Van Den Huls tilhengere! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 204
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Takk for det kjære bandkollega Hyggelig å se deg gjøre entre i denne VDH tråden Du syns ikke at Daliene dine blir for lyse i toppen med Magnum som kabel forresten?
    Heia mr guitar.

Nå er Helicon serien noe varmere i lydbildet enn sine yngre brødre, vil ikke si at jeg får no spes lysere lyd med Magnum. Jeg har ikke sammenlignet de med andre heller, men selv synes jeg de spiller åpent og bra og har litt mer bass enn cs-122 hadde å tilby.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Heia mr guitar.

Nå er Helicon serien noe varmere i lydbildet enn sine yngre brødre, vil ikke si at jeg får no spes lysere lyd med Magnum. Jeg har ikke sammenlignet de med andre heller, men selv synes jeg de spiller åpent og bra og har litt mer bass enn cs-122 hadde å tilby.
    Du skulle bare hørt den magiske lyden i Revelation, Raymond!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Du skulle bare hørt den magiske lyden i Revelation, Raymond!
    Du sier noe Anders men dem er nok litt for dyre for meg akkurat nå, men får se hva det blir i fremtiden.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe Anders men dem er nok litt for dyre for meg akkurat nå, men får se hva det blir i fremtiden.
    Kan ikke sette en prislapp på god lyd!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Kan ikke sette en prislapp på god lyd!
    Du har så rett med lommeboka mi har satt stopper for det meste akkurat nå, men kan jo komme tilbake seinere med litt morsomme kjøp da. Det er ikke godt å si men det er kjedelig med en skrapt bok for tiden, men får hel spille lotto og satse på storeslemmen.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia mr guitar.

Skjønner det. Helicon er jo en såpass heftig høyttaler at Cs-122 blir noe for sped, magnum er en mye mer riktig kabel kvalitetsmessig til den serien. Derfor jeg spurte om de ble for lyse i toppen er jo fordi mange av Dali seriene er generelt veldig lyse i klangen fra før, og at det da kanskje ble overkill med en kabel som magnum. Gledelig at det ikke er tilfellet da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker The Wave i signalveien og The CS 122 Hybrid som høytalerkabel i biwire konfigurasjon.
    Ganske bøyelige kabler i forhold til tykkelse og gode kontakter.

For meg er kabler noe som kan defineres som opplevd kvalitet.
    Og det har VDH i massevis

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at Van Den Hul er et veldig akseptert merke i Hifiverden, synes at det er mye kvalitet forhold til pris. Her får man gode kabler i alle prisklasser og alt ser bra ut, sånt setter vi virkelig pris på vet dere. Jeg er ikke noen stortester av kabler, men synes det er bra man har kvalitet i alle ledd på anlegget for å få den siste finishen. Folk kan si hva dem vil om kabler, men jeg tror faktisk det funker med en liten forandring i lydbildet med bedre kabler. Tviler en kabel til 50 og en til 5000 låter likt, er nok små marginale forskjeller men det er det ellers også i et anlegg. Vi snakker om mikrodetaljer i store skalaer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler en kabel til 50 og en til 5000 låter likt, er nok små marginale forskjeller men det er det ellers også i et anlegg. Vi snakker om mikrodetaljer i store skalaer.
    Nemlig, gjelder og ikke utbasunere for store forskjeller når en er i entusiastisk modus. Blir lange tråder av den slags

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Bruker The Wave i signalveien og The CS 122 Hybrid som høytalerkabel i biwire konfigurasjon.
    Ganske bøyelige kabler i forhold til tykkelse og gode kontakter.

For meg er kabler noe som kan defineres som opplevd kvalitet.
    Og det har VDH i massevis

Veldig enig definisjonen din i siste to setninger her. Flotte kabler har mye å si for både eierglede og det at man kan være sikker på at kablene ikke er flaskehalsen på noen som helst måte i anlegget

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at Van Den Hul er et veldig akseptert merke i Hifiverden, synes at det er mye kvalitet forhold til pris. Her får man gode kabler i alle prisklasser og alt ser bra ut, sånt setter vi virkelig pris på vet dere. Jeg er ikke noen stortester av kabler, men synes det er bra man har kvalitet i alle ledd på anlegget for å få den siste finishen. Folk kan si hva dem vil om kabler, men jeg tror faktisk det funker med en liten forandring i lydbildet med bedre kabler. Tviler en kabel til 50 og en til 5000 låter likt, er nok små marginale forskjeller men det er det ellers også i et anlegg. Vi snakker om mikrodetaljer i store skalaer.

Veldig kloke ord. Som du korrekt påpeker så er nærmest alle forskjeller forholdsvis små i et anlegg, iallfall når man kommer opp i prisklassen 30 000 kr for anlegget og oppover. Da begynner kvaliteten å bli såpass god jevnt over på de fleste produkter at det uansett ikke er snakk om store gigantiske forskjeller. Så også er tilfellet for kabler.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Veldig kloke ord. Som du korrekt påpeker så er nærmest alle forskjeller forholdsvis små i et anlegg, iallfall når man kommer opp i prisklassen 30 000 kr for anlegget og oppover. Da begynner kvaliteten å bli såpass god jevnt over på de fleste produkter at det uansett ikke er snakk om store gigantiske forskjeller. Så også er tilfellet for kabler.
    Når vi kjøper anlegg i de dyrere prisklassene begynner flisespikkingen og ta form, da skal alt tunes og tweakes til de grader. Kabler er en måte å forske videre frem til nirvana, mange kjøper dyre kabler til formålet og jeg ser ikke noe galt i så lenge eieren synes det låter bedre.

Jeg synes det er moro for alt som kan gi forbedringer i et anlegg, om jeg går til investering av noe dyrere så kan jeg kanskje få litt mer bass, litt mer luftig diskant og en rundere mellomtone. Det koster gjerne mer enn det smaker så da holder jeg meg heller til tweaking med feks kabler, det er en drøss med merker der ute så det er nok å ta av. Selv kjøpte jeg kabler med anbefalning fra andre på forumet, før sverget jeg til QED men nå er det VDH for alle penga. Everything for the quality and look.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi kjøper anlegg i de dyrere prisklassene begynner flisespikkingen og ta form, da skal alt tunes og tweakes til de grader. Kabler er en måte å forske videre frem til nirvana, mange kjøper dyre kabler til formålet og jeg ser ikke noe galt i så lenge eieren synes det låter bedre.

Jeg synes det er moro for alt som kan gi forbedringer i et anlegg, om jeg går til investering av noe dyrere så kan jeg kanskje få litt mer bass, litt mer luftig diskant og en rundere mellomtone. Det koster gjerne mer enn det smaker så da holder jeg meg heller til tweaking med feks kabler, det er en drøss med merker der ute så det er nok å ta av. Selv kjøpte jeg kabler med anbefalning fra andre på forumet, før sverget jeg til QED men nå er det VDH for alle penga. Everything for the quality and look.
    Liker siste setningene dine, Raymond! =D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe, ja jeg syns ikke QED er i nærheten av å ha den byggekvaliteten og generelle kvalitetsfølelse man får med Van den hul Forresten tips hvis man ønsker bedre/fetere Van den hul kabler så følge med på hifklubbens hjemmesider på salgsvarer, både på nettbutikken og den enkelte butikk. Det hender de har svært gode priser, og jeg fikk som sagt min jubilee hybrid signalkabel til halv pris fra butikken deres i Tønsberg. Spennende å se hvilken prispolitikk klubben legger seg på fremover i tiden, og om de kjører salg på VDH med jevne mellomrom.

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet VDH The inspiration hybrid mot VDH The revelation hybrid høyttalerkabel som kan skrive noen ord om disse?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tafse
    Er det noen som har testet VDH The inspiration hybrid mot VDH The revelation hybrid høyttalerkabel som kan skrive noen ord om disse?
    Har testet begge disse før jeg valgte mine Ht-kabler, og falt for revelation personlig. Den største forskjellen jeg merket var i diskant og bassområdet. Revelation er langt mer avslappet i toppen, samtidig som den har mer kontroll i mid/dypbass-området. Den strammer opp grunntonene, og demper diskanten (hvertfall på mitt oppsett).
    Får en varme og glød i lydbildet som jeg aldri har hørt før av en kabel. Var meget skeptisk når jeg startet å investere i kabler, men etterhvert som jeg har jobbet meg oppover, har jeg aldri angret på et eneste av kjøpene jeg har gjort.

Første gang jeg testet denne var på mitt tidligere mentor 6 LE oppsett, og nå i senere tid på 802 Diamond. Har også testet på Helicon 400/800, 805 DIA, 804 DIA og Argon 7350 (kr.1998,- per par ).

Bør testes!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tafse

Velkommen i VDH klubben! Forøvrig fin Marantz spiller du har

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, lurer på er det noen her som har hatt problemer med during i høytallerene med vdh kabler, bruker selv THE VALLEY mellom for og effekttrinn. har også
    D-102 og den er stille.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    hei, lurer på er det noen her som har hatt problemer med during i høytallerene med vdh kabler, bruker selv THE VALLEY mellom for og effekttrinn. har også
    D-102 og den er stille.

During i høyttalerne? Dette høres ut som teknisk feil av noe slag, feilkobling/terminering eller lignende? Aldri hørt om denslags symptomer fra VDH kabler eller andre slags korrekt dimensjonerte kabler.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd qed 4s og audioquest lapis og vdh mc gold og d-102 alle er stille, men ikke the yalley.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •