Entusiasttråd for oss som sverger til stereoanlegg fremfor moteriktig "kringlyd"! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 311
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eibet
    Jeg støtter trådstarter her. Har hatt surround tidligere dog ikke av kino klassen som flere på forumet her kan skilte med, men angrer overhodet ikke på å ha lagt pengene i et rent stereo oppsett. Jeg spiller 50% film og 50% musikk. Synes stereo er best uavhengig av div. Hjelpemidler du får fra en surround receiver. Det er også fryktelig mye enklere å få et stereo oppsett til å låte bra, synes nå jeg hvertfall.

PS. Fikk inntrykk fra overskriften at dette var en tråd for stereo entusiaster og ikke surround tilhengere som bare vil preke sin egen tro.

Bra tråd

Takk for støtte, veldig trivelig å se en tråd som får stereoentusiastene ut av hulen sin:grin:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chr.b
    Enig!
    Synes at noen er direkte ufine og kverulerende mot trådstarter. Hvis man ikke respekterer at andre ikke har samme mening som en selv, bør man gjerne ikke lese tråder som ikke stemmer overens med sine egne meninger.

En interessant tråd, som er blitt ødelagt av enkelte....

Slik er det dessverre, poster man innlegg eller en tråd her som er slightly utenfor boksen eller noen skulle bli litt provosert så er det full "baluba" her inne. Som du sier så er det helt frivillig å delta i tråden om man selv ikke ønsker det.

At noen som har brukt alle pengene på surroundoppsett og kanskje blir litt bitre når de leser om hyllesten til det klassiske stereoanlegget kan jeg ikke ta på min kappe syns jeg. Jeg er ikke av typen som syns man skal la være ta opp noe fordi noen kanskje muligens blir litt støtt av det. Såpass som dette må man tåle på et forum!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Takk for det. Bra noen tørr å ta det opp.
    Vil nok alltid foretrekke stereo, da det er mitt valg og syntes det er best i mine ører.
    Krone for krone vil 2 kanaler altid vinne på musikk. Med det mener jeg nytt i butikk!
    Men kan skjønne de som vil ha i pose og sekk,mange finner nok de oppsettene som spiller musikk de fint kan leve med.

O

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Snakk om å snu ting på hodet.

Etter min mening har Hybris og orso postet de mest interessante innleggene i denne tråden så langt.

Det forteller jo alt om deg når du mener at Hybris og Orso sine innlegg er de beste hittil, hvorav ingen av dem forholder seg til tema, men er å annse for rene avsporinger og Hybris sitt ren sabotasje.

Moderator er naturligvis orientert om dette, og jeg regner med at det blir tatt affære hvis det kommer mer spam og sabotasje.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden kan jo kanskje brukes til å anbefale løsninger innenfor stereo også?
    Anbefal gjerne hva dere mener kan gjøre stereopplevelser bedre, uten at det skal koste mye :=)
    Hvis dere forstår mitt innlegg da

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal
    "Moteriktige kringlyd"ops: ops: , er vel litt drøyt.

4 kanals stereo og surround har eksistert i snart 45 år. Pink Floyd var de første til å spille inn en konsert i surround.

Så det er vel heller du som ikke henger helt med i svingene..

/Reddal

Moteriktig "kringlyd" var en formulering for å sette poenget på spissen. Hovedpoenget mitt er at surround og receivere med 100 kanaler og alskens krims krams har "eid" markedet de siste 10-15 årene. Før dette var det mer stereo som sto i fokus, og i hifibutikkene fokuserte man også på dette. Idag er dette blitt vannet ut i stor grad, hvor de forskjellige sjappene nærmest kaster all slags receivere med de nyeste koblingene og dekodingsformatene etter deg.

At PF hadde surroundlyd på sine konserter for lenge siden har svært lite eller ingenting med dette poenget å gjøre.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Denne tråden kan jo kanskje brukes til å anbefale løsninger innenfor stereo også?
    Anbefal gjerne hva dere mener kan gjøre stereopplevelser bedre, uten at det skal koste mye :=)
    Hvis dere forstår mitt innlegg da
    Det hadde vært greit om den kunne bli til noe konstruktivt for oss som sverger til 2 kanaler til musikk. De som sverger til surruond kan vel hode seg i sin egen tråd som ble startet opp rett etter denne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Det hadde vært greit om den kunne bli til noe konstruktivt for oss som sverger til 2 kanaler til musikk. De som sverger til surruond kan vel hode seg i sin egen tråd som ble startet opp rett etter denne.
    Enig med deg der.
    Ja, la dette være en tråd der vi kan diskutere og dele løsninger innenfor 2-kanalsutstyr.

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ej digga stereo, he monge kompisa so skulle ha sej anlegg ej anbefalte dej et stereo oppsett. de fleste he havna på surround sida... ej kosa mej, når dej sej at dej angrer på at dej kjøpte hjemmekino forsterker.

spesielt glad i gamle nad forsterkere

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at selv om jeg for det meste er direkte uenig med deg Guilmour, så skaper du tråder som får tempraturen opp på ethvert forum. Og utover temperatur hender det jo også at noe fornuftig kommer ut av det.

I henhold til denne tråden tror jeg vel at mange sier ja takk begge deler, og da er jo et rent 2.0 oppsett ikke så fornufig. Ja du får mere for pengene om du bare er ute etter stereo, liten tvil om det, men skal jeg være helt ærlig så er ikke problemet å få mannen i gata til å kjøpe stereoutstyr, men å gå videre fra Tivoli radioen sin. Så om din nabo eller kompis vil kjøpe litt bedre anlegg for å også se på film, så ønsk det velkommen. Selv du må jo inrømme at det er mye bedre en ingen ting. (og desverre ser jeg veldig mye av ingenting når det kommer til musikkanlegg rundt i de forskjellige hjem.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det endelig litt "ro" i denne tråden.

Min mening er at musikk er helt klart best i stereo. Jeg har gått fra stereo til surround, og nå tilbake til stereo.

Til film foretrekker jeg surround, og hadde ikke hatt noe i mot å hatt begge deler. For dem uten begrensninger kan nok få kongelyd både i stereo og i surround. Oss andre må ta valg..... Mitt valg ble stereo. Hadde jeg brukt tilsvarende penger på et surroundoppsett ville jeg ikke fått samme stereolyden på musikk. Filmer hadde derimot vært mer morro å se :?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Må si at selv om jeg for det meste er direkte uenig med deg Guilmour, så skaper du tråder som får tempraturen opp på ethvert forum. Og utover temperatur hender det jo også at noe fornuftig kommer ut av det.

I henhold til denne tråden tror jeg vel at mange sier ja takk begge deler, og da er jo et rent 2.0 oppsett ikke så fornufig. Ja du får mere for pengene om du bare er ute etter stereo, liten tvil om det, men skal jeg være helt ærlig så er ikke problemet å få mannen i gata til å kjøpe stereoutstyr, men å gå videre fra Tivoli radioen sin. Så om din nabo eller kompis vil kjøpe litt bedre anlegg for å også se på film, så ønsk det velkommen. Selv du må jo inrømme at det er mye bedre en ingen ting. (og desverre ser jeg veldig mye av ingenting når det kommer til musikkanlegg rundt i de forskjellige hjem.)

Takk for det UOB. Jeg setter pris på at vi kan være uenig om sak, men alikevel se verdien i at man får litt engasjement og temperatur på et debattforum

Du har helt klart et poeng hva gjelder mannen i gata. Selvom jeg tror mange av dem er lost uansett. Har dog hatt flere med 2000 kr anlegg fra elkjøp med "1000 watt" i hver høyttaler o.l jallaopplegg, som proklamerer at de ikke ser vitsen i å bruke mer penger på ordentlig anlegg. Skal si deg flere har blitt lange i maska når de har fått høre favorittskivene sine på mitt Marantz/B&W oppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har ikke jeg lest hele tråden, men støtter oppunder musikk gleden man får med godt to kanals oppsett, har en pose og sekk løsning her, men hoveddelen av kr er lagt i to kanals da jeg er mer kritisk til lyden av musikk kontra film, film er gøy med 5.1 uten at det behøver koste voldsomt synes jeg

en ting jeg ikke helt skjønner dog er hvorfor såpass mange "jukser " med kvaliteten på surround oppsett, dvs mange legger absolutt mest peng i
    l/r foran og nedprioriterer bla den viktigste kanalen til film, dvs senteren
    men det kan jeg ta i en annen tråd når jeg føler for det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du har jo bare et argument i denne tråden og det er det økonomiske aspektet i diskusjonen. Ja du kan få mye bedre lyd om du kun kjøper et 2.0 oppsett for samme sum som du skal kjøpe 5.1 for. Vis det var det svaret og den meningen du ville ha ut så har du oppnådd det.

Så kan du som den kverulanten du er forstå det at vis du ønsker å oppleve et materiale så tett opp til virkeligheten som mulig på Blu-Ray, trenger du mere enn ditt 2.0 oppsett. Vis du ikke forstår det har du et seriøst stort problem og det problemet sitter midt mellom ørene dine.

dette synes jeg er på kanten av hva en site moderator skal kunne skrive i en tråd, direkte ufint BEF, selv om du sitter på ett meget fett oppsett så er ikke din fasit den eneste på lyd, det finnes to kanals diy oppsett der ute som ville satt ditt oppsett i ren forlegenhet

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette synes jeg er på kanten av hva en site moderator skal kunne skrive i en tråd, direkte ufint BEF, selv om du sitter på ett meget fett oppsett så er ikke din fasit den eneste på lyd, det finnes to kanals diy oppsett der ute som ville satt ditt oppsett i ren forlegenhet
    Poenget til bef var nok att hvis du skal høre på feks 7.1 materiale og få den beste opplevelsen så kommer ett to kanals oppsett kort

Kan ikke se att han mener att hans annlegg er fasit på lyd?...
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jeg enig i Jokris,går jo langt over grensen!

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med deg. Synes derimot det er LANGT over kanten hva man skal og bør skrive.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Poenget til bef var nok att hvis du skal høre på feks 7.1 materiale og få den beste opplevelsen så kommer ett to kanals oppsett kort

Kan ikke se att han mener att hans annlegg er fasit på lyd?...

er denne kommentaren jeg reagerer på

"Vis du ikke forstår det har du et seriøst stort problem og det problemet sitter midt mellom ørene dine."

den sitter ikke riktig i mine ører, den påstanden med 7.1 er ikke opplest og vedtatt, kommer helt an på hvilket oppsett den blir spillt på , eller påståar dere at ett elkjop anlegg også vil utkonkurere ett godt 2 kanals oppsett uansett hvis det er 7.1/2.0 br det snakkes om ?
    derfor gikk jeg utifra at BEF regner med sitt eget anlegg som blir kallt for kompromisstløst ?(kommer helt an på øyet som ser ) og jeg nevner da at det er 2.0 anlegg der ute som setter det på plass ettertrykkelig lydmessig fordi det er ikke ett komprosmissløst anlegg hvis man går inn og ser på hva som finnes der ute av både løsninger og ikke minst deler man kan bruke
    finnes de som kjøper diskanter som nærmer seg kostnaden av totalsummen BEF har lagt ned

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting jeg ikke helt skjønner dog er hvorfor såpass mange "jukser " med kvaliteten på surround oppsett, dvs mange legger absolutt mest peng i l/r foran og nedprioriterer bla den viktigste kanalen til film, dvs senteren
    Hei

Dette er fordi de fleste som er interressert i god filmlyd, tross alt prioterer stereo kansje, men har valgt en receiver pga. det praktiske og dermed kan få i pose og sekk. For min egen del valgte jeg å gå for en receiver i stuen framfor en stereoforsterker nettopp pga. dette. Dette var også før jeg også valgte å kjøpe inn til et rent stereo oppsett også. Tror heller ikke at en stereoforsterker og en cd-spiller/dac som ville kostet rundt det samme som receiveren ville gitt meg enormt mye bedre lyd i stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Dette er fordi de fleste som er interressert i god filmlyd, tross alt prioterer stereo kansje, men har valgt en receiver pga. det praktiske og dermed kan få i pose og sekk. For min egen del valgte jeg å gå for en receiver i stuen framfor en stereoforsterker nettopp pga. dette. Dette var også før jeg også valgte å kjøpe inn til et rent stereo oppsett også. Tror heller ikke at en stereoforsterker og en cd-spiller/dac som ville kostet rundt det samme som receiveren ville gitt meg enormt mye bedre lyd i stereo.

var ikke vondt ment den kommentaren der, men tenkte mest på de som prioriterer mest film, allså lite musikk, og allikevel "jukser"

forøvrig er jeg ferdig med bidrag til tråden, kudos for en 2 kanals tråd,
    det trengs her inne også, det finnes jo veldig mye interesant bakover i tid innen hobbyen vår også

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •