Van Den Huls tilhengere! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 204
    Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får vel melde meg inn jeg også, har 8m VDH Clearwater på XLS 12, kanskje ikke beste høyttalere å høre forskjell på men merket at lydbildet ble mye klarere når jeg byttet de ut med 2x2m gammel biltema kobber-kabel. Kjører 2x2m på hver høyttaler med argon bananplugger på alle ender.

En ting jeg lurer på: Med f.eks. en optisk kabel, som jo sender et digitalt signal, hvordan kan en kabel være bedre enn en annen da? Det er jo ikke noe støy på et digitalt signal og eneste forskjellen må da være utsende, kontakter og generell kvalitet selv om signalet blir det samme.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det samme kan vel sies om hdmi etc; dette er ett evig diskusjonstema og kilden til mye underholdning, hehe.

forøvirg er vel coax anbefalt av digitalt ikke optisk pga konvertinger i det optiske?

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    det samme kan vel sies om hdmi etc; dette er ett evig diskusjonstema og kilden til mye underholdning, hehe.

forøvirg er vel coax anbefalt av digitalt ikke optisk pga konvertinger i det optiske?
    Jaja, kjører vertfall på med Dealextreame HDMI kabler til 10Kr for 2m :P
    Brukte også en optisk kabel fra tv til Z-5500, den var 5m og kostet 27Kr...
    Har lest noe om at når det er snakk om lengre avstander er det tydelige forskjeller mellom dyre og billige da de billige bruker "dårligere" ledere slik at signalet rett og slett ikke når frem...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har erfaring med både VDH the magnum hybrid og VDH cs122?

Har førstnevnte nå, men har kjøpt etpar med cs122, det er jo forsåvidt en billigere kabel, men tenkte å bi ampe forsterker, og lurte på om det var store forskjeller i signaturen på disse?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gilmour

Om du ønsker å bruke bananplugger på Magnum kan du investere i de fra Argon, har disse selv og de passer utmerket for dette formålet. Legger ved en link så kan du se selv og prisen er ikke avskrekkende.

ARGON 5455 bananplugg | Hi-Fi Klubben

Disse passer i det minste og har hatt Dali Lux på mine men de ble litt i det største laget for de pluggene, satse på det blir plugger på dine kabler også i nær fremtid.
    Takk for innspill Waters Poenget er at jeg ikke ønsker å kvitte meg med mine utsøkte Dali lux plugger, hehe. Er blitt så glad i de, trefargen på pluggene står seg så nydelig til champgagnefargen på forsterkeren samt trefargen på CM7

Får høre med klubben om man har flere kabelalternativer fra VDH sitt sortiment som kan passe til disse bananpluggene. Er blitt helfrelst på den luftige og oppløste klangen i VDH sine kabler, så ikke aktuelt å bytte merke8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av funbunny
    Har både CS-122 og D352 og den lydmessige forskjellen er svært liten. En smule mere åpenhet, litt bedre kontroll i bunnen, noe som gjør den litt mere mørk i lyden.
    Gå for "the Revolution", det er flere step opp lydmessig!!

;-)

Hehehe, tviler ikke på det. Men så koster også Revolution 8000 blås hos klubben Anlegget mitt er ikke så godt at det forsvarer en så dyr høyttalerkabel uansett, det er i mine øyne galskap.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til klubben idag, og fikk som svar at D-352 kabelen er den beste tilgjengelig på rull for Dali Lux bananpluggene jeg har, før man må over på fabrikkterminerte kabler. Noe som var forventet forsåvidt, Magnum er for tykk.

Mulig jeg da drøyer hele greia, frister lite kun gå opp et modellsteg som sagt, når jeg allerede har en såpass god kabel som CS-122. Kanskje jeg får se Lux bananpluggene tapt etterhvert å gå for en god fabrikkterminert kabel fra Van den hul sortimentet?

Vi får se hva som skjer utover våren.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Sendte mail til klubben idag, og fikk som svar at D-352 kabelen er den beste tilgjengelig på rull for Dali Lux bananpluggene jeg har, før man må over på fabrikkterminerte kabler. Noe som var forventet forsåvidt, Magnum er for tykk.

Mulig jeg da drøyer hele greia, frister lite kun gå opp et modellsteg som sagt, når jeg allerede har en såpass god kabel som CS-122. Kanskje jeg får se Lux bananpluggene tapt etterhvert å gå for en god fabrikkterminert kabel fra Van den hul sortimentet?

Vi får se hva som skjer utover våren.
    Det fra Argon ser bra ut dem også, legger ved et bilde så kan du se selv hvordan de ser ut hos meg.

Jeg hadde bananalux pluggene selv og de måtte gi tapt for disse, men alt i alt så synes jeg det ble bra så jeg er meget fornøyd med disse. Anbefales av meg og jeg er kresen på slikt.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine gamle Lux plugger står å spiller Peter gabriel på en utmerket måte nå, Roger waters

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Dine gamle Lux plugger står å spiller Peter gabriel på en utmerket måte nå, Roger waters
    Desverre ble mine elskede Lux lagt vekk pga jeg fikk ikke en god fit match på Magnumen min, er nok Argon som har tatt over det oppdraget så her får vi kose oss med det man allerede har. Lux pluggene er nydelige så ingen tvil om det, håper de lager nye sett for kabler med større tverrsnitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Lux bananplugger

Hei,
    Husker det gikk bra med Magnum kabel og Dali Lux bananplugger når jeg koblet det opp for et par år siden. (Men mulig det finnes flere typer Lux?)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vinfinity
    Hei,
    Husker det gikk bra med Magnum kabel og Dali Lux bananplugger når jeg koblet det opp for et par år siden. (Men mulig det finnes flere typer Lux?)

Ja, jeg tror typen jeg har er nyere. Klubben nær meg har iallfall bekreftet at Magnum er for tykk for Dali Lux pluggene jeg har:

DALI Lux bananplugg | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det fra Argon ser bra ut dem også, legger ved et bilde så kan du se selv hvordan de ser ut hos meg.

Jeg hadde bananalux pluggene selv og de måtte gi tapt for disse, men alt i alt så synes jeg det ble bra så jeg er meget fornøyd med disse. Anbefales av meg og jeg er kresen på slikt.

Takk for bilde! Det så slett ikke verst ut, må innrømme det. Magnum kablene i seg selv er dog ikke så lekre som de kremfargede CS-122 hybrid må jeg si

Hvordan er Magnum i signaturen ift CS-122 Waters, kjenner du til det? Viderefører den styrkene til CS-122 vedrørende høy oppløsning, luft i lydbildet og en topp helt uten aggressive tendenser?

Noe av det jeg elsker med VDH kablene er at toppen og diskanten er så fløyelsaktig, myk og behagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bilde! Det så slett ikke verst ut, må innrømme det. Magnum kablene i seg selv er dog ikke så lekre som de kremfargede CS-122 hybrid må jeg si

Hvordan er Magnum i signaturen ift CS-122 Waters, kjenner du til det? Viderefører den styrkene til CS-122 vedrørende høy oppløsning, luft i lydbildet og en topp helt uten aggressive tendenser?

Noe av det jeg elsker med VDH kablene er at toppen og diskanten er så fløyelsaktig, myk og behagelig.
    spurte om det samme litt lenger oppe

Har the magnum hybrid nå, men kom over billig cs 122 så måtte prøve den og i oppsettet.

For å være ærlig synes jeg cs 122 er litt snillere i toppen. . Har den ene høytt med cs 122 og den andre med TMH. Sistnevnte har en annen pondus da, og er ørlite snillere i mellomtona kanskje..

vurderer biamp med cs 122 på hp og TMH på lp.. noen som har noen tanker?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    spurte om det samme litt lenger oppe

Har the magnum hybrid nå, men kom over billig cs 122 så måtte prøve den og i oppsettet.

For å være ærlig synes jeg cs 122 er litt snillere i toppen. . Har den ene høytt med cs 122 og den andre med TMH. Sistnevnte har en annen pondus da, og er ørlite snillere i mellomtona kanskje..

vurderer biamp med cs 122 på hp og TMH på lp.. noen som har noen tanker?
    Stemmer ja Vi er flere som lurer på det samme, håper noen også har noen relevante svar, hehe.

Antagelig beholder jeg CS-122 hybrid, da jeg er så fornøyd med denne samt Dali Lux bananpluggene. Ser for meg heller at det blir å investere i en fabrikkterminert kabel om noen måneder når økonomien tillater det. De som har peiling på dette (mer enn meg, hehe), hevder den virkelige kvaliteten på kabler ikke begynner før man kjøper fabrikkterminerte høyttalerkabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer ja Vi er flere som lurer på det samme, håper noen også har noen relevante svar, hehe.

Antagelig beholder jeg CS-122 hybrid, da jeg er så fornøyd med denne samt Dali Lux bananpluggene. Ser for meg heller at det blir å investere i en fabrikkterminert kabel om noen måneder når økonomien tillater det. De som har peiling på dette (mer enn meg, hehe), hevder den virkelige kvaliteten på kabler ikke begynner før man kjøper fabrikkterminerte høyttalerkabler.
    Jeg vurderer å kjøpe sånn jeg har to cs122 til hver høytt nå. . Har "nedgradert" anlegget litt, så hvorfor ikke her også. .

Ble positivt overrasket over cs122, mangler 4 dali lux nå, svindyre

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe sånn jeg har to cs122 til hver høytt nå. . Har "nedgradert" anlegget litt, så hvorfor ikke her også. .

Ble positivt overrasket over cs122, mangler 4 dali lux nå, svindyre
    Ja, 500 blås for 4 plugger river det. Hvorfor skal du nedgradere forresten? Økonomiske prioriteringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 500 blås for 4 plugger river det. Hvorfor skal du nedgradere forresten? Økonomiske prioriteringer?
    Dali lux er jo LEKRE!! så de er nesten verdt det!
    Nei overhodet ikke faktisk, men jeg prøvde billigere høyttalere i min stue og de viste seg å spille bedre enn det dyre oppsettet jeg hadde llitt pga størrelse/ avstand.. byttet samtidig ut effekt og cd spiller, rør dac, rør buffer, fronter og center..

Alt i alt spiller det bedre nå! og deilig å slippe jaget etter bedre utstyr hele tida..Helt ærlig!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali lux er jo LEKRE!! så de er nesten verdt det!
    Nei overhodet ikke faktisk, men jeg prøvde billigere høyttalere i min stue og de viste seg å spille bedre enn det dyre oppsettet jeg hadde llitt pga størrelse/ avstand.. byttet samtidig ut effekt og cd spiller, rør dac, rør buffer, fronter og center..

Alt i alt spiller det bedre nå! og deilig å slippe jaget etter bedre utstyr hele tida..Helt ærlig!

Helt klart. Jeg tror det du er inne på med jag etter utstyr er et kjempeviktig poeng. For hva er det viktigste? Jo, å være tilfreds med det anlegget man har og nyte musikk/film. Vi er jo også alle hifi interesserte, slik sett vil alltid et _visst_ sug etter fetere og bedre utstyr ligge der. Men det gjelder å ha dette litt i bakgrunnen, slik at musikken i seg selv får skinne og gleden over dette stå i fokus.

Tror altfor mange nærmest blir "fanget" i dette oppgraderingsspøkelset, hvor neste oppgradering er alt som står i hodet hver eneste dag.

Har selv nådd en milepæl føler jeg med det anlegget jeg har nå, og nyter musikk og blu-rays i timesvis hver eneste dag. Innimellom tygger jeg litt på nye kabler(slik som i denne tråden) pluss at jeg drømmer om en å prøve effekttrinn på mine CM7 i fremtiden. Men dette er som sagt i bakgrunnen, som en hyggelig hobby, ikke som oppgraderingstyranni

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Jeg tror det du er inne på med jag etter utstyr er et kjempeviktig poeng. For hva er det viktigste? Jo, å være tilfreds med det anlegget man har og nyte musikk/film. Vi er jo også alle hifi interesserte, slik sett vil alltid et _visst_ sug etter fetere og bedre utstyr ligge der. Men det gjelder å ha dette litt i bakgrunnen, slik at musikken i seg selv får skinne og gleden over dette stå i fokus.

Tror altfor mange nærmest blir "fanget" i dette oppgraderingsspøkelset, hvor neste oppgradering er alt som står i hodet hver eneste dag.

Har selv nådd en milepæl føler jeg med det anlegget jeg har nå, og nyter musikk og blu-rays i timesvis hver eneste dag. Innimellom tygger jeg litt på nye kabler(slik som i denne tråden) pluss at jeg drømmer om en å prøve effekttrinn på mine CM7 i fremtiden. Men dette er som sagt i bakgrunnen, som en hyggelig hobby, ikke som oppgraderingstyranni
    Kunne ikke sagt det bedre selv!

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •