pre eller prossesor, er nødvendigvis ht og forsterker med i bildet også

ser at du til de grader skyter deg selv i senk så trengte egentlig ikke svare her
    Jeg kan ikke mere en han som lager Hegel, men han markedsfører sine produkter og han selger ikke prosessorer altså er han ikke upartisk. Jeg har derimot prøvd dette opp mot hverandre og det er min menig. Mange som er uenig med meg selvfølgelig, men så er det folk som kjøper kabler til titusenvis av kroner også, og ikke tar hensyn til akustikk i det hele tatt.

Hvorfor du prater om høytalere og effektrin hele tiden er jeg litt usikker på. (ja du må betale mere for de ekstra høytaler og effekttrin for å få et kringlyd anlegg, men er ikke det inlysende?)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men jeg sier at lyden i en prosessor til 30 000,- er like bra som i en forforsterker til 30 000,-.

Høytaler og effekttrin vil jo kunne være de samme. Ja du må ut med en del kroner ekstra for å drive senter og bakhøytaler og du må betale for senter og bakhøytaler, men det er vel ikke noe spesielt revelusjonærende.

hvilke prossesorer i denne prisrangen har du testet og hva har du testet det oppmot, og hvor ble det testet og på hva ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Kom med noen saklige innlegg og ta innover dere hva andre her på forumet mener. Når dere starter en diskusjon får dere holde dere til temaet og ikke bare vri dere videre for hvert innlegg så lenge dere ikke har argumentasjon til å fortsette.

Jeg kan bare snakke for meg selv: Jeg har holdt meg til tema i hele denne tråden, med et par hederlige unntak.Og har gitt svar og argumenter/tilbakemelding til nær sagt de fleste innspill som har kommet. Mer enn det kan man neppe forvente.

(Når det kommer ganske grove personangrep og rene sabotasjeinnlegg ala "gisp" så må jeg få lov å reagere, hvilket er helt legitimt).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke mere en han som lager Hegel, men han markedsfører sine produkter og han selger ikke prosessorer altså er han ikke upartisk. Jeg har derimot prøvd dette opp mot hverandre og det er min menig. Mange som er uenig med meg selvfølgelig, men så er det folk som kjøper kabler til titusenvis av kroner også, og ikke tar hensyn til akustikk i det hele tatt.

Hvorfor du prater om høytalere og effektrin hele tiden er jeg litt usikker på. (ja du må betale mere for de ekstra høytaler og effekttrin for å få et kringlyd anlegg, men er ikke det inlysende?)

jeg nevner det fordi uten de tingene får man ikke lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

dette er jo tåpelig, du la selv føringene for mine reasjoner, hvorofr skal jeg ta inn over meg hva andre her på forumet mener ? hvilken argumentasjon mangler jeg BEF, var det angående din kompromissløse kino?

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •