Van Den Huls tilhengere! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 204
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Opplever også en svak during i høytallerene mine som jeg irreterer meg litt over, usikker om hva som er kilden til dette. Men har bare ikke fått tid til å testet det. Så om det er VDH sin feil vet jeg ikke :P
    Min tråd

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Opplever også en svak during i høytallerene mine som jeg irreterer meg litt over, usikker om hva som er kilden til dette. Men har bare ikke fått tid til å testet det. Så om det er VDH sin feil vet jeg ikke :P

Dette er nok neppe VDH kablene sin feil Det finnes jo tusentalls av kunder som har prikkfri lyd med VDH høyttalerkabler.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hiver meg med her jeg og... Byttet ut Monster m1.2 til VAN DEN HUL THE MAGNUM HYBRID KABEL og er veldig fornøyd:-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Hiver meg med her jeg og... Byttet ut Monster m1.2 til VAN DEN HUL THE MAGNUM HYBRID KABEL og er veldig fornøyd:-)

Magnum hybriden er jo en meget rå kabel og har utvilsomt flott lyd! Hvilke høyttalere bruker du kabelen på, og hvordan merket du forskjellen i lydforbedringen når du fikk på Magnum kontra Monster?

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg VDH the link og jeg må si at det var faktisk en oppgradering fra de orginale metall tullet som fulgte med parasound p3.

Lydbildet ble en del større i bredde og høyde og mer presist, og kanskje en anelse mer snert i mellomtonen. Men mellomtonen ble også mer avslørende og mer ekte. Bassen ble kanskje litt strammere men så sliter jeg veldig med brommmmmle bass da plasseringen av høytalerene ikke er optimal. Men jeg vil anbefale alle å prøve ut VDH the link. Det er hvertfall den oppgraderingen som har gitt meg mest/best lyd kontra norske kroner.

Men jeg vil også legge til:

Når det gjelder å høre forskjeller på kabler eller annet utstyr i stereoen så burde man teste/bytte ut det svakeste ledd i hele pakken. Har et inntrykk at mange her på forumet og andre forum sitter med gode kabler og går opp et lite hakk på skalaen og får lite av forbedringer og det og skrives masse piss angående kabler. Og det mener jeg ikke er rett!

Jeg har ikke den største troen om kabler men det funker og at dem er overpriset er det ingen tvil om! Men skal man komme i mål må man rett og slett investere i gode kabler som matcher resten av anlegget og etter personlig smak, for det er store forskjeller på produsenter og tverrsnitt osv.

Beklager skrivefeil men jeg har dysleksi og det hjelper neppe etter noe øl ☺

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tafse

Når det gjelder å høre forskjeller på kabler eller annet utstyr i stereoen så burde man teste/bytte ut det svakeste ledd i hele pakken. Har et inntrykk at mange her på forumet og andre forum sitter med gode kabler og går opp et lite hakk på skalaen og får lite av forbedringer og det og skrives masse piss angående kabler. Og det mener jeg ikke er rett!

Jeg har ikke den største troen om kabler men det funker og at dem er overpriset er det ingen tvil om! Men skal man komme i mål må man rett og slett investere i gode kabler som matcher resten av anlegget og etter personlig smak, for det er store forskjeller på produsenter og tverrsnitt osv.

Beklager skrivefeil men jeg har dysleksi og det hjelper neppe etter noe øl ☺
    Jeg er så enig så enig At kabler er overpriset, greit nok. Men at de hjelper? ingen tvil i min bok. Og i verste fall; Som påpekt tidligere, opplevd kvalitet er utrolig viktig
    I tillegg så vet jeg at endel rakker ned på kabler uten egen erfaring. :S
    VDH leverer varene uansett og er etter min erfaring aldri overpriset (utrolig nok)

PS OT: Nyt ølen din, det er helg, jeg skal jaggu meg ta en kald en eller to selv Øl er godt

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Jeg er så enig så enig At kabler er overpriset, greit nok. Men at de hjelper? ingen tvil i min bok. Og i verste fall; Som påpekt tidligere, opplevd kvalitet er utrolig viktig
    I tillegg så vet jeg at endel rakker ned på kabler uten egen erfaring. :S
    VDH leverer varene uansett og er etter min erfaring aldri overpriset (utrolig nok)

PS OT: Nyt ølen din, det er helg, jeg skal jaggu meg ta en kald en eller to selv Øl er godt
    Hei! Øl er ikke bare godt men nesten en religion og det er like mye godt i øl som i Van Den Hul kabler. jo mer du går opp i stigen jo bedre blir det

Øl er også billig oppgradering innen hifi, jo mer du drikker desto bedre er lyden! det samme kan sies om konjakk! men sliter veldig med bilde fronten hehe.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Øl er ikke bare godt men nesten en religion og det er like mye godt i øl som i Van Den Hul kabler. jo mer du går opp i stigen jo bedre blir det

Øl er også billig oppgradering innen hifi, jo mer du drikker desto bedre er lyden! det samme kan sies om konjakk! men sliter veldig med bilde fronten hehe.
    Hehe, du sier noe
    Konjakk kan jeg være foruten, men har akkurat jekket opp en "Ola Dubh 30yr" og satt på en god Bowie skive. Livet er herlig
    Uff ble veldig OT detta :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du sier noe
    Konjakk kan jeg være foruten, men har akkurat jekket opp en "Ola Dubh 30yr" og satt på en god Bowie skive. Livet er herlig
    Uff ble veldig OT detta :P
    Litt Ot går sikkert bra

Tilbake til Vdh kabler så har jeg også erfart på mitt oppsett som er parasound p3 og a21 med helicon 400mk2 at balansert er kjedelig og tørt. Men mange andre sier at balansert er best inkl parasound. Jeg persolig får mye mer live/kropp/trøkk og ekte følelse med ubalansert en balansert hvorfor?

Må legge til at all elektronikk er foreløpig koblet til strøm uten jord da strøm nettet i huset er like gammelt som jesus.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt Ot går sikkert bra

Tilbake til Vdh kabler så har jeg også erfart på mitt oppsett som er parasound p3 og a21 med helicon 400mk2 at balansert er kjedelig og tørt. Men mange andre sier at balansert er best inkl parasound. Jeg persolig får mye mer live/kropp/trøkk og ekte følelse med ubalansert en balansert hvorfor?

Må legge til at all elektronikk er foreløpig koblet til strøm uten jord da strøm nettet i huset er like gammelt som jesus.
    Kan ikke svare deg på dette, men er svært interessert å høre argumenter, da jeg vurderer å "oppgradere" til balansert. For mange vil anlegget mitt allerede føles kjedelig og sjele-løst. For min del så er det jo akkurat dette jeg elsker med anlegget mitt, det er så godt som (ift. pris) blotta for farging, har mye å takke til VDH for dette

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

jeg melder meg inn med mine 2 stk vandenhul the name rca og 1 stk vandenhul the bay c5 hybrid rca. veldig fornøyd til prisen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare deg på dette, men er svært interessert å høre argumenter, da jeg vurderer å "oppgradere" til balansert. For mange vil anlegget mitt allerede føles kjedelig og sjele-løst. For min del så er det jo akkurat dette jeg elsker med anlegget mitt, det er så godt som (ift. pris) blotta for farging, har mye å takke til VDH for dette

CM9 speakerne dine er jo suverene. Jeg syns B&W høyttaler formidler en vanvittig musikalitet, og kjenner meg ikke igjen i hva mange andre sier om at de er sterile. Og VDH kabler er naturligvis prikken over den berømte Ien, hehe.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Magnum hybriden er jo en meget rå kabel og har utvilsomt flott lyd! Hvilke høyttalere bruker du kabelen på, og hvordan merket du forskjellen i lydforbedringen når du fikk på Magnum kontra Monster?
    Hei du Gilmour jeg kjører Rf-7 og forskjellen var ikke stor men for og si det sån så tonet Monster ned hornet/diskant og men van den hul magnum hybrid ble nok lyden hakket varmere... Har ikke rukket og teste mye enda men jeg hører liker jeg:-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Hei du Gilmour jeg kjører Rf-7 og forskjellen var ikke stor men for og si det sån så tonet Monster ned hornet/diskant og men van den hul magnum hybrid ble nok lyden hakket varmere... Har ikke rukket og teste mye enda men jeg hører liker jeg:-D

Veldig bra Det er jo som vi har diskutert tidligere i denne tråden ikke enorme forskjeller heller med kabler, men den siste spikeren i kista som fullfører jobben på et vis Og VDH kabler har en oppløst og luftig klang også selvom den åpner opp diskanten hos deg vil jeg tro?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 speakerne dine er jo suverene. Jeg syns B&W høyttaler formidler en vanvittig musikalitet, og kjenner meg ikke igjen i hva mange andre sier om at de er sterile. Og VDH kabler er naturligvis prikken over den berømte Ien, hehe.
    Er SVÆRT glad i cm9 ja dine cm7 er jo heller ikke noe å kimse av

Tilbake til topic. Er det noen som har testa ut The Wind høytalerkabel? Driver for tiden å sikler på 800-serien til B&W og tenkte en kabeloppgradering i tilfelle vil være på sin plass. Tenker å beholde "The Magnum" og forkaste "cs-122" til fordel for "the wind" eller "the Breeze"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SVÆRT glad i cm9 ja dine cm7 er jo heller ikke noe å kimse av

Tilbake til topic. Er det noen som har testa ut The Wind høytalerkabel? Driver for tiden å sikler på 800-serien til B&W og tenkte en kabeloppgradering i tilfelle vil være på sin plass. Tenker å beholde "The Magnum" og forkaste "cs-122" til fordel for "the wind" eller "the Breeze"

Sikler du på 800 serien er absolutt kabeloppgradering på sin plass! Ingen tvil, hehe. "Magnumen" er vel forsåvidt en såpass god kabel at den kan forsvares med bruk av 800 serien også? Hvor mye kunne du se for deg å legge i kabeloppgraderingen mtp høyttalerkabel?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler du på 800 serien er absolutt kabeloppgradering på sin plass! Ingen tvil, hehe. "Magnumen" er vel forsåvidt en såpass god kabel at den kan forsvares med bruk av 800 serien også? Hvor mye kunne du se for deg å legge i kabeloppgraderingen mtp høyttalerkabel?
    I utgangspunktet tenkte jeg i tilfelle å legge 5-8K i høyttalerkabler. Jeg Synes absolutt at "the magnum" leverer nok til å kunne brukes på 800-serien. Om den kommer til å ta seg av HFE eller LFE ser jeg an etter å ha hørt nye kabler.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet tenkte jeg i tilfelle å legge 5-8K i høyttalerkabler. Jeg Synes absolutt at "the magnum" leverer nok til å kunne brukes på 800-serien. Om den kommer til å ta seg av HFE eller LFE ser jeg an etter å ha hørt nye kabler.
    Ville nok gått enda noen hakk opp på kablene. B&W anbefaler å kjøre kabler med max motstand på 0,1 ohm på 800-serien. Magnum er faktisk en god kabel med motstand på latterlig lave 0,21 ohm. Skal du ha en kabel fra vdh som følger anbefalingene til B&W må du opp på Revelation eller over. Da har den riktig motstand.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Ville nok gått enda noen hakk opp på kablene. B&W anbefaler å kjøre kabler med max motstand på 0,1 ohm på 800-serien. Magnum er faktisk en god kabel med motstand på latterlig lave 0,21 ohm. Skal du ha en kabel fra vdh som følger anbefalingene til B&W må du opp på Revelation eller over. Da har den riktig motstand.
    Tja, VDH levere fantastiske kabler, ingen tvil. Men skulle ønske at noen kom med konkrete opplevelser. Joda, jeg ser at at 800-serien fortjener det beste av det beste. Men som ale andre må også VDH tjene penger, og legger dermed lista høyere enn strengt talt nødvendig. MAO. spørsmålet mitt står fortsatt The Wind? the Breeze?
    Hvordan oppleves disse kablene. Venligst ikke skriv om hva du har hørt andre si. Kun personlige erfaringer teller her

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •