Definitive Technology... Tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 232
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er i utgangspunktet litt skeptisk til Inwall, men denne testen var veldig positiv til disse høyttalerne. Kommer til å bestille en for å teste den selv
    Definitive Technology UIW RLS II Reference In-wall Loudspeakers Reviewed
    Ja hadde vært fint om du testet denne og la ut egen liten test om du orker. Har nemlig gått til innkjøp av 7002 nå siden de ikke koster mer enn 13500kr, dessverre var det fritt for centeren 2500 fra samme serie, så da må jeg nesten ha noe annet fra def. tech. som matcher lydnivå og høres relativt likt ut som 7002.

Veldig spent på hvordan lyden på 7002 låter kontra mine Audio Pro Blue D. v3. i den forp***e stua mi med L formet rom som i tillegg er nesten åpent til kjøkken bak sweetspot og 2.80m under taket og utelukkende i betong. Her er det jammen ikke lett å få noe dyp bass i sweet spot, selv med Svs eq1 og Epic sw med 2x12".
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får dessverre ikke testet inwall center før stue er bygget om da den må inn i den nye veggen. Blir derfor en liten stund til enda
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får dessverre ikke testet inwall center før stue er bygget om da den må inn i den nye veggen. Blir derfor en liten stund til enda
    Og garasjen er kansje ferdig ombygget snart ?

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge + Def Tech

Noen som har erfaring med Cambridge forsterkere på Mythos-serien eller andre høytalere fra Def-tech?

Vurderer en: CAMBRIDGE Azur 551R
    Etter hva jeg klare å lese av spec så har de fokusert på en kraftig strømforsyning i stedet for ekstra kanaler og masse ekstra gadgets som jeg egentlig ikke har behov for. Skal brukes i stuekino, med det oppsettet jeg har i dag. Da bassdelen er aktiv på frontene, å jeg ikke trenger all hverdan av kraft ser jeg for meg at dette blir en god oppgradering fra RX-V767 når det kommer til kontroll. Azur-551r skal også ha en meget god innebygd DAC.

Noen som har noen meninger rundt dette?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Og garasjen er kansje ferdig ombygget snart ?
    Garasjen har dessverre blitt en verkebyll som står halvferdig uten tid til å fullføres. Har derfor måtte stikke fingern i jorda og innse at dette ikke er gjennomførbart med det første. Kona synes ikke at et kinorom kan prioriteres når huset står på halv 12, og det må jeg vel si meg enig i. Stua får derfor duge en stund til
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fikk tak i en demobrukt 2500 så håper den kommer på mandagen og at den låter bra.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Def Tech LCR 2300

Hei folkens. gikk til innkjøp av følgene center, men dårlig forklaring(synes jeg) i instruksene om hvordan bruke low input på forsterkeren. Koblet fra pre-out center på recieveren min og satte center til large, men lyset bakpå forsterkeren er rødt. Elementet beveger seg dog greit, men blir det dreven av recieveren da?
    Trodde det skulle bli grønt da den fikk signal fra pre-out...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnejo
    Ok, fikk tak i en demobrukt 2500 så håper den kommer på mandagen og at den låter bra.
    Denne imponerte hvertfall meg når jeg testet den for et års tid siden. Utrolig bra til prisen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline3
    Hei folkens. gikk til innkjøp av følgene center, men dårlig forklaring(synes jeg) i instruksene om hvordan bruke low input på forsterkeren. Koblet fra pre-out center på recieveren min og satte center til large, men lyset bakpå forsterkeren er rødt. Elementet beveger seg dog greit, men blir det dreven av recieveren da?
    Trodde det skulle bli grønt da den fikk signal fra pre-out...
    Tar du signalet fra Pre-out drives den ikke av receiver da dette er en ren forforsterker utgang
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde vært fint om du testet denne og la ut egen liten test om du orker. Har nemlig gått til innkjøp av 7002 nå siden de ikke koster mer enn 13500kr, dessverre var det fritt for centeren 2500 fra samme serie, så da må jeg nesten ha noe annet fra def. tech. som matcher lydnivå og høres relativt likt ut som 7002.

Veldig spent på hvordan lyden på 7002 låter kontra mine Audio Pro Blue D. v3. i den forp***e stua mi med L formet rom som i tillegg er nesten åpent til kjøkken bak sweetspot og 2.80m under taket og utelukkende i betong. Her er det jammen ikke lett å få noe dyp bass i sweet spot, selv med Svs eq1 og Epic sw med 2x12".
    Når jeg rev veggen InWall centern skulle monteres inn i oppdaget jeg at det går et 4" soilrør akkurat der kassen skulle være. Den blir derfor byttet ut med en Mythos 10 center
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du signalet fra Pre-out drives den ikke av receiver da dette er en ren forforsterker utgang
    Så da er alt koblet riktig? Har koblet med ht-kabel også + rca pre-out center Hvorfor lyser det da rødt bakpå....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne imponerte hvertfall meg når jeg testet den for et års tid siden. Utrolig bra til prisen
    Ja den var veldig bra syns jeg, merket dialogene ble mye bedre og ekte enn med Audio Pro centeren jeg hadde fra før av. Siden den var demobrukt var jeg litt skeptisk i forhold til merker, men når L-sound sa den var strøken så mente de det. Den så jo nærmest helt ny ut. Og til 4500 var den et kupp

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline3
    Så da er alt koblet riktig? Har koblet med ht-kabel også + rca pre-out center Hvorfor lyser det da rødt bakpå....
    Du må bruke ht kabler for drift av diskant og mellomtone. Fargen på dioden husker jeg ikke dessverre. Dog enkelt å teste at forsterkeren virker. Koble av ht kablene og kjør witenoise fra receiver. Gir basselementet lyd fra seg er alt ok uansett farge på dioden.

Du velger fortsatt selv om du vil at center skal være large eller small. Preouten er en fullrange utgang, så bassen er med på samme måte som en fullpassiv ht. Den belaster bare ikke receiver strømmessig. Velg det som funker best hos deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den var veldig bra syns jeg, merket dialogene ble mye bedre og ekte enn med Audio Pro centeren jeg hadde fra før av. Siden den var demobrukt var jeg litt skeptisk i forhold til merker, men når L-sound sa den var strøken så mente de det. Den så jo nærmest helt ny ut. Og til 4500 var den et kupp
    Helt enig med deg. Klart beste center jeg har testet i sin prisklasse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melle meg inn i denne klubben med: Mythos ST fronter, SR8080BP bak, Mythos 10 center og SuperCube Ref sub:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn i klubben jeg og.
    Anskaffet meg en Supercube Reference forrige uke og er strålende fornøyd. Endelig litt kvalitetsbass i kinoen, ser bra ut og tar ikke store plassen. Jeg vil ha en til :twisted:
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didar
    Får vel melle meg inn i denne klubben med: Mythos ST fronter, SR8080BP bak, Mythos 10 center og SuperCube Ref sub:-D
    Korleis syns du det speler? Vurderer akkurat dette oppsettet, eller ei Klipsch oppsett til same pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Korleis syns du det speler? Vurderer akkurat dette oppsettet, eller ei Klipsch oppsett til same pris...
    Jeg syntest det spiller kjempebra frontene er magiske på musikk, kobler inn subben på film så er det akkoratt så å være i en sjikkelig kinosal. Nå kan jo ikke jeg sammenlikne dette oppmot klipsch siden jeg ikke har hørrt noe særli på det merket, men han jeg kjøpte frontene hos (kane) hadde vist hatt rf7 før han hadde disse, sånn jeg forstod det på han så spillte disse finere men klipschen høyere.

Jeg tenkte også på klipsch før jeg kjøpte deftec, følte ikke jeg gjord ett dårlig valg der, har sjikkelig kontroll på dypbassen, sjikkeligt fyldikt lydbilde siden de er fullrange, krystallklare topper som aldrig blir skarpe å herske å punsh så det holder
    da jeg ikke hadde ikke bruksområde når de kom til de ekstra db`ene som klipsch klarer, så derfor var valge lett...

hva musikk er det du skal bruke dem til? er nok den største faktoren her, har aldri hørt noen som eg bedre på feks gitar en st`ene, lager en fydle som bare er helt magisk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Definitive Technology UIW 64/A

Hei
    Noen som har hørt disse? Definitive Technology UIW 64/A
    Vurderer 4 stk bak i en liten kino jeg holder på å bygge.
    Front rekka er BP7004 og LCR2300, men ønsker i vegg bak.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del går det mest i 60 og 70-tals rock (jethro Tull, Humble oie, Led Zeppeling, Deep Purple, Pink Floyd osv) og ekstremmetall. Men det vert litt "dunk dunk" i huset i ny og ne.

Har testa med RB-81II og 2x Klipsch RW-12d subbar i rommet, og merkar at eg kunne tenkt meg litt meir guff frå frontane. Bass frå subbane vert det meir enn nok av. Men eg er usikker på kor mykje kraftigare frontar eg har bruk for, før huset ramlar saman...

Korleis er STane å plassera? Eg har ganske liten plasspå kvar side av lerretet mitt...

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •