Van Den Huls tilhengere! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 204
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har en go del VDH magnum hybrid liggende skrik ut viss noen har lyst å kjøpe selges i par på 2x2,5 meter med bananplugger!!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Tja, VDH levere fantastiske kabler, ingen tvil. Men skulle ønske at noen kom med konkrete opplevelser. Joda, jeg ser at at 800-serien fortjener det beste av det beste. Men som ale andre må også VDH tjene penger, og legger dermed lista høyere enn strengt talt nødvendig. MAO. spørsmålet mitt står fortsatt The Wind? the Breeze?
    Hvordan oppleves disse kablene. Venligst ikke skriv om hva du har hørt andre si. Kun personlige erfaringer teller her
    Har ikke noe å si på pris det jeg sa om motstand, det er bare kabelens ledeevne utifra spesifikasjonene på de. Hadde magnum hatt samme ledeevne, hadde jo kabelen klart fungert bra til 800-serien. Har hatt flere konkrete opplevelser med vdh hvor oppgraderingene mine har ført til et langt større, og mer dynamisk lydbilde. The Breeze har en fantastisk mellomtone/diskant, men er rimelig bassfattig. Testet denne opp imot revelation, og da ble bassen både strammet opp og mer definert. Breeze er også litt lys i toppen, og bør jo derfor matches med mørkere elektronikk.

The wind låter litt spisst, og har en tynnere stemmegjengivelse enn the breeze. Så om du skal ha en av disse to, ville jeg helt klart valgt the breeze. Men om 800-serien er i tankene, ville jeg gått opp noen hakk. Dette er av egen erfaring, og andre vil nok sikkert ha en annen mening.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Har ikke noe å si på pris det jeg sa om motstand, det er bare kabelens ledeevne utifra spesifikasjonene på de. Hadde magnum hatt samme ledeevne, hadde jo kabelen klart fungert bra til 800-serien. Har hatt flere konkrete opplevelser med vdh hvor oppgraderingene mine har ført til et langt større, og mer dynamisk lydbilde. The Breeze har en fantastisk mellomtone/diskant, men er rimelig bassfattig. Testet denne opp imot revelation, og da ble bassen både strammet opp og mer definert. Breeze er også litt lys i toppen, og bør jo derfor matches med mørkere elektronikk.

The wind låter litt spisst, og har en tynnere stemmegjengivelse enn the breeze. Så om du skal ha en av disse to, ville jeg helt klart valgt the breeze. Men om 800-serien er i tankene, ville jeg gått opp noen hakk. Dette er av egen erfaring, og andre vil nok sikkert ha en annen mening.
    Se der ja , akkurat typen anbefaling jeg var ute etter. Klart og presist angående fordeler og ulemper Ingen spekulasjoner angående hva man har hørt av andre, tar definitivt denne med i beregningen.
    PS: uttrykte meg litt uklart i forrige post. Mener ikke at pris har noe å si i utgangspunktet, men å sammenligne motstand er heller ikke ett argument i seg selv.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    45 000 for en kabel? Er det sånn at den kabelen var bundet sammen av sveitsiske munker og inneholder diamanter? Bare lurer...

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja , akkurat typen anbefaling jeg var ute etter. Klart og presist angående fordeler og ulemper Ingen spekulasjoner angående hva man har hørt av andre, tar definitivt denne med i beregningen.
    PS: uttrykte meg litt uklart i forrige post. Mener ikke at pris har noe å si i utgangspunktet, men å sammenligne motstand er heller ikke ett argument i seg selv.
    Så bra Nei, det er ikke et argument i seg selv, men det gir en viss pekepinne på hvilken kabel man bør vurdere. Må jo også se på materialvalg og skjerming. At kabelen jeg valgte har en tykk kobberkjerne, omringet av kullfiber forklarer jo litt av effekten jeg opplevde. Men kabler må jo testes, og da mener jeg personlig at man må bruke tid på dette. Personlig har jeg testet diverse kabler i en periode på 1-2 uker. Og deretter byttet litt frem og tilbake, for å finne ut om det faktisk var merkbar forskjell, noe jeg oppdaget fort.

Viktig å bruke tid på siste finpuss

angående posten etter. Har hørt kabler til godt over 200 000 for 2x3m, så vdh har ikke lagt seg urimelig høyt synes jeg Men det er klart 45 000 er mye penger.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    45 000 for en kabel? Er det sånn at den kabelen var bundet sammen av sveitsiske munker og inneholder diamanter? Bare lurer...
    ??? nå er det jo mulig jeg har tastet feil navn tidligere, men har ingen pkaner om å bruke 45K på en kabel :S

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Så bra Nei, det er ikke et argument i seg selv, men det gir en viss pekepinne på hvilken kabel man bør vurdere. Må jo også se på materialvalg og skjerming. At kabelen jeg valgte har en tykk kobberkjerne, omringet av kullfiber forklarer jo litt av effekten jeg opplevde. Men kabler må jo testes, og da mener jeg personlig at man må bruke tid på dette. Personlig har jeg testet diverse kabler i en periode på 1-2 uker. Og deretter byttet litt frem og tilbake, for å finne ut om det faktisk var merkbar forskjell, noe jeg oppdaget fort.

Viktig å bruke tid på siste finpuss

angående posten etter. Har hørt kabler til godt over 200 000 for 2x3m, så vdh har ikke lagt seg urimelig høyt synes jeg Men det er klart 45 000 er mye penger.
    Pekepinnen som du sikter til er mye av grunnen til at jeg spør :P, Det er uendelig mange kabler der ute, jeg vil bare begrense alternativene litt s

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pekepinnen som du sikter til er mye av grunnen til at jeg spør :P, Det er uendelig mange kabler der ute, jeg vil bare begrense alternativene litt s
    Ser den! Er et hav av alternativer ja, men du har hvertfall siktet deg inn på en produsent som leverer svært gode kabler, uansett pris. Så spørsmålet er vel hvilke høyttalere du kunne tenkt deg?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ??? nå er det jo mulig jeg har tastet feil navn tidligere, men har ingen pkaner om å bruke 45K på en kabel :S

Hehe, skulle til å påpeke det samme selv. Greit at 800 serien er enormt bra, men å bruke 45 høvdinger på høyttalerkabler virker noe vilt,- selvom vi snakker VDH kabel

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VAN DEN HUL The TIDE HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Har forresten denne signalkabelen "tatt over" for The jubilee hybrid kabelen folkens? Ser ut som Jubilee hybrid som kostet 2500 kr ca er tatt bort fra sortimentet, og at The tide hybrid er kommet til nemlig

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hehe, skulle til å påpeke det samme selv. Greit at 800 serien er enormt bra, men å bruke 45 høvdinger på høyttalerkabler virker noe vilt,- selvom vi snakker VDH kabel
    hehe, men på nordost odin begynner vi virkelig å snakke drøye priser

2x3m høytallerkabel = 209 995
    2x6m høytallerkabel = 329 995

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VAN DEN HUL The TIDE HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Har forresten denne signalkabelen "tatt over" for The jubilee hybrid kabelen folkens? Ser ut som Jubilee hybrid som kostet 2500 kr ca er tatt bort fra sortimentet, og at The tide hybrid er kommet til nemlig
    The Jublee er en jubeleumskabel så den kom og gikk.

Van den Hul: The JUBILEE HYBRID (Halogen Free)

Denne ble laget for å feire (Celebrating 20 years of pure audio excellence), den er bygget på deres mest kjente kabel The D-102 med en liten oppgradering.

The Tide er nok bare en mellomklasse og ingen arvtager.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    The Jublee er en jubeleumskabel så den kom og gikk.

Van den Hul: The JUBILEE HYBRID (Halogen Free)

Denne ble laget for å feire (Celebrating 20 years of pure audio excellence), den er bygget på deres mest kjente kabel The D-102 med en liten oppgradering.

The Tide er nok bare en mellomklasse og ingen arvtager.

Aha, slik sett! Utrolig artig at jeg fikk hånden på The Jubilee 102- hybrid da siden den ble laget i begrenset opplag. Slikt syns jeg er litt moro å ha i anlegget Noe eksklusivitet!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, slik sett! Utrolig artig at jeg fikk hånden på The Jubilee 102- hybrid da siden den ble laget i begrenset opplag. Slikt syns jeg er litt moro å ha i anlegget Noe eksklusivitet!
    Det er stas å få kloa i ting som ikke lages mer, morsomt med Jubelstasj så det gir litt eksklusivitet som du mener.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er stas å få kloa i ting som ikke lages mer, morsomt med Jubelstasj så det gir litt eksklusivitet som du mener.
    Ikke sant, det gir jo den lille x faktoren som kan bety akk så mye Men gleder meg til jeg får kjøpt inn en heftigere kilde enn min nåværende Marantzspiller, for jeg tror Jubilee hybrid er en super kabel som kan yte langt dyrere og bedre kilder god rettferdighet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommet noe videre i vurderingen av alternativer Hobben?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet noe videre i vurderingen av alternativer Hobben?
    Hei
    Jeg har ikke fått testet så alt for mye dessverre. Men fikk tatt en lytterunde på The breeze og The wind opp mot 800D og vil påstå at begge kablene leverer akkurat hva du forventer av VDH, klar, herlig transparent lyd, men godt trykk i nedre register. Opplevde de som veldig like klangmessing (tror ikke jeg hadde greid å skille dem) men likte utseende til The breeze hakket bedre.
    Videre prøvde jeg mine egne The magnm kabler og selv om de manglet litt i forhold til ovennevnte kabler så vil jeg fortsatt påstå at de fint kan forsvares til bruk på 800-serien. I mitt tilfelle tror jeg evt disse vil ta seg av HFE i ett BI-amp scenario. :-)

EDIT: en oppgradering til 800-serien kommer uansett ikke i nærmeste fremtid, så jeg har ingen hast

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har prøvd om det er forskjell på VDH cs122 bi wire kontra VDH the magnum hybrid?
    Har pr dd sistnevnte i kombo med klipsch rf 63. . Vil det være forskjell på de to nevte kablene?

Johan

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet the hill mot the rock. The hill spiller en god del mere korrekt en the rock men forskjellene er ikke som natt og dag.

Vist jeg skal prøve å forklare forskjellene så må være at the hill har litt strammere bass, litt større lydbilde, og er en del mer oppløst en the rock.

Jeg fikk verken mer eller mindre støy av noen av disse. Men jeg må legge til at det kun ble testet balansert fra forforsterker og effekt og ikke mellom forforsterker og kilde. Fra forforsterker til kilde ble det brukt the hill ubalansert igjennom hele testen.

Vist jeg skal kåre en vinner så er det klart at the hill vinner, men det er ikke mye som skiller dem så jeg vil heller anbefale folk å kjøpe the rock kontra the hill.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •