Definitive Technology... Tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 232
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel på Definitive Technology

Noen som har noe erfaring med Rotel forsterkere på DT?
    Vurderer 2 stk Rotel RB 1582 på mine BP7000sc,
    Sherbourn PA 2-250 er og et alternativ.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Skal etterhvert flytte og vurderer å gå over til "on-wall" HT. Så da har jeg lest litt om xtr-60. Er det noen her inne som har erfaring med disse? Burde jeg gå for xtr-60 som fronter og en mythos ten som center? Hva med bak kanalene? Kanskje noen kan gi meg tips?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    Hei! Skal etterhvert flytte og vurderer å gå over til "on-wall" HT. Så da har jeg lest litt om xtr-60. Er det noen her inne som har erfaring med disse? Burde jeg gå for xtr-60 som fronter og en mythos ten som center? Hva med bak kanalene? Kanskje noen kan gi meg tips?
    Hei!

Jeg har xtr-50 som fronthøyttalere i et 2.1 oppsett.

De spiller utrolig klart og bra på tross av størrelsen, og at de ser elegante ut ved siden av flatskjermen.
    Har ikke vurdert 5.1 oppsett enda, men mulig jeg kommer til å gå for 5.1 når jeg flytter på sensommeren 2013.
    Kjøper eventuelt en xtr-60 som senter da siden tven er lenger enn den er høy.

Sammen med KK DXD 12012 (som du sikkert kjenner til ), så spiller dette veldig bra med høy WAF med deling på 120Hz.

Det eneste jeg savner etter at jeg fikk KK subben i hus, er mer effekt på frontene.
    Den lille Onkyo 608 receiveren er nok litt for puslete nå som subben har krefter i overflod. Den har heller ikke PreOut, så jeg må ha ny receiver uansett.

Hadde vært interessant å høre andres med receivererfaring på Mythos on wall serien, ang hva som spiller bra.
    Er godt fornøyd med Onkyos lydsignatur på moderat lyttenivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hei!

Jeg har xtr-50 som fronthøyttalere i et 2.1 oppsett.

De spiller utrolig klart og bra på tross av størrelsen, og at de ser elegante ut ved siden av flatskjermen.
    Har ikke vurdert 5.1 oppsett enda, men mulig jeg kommer til å gå for 5.1 når jeg flytter på sensommeren 2013.
    Kjøper eventuelt en xtr-60 som senter da siden tven er lenger enn den er høy.

Sammen med KK DXD 12012 (som du sikkert kjenner til ), så spiller dette veldig bra med høy WAF med deling på 120Hz.

Det eneste jeg savner etter at jeg fikk KK subben i hus, er mer effekt på frontene.
    Den lille Onkyo 608 receiveren er nok litt for puslete nå som subben har krefter i overflod. Den har heller ikke PreOut, så jeg må ha ny receiver uansett.

Hadde vært interessant å høre andres med receivererfaring på Mythos on wall serien, ang hva som spiller bra.
    Er godt fornøyd med Onkyos lydsignatur på moderat lyttenivå.

Hei
    Ja, on-wall Mythos sparker godt fra seg
    Gjekk fra Yamaha A810 til Onkyo 1010 i stua og det var en enorm oppgradering.
    Onkyo 717 er på tilbud av og til, den har jo pre-out.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Definitive Technology UIWSub 10/10 og subb amp 600?
    Vurderer då bruke disse som et suplimang til Vienna Waltz i bakkanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janerik_m
    Hei
    Ja, on-wall Mythos sparker godt fra seg
    Gjekk fra Yamaha A810 til Onkyo 1010 i stua og det var en enorm oppgradering.
    Onkyo 717 er på tilbud av og til, den har jo pre-out.
    Jeg tenkte å hoppe rett i det å kjøpe xtr-60 som fronter og senter med en gang. Har en denon 4310 som receiver og en musical innovation som effekt som er på ca 150w pr kanal. Noe usikker siden den er lånt av en kamerat. Tror dere dette vil være nok for å få dette til å "sparke fra seg skikkelig!!!" ? tenkte xtr-20 som bak kanaler og mulig det blir 2stk rythmik audio F12SE. Meninger??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å hoppe rett i det å kjøpe xtr-60 som fronter og senter med en gang. Har en denon 4310 som receiver og en musical innovation som effekt som er på ca 150w pr kanal. Noe usikker siden den er lånt av en kamerat. Tror dere dette vil være nok for å få dette til å "sparke fra seg skikkelig!!!" ? tenkte xtr-20 som bak kanaler og mulig det blir 2stk rythmik audio F12SE. Meninger??
    Ja, blir bra det 150w effektforsterker er ok til Mythos Onkyoen min gir ca 200w(6 ohm) men det er receiver watt :s
    Men passer Mythos Ten hos deg ville jeg anbefalt 3 stk av den, eller 2 stk og procenter2000 som center da den er noe billigere.
    Begge oppsett fungere perfekt hos meg.
    Hos meg deler jeg høyttalerene på 80 hz og woofer på 80-90 hz. XTR-60 anbefales 100-120 hz, noe som for min del blir litt tynt.
    Audyssey MultEQ XT32 tar seg av det meste hos meg, Denon'en din har vel det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir bra det 150w effektforsterker er ok til Mythos Onkyoen min gir ca 200w(6 ohm) men det er receiver watt :s
    Men passer Mythos Ten hos deg ville jeg anbefalt 3 stk av den, eller 2 stk og procenter2000 som center da den er noe billigere.
    Begge oppsett fungere perfekt hos meg.
    Hos meg deler jeg høyttalerene på 80 hz og woofer på 80-90 hz. XTR-60 anbefales 100-120 hz, noe som for min del blir litt tynt.
    Audyssey MultEQ XT32 tar seg av det meste hos meg, Denon'en din har vel det og.
    Ja ok. Men er mythos ten en bedre HT? Eller anbefaler du den bare siden den er billigere? Er enig i at å dele på 100-120hz høre drøyt ut. Det er rene watt som er i effekten min. Og den skal være veldig strømsterk også. De driver greit gs60 HT jeg har nå ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Men er mythos ten en bedre HT? Eller anbefaler du den bare siden den er billigere? Er enig i at å dele på 100-120hz høre drøyt ut. Det er rene watt som er i effekten min. Og den skal være veldig strømsterk også. De driver greit gs60 HT jeg har nå ihvertfall

Mythos Ten 6990 kr
    XTR-60 6490 kr

Har ikke hørt XTR-60 men vil tro at Mythos Ten spiller bedre og dypere, XTR passer fint om tv'en er super tynn, og du vil ha samme stil som tv'en.
    Prøvde mythos ten som full range, lyden var rå.

Effekten trenger du ikke bry deg om, prøvde mine mythos med 125 watt adcom og det var ingenting å si på lyden 150 strømsterke watt holder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mythos Ten 6990 kr
    XTR-60 6490 kr

Har ikke hørt XTR-60 men vil tro at Mythos Ten spiller bedre og dypere, XTR passer fint om tv'en er super tynn, og du vil ha samme stil som tv'en.
    Prøvde mythos ten som full range, lyden var rå.

Effekten trenger du ikke bry deg om, prøvde mine mythos med 125 watt adcom og det var ingenting å si på lyden 150 strømsterke watt holder.
    misforstod deg der. ser jo nå at du mente at procenter var rimeligere. 8) jeg har faktisk en supertynn tv så det kan jo bli seendes noe merkelig ut. desverre :/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    misforstod deg der. ser jo nå at du mente at procenter var rimeligere. 8) jeg har faktisk en supertynn tv så det kan jo bli seendes noe merkelig ut. desverre :/

Her har du et bilde.

[IMG]hhttp://static1.avforum.no/minhifi/users/wmorig/0f382eab919b0ccd2c0cc0a82be7f2e2.jpg[/IMG]

Litt mørkt bilde, 60" tv, tven og mythos ten stikker like langt ut med mitt veggfeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du et bilde.

[IMG]hhttp://static1.avforum.no/minhifi/users/wmorig/0f382eab919b0ccd2c0cc0a82be7f2e2.jpg[/IMG]

Litt mørkt bilde, 60" tv, tven og mythos ten stikker like langt ut med mitt veggfeste.
    skulle gjerne ha sett det bildet! men den "linken" du la ut her er ikke akkurat noen link :P prøv igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilde

skulle gjerne ha sett det bildet! men den "linken" du la ut her er ikke akkurat noen link :P prøv igjen?
    gå inn her
    http://avforum.no/minhifi/show.php/janerik_m

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk da er høyttaleren 8,9cm høyere enn TV. så da blir det jo 4,5cm med høyttaler både over og under TV. hmmm.. prøver å se det for meg, men føler det vil bli seendes noe usymmetrisk ut. noen som har sett dette før eller har meninger om hvordan det vil bli seendes ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk da er høyttaleren 8,9cm høyere enn TV. så da blir det jo 4,5cm med høyttaler både over og under TV. hmmm.. prøver å se det for meg, men føler det vil bli seendes noe usymmetrisk ut. noen som har sett dette før eller har meninger om hvordan det vil bli seendes ut?
    Ja, om du ser det sånn så blir det litt feil kanskje.
    For 2 dager siden hadde jeg 46" tv i stua, jeg passer bare på at toppen på tv og høyt er på linje

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, om du ser det sånn så blir det litt feil kanskje.
    For 2 dager siden hadde jeg 46" tv i stua, jeg passer bare på at toppen på tv og høyt er på linje
    du er inne på noe der

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kunstens verden så er det underkant av bildene som skal ha symmetri på linje for at det skal se mest ryddig ut. Ville nok vurdert å flytte høyttalerne dine.
    Overkant er fyfy :wink:

Personlig så synes jeg xtr modellene ser mer elegante ut på veggen sammen med samsungs 7 og 8 serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    I kunstens verden så er det underkant av bildene som skal ha symmetri på linje for at det skal se mest ryddig ut. Ville nok vurdert å flytte høyttalerne dine.
    Overkant er fyfy :wink:

Personlig så synes jeg xtr modellene ser mer elegante ut på veggen sammen med samsungs 7 og 8 serie.
    så du mener at tv skal være på linje med underkant av HT? XTR60 er også noe høyere, men da snakker vi 3cm isteden for nesten 9. sånn er det når man nesten ikke har kant på TV! men ser jo sykt bra ut ellers da hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Det er symetrisk penere med rett linje i underkant, men det er vel en smakssak.
    På bildene til janerik_m så har han valgt motsatt med symetri i overkant.

Hvis du har Samsungen din kliss inntil veggen så er xtr penest hvis du først skal legge vekt på totalutseendet.
    Mythos ten spiller kanskje mer dynamisk, så du har vel et luksusproblem foran deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake, salg av gammel hjemmekino, oppussing osv osv, ble det endelig ny hjemmekino i hus.

Bestående av mythos ST i front, center : mythos ten , surround og bakhøytalere 4stk mythos SR8080..

Spilles inn i skrivende stund, og er forøvrig strålende fornøyd

I tillegg til nye høytalere hadde jeg fra før:

Sub: XTZ 99 W12.16
    Onkyo 807 surround reciver
    Emotiva XPA-3 effektforsterker

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine