Definitive Technology... Tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 232
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I utgangspunktet har ingen høyttalere godt av å stå klin oppi veggen, men med Lsounds 45 dagers fri retur er det jo en grei mulighet for å prøve det ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Definitive Technology Mythos STS

Noen som har kjennskap til disse??

Definitive Technology Mythos STS...

Vurderer innkjøp av nytt kino oppsett..
    SKulle likt å fått hørt de live, så hvis det er noen nærheten av Møre og Romsdal som har de, kunne jeg gjerne tenke meg en demo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg og sambo hatt de nye høyttalerne Mythos ST, Mythos 10 og Surround 8040BP noen dager. Bestilte på torsdag, hadde de ferdig koblet opp hjemme på fredag

De så utvilsomt pene ut i det vi fikk pakket de ut og satt de opp! Veldig høye, slanke og kompakte høyttalere. Den nye recieveren Yamaha 3067 så også pen ut og passet fint inn med alt annet.

Når vi da hadde fått koblet de opp og var klare til å skru det på for første gang var vi en hel gjeng i stua som ventet i spenning! Dessverre kan vi ikke si at vi ble så overrasket som det virker som om de fleste andre har blitt første gangen folk hadde først de. Måtte skru opp volumet ganske mye før det ble noe særlig lyd, nesten ikke bass, og om vi skrudde opp litt til skulle det ikke mye til før det ble antydning til skurring og at bassen vrengte seg.

Men så kjørte vi en YAPO med alle 8 lytteposisjonene og vinkling av høyttalere, samt at vi koblet til subwooferen XTZ W12. Da ble det noe helt annet her i stua! Volumet ble mye høyere, bassen i høyttalerne kviknet til, samt at den nye recieveren hadde en mye bedre kontroll over subwooferen! Nå fikk vi det meste av bassen samlet i rommet, fremfor at den ble spredd utover resten av huset.

Etter litt mer fikling og innspilling samme kveld merket vi at det ble bare bedre og bedre kvalitet på lyden, høyere volum og bedre bass.

Neste dag ble det litt filmtitting, med filmen 2012. Jeg synes fortsatt det er litt problemer med at talen blir litt lav i forhold til resten av lydene når det først skjer noe i filmen, så jeg stilte manuelt senteren til +10 og front HT til -5. Da syntes hvert fall jeg det ble bedre. Jeg prøvde å sette på "Dialouge lift" som er på Yamahaen, men jeg fikk ikke endre noe der. Noen som vet hvorfor?

Ellers så syntes jeg det var god lyd og mye mer bass enn i de forrige høyttalerne under film. Men det er i musikken vi merker størst forskjell. På kun moderat nivå og avspilling fra spotify hører vi at det er mye klarere og penere lyd enn hva vi er vant med.

Om vi skrur opp nå så går de ganske så høyt før de begynner å skurre litt, og da hører vi ikke hvor lyden kommer fra egentlig, den bare er i rommet og fyller det

Nå skal det også sies at de er jo ikke spilt inn ferdig enda, så må nok vente litt til før vi bestemmer oss helt for hva vi synes, men stort sett er vi fornøyde, selv om vi ikke er like begeistret som alle andre med disse utifra førsteinntrykkene vi har fått.

Det kan jo også hende dere har noen tips til noe viktig vi har glemt eller kan prøve som kan bedre lyden en del? Vi har et ganske vanskelig akustisk rom, der hele etasjen er formet som en U, med tynne panelvegger overalt. Mythos'ene står ca 1m fra bakvegg, og sidevegger, samt at de står på de medfølgende spikes'ene.

Likte også at vi kan styre receiveren via nettet, så nå kan jeg ligge i senga og skru på både spotify og anlegget via mobilen

Mvh Olav B, G

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Dialouge lift er vel hvis du bruker presence høyttalere?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @cnyl

Mythos STS er bygd opp på samme måten som toppmodellen deres, Mythos ST. Ser for meg at mye av samme godlyden er i disse mao, men antagligvis litt mindre av alt. Har desverre ikke hørt disse selv, så dette blir litt synsing fra min side........

@olavgulb

Et vanskelig rom kan ødlegge veldig mye. Er nok derfor du fikk mye bedre lyd som du sa etter å ha kjørt en omfattende romkorreksjon. Må spille veldig høyt før høytalerene begynner å gi seg hos meg, men det er klart kommer man fra store gulvstående høytalere, matet med store effektforsterkere, så skjønner jeg at man kanskje kan føle dette ikke helt klarer å henge på. Gikk selv fra RF-7, så det er klart Mythos'ene er ikke i nærheten av å kunne følge volumet deres, men føler lyden er såpass mye bedre, og jeg i 99% av tilfellene har mer enn nok lyd fra Mythos'ene, så da holder det for meg. Føler også at Mythos'ene er bedre på film enn det Klipsch'ene var ( noe jeg aldri hadde trodd før jeg testet )

At centerkanalen din blir så lav synes jeg er rart. Vet veldig mange (uansett merke på høytalere) øker centerkanalen ett par tre db etter romkorreksjonen er kjørt, men jeg kjører den faktisk default etter det romkorreksjonen setter den til, og føler ikke jeg har noe problem med lav lyd fra center. Mulig du kan jobbe litt med vinklingen din av center å se om dette hjelper.

Kjører man høytalerene helt til bunnen ( noe jeg gjør på musikk ) så er det klart den fortere kan "slite" litt mer. Den har respons ned under 20hz ( noe de også målte i hjemmekino testen ) å det er ikke store nok elementer til å klare å gjengi enormt med trøkk her nede, slik en SUBWoofer klarer. Jeg har derfor per dags dato en SVS PB-10 som tar seg av alt under 40Hz som er delingen jeg kjører på høytalerene ved filmtitting. Center og bakkanaler deler jeg til 80Hz. Dette holder i de fleste tilfeller, men ser for meg det kommer en litt kraftigere SUB inn hos meg etterhvert. Hadde 2 x PC-13 Ultra til RF-7 oppsettet mitt, så må gruble litt på hva jeg skal ha inn nå. Trenger ikke like mye power denne gangen, men kan nok fort bli til at jeg f.eks tester 1 x PB-13 Ultra DSP, eller 1 x JL Audio Fathom f113, noe jeg tror hadde fungert utmerket sammen med Def.Tech oppsettet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så det gjelder kun ved front presence høyttalere det ja :/

Det er mye lyd, og det blir stadig bedre, så det kommer nok til å holde i massevis til daglig bruk

Senteren er skrudd fast rett under tv'n, så den peker rett mot oss, skulle vel ikke være så feil det?

Frontene står til deling på 40Hz og subwooferen tar seg av det under.

Men når det gjelder front presence høyttalere og dialouge lift, funker det å koble til de gamle bakhøyttalerne fra dynavoice for å få til dette, eller vil det ødelegge for mye av lydsignaturen? Dersom dette skal hjelpe på talen under film? Men må de da også være oppe i taket omtrent, eller kan jeg sette de på hver sin side på tv benken, så de kommer på hver sin side av senteren?

Mvh Olav B, G

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hei

Hei da får jeg melde meg inn som venn med 2 stk supercube reference subber

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salg

Ser L-sound har lagersalg på mange Definitive Technology høytalere nå. Er spesiellt interessert i deres On-Wall og Surround høyttalere da jeg er avhengig av noe diskret til stue-bruk (primrært tv/film). Noen som har noe erdaringer med disse? Skal kobles på en aldrende Onkyo SR-605.

Link: Lagersalg - L-Sound AS

Utvalg:
    Definitive Technology Mythos 3
    On-wall center - 2x4.5" + 2x4.5" PR
    Varenr: 101118 På lager 2 095,-
    Butikkpris 4 190,-

Definitive Technology Mythos 7
    On-wall center - 2x3.5" + 2x3.5" PR
    Varenr: 101119 På lager 1 495,-
    Butikkpris 2 990,-

Definitive Technology Mythos 6
    On-wall/table - 2x3.5" + 2x3.5" PR
    Varenr: 101120 På lager 1 495,-
    Butikkpris 2 990,-

Surround høyttalere

Definitive Technology Mythos Gem XL
    Stativhøyttaler - 2x4.5"
    Varenr: 101121 På lager 3 633,-
    Butikkpris 5 190,-

Definitive Technology Mythos Gem
    Surroundhøyttaler - 2x3.5"
    Varenr: 101122 På lager 2 933,-
    Butikkpris 4 190,-

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite respons frå Def.Tec. entusiastane ser eg. Eg har ingen peiling på desse.

Sjølv syns eg det fristar med BP7002 no, men veit ikkje kva sorroundht som vil passa best. Eller korleis dei er å få plass til hos meg.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har eller har hatt Mythos ST/STS:

Hvordan har dere valgt å koble? Bruker dere LFE eller er det bedre uten?

Skal selv bestille STS og Mythos 9 når de er tilbake på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet Def Tech BP8B mot klipsch RF-62, valget blei BP8B.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Lite respons frå Def.Tec. entusiastane ser eg. Eg har ingen peiling på desse.

Sjølv syns eg det fristar med BP7002 no, men veit ikkje kva sorroundht som vil passa best. Eller korleis dei er å få plass til hos meg.
    disse kanskje: Definitive Technology SR8080BP
    BP7002 bør sikkert stå 30-45 cm fra bakvegg, blei bra på mine BP8B da
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppet på et tilbud fra Lsound. Trengte noen slanke fronter pga av plassproblemer og forhåpentligvis høg konefaktor. Jeg er følgelig spent på hvordan det låter når jeg får satt dem opp.

Jeg bestilte Def Tech Mythos 4

Gleder meg ihvertfall til å få dem i hus

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Hoppet på et tilbud fra Lsound. Trengte noen slanke fronter pga av plassproblemer og forhåpentligvis høg konefaktor. Jeg er følgelig spent på hvordan det låter når jeg får satt dem opp.

Jeg bestilte Def Tech Mythos 4

Gleder meg ihvertfall til å få dem i hus

Nå som du har hatt dem en stund,, er du fornøyd med Mythos 4?

Jeg er på nippet til å kjøpe meg Mythos 6 og Mythos 7 senter, jeg kjenner ikke til Mythos i det hele tatt og skulle gjerne vist om du er fornøyd med de:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janerik_m
    disse kanskje: Definitive Technology SR8080BP
    BP7002 bør sikkert stå 30-45 cm fra bakvegg, blei bra på mine BP8B da
    Nettopp det eg trur kan bli problematisk å få til hos meg.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Nå som du har hatt dem en stund,, er du fornøyd med Mythos 4?

Jeg er på nippet til å kjøpe meg Mythos 6 og Mythos 7 senter, jeg kjenner ikke til Mythos i det hele tatt og skulle gjerne vist om du er fornøyd med de:-)
    Hei, fikk dem på fredag 2.mars og fikk satt dem opp som fronthøyttalere ilag med mine KEF1005 og xtz suben. Foreløpig inntrykk både i stereo og film er at de virker å fungere godt. Nå skal det sies at jeg trenger noe mere tid for å få lyttet, men de gir en mye bedre fylde enn tidligere oppsett (skulle bare mangle siden jeg kun har brukt Kef1005. Tidligere hadde jeg to større Kef som front. Jeg kan på nåværende tidspunkt ikke si at jeg er mer eller mindre fornøyd med Mythos. Også Kefene ga flott lyd. Det jeg i tillegg kan si meg svært fornøyd med er finishen. Den er utsøkt. De er stilig og som møbel så er de flotte å se på. Ikke noe ulempe for meg i og med at de står i stuen. Så pr nå er jeg svært fornøyd med lyden, utseende og jeg var også fornøyd med prisen og oppfølgingen jeg fikk av LSound når jeg hadde kommunikasjon med dem i forkant av kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Hei, fikk dem på fredag 2.mars og fikk satt dem opp som fronthøyttalere ilag med mine KEF1005 og xtz suben. Foreløpig inntrykk både i stereo og film er at de virker å fungere godt. Nå skal det sies at jeg trenger noe mere tid for å få lyttet, men de gir en mye bedre fylde enn tidligere oppsett (skulle bare mangle siden jeg kun har brukt Kef1005. Tidligere hadde jeg to større Kef som front. Jeg kan på nåværende tidspunkt ikke si at jeg er mer eller mindre fornøyd med Mythos. Også Kefene ga flott lyd. Det jeg i tillegg kan si meg svært fornøyd med er finishen. Den er utsøkt. De er stilig og som møbel så er de flotte å se på. Ikke noe ulempe for meg i og med at de står i stuen. Så pr nå er jeg svært fornøyd med lyden, utseende og jeg var også fornøyd med prisen og oppfølgingen jeg fikk av LSound når jeg hadde kommunikasjon med dem i forkant av kjøpet.

Høres bra ut, men nå skal det jo sies at Mythos 4 er vesentlig mye større enn Mythos 6, jeg tror Mythos 6 kan bli litt pinglete i min stue som er over 60m2:-D

Mulig jeg også må se i den retningen som deg å velge noe som er større og mer volum enn de småe Mythos 6 som bare 49cm lang, noe som vil virke veldig smått ved siden av min Samsung PS64D8005 som er 64" og ruver godt på veggen:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Høres bra ut, men nå skal det jo sies at Mythos 4 er vesentlig mye større enn Mythos 6, jeg tror Mythos 6 kan bli litt pinglete i min stue som er over 60m2:-D

Mulig jeg også må se i den retningen som deg å velge noe som er større og mer volum enn de småe Mythos 6 som bare 49cm lang, noe som vil virke veldig smått ved siden av min Samsung PS64D8005 som er 64" og ruver godt på veggen:-D

Gega

hadde gått for Mythos 10 og en bra woofer, virker knallbra her, spiller høgt og
    http://avforum.no/minhifi/show.php/janerik_m
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Nettopp det eg trur kan bli problematisk å få til hos meg.
    Hos meg står BP7002 ca. 20cm fra bakvegg med litt vinkling og dette fungerer utmerket hos meg. Bruker CLR2500 som center og vurderer SR8080 som bakhøyttalere. Rommet jeg har de i er ca. 20m2. Har stereobenk imellom høyttalere og frontene kommer ikke mye foran denne!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm! Veldig interessant. Har du god avstand til sidevegg? Har du testa med høgtalarane lenger fram? At det er sånn at du føretrekk 20cm?

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •