Musical Innovations Venner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musical Innovations Venner

Fant ikke noe tråd om dette merket og det fortjener det absolutt imo
    håper tråden kan deles av de som har erfaringer med merket og av de som ønsker mer info om merket
    forsterkerne lages av Roar Malmin på Hokksund, en meget kunnskapsrik, servicevennlig og rett og slett koselig kar.
    922 11000 er tlf til han, man finner han på 1881, tror det jobbes med en side
    på hfs finner man en stooooooor tråd om merket, og masse bakgrunnsstoff om de forskjellige modeller og ytelser, produktene innebefatter div effektforsterkere
    (kan få bygget etter egne behov også) pre amper og ria trinn
    selv husker jeg >Roar fra tiden han var inne i bildet med Doxa for mange år siden

Jeg henter min første MI imorgen det er en MI 10.1 SE som yter 2x25 watt klasse A, og over det går den over til ab opptil 60 watt, utifra hva jeg selv har lest om forsterkerne , bla tester i fidelity, så virker det som å være kvalitet tvers igjennom som yter over sin prisklasse
    f.eks sa ble 10.1 testet med audio reaserch ref 5 pre uten å gjøre seg bort, tvert imot.
    det går gjetord om kombinasjon med god rørpre og MI effekt, og dette er det jeg skal teste ut
    fungerer MI10.1 SE som jeg tror så skal jeg ikke se bort ifra at jeg bestiller meg denne i monoblokk utførelse etterhvert
    klipsch er ett av ht den fungerer godt sammen med, men langt ifra det eneste
    det er en stor variasjon på hva som brukes

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å vite hvor mange som har testet noe fra dette merket, jeg har MI10.1 SE hjemme på lån nå og min konklusjon er at den er Latterlig bra til
    en veldig lav pris (i forhold til ytelse) testet den nå både på kino og musikk og den leverer til de grader på begge områder, dette er ikke en forsterker beregnet på klipsch, dvs den fungerer på ett vidt spekter av ht merker, service er upåklagelig og konstruktøren er lett å få tak i, hva mer forlanger av folket ?
    gjennomsiktigheten til denne forsterkeren, samt det vidåpne lydbildet er nesten uhørt til prisen spør du meg

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Skulle likt å vite hvor mange som har testet noe fra dette merket, jeg har MI10.1 SE hjemme på lån nå og min konklusjon er at den er Latterlig bra til
    en veldig lav pris (i forhold til ytelse) testet den nå både på kino og musikk og den leverer til de grader på begge områder, dette er ikke en forsterker beregnet på klipsch, dvs den fungerer på ett vidt spekter av ht merker, service er upåklagelig og konstruktøren er lett å få tak i, hva mer forlanger av folket ?
    gjennomsiktigheten til denne forsterkeren, samt det vidåpne lydbildet er nesten uhørt til prisen spør du meg
    Hei har selv MI 12 og Mosfet.Veldig fornøyd her!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har selv MI 12 og Mosfet.Veldig fornøyd her!

det skjønner jeg godt eddie

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en MosFet liggende som skal yte ca 2x150 watt. Ikke den lave, men denne er høy og lite dyp og ganske tung.

Det var den klart beste matchen på B&W 803 Nautilus når jeg hadde de. Denne var særdeles varm i klangen og gav 803-ene en veldig dyp bass.
    Ikke den mest åpne og detaljerte, ikke den strammeste bassen. Men totalt sett vil jeg karakterisere denne som en HERLIG klang.

Denne ble testet mot bl.a Meridian 557 på 2x200 watt med 1600 VA trafo. Ikke så mye som skilte i krefter der. Den hadde vesentlig mer krutt i bunnen enn NAD 218 på 2x200w. 803 Nautilus og NAD 218 i sammen må forøvrig være det dårligste anlegget jeg noen gang har hørt over 10.000 kr.

Spennende å følge tråden din og venter i spenning på lytteinntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg har en MosFet liggende som skal yte ca 2x150 watt. Ikke den lave, men denne er høy og lite dyp og ganske tung.

Det var den klart beste matchen på B&W 803 Nautilus når jeg hadde de. Denne var særdeles varm i klangen og gav 803-ene en veldig dyp bass.
    Ikke den mest åpne og detaljerte, ikke den strammeste bassen. Men totalt sett vil jeg karakterisere denne som en HERLIG klang.

Denne ble testet mot bl.a Meridian 557 på 2x200 watt med 1600 VA trafo. Ikke så mye som skilte i krefter der. Den hadde vesentlig mer krutt i bunnen enn NAD 218 på 2x200w. 803 Nautilus og NAD 218 i sammen må forøvrig være det dårligste anlegget jeg noen gang har hørt over 10.000 kr.

Spennende å følge tråden din og venter i spenning på lytteinntrykk.

du beskriver mosfet veldig bra der, styrken i den ligger i fundamentet og musikkaliteten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal MI 10.1 se leveres, og jeg skal rett og slett i tenkeboksen på hvilken MI modell jeg skal gå for, MI 10.1 SE innehar såpass mye kvaliteter, som man vanligvis finner i dyrere prisklasser, så det kan hende jeg går for den, ellers kommer det etterhvert ett beist av en klasse a forsterker fra malmin, snakket om 70-80 watt, trafoer på nærmere 1,3 og en solid , meget solid lyttebank
    men her snakker vi også dobbel pris ++ kontra MI 10.1 se

jeg vil anbefale alle som er nyskjerrig på merket om å prøve å få hørt på mosfet eller MI 10.1 se, kan hende du finner noe du har lett etter lenge i en av de der
    den fungerte utmerket sammen med ear912 i tokanals, og like bra sammen med marantz til film, den innehar egentlig mange av de kvaliteter man ser etter i en effekt imo, mangler den egentlig noe ? det er sprøsmålet jeg ikke har funnet noe svar på etter besøket her

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så skal man langt opp i pris for og matche disse produktene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening så skal man langt opp i pris for og matche disse produktene

ja, håper innerlig flere finner frem til disse, de egner seg til både film og musikk
    konstruktøren er jo velvillig med å hjelpe til med forbedringer, oppgraderinger osv osv også

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spurt om dette i Klipsch tråden men fikk ikke svar. Hvordan tror dere MI Mosfet vil ta seg av rf63? Så et brukt eksemplar til 5500,- men rakk ikke kontakte selger før annonsen forsvant.

-Hades

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Jeg har spurt om dette i Klipsch tråden men fikk ikke svar. Hvordan tror dere MI Mosfet vil ta seg av rf63? Så et brukt eksemplar til 5500,- men rakk ikke kontakte selger før annonsen forsvant.

-Hades
    Tror den vil matche meget bra, en knall forsterker og ekte "highend"

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0