Entusiasttråd for oss som sverger til stereoanlegg fremfor moteriktig "kringlyd"! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 311 av 311
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    øhh, kan ikke se at noen her har påstått at forsterker kan oppveie for feil som oppstår tidligere i kjeden...?

hehe, ikke direkte kanskje, men hvis man tenker litt rundt dette med pre, så skjønner du sikkert hva jeg mener ........

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Takk for innspill Geir Arne. Selvom jeg tror det i nærmeste fremtid er for dyrt å oppgradere til merkbart bedre høyttalere enn CM7. Da må jeg opp i CM9 klassen for å få merkbar oppgradering, altså rundt 20k eller mer. Det blir for mye. Dessuten er jeg svært fornøyd med CM7, og jeg tror heller ikke PM15S1 alene forløser hele dens potensiale.

Jeg vil gjerne høre CM7 med enda bedre forsterkeri enn jeg har idag, eventuelt den nye toppmodellen innen integrerte som kommer fra Cambridge. (Selvom denne bare blir en slightly oppgradering lydsignaturmessig, men tror den har mer power enn Marantzen).

Hvis økonomien ikke tillater for store krumspring så får jeg selge Marantzen for å få inn litt midler, for så å kjøpe en ny høykvalitetsintegrert i denne omgang, også sette pre/effektplanen litt på vent eventuelt.
    Har du sett Klipsch RF62mkl på brukten.er litt mer sprut i disse enn dine nåværende!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du sett Klipsch RF62mkl på brukten.er litt mer sprut i disse enn dine nåværende!

Klipsch er ikke noe for meg, men takk for forslaget alikevel. Syns de er for spisse i toppen, og i tillegg er jeg ingen fan av designet.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, gratiss med en svært god handel! Hvor fikk du tak i nesten ny pre og monoblokker fra Emotiva for under 10 laken??
    De koster ikke noe særlig over 10 hvis du importerer de selv fra USA (som første eier hadde gjort), så det er ikke så fryktelig vanskelig.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    De koster ikke noe særlig over 10 hvis du importerer de selv fra USA (som første eier hadde gjort), så det er ikke så fryktelig vanskelig.

Still, en meget god handel virker det å være. Lå de på brukten her på avforum/sentralen el?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, kanskje et dumt spm dette her.
    Nå så kjøre jeg min NAD integrerte forsterker som pre sammen med rotel klasse d (rb1510)
    Dette oppsettet mitt er biampet, sånn at naden kjøres på bass og rotelen kjøres på diskant/mellomtone. Hos meg så høres dette veldig bra ut. Varm og fyldig lyd i mine ører, sånn jeg liker det

Men spm mitt er, Hvor mye har en forforsterker å si på selve lydbildet? Da mener jeg en "ordentlig" forforsterker, ikke sånn som jeg har gjort det..
    Ville jeg ha merka forskjell på dette hvis jeg kjørte separat forforsterker med effekt, kontra det jeg har gjort nå?
    Naden er jo på en måte forforsterker nå, men er kjempefornøyd sånn som jeg har gjort nå som sagt

Chris

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still, en meget god handel virker det å være. Lå de på brukten her på avforum/sentralen el?
    Tror det var her på avforum, om jeg ikke husker feil. Det er jo en ganske rimelig kombinasjon hvis du har lyst å teste ut pre/effektforsterker-kombo.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Tror det var her på avforum, om jeg ikke husker feil. Det er jo en ganske rimelig kombinasjon hvis du har lyst å teste ut pre/effektforsterker-kombo.

Nei, det er absolutt en realistisk mulighet. Spesielt siden jeg er usikker på hvor mye mer jeg kan hente ut av mine nåværende CM7 med integrert forsterker(og potensielt bedre høyttalere i fremtiden), så er pre/effekt en spennende tanke.

Men det frister også enormt å kjøpe den nye 851 til Cambridge, spesielt når jeg nå har fått 751 spilleren i hus og hører hva den er god for8)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, Lsound har jo noen meget hyggelige priser på forsterkeri for tiden:

Lagersalg - L-Sound AS

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, Lsound har jo noen meget hyggelige priser på forsterkeri for tiden:

Lagersalg - L-Sound AS

Takk for innspill Super, dette kjenner jeg ikke så godt til. Kan du komme med litt mer utfyllende info om disse forsterkeriene?

Økonomien er litt presset nå etter nyervervelsen 751 fra Cambridge, men det var verd det. Fantastisk på alle områder denne spilleren. Men derfor blir nok forsterkeroppgradering satt på vent til iallfall tidlig på sommeren mai/Juni.

Kunne også være interessant å se etter den svært kritikerroste pre/effektkomboen til Cambridge på brukten. Kan hende noen vil selge for å oppgradere nå som de kommer med nye produkter i toppsegmentet deres på vårparten:-D

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, Gilmour, men Lsound pleier ikke ha noe "skit" på menyen.

Fant litt på google:
    Adcom GFA-7605 Seven-Channel Amplifier Reviewed

Adcom GFA-6002 review - Amps

Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •