Van Den Huls tilhengere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 204
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Van Den Huls tilhengere!

Jeg kunne ikke se at denne suverene produsenten av estetisk flotte og ikke minst lydmessige gode kabler har sin egen tråd. Det kan jeg/vi ikke være bekjent av så here it comes! Som de andre entusiast og klubbtrådene så kan vi diskutere alt mellom himmel og jord som har med Van Den Hul kabler å gjøre. Så hva slags kabler har dere VDH tilhengere rundt omkring investert i?

Personlig har jeg kjørt VDH over hele linjen nå i anlegget og er storhappy med valget. Det gir en egen unitfølelse, og at man iallfall er sikker på at kablene ikke er noen flaskehals og yter anlegget rettferdighet. Kablene jeg har :

-HDMI: VDH Hdmi flat kabel

- Signalkabel: D 102 hybrid, the Jubilee edition

- Høyttalerkabler: CS 122 Hybrid

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her. Kjører VDH the the magnum på LFE og cs-122 på HFE.
    Samt ett par VDH the rock signalkabel mellom reciever og monoblokker. Konge kabler

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Melder meg inn her. Kjører VDH the the magnum på LFE og cs-122 på HFE.
    Samt ett par VDH the rock signalkabel mellom reciever og monoblokker. Konge kabler

Wow, du kjører the rock signalkabel? Det røsker godt altså, og jeg som trodde jeg eide med The jubilee hybrid Forøvrig kjører vi noe av de samme høyttalerkabler ser jeg, CS-122 hybrid. Jeg syns designet på de kablene er så sweet, med fløteaktige kremfargen. Nydelig utseende og kvalitetsfølelse

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Wow, du kjører the rock signalkabel? Det røsker godt altså, og jeg som trodde jeg eide med The jubilee hybrid Forøvrig kjører vi noe av de samme høyttalerkabler ser jeg, CS-122 hybrid. Jeg syns designet på de kablene er så sweet, med fløteaktige kremfargen. Nydelig utseende og kvalitetsfølelse
    Joda stemmer det. Kjører "the rock". Må si den løfta anlegget mitt flere hakk. Var i utgangspuntet skeptisk til hvor mye en kabel kunne utrette men tok grundig feil. Cs-122 er helt konge. Tviler på at det finnes mange andre kabler som leverer så mye til prisen. Og som du nevner, den myke fremtoningen til VDH kabler er bare til å elske. Det ligger forøvrig en liten historie bak hvordan jeg endte på "the rock" Kortversjonen er at jeg brått hadde litt mer penger enn forventet og tenkte. "Tja, blir jeg skuffa så selger jeg den videre, så blir ikke tapet så stort". SKUFFA? I think NOT

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg åsså på: Magnum hybrid HT,The Waterfall og The Sub Signal Må slå mæ sammen m dokker og si at det e jo ikkje akkurat stygge kabler

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda stemmer det. Kjører "the rock". Må si den løfta anlegget mitt flere hakk. Var i utgangspuntet skeptisk til hvor mye en kabel kunne utrette men tok grundig feil. Cs-122 er helt konge. Tviler på at det finnes mange andre kabler som leverer så mye til prisen. Og som du nevner, den myke fremtoningen til VDH kabler er bare til å elske. Det ligger forøvrig en liten historie bak hvordan jeg endte på "the rock" Kortversjonen er at jeg brått hadde litt mer penger enn forventet og tenkte. "Tja, blir jeg skuffa så selger jeg den videre, så blir ikke tapet så stort". SKUFFA? I think NOT

Utrolig gøy å finne likesinnede som elsker disse kablene Cs-122 må være blant det beste du kan oppdrive til prisen, jeg kan ikke skjønne annet nei. Opplevde også som deg et stort løft, både med signalkabelen men mest av alt høyttalerkablene. Og det utsøkte designet/kvalitetsfølelsen fra VDH kablene er som en eneste stor bonus. Har allerede hatt 2-3 besøkende innom som har skrytt av de delikate kablene pga det lekre utseendet og ikke minst lyden, slikt er naturligvis utrolig moro for en entusiast Skuffa av det rock nei, kan jeg ikke tenke meg,- hehe. Tror den rocker ganske greit

Jeg bruker jubilee hybrid mellom blu-ray spilleren min og stereoforsterkeren. Fikk den kabelen til halv pris pga ryddesalg hos hifiklubben: Vanlig pris 2500, jeg betalte kun 1250 Rimelig fornøyd med det kjøpet!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Melder meg åsså på: Magnum hybrid HT,The Waterfall og The Sub Signal Må slå mæ sammen m dokker og si at det e jo ikkje akkurat stygge kabler

Du har gitt gass på Magnum ja, da har du iallfall kvalitativt utrolig gode høyttalerkabler

Og velkommen i klubben ikke minst!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van Den Hul er det mye av i heimen!

Stolt eier av:
    Van Den Hul D-352 HYBRID - Høyttalerkabel.
    Van Den Hul HDMI Ultimate HDMI - HDMI Kabel.
    Van Den Hul The FIRST Ultimate Mk II - Signalkabel
    Van Den Hul The Name - Signalkabel
    Van Den Hul The SUB HYBRID - Sub kabel
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde CS-122 før æ kjøpte CM9, ble litt luftigere, litt mere transperent, litt mere pondus i bass og litt mere detaljer. Men ikkje så himla drastiskt, ska kjøre en test om igjen når det byr seg med brodern som har dæm. Skal oppgradere til The Rock etterhver og

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hadde CS-122 før æ kjøpte CM9, ble litt luftigere, litt mere transperent, litt mere pondus i bass og litt mere detaljer. Men ikkje så himla drastiskt, ska kjøre en test om igjen når det byr seg med brodern som har dæm. Skal oppgradere til The Rock etterhver og

Ja, på en såpass heftig høyttaler som CM9 kan jeg tenke meg du hadde noe å hente på å kjøre Magnum kontra CS-122 hybrid. Du mener at du merket forskjell mellom disse to på CM9?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gilmour]Utrolig gøy å finne likesinnede som elsker disse kablene Cs-122 må være blant det beste du kan oppdrive til prisen, jeg kan ikke skjønne annet nei. Opplevde også som deg et stort løft, både med signalkabelen men mest av alt høyttalerkablene. Og det utsøkte designet/kvalitetsfølelsen fra VDH kablene er som en eneste stor bonus. Har allerede hatt 2-3 besøkende innom som har skrytt av de delikate kablene pga det lekre utseendet og ikke minst lyden, slikt er naturligvis utrolig moro for en entusiast Skuffa av det rock nei, kan jeg ikke tenke meg,- hehe. Tror den rocker ganske greit

The rock gir mye for pengene, ingen tvil om du spør meg. Har hørt at folk går så langt at den gir mest for pengene av 3T kablene til VDH, Kan desverre ikke bekrefte/avkrefte dette da jeg ikke har fått hørt "the mountain" ennå. Vil tro at du har fått MYE kabel for pengene. VDH kabler til halv pris er ikke akkurat hvrdagskost

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, på en såpass heftig høyttaler som CM9 kan jeg tenke meg du hadde noe å hente på å kjøre Magnum kontra CS-122 hybrid. Du mener at du merket forskjell mellom disse to på CM9?
    Gi meg en halvtime så skal jeg få testa litt her ,ettersom jeg har begge kablene stående mot mine CM9

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg også lett på her

Stiller med
    - Van Den Hul D352 Hybrid (front)
    - Van Den Hul TheName 10m x4
    - Van Den Hul Magnum (center)

Bruker dem for den varme lyd-klangen som. Passer Dali`ene mine brillefint

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg en halvtime så skal jeg få testa litt her ,ettersom jeg har begge kablene stående mot mine CM9

Flotte greier, meget interessant

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at så mange melder seg på med en gang her, det lover godt for både VDH og ikke minst denne tråden

Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være en braksuksess for hifiklubben etter at de begynte å føre VDH? Merket virker å ha en profil med en miks av tiltalende design og kvaliteter som tiltaler mange. De gangene jeg har snakket om kabler med selgere på HFK får jeg inntrykk av at flere er stolte over å tilby dette merket og snakker villig vekk om modeller, erfaringer osv. Utrolig gøy spør du meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så ska æ reskjekke dette når æ har muligheten når har de CS-122 for hånd

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gikk svært raskt så skal fortsette testen litt mer videre i morgen og muligens lenger, men her ihvertfall førsteinntrykkene.
    Brukte Dire straits "money for Nothing" som test sang da jeg synes denne har en svært god innspilling og dekker mye av frekvens registeret.
    Med reciveren som forsterker:
    Til min overraskelse så synes jeg CS-122 hadde en mer definert varm klang sett opp mot "The magnum" Dog mista de endel detaljer på høyere frekvenser og var ikke fult så transparente, dessuten så hadde de ikke den samme punchen som "the magnum"
    Med Monoblokkene som effekttrinn:
    Mye av det samme her, CS-122 varme klang kom ikke like godt frem , men det har nok mye å skylde på monoblokkenes klangsignatur som allerede er svært varm.
    Skal komme me flere intrykk etter jeg har fått testa mer utover uka.

Litt OT: CM9 sin definitive svakhet kom frem igjen under denne testen, for å trives trenger de overraskende mye kraftressurser. De har helt klart gode audiofile egenskaper selv med kun reciveren, men med monoblokkene tilkoblet er de på referansenivå i sin klasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette e min erfaring også angående CS-122 vs Magnum dæm e litt mere nøytral med plusser på de andre områdene lydsignaturen sin som e noe æ lik

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gikk svært raskt så skal fortsette testen litt mer videre i morgen og muligens lenger, men her ihvertfall førsteinntrykkene.
    Brukte Dire straits "money for Nothing" som test sang da jeg synes denne har en svært god innspilling og dekker mye av frekvens registeret.
    Med reciveren som forsterker:
    Til min overraskelse så synes jeg CS-122 hadde en mer definert varm klang sett opp mot "The magnum" Dog mista de endel detaljer på høyere frekvenser og var ikke fult så transparente, dessuten så hadde de ikke den samme punchen som "the magnum"
    Med Monoblokkene som effekttrinn:
    Mye av det samme her, CS-122 varme klang kom ikke like godt frem , men det har nok mye å skylde på monoblokkenes klangsignatur som allerede er svært varm.
    Skal komme me flere intrykk etter jeg har fått testa mer utover uka.

Litt OT: CM9 sin definitive svakhet kom frem igjen under denne testen, for å trives trenger de overraskende mye kraftressurser. De har helt klart gode audiofile egenskaper selv med kun reciveren, men med monoblokkene tilkoblet er de på referansenivå i sin klasse.

Interessant dette, kom gjerne med flere inntrykk når du får hørt/testet mer Forøvrig bekrefter du bare det jeg har tenkt om CM9 også: de krever meget godt med krefter for å yte godt. Antagelig en god porsjon mer enn de fleste vil tro. Ikke minst er det også stor forskjell på hvor mye lillebror CM8 krever av forsteri sammenlignet med CM9,- her er det faktisk meget mulig å brenne seg noe hvis ikke man gjør researchen sin på forhånd.

Videre høres beskrivelsene av forskjellene mellom CS-122 og Magnum ut som at jeg gjorde et godt valg til mine CM7 med førstnevnte kabel.CM serien til B&W er etter mitt skjønn fra før ganske nøytral i klangen, og da kan det nok blir for mye med en like "ren" kabel for min del til disse høyttalerne. CS-122 virker å være midt i blinken slik sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse kablene??? Trenger noen nye mellom receiver og effektrinn. Har bare en enkel hvit/rød rca nå..

Tenker jeg får noe bedre lyd ved å bruke litt penger på en kabel?

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •