Van Den Huls tilhengere! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 204
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvordan er disse kablene??? Trenger noen nye mellom receiver og effektrinn. Har bare en enkel hvit/rød rca nå..

Tenker jeg får noe bedre lyd ved å bruke litt penger på en kabel?

Disse kablene er glimrende spør du meg Vil tro at du er interessert i lydsignaturen til VDH? Det varierer jo noe fra modell til modell naturligvis, men jeg vil generelt beskrive kablene som meget oppløste, detaljrike, luftige og nøytrale i klangen. Har hørt flere si at lyden deres "åpner seg mye mer opp" med kabler fra Van den hul. Noen modeller går mer mot det varme enn andre dog.

Og ja: Jeg er av de som utvilsomt tror det har noe for seg å investere i kabler. Hvor mye kunne du tenke deg å legge i av kr her? VDH har forskjellige typer kabler i alle slags prisklasser, les mer på hjemmesidene til Hifiklubben om de forskjellige modellene hvis du ikke allerede har gjort det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Disse kablene er glimrende spør du meg Vil tro at du er interessert i lydsignaturen til VDH? Det varierer jo noe fra modell til modell naturligvis, men jeg vil generelt beskrive kablene som meget oppløste, detaljrike, luftige og nøytrale i klangen. Har hørt flere si at lyden deres "åpner seg mye mer opp" med kabler fra Van den hul. Noen modeller går mer mot det varme enn andre dog.

Og ja: Jeg er av de som utvilsomt tror det har noe for seg å investere i kabler. Hvor mye kunne du tenke deg å legge i av kr her? VDH har forskjellige typer kabler i alle slags prisklasser, les mer på hjemmesidene til Hifiklubben om de forskjellige modellene hvis du ikke allerede har gjort det
    Har sett litt på Hifiklubben ja

Nei hva får jeg for 2000-3000??

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Hifiklubben ja

Nei hva får jeg for 2000-3000??

For 2-3 laken får du da en meget habil kabel Min signalkabel, Jubilee hybrid lå jo på originalpris 2500, som jo er midt i budsjettet ditt. Når du først kommer opp i denne summen kan du vanskelig bli misfornøyd med Van den hul!

Hva med denne til 1598 for eks? Jeg mener du kommer langt med denne, og sparer budsjettet ditt noe også.Tide hybrid kabel:

VAN DEN HUL The TIDE HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 2-3 laken får du da en meget habil kabel Min signalkabel, Jubilee hybrid lå jo på originalpris 2500, som jo er midt i budsjettet ditt. Når du først kommer opp i denne summen kan du vanskelig bli misfornøyd med Van den hul!

Hva med denne til 1598 for eks? Jeg mener du kommer langt med denne, og sparer budsjettet ditt noe også.Tide hybrid kabel:

VAN DEN HUL The TIDE HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Ser bra ut den kabelen Får ta meg en tur på Hifiklubben i løpet av uken tror jeg!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hehe! Ja de hadde vært noe
    Får se hva jeg kommer fram til når jeg har vært innom butikken

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Ja de hadde vært noe
    Får se hva jeg kommer fram til når jeg har vært innom butikken

Skal bli spennende å se hva du kommer frem til ja! Kabelen i kullfiber som det ble linket til her er naturligvis hakket mer heftig enn Tide hybrid som jeg linket til Og endel dyrere, hehe. Men klart når du først skal gi gass, så hvorfor ikke gi klampen i bånn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann!

Hvordan er Van Den Hul The SUB HYBRID - Sub kabel?
    Har tenkt å kjøpe den veldig snart, så jeg vil høre personlig mening fra deg :-D

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Van Den Hul er det mye av i heimen!

Stolt eier av:
    Van Den Hul D-352 HYBRID - Høyttalerkabel.
    Van Den Hul HDMI Ultimate HDMI - HDMI Kabel.
    Van Den Hul The FIRST Ultimate Mk II - Signalkabel
    Van Den Hul The Name - Signalkabel
    Van Den Hul The SUB HYBRID - Sub kabel

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heat87
    Hvordan er Van Den Hul The SUB HYBRID - Sub kabel?
    Har tenkt å kjøpe den veldig snart, så jeg vil høre personlig mening fra deg :-D
    Nja, hva skal jeg si Merket ikke noe forskjell på lyden fra en ARGON signalkabel. Men fikk den til en god penge, så slo til.

Posetivt er at den har veldig god skjerming, noe jeg trenger. Og den har god solide plugger.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg fikk også den for 500kr demovare da, men jeg håper de er litt bedre enn Argon signalkabel.
    Kjøpte Magnum hybrid 8meter :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det æ merket på The sub da æ gikk i fra en billig kabel trur det va QED til The sub va mere reinere,kontant og detaljert bass. Det ble ikkje så Boomy lyd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Det æ merket på The sub da æ gikk i fra en billig kabel trur det va QED til The sub va mere reinere,kontant og detaljert bass. Det ble ikkje så Boomy lyd.

Dette har jeg hørt flere si om VDH kabler også, det rumler ikke så mye i bassen men ting tighter seg opp,- samtidig som det er krystallklart, oppløst og luftig i lydsignaturen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn med 2* VDH The Jubilee RCA mellom Riaa og Dac til forforsterker!

har også et par 2.5m magnum hybrid med argon plugger liggende om noen er interserte! passet desverre bedre inn med en Qed revelation i denne sammenhengen..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Melder meg inn med 2* VDH The Jubilee RCA mellom Riaa og Dac til forforsterker!

har også et par 2.5m magnum hybrid med argon plugger liggende om noen er interserte! passet desverre bedre inn med en Qed revelation i denne sammenhengen..

Tøft! Samme signalkabel som jeg har mellom spiller go forsterker Jubilee hybrid ikke sant? Moro Er du like fornøyd med din som jeg er med min?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Samme signalkabel som jeg har mellom spiller go forsterker Jubilee hybrid ikke sant? Moro Er du like fornøyd med din som jeg er med min?
    Ja er veldig fornøyd, god kvalitet, gode plugger, eneste jeg stiller meg litt skeptisk til er den halv fancy matte gulrot fargen ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Ja er veldig fornøyd, god kvalitet, gode plugger, eneste jeg stiller meg litt skeptisk til er den halv fancy matte gulrot fargen ?

Hehehe, jeg syns "gulrot" fargen tar seg lekkert ut jeg Bra du er fornøyd da, vanskelig ikke bli det med VDH kabler generelt!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge meg inn her jeg også, som ekte Van den hul fan.

Kjører følgende:

HT: VDH Revelation 2x3m
    Sub: VDH The Sub 3m
    Fra Dac: VDH The First Ult mk2 1m rca
    Digitalkabler : 2x VDH The First Ult mk2 1m coax
    Platespiller til riaa - riaa til Nad M2 : VDH The Wave x2 1m rca
    HDMI: VDH Hdmi Ultimate

Aldri vært så fornøyd med kabler som jeg er nå!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tiltak Gilmour, melder meg inn her med Vdh Magnum høytalerkabler og The D-102 MK III signal mellom forsterker og kilder. Veldig fornøyd med kvaliteten på disse kablene, anbefales og ikke koster dem det hvite ut av øya heller.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant dette, kom gjerne med flere inntrykk når du får hørt/testet mer Forøvrig bekrefter du bare det jeg har tenkt om CM9 også: de krever meget godt med krefter for å yte godt. Antagelig en god porsjon mer enn de fleste vil tro. Ikke minst er det også stor forskjell på hvor mye lillebror CM8 krever av forsteri sammenlignet med CM9,- her er det faktisk meget mulig å brenne seg noe hvis ikke man gjør researchen sin på forhånd.

Videre høres beskrivelsene av forskjellene mellom CS-122 og Magnum ut som at jeg gjorde et godt valg til mine CM7 med førstnevnte kabel.CM serien til B&W er etter mitt skjønn fra før ganske nøytral i klangen, og da kan det nok blir for mye med en like "ren" kabel for min del til disse høyttalerne. CS-122 virker å være midt i blinken slik sett.
    Da har jeg testet litt videre. I motsetning til i går har jeg kun brukt monoblokkene som effekttrinn. Mulig jeg tar en full runde med kun reciveren som effekt i morra Sitter igjen med mye av de samme inntrykkene som i går. CS-122 ligger helt klart i ett varmere område enn the magnum, denne egenskapen blir dog minimal da det brukes en effektforsterker som er svært varm (vil påstå at muse-blokkene lener seg mot rør) The magnum leverer ett helt klart klarere og mer krispt lydbilde enn CS-122 som blir svært rund i kantene i forhold. CS-122 legger ett lite slør over musikken (for å bruke en klisjé) men føler at dette er såpass lite at med mindre du nettopp har hørt på en mer åpen kabel så legger man ikke merke til dette. I en Direkte sammenligning derimot så er det ikke noen tvil om at the magnum åpner mer opp. :-) håper dette var forståelig, vil fortsette å poste direkte sammenligninger om disse kablene de neste dagene da jeg syntes det var veldig morsomt selv

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Flott tiltak Gilmour, melder meg inn her med Vdh Magnum høytalerkabler og The D-102 MK III signal mellom forsterker og kilder. Veldig fornøyd med kvaliteten på disse kablene, anbefales og ikke koster dem det hvite ut av øya heller.

Takk for det kjære bandkollega Hyggelig å se deg gjøre entre i denne VDH tråden Du syns ikke at Daliene dine blir for lyse i toppen med Magnum som kabel forresten?

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •