Van Den Huls tilhengere! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 204
    Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også fått testet Van den hul the mainsserver og the mainsstream i annleget mitt. The mainsserver ble brukt på forforsterker og mainsstream på effekt.

Hva kan jeg si om lyden da, her skjedde det svært lite var det første jeg tenkte på når musikken kom ut av høytalerene. Jeg spilte dali sin test cd vol 2 og bowers & wilkins test cd så plugget jeg i orginal kablene og kjørte samme cder på nytt. Jeg mener det var litt forskjeller her så jeg spilte et spor 2-3 ganger og satt i vdh kablene og det var litt mere detaljer som kom fram men ikke noe mere.

Så var det verd pengene nei, men var det bedre ja. Så det ligger noe i dette med strømkabler men forskjellene var små. etter denne lille testen ønsker jeg å teste et skikkelig strømfilter for å så bytte kabler for å høre.

Jeg må også legge til at strømkablene og signal kablene skal testes i et annet hus med mitt annleg og med et annet annleg, Huset har MYE nyere kurser og med jording som min lille leilighet ikke har. kanskje det blir større forskjeller da?

Og til slutt beklager jeg for de skrivefeilene som er da jeg har dysleksi. Og jeg orker ikke å sitte i word i 2t for å redigere og google ord osv. Ta det som det er!

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Har noen VDH kabler på lån fra hifi klubben.
    The Name som jeg bruker mellom preamp og en parasound 250w effektforsterker som jeg er meget fornøyd med. Fikk bort brumming i ht når preamp var av(brukte tidligere en Taralabs prism 8 eller noe i den dur).

Men spm er: bruker nå CS-122. Bruker de på klipsch rf63.
    Vil Jeg kunne "løfte" bassen og få en rundere diskant ved bytte til Magnum??
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Hei, Har noen VDH kabler på lån fra hifi klubben.
    The Name som jeg bruker mellom preamp og en parasound 250w effektforsterker som jeg er meget fornøyd med. Fikk bort brumming i ht når preamp var av(brukte tidligere en Taralabs prism 8 eller noe i den dur).

Men spm er: bruker nå CS-122. Bruker de på klipsch rf63.
    Vil Jeg kunne "løfte" bassen og få en rundere diskant ved bytte til Magnum??
    Hva mener du med å løfte bassen?

Jeg fikk ikke mer bass når jeg gikk fra cs 122 til magnum men andre ting videre opp ble bedre men dette var ikke helt det "store"

skal du få mere bass kjøp sub, skal du få bedre kvalitet på bassen så må du tenke plasering og akustikk ( det jeg slier med )

Kabler hjelper både godt og vondt men ingen ting slår akustikk. Jeg har kjøpt Revelation og du verden så det hjalp på broooomle bass og resten! men så koster den noe mere men jeg vil faktisk si kabler er like viktig som elektronik!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel melde meg inn her også. Har konvertert kinoen til VDH nesten hele veien.

Fra kilder til prosessor brukes Digicoupler, Octocoupler og HDMI Flat. Mellom prosessor og power benyttes Waterfall XLR på alle kanaler. Fra power til frontrekke er det Magnum som gjelder.

Liker å ha alt fra samme leverandør.

Geir Arne

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Magnum Hybrid mye bedre enn CS-122, i såfall hva er forskjellen på de?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne tråden! Har Cs-122 hybrid selv.. fantastisk kabel Neste innkjøp blir nok noen VDH signalkabler til cdspillere..Hva anbefales?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den beste kabelen de har iforhold til pris er D 102 hybrid kabelen, ellers så er THE ROCK ett godt kjøp hvis du har ett relativt bra anlegg,den personlig favoritten er MC GOLD hybrid, men den kan være lys i toppen på visse anlegg.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg ser i tråden at The D-352 HYBRID ikke blir nevnt her. Vurderer den mot cs-122 hybrid som jeg har nå. Noen som har erfaring med denne? kan opplyse at som høyttaler har jeg Dali Ikon 8.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    den beste kabelen de har iforhold til pris er D 102 hybrid kabelen, ellers så er THE ROCK ett godt kjøp hvis du har ett relativt bra anlegg,den personlig favoritten er MC GOLD hybrid, men den kan være lys i toppen på visse anlegg.
    I mine ører så er helt klart 3T kablene "best buy". Men, som du nevner man trenger ett relativt bra anlegg for å virkelig sette pris på dem. Sitter med "the rock" selv og er strålende fornøyd :-)

Edit: 3T kablene = The Valley/rock/hill/mountain.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er Magnum Hybrid mye bedre enn CS-122, i såfall hva er forskjellen på de?
    Jeg opplever the magnum som mer åpen og vel-oppløst og noe strammere i bassen, noe som jeg først opplevde som en reduksjon av bass ettersom "rullinga" stilnet (noe).

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Slenger meg på denne tråden! Har Cs-122 hybrid selv.. fantastisk kabel Neste innkjøp blir nok noen VDH signalkabler til cdspillere..Hva anbefales?
    Hei, om signaturen din er rett så vil du nok ikke merke stor nok forskjell i lyden til å kunne forsvare innkjøp av nevnte kabler av meg. (med mindre du har oppgraderinger på gang) "The name" er vel det billigst du finner av VDH, dette er en kabel som gir kvalitetsinttykk (men kan ikke si jeg har hørt den selv)
    Vurder evt ett par QED kabler, billige men fortsatt svært god kvalitet.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Hei, om signaturen din er rett så vil du nok ikke merke stor nok forskjell i lyden til å kunne forsvare innkjøp av nevnte kabler av meg. (med mindre du har oppgraderinger på gang) "The name" er vel det billigst du finner av VDH, dette er en kabel som gir kvalitetsinttykk (men kan ikke si jeg har hørt den selv)
    Vurder evt ett par QED kabler, billige men fortsatt svært god kvalitet.
    Nei, det er jeg fullt klar over High end anlegg har jeg ikke.. og heller ikke noe jeg skal over på med det første! Har sett på QED, så de er på listen og under vurdering

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Nei, det er jeg fullt klar over High end anlegg har jeg ikke.. og heller ikke noe jeg skal over på med det første! Har sett på QED, så de er på listen og under vurdering
    Om jeg var deg så hadde jeg lagt lista ved "QED performance" en god kabel som vil passe perfekt inn i anlegget ditt (mine ører )
    Om du allerede har bedre kabler så ville jeg ha spart pengene til noe annet :-)

Off... dette ble litt feil å legge inn på en VDH-tråd... tilgi meg

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Hei. Jeg ser i tråden at The D-352 HYBRID ikke blir nevnt her. Vurderer den mot cs-122 hybrid som jeg har nå. Noen som har erfaring med denne? kan opplyse at som høyttaler har jeg Dali Ikon 8.
    Hei. Jeg prøver igjen. Har lyst til å oppgradere, men vil det være verdt det? Hva blir forskjellen i lydsignaturen? Håper noen på denne tråden har en mening om dette

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Om jeg var deg så hadde jeg lagt lista ved "QED performance" en god kabel som vil passe perfekt inn i anlegget ditt (mine ører )
    Om du allerede har bedre kabler så ville jeg ha spart pengene til noe annet :-)

Off... dette ble litt feil å legge inn på en VDH-tråd... tilgi meg
    Hehehe.. ja, nå blir ikke Mr VDH nådig

Fikk en flott pris på noen Monsterkabler, brukt på Finn..så skader ikke å teste dem først iallefall Får et monster av en PA forsterker inn i stuen til uka, så da kan vel det passe! Nei pokker.. nå dro jeg inn et merke til her.. og PA.. dette lover ikke godt for VDH-tråden..!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det litt VDH-snacks på brukten 8)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som sikkert har greie på VDH, hva er egentlig forskjellen på dem?
    Har lyst på noen siden det er VDH originalt i HT mine men vet ikke helt hvilke jeg skal kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VDH D352 Hybrid i hus!

Da kjøpte jeg nye ht-kabler, så håper jeg kan komme med i klubben?
    Oppgraderte fra VDH Snowline.
    Kjører en kombiløsning med Yamaha RX-V667, Vincent SP331 og Dali 104 som front.
    Største forskjellen ble ett mer balansert lydbilde, bassen kom fram.
    Perspektivet ble og bedre. Ryddet opp i diskanten spesiellt.
    Kjører Nordost Black Knight som signal mellom effekt og reciever.
    Dette var en oppgradering som for meg gjorde mye riktig, så nå kan jeg nyte musikk og film igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel melde meg inn med mine Van Den Hul D-352 høyttalerkabler. kjempe kable og passer mine dali ikon perfekt

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg også på her.

Har lenge kjørt bare B&W M-1 fronter, men har nylig gått til innkjøp av to xtz 99.26 fronter samt VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabler for disse. Dette skal plugges inn i en VSX LX51 Pioneer receiver.
    Kabler har ankommet og ht`ere hentes i posten i dag. Er utrolig spent på hvor bra oppgraderigen blir!!

Høres det ut som en brukbar match?

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •